Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Lievästi mustavalkoista ajattelua havaittavissa kun joidenkin kanssa keskustelee. Vaihtoehtoina tuntuu olevan joko "kaikki tänne vaan :) " tai "rajat täysin kiinni!" Ja sitten ollaankin hirmuinen rassissti kun sanoo että humanitaarista maahanmuuttoa vois pikkaisen rajoittaa...

Kylläpä taas joutuu hämmästymään näitä virallisia määritelmiä. Terve järki tuli onneksi käymään joten kysyin asiaa häneltä.

Rasistinen ajattelu perustuu neljään väittämään ja uskomukseen. Väitteistä ensimmäinen
on, että geneettisen perimän ja henkisten kykyjen välillä on yhteys.

Geneettisen perimän ja fyysisten kykyjen ja ominaisuuksien välillä on yhteys. Henkiset kyvyt johtuvat paljolti myös aivojen rakenteesta, joka taas johtuu paljolti fyysisestä perimästä. Meneekö vaikeaksi vai peräti rasistiseksi?

Toinen oletus on, että perimästä johtuvat taipumukset ja kyvyt ovat yhteisiä kaikille tietyn ihmisryhmän jäsenille.

Huomatkaa sana "kaikille", tätä nyt ei allekirjoita kuin paatuneimmat juntit. Faktaa on se, että jokaisesta ihmisryhmästä löytyy sopeutuvia ja työtätekeviä yksilöitä. Jopa mustalaisista (vaikka tosin ehkä vähän vähemmän).

Kolmanneksi väitetään, että nämä “roduiksi” kutsutut ryhmät voidaan laittaa arvojärjestykseen
niiden geeniperimän laadun perusteella. Tällöin toiset kulttuurit nähdään parempina
kuin toiset.

Terve järki sanoi että esimerkiksi kulttuuri, jossa ihmiset kivitetään kuoliaaksi, on huonompi kulttuuri kuin se, jossa ihmisiä ei kivitetä kuoliaaksi.

Neljännen väitteen mukaan ylemmillä roduilla on oikeus hallita alempiaan ja
jopa tuhota nämä.

Viitataanko tällä nyt maahanmuuttokriittisiin, vai Pekka Siitoiniin? Yleisesti ottaen viime aikojen rasistisyyttelyt ovat saaneet alkunsa esim. Jussi Halla-ahon mielipiteistä, jolloin neljäs väittämä menee huti ja pahasti.

Kunnallisvaaliterveisiä Hollannista:
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg332707.html#msg332707

Olen 21-v Hollannissa asuva suomalaisnainen...Tämä maa on jo täysin pilattu, pelastaminen on liian myöhäistä...Olen täällä asuessani päässyt näkemään, millaista meno on, kun oman maan alkuperäiset kansalaiset alkavat olla vähemmistö (joissakin kaupungeissa ovat jopa 30-20 prosentin vähemmistö), ja kaikki on päästetty sisään siitä riippumatta, osaavatko edes kirjoittaa vai ehtivätkö rukoilemisiltaan töissä käymään...En vain pidä islamista (kuinka hassua, että jos tämän sanoo ääneen, kutsutaan fasistiksi - vaikka islamhan sitä varsinaista fasismia on)...Lisäksi on aikas normaalia, että sylkevät alkuperäisiltä hollantilaisilta näyttävien päälle...

Jatkakaa hyssyttelyn ja pakotetun konsensuksen vastustamista.

Omakohtainen kokemus mamuista lauantaina yö bussissa. Oltii tulos mimmin kans baarista himaan ja mimmi meni enne minua sisään bussiin. Tulin ite perästä ja olin menos istuu muijan viereen NO siihen änkäsi joku naapuri jolla oli oma akka mukana ja noita paikkoja oli bussis jälel. Kysyin että voisinko päästä tyttöystäväni viereen istumaan koska se nyt on aika normaalia ja hyvätapaista päästää. varsinkin kun mimmi oli tullut ehkä 5sek enne mua siihe istuun. No naapuri aloitti hirveen älä mölön tästä ja vähähän siellä rasistikortti heilui. OIkeesti mitä vittua oliko niin iso asia sille neekerille mennä sen oman akkansa viereen istumaan 1 paikka rivin taaksepäin?????? Kysyin sitten et mikä vittu on ongelma ja selitin asian nii kyllä siinä sitten yhteisymmärykseen päästiin mutta mikä vittua oli heti tämä "becouse im black" juttu helvetin asenne ongelma sillä.

Omakohtainen kokemus mamuista lauantaina yö bussissa. Oltii tulos mimmin kans baarista himaan ja mimmi meni enne minua sisään bussiin. Tulin ite perästä ja olin menos istuu muijan viereen NO siihen änkäsi joku naapuri jolla oli oma akka mukana ja noita paikkoja oli bussis jälel. Kysyin että voisinko päästä tyttöystäväni viereen istumaan koska se nyt on aika normaalia ja hyvätapaista päästää. varsinkin kun mimmi oli tullut ehkä 5sek enne mua siihe istuun. No naapuri aloitti hirveen älä mölön tästä ja vähähän siellä rasistikortti heilui. OIkeesti mitä vittua oliko niin iso asia sille neekerille mennä sen oman akkansa viereen istumaan 1 paikka rivin taaksepäin?????? Kysyin sitten et mikä vittu on ongelma ja selitin asian nii kyllä siinä sitten yhteisymmärykseen päästiin mutta mikä vittua oli heti tämä "becouse im black" juttu helvetin asenne ongelma sillä.

Nekrut ovat maamme kunniakansalaisia,heitä kuuluu palvella.Ei vaa,olisit väännelly vähä sitä.

