Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ajattelin tulla katsomaan millaiset mittasuhteet SDP.n rasismimyrsky vesilasissa on saanut ja ei mitään. Samalla piti tulla vinoilemaan että täällä on onnistuttu keskustelemaan 300 sivua keskustelemisesta ja 600 sivua keskustelijoista, maahanmuuttajien, pakolaisten, turvapaikanhakijoiden, työperäisten maahanmuuttajian ym istumassa takarivissä vuoroaan odottaen.

SDP:n taktisesta möläyksestä suottasin sanua semmosta että ei ehkä suurin ongelma nuo työperäiset maahanmuuttaja vaan työttömyysperäiset maahanmuutetut.

Ajattelin tulla katsomaan millaiset mittasuhteet SDP.n rasismimyrsky vesilasissa on saanut ja ei mitään. Samalla piti tulla vinoilemaan että täällä on onnistuttu keskustelemaan 300 sivua keskustelemisesta ja 600 sivua keskustelijoista, maahanmuuttajien, pakolaisten, turvapaikanhakijoiden, työperäisten maahanmuuttajian ym istumassa takarivissä vuoroaan odottaen.

SDP:n taktisesta möläyksestä suottasin sanua semmosta että ei ehkä suurin ongelma nuo työperäiset maahanmuuttaja vaan työttömyysperäiset maahanmuutetut.
Selvä juttuhan tuo ja käsitelty täälläkin ehkä joku kolme kertaa. Kaikki sitä eivät vaan tajua ja sitten "MUUKALAISVIHA!!!".

Tuolla tarkoitin, että nämä asiat eivät ikinä ole niin yksinkertaisia ja yksiulotteisia kuin päällepäin voisi kuvitella.

Tässä thekin koko idea siinä lyhkäisyydessään. Tehdään asiasta mahdollisen vaikeeta, vaikkei sen todellisuudessa tarvitse olla sitä.

Jos haluat perehtyä aiheeseen "pakkotoiston maahanmuuttothreadin pragmaattisten diskurssien relevanssi lingvistisen validiuden suhteen", miten olisi väitöskirjan tekeminen? Toivot vain, ettei tarkastaja hyppää sillalta nyrjäytettyään aivonsa johdannon puolivälissä.

Hesarin pääkirjoituksessa soimattiin Heinäluomaa siitä, että "kiusaus (kalastella muukalaisvihamielisyyden sameissa vesissä) tuli liian suureksi". Tuli vain mieleen että Suomessa on kansanedustaminen päässyt suistumaan raiteiltaan: kansanedustajat elävät omassa rinnakkaistodellisuudessaan, ja jos kansan enemmistön mielipide ei tähän todellisuuteen kuulu, täytyy "kiusaukseen sortuneita" eli kansaa edustamaan ryhtyneitä soimata joka tuutista. Onhan se nyt pirun epäreilua että joku kehtaa olla äänestäjiensä kanssa samaa mieltä, joku sen saattaisi ehkä vaalipäivänä muistaakin.

Siihen en ota kantaa oliko Heinäluoman tempaus aito tahi ei.

Kultamunat vauhdissa...

Joukkotappelu Helsingin Elielinaukiolla
28.4.2010 1:06
A A
HELSINGIN SANOMAT
Kuuden ulkomaalaistaustaisen miehen ja vartijan välille syntyi tappelu tiistaina iltapäivällä Helsingin Elielinaukiolla. Tappelua rauhoittamaan saapui useita poliisipartioita, jotka saivat miehet käsi- ja jalkarautoihin.
Tilanne alkoi neljän ulkomaalaistaustaisen miehen epäillystä kosmetiikkanäpistyksestä Sokoksen tavaratalossa. Miehet lähtivät kahta vartijaa pakoon.
Kiinniottotilanteessa vartijoiden ja miesten välille syntyi tappelu. Miehet huusivat apuun kaksi kaveriaan, jotka käyttäytyivät vartijoita ja tilanteeseen saapuneita poliiseja vastaan erittäin väkivaltaisesti. Yksi vartija sai kahakassa vammoja.
Kaksi miehistä vietiin putkaan häiriökäyttäytymisen vuoksi ja yksi joutui poliisivankilaan epäiltynä rikoksesta.

