Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kauanko piti miettiä, että sait kehitettyä noin vankan vasta-argumentin? Ihan hirveän auki ei tarvitse silmiä pitää, että kuulee ja tietää vastaavista asioista ilman noitakin lehtiä. Jos ei siis niiden sisältämät jutut voi olla totta. Jos pitää vaikkapa hesaria ainoana totuuden torvena niin sitten voi kyllä olla että kuulee ensi kertaa noista asioista...
Ihan suoraa ensi käden tietoa tuosta järjestelmän hyväksikäytöstä saa täälläkin kaupungissa eikä tarvi kun hetki jutella mamun kanssa niin saa kuulla miten ne nauraa tälle Suomen touhulle..
Kyllä tuollaisesta asiasta silti olisi mukavaa lukea jotain vakavampaa tutkimusta. Keltaisella lehdistöllä yms roskalehdillä, kuten Alibi, on kuitenkin ainoana tarkoitukseni myydä mahdollisimman monta kopiota jokaisesta numerosta, ei tuoda tietoa kansalle julki, ihan sama mitä väittävät. Puhdasta liiketoimintaa, jota monet pitävät virheellisesti koko totuutena.

Kyllä tuollaisesta asiasta silti olisi mukavaa lukea jotain vakavampaa tutkimusta. Keltaisella lehdistöllä yms roskalehdillä, kuten Alibi, on kuitenkin ainoana tarkoitukseni myydä mahdollisimman monta kopiota jokaisesta numerosta, ei tuoda tietoa kansalle julki, ihan sama mitä väittävät. Puhdasta liiketoimintaa, jota monet pitävät virheellisesti koko totuutena.

Sähän voit oikasta valheelliset kohdat.

Jännä ajattelutapa teillä neekerinrakastajilla:
1) kriittinen esittää pitävän lähteen, jossa kerrotaan kusetuksesta.
2) neekerinrakastaja soutaa orjakaleerilla paikalle vaatimaan toista lähdettä, joka todistaa alkuperäisen lähteen väitteet tosiksi sen sijaan että itse esittäisi yhtään mitään lähdettä, joka kumoaisi yhtäkään esitettyä väitettä.

Ei mulla ole mitään kattavaa tietoa lähteä mitään oikomaan. Jollet sitä rivien välistä ymmärtänyt, tarkoitin tutkimuksella valtion kustantamaa laaja-alaista, objektiivista tutkimusta asiasta, ei mitään lehtien suorittamaa 100 ihmisen pollausta tai Alibin myyntitarkoituksella kirjotettua artikkelia. En mä tässä kannata kumpaakaan puolta sen kummemmin, olisi vaan hyödyllistä nähdä jotain oikeata, verifioitua faktaa asiasta.

Jätän ton sun viimeisin kommentin huomioimatta. Ei tolle tasolle kukaan rationaalisesti ajatteleva ihminen tipahda, nuo jutut jäi ainakin omalta osaltani hiekkalaatikolle.

Kerrotko vielä, millä tavalla alibin muokkaama, korkeintaan pariin henkilöön pohjautuva haastattelu on "kriittistä"?

Ei mulla ole mitään kattavaa tietoa lähteä mitään oikomaan. Jollet sitä rivien välistä ymmärtänyt, tarkoitin tutkimuksella valtion kustantamaa laaja-alaista, objektiivista tutkimusta asiasta, ei mitään lehtien suorittamaa 100 ihmisen pollausta tai Alibin myyntitarkoituksella kirjotettua artikkelia.

Ekasta lauseesta en ole yllättynyt.

Luepa noi editoinnit tosta mun viestistä ja palaa sitten asiaan.

Ei mulla ole mitään kattavaa tietoa lähteä mitään oikomaan. Jollet sitä rivien välistä ymmärtänyt, tarkoitin tutkimuksella valtion kustantamaa laaja-alaista, objektiivista tutkimusta asiasta, ei mitään lehtien suorittamaa 100 ihmisen pollausta tai Alibin myyntitarkoituksella kirjotettua artikkelia. En mä tässä kannata kumpaakaan puolta sen kummemmin, olisi vaan hyödyllistä nähdä jotain oikeata, verifioitua faktaa asiasta.

