Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hanke on päätetty toteuttaa. Ohjeet osallistumisesta saa kun kirjoittaa tuohon Homman säikeeseen olevansa kiinnostunut.

Suomesta puuttuu luotettava tutkimustieto kansalaisten asenteista maahanmuuttoon. Poliitikoille pitäisi tehdä selväksi mitä mieltä tästä oikein ollaan. Kts.http://hommaforum.org/index.php/topic,21635.0.html
Tollasella kyselyllä on uutisarvoa, jos se toteutetaan OIKEASTI hyvin. Kysymysten asettelu oli nyt mun mielestä leimaava, ja selkeästi johdatteleva. Olis ehkä hyvä, jos kysymysten laatimisessa auttaisi esim. TNS tai joku muu, joka osaa katsoa asiaa oikeasti objektiivisesti. Idea sinäsä on loistava, ja toivotan tsemiä asian eteenpäin viemisestä.
Tollasella kyselyllä on uutisarvoa, jos se toteutetaan OIKEASTI hyvin. Kysymysten asettelu oli nyt mun mielestä leimaava, ja selkeästi johdatteleva. Olis ehkä hyvä, jos kysymysten laatimisessa auttaisi esim. TNS tai joku muu, joka osaa katsoa asiaa oikeasti objektiivisesti. Idea sinäsä on loistava, ja toivotan tsemiä asian eteenpäin viemisestä.
Jep,
Aivan naurettavia kysymyksiä, tossahan kannattaa kuin Purtsi jo totesikin käyttää ammattilaisten apua. Kysymysten pitäisi käytännössä myös negaationa, noissa kyssäreissähän se ei sitten toteudu ensinkään.
Kannattaa panostaa tuohon "homma"aan tosissaan, tuonkun vetelette perseelleen niin siinä sitten menee loppukin uskottavuus hommavöörymiltä :D
Samaa mieltä. Ideana ihan hyvä, mutta nuo kysymykset on suorastaan naurettavan johdattelevia.
Jep,
Kysymysten pitäisi käytännössä myös negaationa, noissa kyssäreissähän se ei sitten toteudu ensinkään.
Kannattaa panostaa tuohon "homma"aan tosissaan, tuonkun vetelette perseelleen niin siinä sitten menee loppukin uskottavuus hommavöörymiltä :D
Taas alkaa korvissa suhisemaan. Liian pitkä kertomus kirjoitettavaksi, mutta lyhyt kooste on paikallaan.
David tulee koulusta kotiin surullisena eräänä perjantaina. Hän oli saanut köniinsä luokkakaveriltaan Rebarilta. Davidin äiti Irene päättää lähteä pojan kanssa koululle selvittämään asiaa, jotta uusi kouluviikko voitaisiin aloittaa taas ns puhtaalta pöydältä.
David jää koulun parkkipaikalle odottamaan. Rehtorin pakeille marssiessaan Irene huomaa kuuden-seitsemän nuorukaisen notkuvan kirjaston nurkilla. Yksi heistä on Rebar. Äiti menee porukan luokse ja ottaa hanskan pois kädestä tervehtiäkseen Rebaria. Rebar ei tartu siihen.
Irene kertoi Rebarille, että he voisivat ihan hyvin olla kavereita Davidin kanssa. Ei vastareaktiota.
Saatuaan asiansa sanotuksi Irene kääntyi jatkaakseen matkaansa rehtorin kansliaan, kun hän kuulee Rebarin takanaan sanovan: "Saatanan huora" tjsp.
Irene kääntyi takaisin ja sanoi Rebarille rauhallisella äänellä: "Rebar kiltti, et voi sanoa minulle noin. En ole tehnyt sinulle mitään pahaa. Ajettele miltä tuntuisi, jos minä nimittäisin sinua vaikka "perkeleen kurdipahoilaiseksi".
Kuin salamaniskusta ilmapiiri muuttui vihan täyttämäksi. Nuorukaiset alkoivat huutaa Irenelle ja pian paikalla oli parikymmenpäinen lauma, joka ympäröi hänet. Valkoiseen paitaan sonnustautunut pitkä ja laiha nuorukainen sylki Irenen päälle, potkaisi tätä ja työnsi roskiksen nurin niin, että se osui häneen.