Siis 3/6 putkaan! Mihin vittuun ne loput 3 päätyivät? Takaisin Kamppiin?

Kultamunat vauhdissa...

Joukkotappelu Helsingin Elielinaukiolla
28.4.2010 1:06
A A
HELSINGIN SANOMAT
Kuuden ulkomaalaistaustaisen miehen ja vartijan välille syntyi tappelu tiistaina iltapäivällä Helsingin Elielinaukiolla. Tappelua rauhoittamaan saapui useita poliisipartioita, jotka saivat miehet käsi- ja jalkarautoihin.
Tilanne alkoi neljän ulkomaalaistaustaisen miehen epäillystä kosmetiikkanäpistyksestä Sokoksen tavaratalossa. Miehet lähtivät kahta vartijaa pakoon.
Kiinniottotilanteessa vartijoiden ja miesten välille syntyi tappelu. Miehet huusivat apuun kaksi kaveriaan, jotka käyttäytyivät vartijoita ja tilanteeseen saapuneita poliiseja vastaan erittäin väkivaltaisesti. Yksi vartija sai kahakassa vammoja.
Kaksi miehistä vietiin putkaan häiriökäyttäytymisen vuoksi ja yksi joutui poliisivankilaan epäiltynä rikoksesta.

Siis 3/6 putkaan! Mihin vittuun ne loput 3 päätyivät? Takaisin Kamppiin?

Kyllä vitutti kun satuin tuosta ajamaan ohi töistä tullessani, ois tehny mieli lähteä itse painiin mukaan. Viimeisen kuukauden aikana tää "maihinnousu" on kyllä näkynyt katukuvassa selkeästi.

Pultti;2879090 begin_of_the_skype_highlighting**************2879090******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Kyllä vitutti kun satuin tuosta ajamaan ohi töistä tullessani, ois tehny mieli lähteä itse painiin mukaan. Viimeisen kuukauden aikana tää "maihinnousu" on kyllä näkynyt katukuvassa selkeästi.

No oisit sitten lähtenyt painimaan ja auttamaan. Sen sijaan osoitit vain olevasi paskahousu, joka ei saa mitään muuta aikaiseksi kuin itkeä jossain vitun nettifoorumilla.

No oisit sitten lähtenyt painimaan ja auttamaan. Sen sijaan osoitit vain olevasi paskahousu, joka ei saa mitään muuta aikaiseksi kuin itkeä jossain vitun nettifoorumilla.

Eiks tää sun trollaaminen vois pikkuhiljaa loppuu?

Rankkuri;2879253 begin_of_the_skype_highlighting**************2879253******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Eiks tää sun trollaaminen vois pikkuhiljaa loppuu?

Oman mielipiteen esittäminen ei ole trollaamista, vaikka olisit asiassa eri mieltä.

Ottaa päähän tämä SUOMALAINEN mentaliteetti: Neljä ihmistä yhden/kahden vartijan kimpussa, sivusta katsojat vaan tuijottavat tumput suorina tekemättä mitään ja yksi vartija loukkaantuu. Sitten joku sivusta katsoja tulee nettiin vuotamaan: "olisi tehnyt mieli mennä ja..".

Ps. Olipas ilo nähdä facebookissa yli 20 000 ihmisen ryhmä: "Minun suomeni on kansainvälinen" :). Voit sinne mennä kertomaan, etteivät saa olla asiasta sitä mieltä ja haukkumaan niitä pettureiksi.

Oman mielipiteen esittäminen ei ole trollaamista, vaikka olisit asiassa eri mieltä.

Ottaa päähän tämä SUOMALAINEN mentaliteetti: Neljä ihmistä yhden/kahden vartijan kimpussa, sivusta katsojat vaan tuijottavat tumput suorina tekemättä mitään ja yksi vartija loukkaantuu. Sitten joku sivusta katsoja tulee nettiin vuotamaan: "olisi tehnyt mieli mennä ja..".