Esitä nyt joku lähde, jolla todistat jutun paskapuheeksi. Sun oma mielipiteesi ei oikein sellaisesta käy.

Jätän ton sun viimeisin kommentin huomioimatta.

Tottakai jätät, koska et pysty siihen mitään selitystä esitämään.

Ei tolle tasolle kukaan rationaalisesti ajatteleva ihminen tipahda, nuo jutut jäi ainakin omalta osaltani hiekkalaatikolle.

Tituleerat näillä jutuilla itseäsi rationaalisesti ajattelevaksi :lol2:

Kerrotko vielä, millä tavalla alibin muokkaama, korkeintaan pariin henkilöön pohjautuva haastattelu on "kriittistä"?
Kerrotko vielä, missä vaiheessa väitin näin? Noin niinkuin rationaalisesti ajattelevana henkilönä varmaan pystyt tähän.

Kuten sanoin, ei mulla ole mitään tietoa asian tarkemmasta tilasta. Sanoin, että asiasta pitäisi mitä pikimmiten tehdä jokin laaja tutkimus vailla mitään poliittista agendaa. Ei tässä ole kyse siitä, onko mun mielipide oikea vai ei, vaan siitä, että asiasta tarvitaan tutkimusta. Onko niin vaikea ymmärtää, jos joku toteaa, että "tästä tarvitaan tutkimusta"? Se, että mulla olisi tutkimusdataa on aivan eri asia kuin se, että haluaisin nähdä tutkimusdataa. Oletko eri mieltä?

Kommentilla tarkoitin tuota lapsellista nimittelyä. Ei tuollaista tarvita aikuisten ihmisten välisessä keskustelussa. Mielestäni asiasta voi keskustella menemättä tuolle tasolle, vai oletko eri mieltä? Koska juttelimme alibissa julkaistusta artikkelista, niin päättelin kontekstista, että tarkoitit kriittisellä argumentilla tuota alibin esille tuomaa näkökantaa. Jollet viitannut siihen, niin kerrotko, mihin viittasit?

On kummallista, että asioihin varsin neutraalisti suhtautuvaa ihmistä aletaan heti nimittää "neekerinrakastajaksi", jollei mene automaattisesti populistipropagandan mukana ihan täysillä. Millä tavalla mun asioita tarkkaileva asenne tekee minusta automaattisesti vapaan maahanmuuton kannattajan? Onko tässä asiassa sun mielestä pakollista olla joko voimakkaasti puolesta tai voimakkaasti vastaan, muttei mitään siltä väliltä? Tämä on siis ihan puhtaasti kysymys sulle perustuen tuohon nimittelyyn. Ainakin itse uskon, että maahanmuuttokriiittisyys tulisi esille huomattavasti paremmassa valossa, jollei kaikkia ydinporukkaan kuulumattomia heti nimiteltäisi maanpettureiksi ja neekerinrakastajiksi.

Kuten sanoin, ei mulla ole mitään tietoa asian tarkemmasta tilasta.

Yllättävän paljon sä täällä silti nillität noilla eväillä vaikka rationaalisesti ajatteleva henkilö ei näin välttämättä toimisi.

Sanoin, että asiasta pitäisi mitä pikimmiten tehdä jokin laaja tutkimus vailla mitään poliittista agendaa.

Oliko hallitusvaliokunta, kun pyysi Throsin ministeriötä tekemään selvityksen. Thors vastasi ettei hänen ministeriönsä toimenkuvaan kuulu ko. selvitysten tekeminen vaikka se nimenomaan lain mukaan kuuluu. Ja itseasiassa sä sanoit paljon muutakin, mut unohdetaan se nyt tässä ettei käy liian kiusalliseksi sulle.

Ei tässä ole kyse siitä, onko mun mielipide oikea vai ei, vaan siitä, että asiasta tarvitaan tutkimusta.