Se näki sun mimmissä potentiaalisen vaimoehdokkaan..:jahas: Moniavioisuus kun on niille sallittu..:david:

Mulla itselläni on muutama ulkomaalais taustanen kaveri, jotka on todella fiksuja ja mukavia jätkiä. He ovat joko töissä/opiskelemassa ja eivät vittuile kenellekkään ja osaavat käyttäytyä asiallisesti.

Mutta asiaan, mun mielestä sais kaikki mannet, romanit ja muut vitun yöntimot ja turkkinuoret niin lähettää ohjuksen kyljessä Irakiin, jos alkavat täällä vittuilla porukalle ja eivät osaa olla maassa maan tavoin. Tämä itseäni vituttaa uskomattoman paljon kyllä. Mitä helvettiä ne tulee tänne varastamaan veronmaksajien rahaa, tekemään rikoksia ja käyttäytyy kun idiootit. Kaikki nämä tulisi lopettaa minun mielestäni kyllä, tai vähintään lähettää juurikin takas ulkomaille tai Siperiaan kuolemaan. Ruotsissa tämä mamu homma on mennyt jo niin pahasti yli, että se on jo oikeasti iso ongelma siellä. Jos maahamme tulee joku rättipää, niin paras olla maassa maantavalla, ja lopettaa se idioottimaisuus ja valittaminen. On se uskomatonta, että juurikin nämä rättipäätkin tulee tänne vaatimaan jotain moskeijoita tänne Suomeen. Jos me mentäs kirkkoja rakentaan sinne, niin nehän pommitettas samantien alas. Ei muutakun painot jalkaan ja järveen.

Jatketaan luetteloa:
Mitä me oikein pelkäämme?
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Mit%C3%A4+me+oikein+pelk%C3%A4%C3%A4mme/1135254437994

HS-R-sanasta tuli tabu
http://hommaforum.org/index.php/topic,25106.msg334206.html#msg334206

HS-Entäs maahanmuuttajien asunnot
http://hommaforum.org/index.php/topic,25114.msg334286.html#msg334286

Helsingin Sanomilla tuntuu olevan paska vahvasti housussa tällä hetkellä, sen verran vahva mokutusryöppy on tänään ulostettu.

Joko tuo maahanmuuttaja sana on valtamediassa yleistetty tarkoittamaan pakolaista. Typerää käyttää maahanmuuttaja sanaa jossain gallupissa yms missä selvästi viitataan kuitenkin pakolaiseen. Sen jälkeen paljastetaankin että ähähähä, tälläkertaa sana tarkoittikin oikeasti sitä mitä se ilmaisee, maahanmuuttajaa joka tulee syystä tai toisesta Suomeen. Todellä ärsyttävää vääristävää uutisointia ja sanoilla kikkailua.

Kuitenkin aika eri ryhmiä ovat jos verrataan, ruotsalaista, saksalaista, usalaista, aasialaista, afrikkalaista tai afganistanilaista jotka tulevat Suomeen, kuka mistäkin syystä. Suomi joka sulkee jokaiselta ulkomaalaiselta rajansa, en minä ainakaan sellaisessa takapajulassa halua elää (=pohjoiskorea). Mutta tarvitsemmeko tänne tiettyjä kansanryhmiä joita pitäisi auttaa kotimaassaan jos jollain tavalla oikeasti halutaan auttaa.

Lähinnä ihmettelen tuota, että tutkijoita uhkaillaan (omassa linkissäni). Tutkijoiden työ on tutkia, miten muuten voidaan tehdä päätöksiä jos ei ole tutkimuksia joista saada tietoa?

R-sanaa kyllä käyttää lyömäaseena "kumpikin puoli", en edes tiedä kumpi enemmän. Tuntuu, että moni kokee ettei maahanmuuttoa voi kritisoida ilman että leimataan rasistiksi. Onko väliä miten asiansa esittää ja miten perustelee? Eikö juuri tuollaisiin tutkimuksiin vetoaminen olisi järkevää maahanmuuttokritiikkiä joka ei perustu ennakkoluuloihin, vaan tutkimuksiin.

Eikö juuri tuollaisiin tutkimuksiin vetoaminen olisi järkevää maahanmuuttokritiikkiä joka ei perustu ennakkoluuloihin, vaan tutkimuksiin.

Tiedätkö miten tutkijan uran käy, jos hän vihervasemmistolaisessa yliopistomaailmassa tekee tutkimuksen, jonka lopputulemana maahanmuutto ei olekaan ihanaa ja väistämätöntä?

Viitteeksi se, että Halla-aho sai monoa omasta tutkijan työstään kirjoitustensa takia sekä se, että Jukka Hankamäki ei tule koskaan saamaan virkaa yliopistosta kirjoitustensa takia.

Tiedätkö miten tutkijan uran käy, jos hän vihervasemmistolaisessa yliopistomaailmassa tekee tutkimuksen, jonka lopputulemana maahanmuutto ei olekaan ihanaa ja väistämätöntä?

Viitteeksi se, että Halla-aho sai monoa omasta tutkijan työstään kirjoitustensa takia sekä se, että Jukka Hankamäki ei tule koskaan saamaan virkaa yliopistosta kirjoitustensa takia.

Mielestäni Halla-ahon kirjoitukset ovat aika asenteellisia.

Mielestäni Halla-ahon kirjoitukset ovat aika asenteellisia.

Niin asenteellisia, että potkut olivat paikallaan? Miehen kirjoitukset eivät pohjaudu totuuteen?

Oletko siis sitä mieltä, että yliopiston tutkija voi huoletta päätyä tulokseen, jossa maahanmuutto (humanitaarinen) on ehdottoman negatiivinen asia?

Back
Ylös Bottom