Ps. Olipas ilo nähdä facebookissa yli 20 000 ihmisen ryhmä: "Minun suomi on kansainvälinen" :)

yrität sitte ihan tahallas täällä ärsyttää jengiä? mene lähiräkälääs provoon.

Olisikos tuolla väliinmenemättömyydellä jotain tekemistä SUOMEN LAIN kanssa? Meneppä tuollaiseen väliin sekaantumaan, niin se on satavarma että perästä kuuluu ja maksettavaa tulee. Rasistihan sitä vielä kaikenlisäksi on, jos menee nuiden vieraankulttuurin edustajien toimintaa häiriköimään. Näkeehän sen jo poliisienkin toiminnasta ettei tuollaiseen passaa mennä sekaantumaan, väkivaltainen vastustaminenkaan heitä kohtaa ei ole riittävä syy ottaa hetkiseksi kiinni kuin osa rähisijöistä.

"Ottaa päähän tämä SUOMALAINEN mentaliteetti: Neljä ihmistä yhden/kahden vartijan kimpussa, sivusta katsojat vaan tuijottavat tumput suorina tekemättä mitään ja yksi vartija loukkaantuu."

nahkahanska;2879298 begin_of_the_skype_highlighting**************2879298******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
yrität sitte ihan tahallas täällä ärsyttää jengiä? mene lähiräkälääs provoon.

Jos tuosta ärsyynnyit, niin sulla on ongelma. Ehkä olet itse ollut liian kauan siellä lähiräkälässäs.

risumies;2879305 begin_of_the_skype_highlighting**************2879305******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Olisikos tuolla väliinmenemättömyydellä jotain tekemistä SUOMEN LAIN kanssa? Meneppä tuollaiseen väliin sekaantumaan, niin se on satavarma että perästä kuuluu ja maksettavaa tulee. Rasistihan sitä vielä kaikenlisäksi on, jos menee nuiden vieraankulttuurin edustajien toimintaa häiriköimään. Näkeehän sen jo poliisienkin toiminnasta ettei tuollaiseen passaa mennä sekaantumaan, väkivaltainen vastustaminenkaan heitä kohtaa ei ole riittävä syy ottaa hetkiseksi kiinni kuin osa rähisijöistä.

"Ottaa päähän tämä SUOMALAINEN mentaliteetti: Neljä ihmistä yhden/kahden vartijan kimpussa, sivusta katsojat vaan tuijottavat tumput suorina tekemättä mitään ja yksi vartija loukkaantuu."

Kyllä mä olen joskus nähnyt baarissa, kun ulkopuoliset auttavat pokeja tappelutilanteessa. Kiitosta vain saivat eikä varmasti kuulunut perästä mitään. Offtopic, mut anyway.

Jos tuosta ärsyynnyit, niin sulla on ongelma. Ehkä olet itse ollut liian kauan siellä lähiräkälässäs.

no kyllähän tuollaisesta selvästä provosta nyt vähän nyrpääntyy, koska toi oli selvää vittuilua, tälläiseen ketjuun tulla sädekehä pään päällä selittään miten on ihanaa ja hienoa että on jossain vitun facebookis mokuttaja apinoiden yhteisö jossa fanitetaan pakolaisia ja mamuja ja siinä on 20 000 jäsentä. sama ku mä menisin helvetin enkeleiden kerhotalolle sanomaan että moottoripyöräily on homojen hommaa ja et on ihanaa ku kaikki joita tunnen ajattelee myöski niin että kaikki mopojengiläiset on alikehittyneitä vammaisia jotka ei osaa siirtyä aikuisuuteen koska äiti aikanaan laittoi pipon liian kireälle päähän ja talutti liian kovaa.

että sinänsä niinku. lähes vekee siit provoomasta.

Kyllä mä olen joskus nähnyt baarissa, kun ulkopuoliset auttavat pokeja tappelutilanteessa. Kiitosta vain saivat eikä varmasti kuulunut perästä mitään. Offtopic, mut anyway.