Kenen luulet nykysuomessa tekevän kyseisen tutkimuksen?

Onko niin vaikea ymmärtää, jos joku toteaa, että "tästä tarvitaan tutkimusta"?

Sanoit paljon muutakin.

Se, että mulla olisi tutkimusdataa on aivan eri asia kuin se, että haluaisin nähdä tutkimusdataa. Oletko eri mieltä?

En vaikka en tietenkään ajattele yhtä rationaalisesti kuin sinä. On kuitenkin omituista vaatia toista lähdettä todistamaan toinen lähde oikeaksi sen sijaan että itse esittäisi väitteitä kumoavia lähteitä itse. Oletko eri mieltä?

Kommentilla tarkoitin tuota lapsellista nimittelyä. Ei tuollaista tarvita aikuisten ihmisten välisessä keskustelussa.

Sanoo hän, joka on itse myöntänyt pyörivänsä näissä ketjuissa "provosoimassa rankkuria ja kumppaneita, koska se on hauskaa". Rationaalisena ihmisenä, pidätkö edellä olevaa lausetta hieman vai paljon tekopyhänä?

Mielestäni asiasta voi keskustella menemättä tuolle tasolle, vai oletko eri mieltä?

Kts. edellinen :)

Koska juttelimme alibissa julkaistusta artikkelista, niin päättelin kontekstista, että tarkoitit kriittisellä argumentilla tuota alibin esille tuomaa näkökantaa. Jollet viitannut siihen, niin kerrotko, mihin viittasit?

Keskustelupalstalla toimiva rationaalinen ihminen osaa pääsääntöisesti lukea? Oletko eri mieltä?

On kummallista, että asioihin varsin neutraalisti suhtautuvaa ihmistä aletaan heti nimittää "neekerinrakastajaksi", jollei mene automaattisesti populistipropagandan mukana ihan täysillä.

Kuten sanoit itse niin pyörit täällä provoismassa rankkuria ja kumppaneita, koska se on hauskaa (voin kaivaan tän postin sulle esiin niin sun ei tarvitse tähän käydä nillittää että enhän oo sanonu) niin koetko rationaalisesti ajattelevana ihmisenä kummallisena että saat samanlaista kohtelua?

Millä tavalla mun asioita tarkkaileva asenne tekee minusta automaattisesti vapaan maahanmuuton kannattajan?

Se, että kirjoitat asioista lähinnä maahanmuuton kannattajan sanoin. Se tekee.

Onko tässä asiassa sun mielestä pakollista olla joko voimakkaasti puolesta tai voimakkaasti vastaan, muttei mitään siltä väliltä? Tämä on siis ihan puhtaasti kysymys sulle perustuen tuohon nimittelyyn. Ainakin itse uskon, että maahanmuuttokriiittisyys tulisi esille huomattavasti paremmassa valossa, jollei kaikkia ydinporukkaan kuulumattomia heti nimiteltäisi maanpettureiksi ja neekerinrakastajiksi.

Viimeisen kappaleen itkuvirteen: cry me a river and grow a pair.

Kuten sanoin, ei mulla ole mitään tietoa asian tarkemmasta tilasta. Sanoin, että asiasta pitäisi mitä pikimmiten tehdä jokin laaja tutkimus vailla mitään poliittista agendaa. Ei tässä ole kyse siitä, onko mun mielipide oikea vai ei, vaan siitä, että asiasta tarvitaan tutkimusta. Onko niin vaikea ymmärtää, jos joku toteaa, että "tästä tarvitaan tutkimusta"? Se, että mulla olisi tutkimusdataa on aivan eri asia kuin se, että haluaisin nähdä tutkimusdataa. Oletko eri mieltä?