Irene pyrki poistumaan paikalta, kun kirjastosta saapui vielä yksi henkilö, joka myöhemmin osoittautui koulun vahtimestari Mikaeliksi. Itsensä esittelmättä jättäneen vahtimestarin pitäessä Ireneä tiukasti otteessaan yksi tumma nuori tinttasi Ireneä vielä korvaan niin lujaa, että kuuloa haittaa vieläkin toisinaan. Henkensä puolesta pelännyt David meni paniikkiin ja huusi Mikaelia laskemaan äitinsä irti. Pian oli helvetti valloillaan.
Linkin takaa löytyy todistajien kertomukset, jotka poikkeavat melkoisesti tästä äidin esittämästä näkökulmasta.
Irene tuomittiin 80 päiväsakkoon á 50 kruunua kansanryhmää vastaan kiihottamisesta. Valde korvaa asianajajakulut 6625 kruunua, josta Ireneltä tullaan myöhemmin perimään tonni takaisin valdelle.
Te olette vääriä ihmisiä arvostelemaan huonosti käyttäytyviä ulkomaalaisia suomessa. Teidän verkkovihanne ei saa vaikuttaa politiikan linjauksiin - teillä ei niihin ole sanottavaa. Ongelma on konsensuspolitiikassa - se on siinä nimenomaan. Tukahduttakaa vihanne ja pitäkää turpanne kiinni.Verkkovihan edessä ei saa taipua sanoi:Verkkovihan edessä ei saa taipua
Lauantai 13.2.2010 klo 04.16
Kaikessa suurenmoisuudessaan netti on oiva väline myös pelkurimaiseen puskasta ampumiseen ja suoranaisten vainokampanjoiden masinointiin.
Äänestysaktiivisuuden laskusta huolestuneet asiantuntijat ovat jo pitkään varoitelleet poliittisten ääriliikkeiden noususta. Pelkona on lähinnä ollut, että konsensuspolitiikan turhauttamat kansalaiset hakeutuvat muukalaisvihamielisten ryhmien syliin.
Toistaiseksi näin ei ole käynyt. Maahanmuuttovastaisuuden kanssa vastenmielisesti flirttaileva perussuomalaiset on yhä pieni puolue.
Ihmisten turhaumat ja suoranainen viha tuntuvatkin kanavoituvan nettiin. Verkosta on tullut oksennusämpäri. Kuka tahansa voi kaataa sinne niin pitkään hautoman elämänpettymyksensä kuin hetkellisen raivonpuuskansakin.
Kaikessa suurenmoisuudessaan netti on oiva väline myös pelkurimaiseen puskasta ampumiseen ja suoranaisten vainokampanjoiden masinointiin. Erityisen raivokasta on maahanmuutosta käytävä nettikeskustelu. Myös vähemmistöt, feministit ja kolumnistit ovat vihanlietsojien lempikohteita.
Sana on verkossa vapaa ja hyvä niin. Vihan sävyttämät nettimielipiteet pitäisi kuitenkin jättää omaan arvoonsa. Ne eivät edusta ns. kansalaismielipidettä eivätkä edes välttämättä kovin suuren ihmisjoukon näkemyksiä. Harvalla "taviksella" on aikaa pyöriä verkossa kirjoittamassa räävittömyyksiä päivät pitkät.
Missään tapauksessa verkkoviha ei saa vaikuttaa politiikan linjauksiin.Ikävä kyllä, puolueet ja poliitikot näyttävät tuntevan viehtymystä nettidebatin myötäilyyn. Myös hanakasti nettinäkemyksiä esittävällä medialla on peiliin katsomisen paikka.Äänestäjät ilmoittavat mielipiteensä vaaleissa, eivät verkon vihakeskusteluissa.
Selvimmin myötäily näkyi Sellon ampumistragedian jälkeen.Sitä olisi sopinut odottaa keneltä tahansa suoraselkäiseltä ihmiseltä, poliittisista vastuunkantajista nyt puhumattakaan.Yksikään ykkösrivin poliitikoista ei irtisanoutunut muukalaisvihan lietsonnasta.
Voi tietysti olla, että katkeruuden kanavoituminen maahanmuuttoon sopii vastuupoliitikoille. Työttömyys, talouskriisi, tulevat menoleikkaukset ja verojen kiristykset olisivat ehkä ikävämpiä aiheita.
On kuitenkin hyvä muistaa, että maahanmuutto ei todellakaan ole Suomen suurin ongelma. Ja mitä tulee sosiaalietuuksiin, niistä ei saa muodostua kannustinloukkoa sen paremmin alkuperäisille suomalaisille kuin maahanmuuttajillekaan.