IMO parempi kuitenkin normijamppojen tuijottaa sivusta.Mitäpä jos "auttaessa" satutat jotakuta pahasti,pahimmassa tapauksessa elinikäset korvaukset...

IMO parempi kuitenkin normijamppojen tuijottaa sivusta.Mitäpä jos "auttaessa" satutat jotakuta pahasti,pahimmassa tapauksessa elinikäset korvaukset...

oon erimieltä, jos tuntuu siltä että tähän hommaan olis oikein mennä sekaamaan niin ei muutaku bileisiin mukaan, siitä mitään tule jos vaikka ottaa vähä lukkoon yhtä neekeriä, saa vaan kiitosta poliisiltaki jos paikalle jää niin pitkäksi aikaa että ne saapuu pelipaikalle. ja vaikka tulis neekeriä tintattua nassuunki siinä ohella niin se on hyvä tietää että poliisi on kuitenkin myös ihminen ja se ei välttämättä välitä siitä hommasta.

ja vaikka välittäiski niin menis todennäköisesti itsesuojelun piikkiin, vaikka ei meniskää niin se on vaan pahoinpitely. ja kukaa ei pakota lyömään mutta kyllä sitä ny mamuja voi vähä kiinni ottaa tollases tilantees niin että vartijat saa ne raudoitettua. ja sitten voiki vapaasti lähteä käppäilemään kotia kohti ennenkö poliisit on paikalla, ja vaikka olis niin eipä se mitää haittaisi. en mä ainakaa jos olisin poliisi alkaisi ketää joka kerranki poliisia auttoi putkaan raahaamaan ja syytettä perään pistämään.

ei se laki niin tarkkaa ole, esim katsellut kuinka eräässä pienemmässä baarissa ku joku alkaa kähisemään niin poken lisäksi asiakaskuntaa on myös heittämässä kyseistä sankaria/sankareita ulos. sitten esimerkkinä että oon kuitenki jääny rysän päältä itsekki kiinni tekemässä vähän vaikka mitä mutta aika usein poliisit on vaan heittäny mut himaan ilman mitään ongelmia.

nahkahanska;2879349 begin_of_the_skype_highlighting**************2879349******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
oon erimieltä, jos tuntuu siltä että tähän hommaan olis oikein mennä sekaamaan niin ei muuta ku bileisiin mukaan, siitä mitään tule jos vaikka ottaa vähä lukkoon yhtä neekeriä, saa vaan kiitosta poliisiltaki jos paikalle jää niin pitkäksi aikaa että ne saapuu pelipaikalle. ja vaikka tulis neekeriä tintattua nassuunki siinä ohella niin se on hyvä tietää että poliisi on kuitenkin myös ihminen ja se ei välttämättä välitä siitä hommasta.

ja vaikka välittäiski niin menis todennäköisesti itsesuojelun piikkiin, vaikka ei meniskää niin se on vaan pahoinpitely. ja kukaa ei pakota lyömään mutta kyllä sitä ny mamuja voi vähä kiinni ottaa tollases tilantees niin että vartijat saa ne raudoitettua. ja sitten voiki vapaasti lähteä käppäilemään kotia kohti ennenkö poliisit on paikalla, ja vaikka olis niin eipä se mitää haittaisi. en mä ainakaa jos olisin poliisi alkaisi ketää joka kerranki poliisia auttoi putkaan raahaamaan ja syytettä perään pistämään.

ei se laki niin tarkkaa ole, esim katsellut kuinka eräässä pienemmässä baarissa ku joku alkaa kähisemään niin poken lisäksi asiakaskuntaa on myös heittämässä kyseistä sankaria/sankareita ulos. sitten esimerkkinä että oon kuitenki jääny rysän päältä itsekki kiinni tekemässä vähän vaikka mitä mutta aika usein poliisit on vaan heittäny mut himaan ilman mitään ongelmia.

Vittu mitä paskapuhetta.

Back
Ylös Bottom