Kommentilla tarkoitin tuota lapsellista nimittelyä. Ei tuollaista tarvita aikuisten ihmisten välisessä keskustelussa. Mielestäni asiasta voi keskustella menemättä tuolle tasolle, vai oletko eri mieltä? Koska juttelimme alibissa julkaistusta artikkelista, niin päättelin kontekstista, että tarkoitit kriittisellä argumentilla tuota alibin esille tuomaa näkökantaa. Jollet viitannut siihen, niin kerrotko, mihin viittasit?

On kummallista, että asioihin varsin neutraalisti suhtautuvaa ihmistä aletaan heti nimittää "neekerinrakastajaksi", jollei mene automaattisesti populistipropagandan mukana ihan täysillä. Millä tavalla mun asioita tarkkaileva asenne tekee minusta automaattisesti vapaan maahanmuuton kannattajan? Onko tässä asiassa sun mielestä pakollista olla joko voimakkaasti puolesta tai voimakkaasti vastaan, muttei mitään siltä väliltä? Tämä on siis ihan puhtaasti kysymys sulle perustuen tuohon nimittelyyn. Ainakin itse uskon, että maahanmuuttokriiittisyys tulisi esille huomattavasti paremmassa valossa, jollei kaikkia ydinporukkaan kuulumattomia heti nimiteltäisi maanpettureiksi ja neekerinrakastajiksi.

Ottamatta muuhun tekstiin kantaa, tuo boldattu kohta ei vaan tunnu toteutuvan Suomessa. En sen tarkemmin tiedä, onko kyseessä poliittinen agenda vai muut intressit, mutta aika nihkeästi tuntuu saavan julkaisuvapautta erilaiset tilastot esimerkiksi maahanmuuttajien rikollisuudesta. En muista onko enää näin, mutta käsittääkseni jossain vaiheessa poliisi ei saanut kirjata rikoksen tekijän kansalaisuutta johonkin tiettyyn tilastoon, koska se antaa leimaavaan kuvan tietyn maan kansalaisista. On helppo ymmärtää, että kansalaisia turhauttaa kun mediassa ja sosiaalitoimistossa halataan mamuja kun kokemukset kentältä ovat jotain muuta. Turhautumista tuskin lievittää se, että tätäkään kyseistä sosiaalijärjestelmän hyväksikäyttöasiaa ei varmaankaan tulla näkemään hesarin (tai muussakaan mediassa) sivuilla perinpohjin ja objektiivisesti ruodittuna.

Viimeksi muokattu:
Viimeisen kappaleen itkuvirteen: cry me a river and grow a pair.
Jotain noin fiksua vastausta mä sulta odotinkin. Seuraavissa vaaleissahan se nähdään kun perussuomalaiset yms jäävät erittäin marginaaliseksi pikkuporukaksi. Mä vedän tossa tilanteessa ihan sun kunniaksi yhden saksalaisen oluen, sen voin luvata ;) Jos jokin puolue haluaa merkittävään osaan valtion hallinnossa, ei sillä ole varaa rakentaa identiteettiään tai ohjelmaansa marginaalisen porukan varaan, joka pitää vähänkin toisella tavalla asioita ajattelevia oman maan kansalaisia maanpettureina.

Tiesitkkö muuten, että provosoinnin ei tarvitse välttämättä olla mitään negatiivista tai hajottavaa. Se voi olla oikein käytettynä ihan rakentava tapa vetää keskustelua aktiivisemmaksi, vaikka tällaista harvemmin näkee. Sun tapauksessa se on tosin aika turhaa, koska kaikki asioista vähänkin eri mieltä olevat henkilöt tuntuvat olevan automaattisesti maahanmuuton kannattajia. Ihan vaan vielä asiantilan selvittämiseksi, en itse kannata maahanmuuttoa muissa kuin työhön liitttyvissä asioissa. Silti koen, että kaltaisesi henkilöt tekevät asialle omalla asenteellaan ja käytöksellään enemmän haittaa kuin hyötyä, enkä pysty itse samaistumaan tuollaiseen "jos et ole yksi vastustajista, olet yksi kannattajista" -mentaliteettiin. Jos asian suhteen olisi tällä hetkellä jokin asiaa järkevästi eteenpäin ajava puolue, kannattaisin heitä. Tällaista ei vain ikävä kyllä tunnu olevan.