Lue vaikka se Thorsia koskeva hesarin artikkeli, niin keskustellaan vaihteeksi oikeilla asioilla tämän turhan molemminpuolisen jauhamisen sijaan.
Okei, vastaa näihin:
- Miten kuvittelet Suomessa estettävän esim. Ruotsissa esiintyvät mellakat nykyisellä politiikalla? Mikä on se taikakeino, jota yhdenkään Euroopan maan päättäjät eivät ole tajunneet?
- Kuinka paljon mielestäsi on taloudellisesti järkevää tai mahdollista syytää maahanmuuttoon ja siitä aiheutuviin kustannuksiin? Olet kai perillä paljonko maahanmuuttaja kustantaa valtiolle (eli veronmaksajille) vuodessa + tuet+välilliset kustannukset.
- Koska selvää on, että Euroopan eikä Suomen kantokyky riitä ottamaan vastaan kaikkia pakolaisia, turvapaikanhakijoita etc. niin mihin kohtaan asetetaan se raja, että ei enää?
Lähdetään näistä liikkeelle niin jatketaa sitten eteenpäin.
Aika hedelmällistä tämä keskustelu näistä peräänkuuluttamistasi oikeista asioista, kun vastausta ei vielä puolentoista viikon jälkeenkään kuulu. Eikai vaan tullut huudeltua taas räkä poskella vieraisiin pöytiin ilman mitään kannuksia?
Enkö mä sulle toisessa ketjussa jo sanonut vastaavani sitten, kun saan aikaiseksi? Turhaa sää into piukeana asiasta koko ajan meuhkaat.
Itse asiassa sinä tulit tänne meuhkaamaan into piukeana rasismia ja vihaa vaatien asiallista keskustelua. Jokainen voi käydä lukemassa sun postit tästä ketjusta 6.2. alkaen.
Sen verran joudun kyllä vetämään sanojani takaisin, että varsinaista keskustelua en rupea asiasta käymään, koska asia ei minua kiinnosta niin kuin siinä samaisessa toisessa ketjussa totesin.
Jotenkin en ole kauhean yllättynyt. Kuitenkin sen verran kiinnosti että pää punaisena vaadit sitä asiallista keskustelua.
Ajatuksella kirjoitettu teksti vaatii aikaa ja paneutumista. Nyt olen lähdössä duuniin, enkä kerkeä aikaa siihen käyttämään. Lisätään vielä, että kärsin pienistä motivaatio-ongelmista asian suhteen. Ymmärrän myös, että tää tuntuu olevan sulle hengen asia, ja sen lupaamani kannanoton tulet saamaan, mutta se tulee itse valitsemanani ajankohtana.
Voi hyvänen aika, kun sää saat aikaan vääntämisen ihan jokaisesta asiasta. On eri asia kirjoittaa asiatekstiä, jonka kirjoittamiseen joutuu kahlaamaan kasan lähteitä, kuin vastata johonkin viina-, rööki- tai naisaiheiseen höpöhöpöviestiin. Ei luulisi olevan vaikeaa ymmärtää. Tähän viestiin loppuu myös itseni selventäminen sinulle. Odotat jos odotat, ja minä vastaan sitten kun tosiaan saan aikaan. Minä en lupaa sellaista, mitä en voi pitää, mutta se on ihan yksi ja sama uskotko sinä sen vai et.Kovasti on kiireitä juu, tosin vastaus ihan mihin tahansa muuhun postiin tulee noin minuutissa. Motivaatio-ongelmat ymmärrän kyllä ja tästäkin postista syyt niihin on aistittavissa.
Ei mulla oo penniäkään kiinni sun vastauksessa, mä vaan haluan, että te mokuttajat joskus pitäisitte sananne. Ja sinä tässä tapauksessa kävisit sitä asiallista keskustelua, jonka perään kiimassa huutelit. Ehkä sä ens kerralla mietit ennen vauhkoomistas että onko sulla tosiaan mitään sanottavaa ja pystytkö perustelemaan yhtään mitään.
Aivan aivan....Minä en lupaa sellaista, mitä en voi pitää, mutta se on ihan yksi ja sama uskotko sinä sen vai et.
Originally posted by No-1
Sen verran joudun kyllä vetämään sanojani takaisin, että varsinaista keskustelua en rupea asiasta käymään