Ottamatta muuhun tekstiin kantaa, tuo boldattu kohta ei vaan tunnu toteutuvan Suomessa. En sen tarkemmin tiedä, onko kyseessä poliittinen agenda vai muut intressit, mutta aika nihkeästi tuntuu saavan julkaisuvapautta erilaiset tilastot esimerkiksi maahanmuuttajien rikollisuudesta. En muista onko enää näin, mutta käsittääkseni jossain vaiheessa poliisi ei saanut kirjata rikoksen tekijän kansalaisuutta johonkin tiettyyn tilastoon, koska se antaa leimaavaan kuvan tietyn maan kansalaisista. On helppo ymmärtää, että kansalaisia turhauttaa kun mediassa ja sosiaalitoimistossa halataan mamuja kun kokemukset kentältä ovat jotain muuta. Turhautumista tuskin lievittää se, että tätäkään kyseistä sosiaalijärjestelmän hyväksikäyttöasiaa ei varmaankaan tulla näkemään hesarin (tai muussakaan mediassa) sivuilla perinpohjin ja objektiivisesti ruodittuna.
Ihan samaa mieltä. Juuri tuosta syystä peräänkuulutin sellaista isoa valtion kustantamaa puolueetonta tutkimusta, ihan sama mitä väestöryhmää se leimaisi. Tähän asiaan ei vain täällä tunnu yleisesti saavan ottaa kantaa mitenkään muuten kuin yksittäistapausten pohjalta, tai leimautuu heti automaattisesti maahanmuuton kannattajiksi. Nähtävästi kaikki objektiivinen pohdinta asian suhteen on jo "maahanmuuton kannattajan sanoin" kirjoittamista, kuten Rankkuri asiaa kuvaili.

Jotain noin fiksua vastausta mä sulta odotinkin.

Tartuit pitkän viestin ainoaan provoon, koska et pysty muihin mitään vastaamaan. Osoittaudut samanlaiseksi ryhmäsi edustajaksi kuin Dangerous Dave ja El Menace ennen sinua.

Seuraavissa vaaleissahan se nähdään kun perussuomalaiset yms jäävät erittäin marginaaliseksi pikkuporukaksi.

Jos 10% on marginaalinen niin sitten kyllä.

Mä vedän tossa tilanteessa ihan sun kunniaksi yhden saksalaisen oluen, sen voin luvata ;) Jos jokin puolue haluaa merkittävään osaan valtion hallinnossa, ei sillä ole varaa rakentaa identiteettiään tai ohjelmaansa marginaalisen porukan varaan, joka pitää vähänkin toisella tavalla asioita ajattelevia oman maan kansalaisia maanpettureina.

Ja Perussuomalaiset on tehny näin :lol2: Sun tietämys politiikasta on huikeeta luokkaa!

Tiesitkkö muuten, että provosoinnin ei tarvitse välttämättä olla mitään negatiivista tai hajottavaa. Se voi olla oikein käytettynä ihan rakentava tapa vetää keskustelua aktiivisemmaksi, vaikka tällaista harvemmin näkee.

Ja tätähän sinä olet harrastanut :lol2:

Sun tapauksessa se on tosin aika turhaa, koska kaikki asioista vähänkin eri mieltä olevat henkilöt tuntuvat olevan automaattisesti maahanmuuton kannattajia. Ihan vaan vielä asiantilan selvittämiseksi, en itse kannata maahanmuuttoa muissa kuin työhön liitttyvissä asioissa. Silti koen, että kaltaisesi henkilöt tekevät asialle omalla asenteellaan ja käytöksellään enemmän haittaa kuin hyötyä, enkä pysty itse samaistumaan tuollaiseen "jos et ole yksi vastustajista, olet yksi kannattajista" -mentaliteettiin. Jos asian suhteen olisi tällä hetkellä jokin asiaa järkevästi eteenpäin ajava puolue, kannattaisin heitä. Tällaista ei vain ikävä kyllä tunnu olevan.

Niin toki niin toki olet :D Sen huomaa ihan vaan lukemalla sun kirjoituksia :lol2:

Toiki on niin nähty juttu täällä. Eka suolletaan sivutolkulla mokutusta ja sitku joku vähän vittuilee niin ruvetaan inisee jotain et kyl mä oon oikeestaa samaa mieltä ku sä mutku sä oot nii kauhee et mä kyl äänestänki nyt sit vihreitä ens vaaleissa...come on, jotain uutta vois teiänki puoli kehittää.

Tässä thekin maahanmuuttokriittistä kerrontaa ja etenkin keskustelua edistävää provosointia :

Eduskuntavaalit 2011-ketjusta
Jos vaaleissa olisi ehdolla jonkin Suomen kielen asemaa vaalivan puolueen ehdokkaita, niin äänestäisin ehdottomasti sellaista. Saataisiin Jukkah:n kaltaiset tyypit pois raiskaamasta rakasta kulttuuriperintöämme, äidinkieltämme. Pistää vihaksi, kun ei osata elää maassa maan tavalla

En mä jaksa, sun ja rankkurin provosointi on paljon hauskempaa puuhaa. Ajattelin jopa äänestää vihreitä seuraavissa vaaleissa ihan juuri tuon takia. Kuten huomaatte, teidän keskusteluilla on ollut iso vaikutus, sillä olisin todennäköisesti jättänyt muuten kokonaan äänestämättä.

Oiva esimerkki kuinka provosoit rationaalisesti ajattelevana henkilönä keskustelua!

Mamu-ketjusta keskutelun älykästä provosointia ja maahanmuuttokriittistä kannanottoa:
Rankkuri, kannattaa tarkistaa sanojen "lähdekriittisyys" ja "rasismi" merkityserot. Voit vaikka oppia jotain uutta.

Loppuosa viestihistoriasta olikin länkytystä jostain 2000 euron gallupista, jollaista ei ole koskaan edes tehty. Unohtamatta tietenkään klassista metakeskustelua. Huge input, kriittinen leiri ottaa sinut vastaan avosylin. Tosin ehkä tuo sun "älyllinen keskustelun provosoiminen, jonka ei tarvitse olla negatiivista" kaipais pientä hieomista. Oletko eri mieltä?

Ironia taitaa olla Rankkurille vaikea laji. Hienosti sä vedät, jatka vaan. Kaverit nauraa täällä työpaikalla kun lukevat sun posteja tästä ketjusta. Ihan hyvää viihdettä verkkaiseen kesäpäivään kun on pakko istua duunissa, kiitos siitä :D

Rankkurille:

Totesithan itsekin toisessa ketjussa, ettet samaan tyyliin voisi keskustella toisella näitä asioita koskevalla foorumilla. Eihän tässä ketjussa ole sinun mielestäsi lupa olla mitään muuta mieltä, kuin tota mamut, somput, neekerit ja muut ovat perseestä. Eikä kukaan toista mieltä oleva tunnu sun mielestäsi ymmärtävän mitään maahanmuutosta, politiikasta yleensä tai muustakaan asiaan liittyvästä, kun taas sä tunnut omasta mielestäsi olevan oikea moniala-asiantuntija.

Sit kun joku huomauttaa sulle tosta tyylistä, niin sä käännät sen päälaelleen ja nimität sitä itkemiseksi, nillittämiseksi tai jotain muuta vastaavaa. Sä tunnut pitävän tätä omana hiekkalaatikkonasi, eikä tänne pitäs kenenkään toista mieltä olevan edes tulla, jos ei halua käyttää päiväänsä katselemalla typerää v***uilua. Thek on jaksanut yllättävän pitkään pysyen asiallisena. Mäkään en sillon aikanaan edes ollut mitään "kaikki ulkomaalaiset vaan tänne ja äkkiä" mieltä, mutta mokuttaja -leima oli kyllä otsassa suunnilleen ennen kuin suunsa kerkesi avaamaan.

On kai Suomella isompiakin ongelmia kuin maahanmuutto. Katsotaan nyt, kun vaalit tulee, että miten pitkälle tuolla teemalla ratsastetaan.

Tästäkin seuraa taas jotain p:n jauhamista, mutta tällä kertaa ei enää jaksanut sivustakaan katsoa.

Miltäköhän vuodelta tuo Alibin juttu on?

Mulla on sellainen hatara muistikuva, että se olisi vuodelta 2000 tai 2001.

Ja minunkin mielestäni Rankkuri voisi vähentää sitä leimakirveen heiluttelua. thek on sinänsä aivan oikeassa kaivatessaan puolueetonta tutkimusta asiasta, vaikkakin helvetti jäätyy ennen kuin sellainen tässä maassa tehdään. Siitä kun saattaisi tulla ns. kansanryhmiä leimaava... :D

Rankkurille:

Totesithan itsekin toisessa ketjussa, ettet samaan tyyliin voisi keskustella toisella näitä asioita koskevalla foorumilla.

ööh, okei?

Eihän tässä ketjussa ole sinun mielestäsi lupa olla mitään muuta mieltä, kuin tota mamut, somput, neekerit ja muut ovat perseestä.

Eikai kukaan tervejärkinen muuta mieltä olekaan?

Eikä kukaan toista mieltä oleva tunnu sun mielestäsi ymmärtävän mitään maahanmuutosta, politiikasta yleensä tai muustakaan asiaan liittyvästä, kun taas sä tunnut omasta mielestäsi olevan oikea moniala-asiantuntija.

Sähän nopeesti kaivat esiin ne viestit, joissa olen julistautunut moniala-asiantuntijaksi? No, ethän sä tässäkään kohtaa varmaan pysty pitämään puheitas. Vähän niinku aikasemmin tässä ketjussa, muistatkos :)

Sit kun joku huomauttaa sulle tosta tyylistä, niin sä käännät sen päälaelleen ja nimität sitä itkemiseksi, nillittämiseksi tai jotain muuta vastaavaa.

Mitä te hyödytte tosta, että te huomautatte mun tyylistä? Toimiiko se? Onks mun tyyli muuttunu mihinkään noista huomautuksista johtuen? Koirakin oppii, että ku sitä lyö tarpeeks usein niin se ei tuu lähelle. Mokuttaja ei.

Sä tunnut pitävän tätä omana hiekkalaatikkonasi, eikä tänne pitäs kenenkään toista mieltä olevan edes tulla, jos ei halua käyttää päiväänsä katselemalla typerää v***uilua. Thek on jaksanut yllättävän pitkään pysyen asiallisena. Mäkään en sillon aikanaan edes ollut mitään "kaikki ulkomaalaiset vaan tänne ja äkkiä" mieltä, mutta mokuttaja -leima oli kyllä otsassa suunnilleen ennen kuin suunsa kerkesi avaamaan.

Jos noi mun aikasemmin laittamat lainaukset edustaa sun mielestä thekin asiallisuutta niin hieman ihmettelen tätä nillitystä mun tyylistä. Jos kaveri tulee ketjuun julistaen keskutelutyylinsä olevan provosoimista, koska se on kivaa niin ei kai oo ihme että sälli saa hieman takasin? Joo, mua kaivelee vieläkin se et olin tuhma sulle. Mut toisaalta ei pitäis tulla paukuttelee henkseleitä jos ei pysty pitämään puheitaan.

On kai Suomella isompiakin ongelmia kuin maahanmuutto. Katsotaan nyt, kun vaalit tulee, että miten pitkälle tuolla teemalla ratsastetaan.

Aijaa!! Tää on mamu-ketju niin älä ole jatkossa yllättynyt jos täällä ei puhuta viennin ongelmista.

Tästäkin seuraa taas jotain p:n jauhamista, mutta tällä kertaa ei enää jaksanut sivustakaan katsoa.

Kyllä.

Back
Ylös Bottom