Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

:offtopic:

Kuka on kukin Pakkiksella, osa XXX!

Rankkuri = asiallinen, selkeästi hyvä tyyppi. Eräänlainen viha-rakkaussuhde Poro72:een. Nauroi Dangerous Daven kuuluisasti suohon kesällä, mistä edelleen ansaitusti joukahaismaisen ylpeä.

El Menace = trollaaja, trollia trollin perään. Sanoinko jo trolli? Tosielämässä viljelee retiisiä isovanhempiensa siirtolatilalla Iniössä ja kiihottuu salaa Astrid Thorsista. Suvaitsee kaikkia, jotka suvaitsevat suvaita hänen suvaitsemiaan.

Poro72 = talouspuolella hyviä mielipiteitä, täällä trollimpi. Viehättynyt kierolla tavalla Rankkurista, mutta platonisesti. Lähestyy virkistävyydessään Indicaa.

...ja näin nämä threadin sankarit jatkakoon matkaansa sivulle 295... :dance2:

Niin, se kaatuu neekerinrakastajien argumenttien loppumiseen (oliko niitä alkujaankaan?). Sitten aletaan vänkää ja vääntää asioita ihan vituilleen. Näin on käynyt aina.

Mutta sinnikkäitä perkeleitä ovat. Yksi kävi jopa Wikipediaa väärentämässä :D

Keskustelu voi joskus myös olla ihan omien mielipiteiden kertomista. Eikä faktoihin nojautuvia lausuntoja, joihin on vedetty mukaan sata eri liitettä eri lähteistä. Mun mielestä nakkikastike ja perunamuusi on ihan törkeen hyvää! Ai miks vai? No vitustako minä tiedän, se vaan on!! Mun mielestä siniset farkut on makeemmat ku mustat. Ai miks vai? Ne vaan on! Ei kaikkeen aina tarvii olla selitystä. Kyllä mä tiedän et dokaaminen ei tee hyvää mulle, eikä muille sillon ku mä olen kännissä:), mutta silti mä teen sitä. Eikä mitään perusteluita, se vaan on niin kivaa. Mulla sattuu olemaan muutama hyvä mamu kaveri ja eikä mulla ole mitään niitä vastaan, vaikka sattuisikin muutama mätä omena puussa olemaankin.

Rankkuri = asiallinen, selkeästi hyvä tyyppi. Eräänlainen viha-rakkaussuhde Poro72:een. Nauroi Dangerous Daven kuuluisasti suohon kesällä, mistä edelleen ansaitusti joukahaismaisen ylpeä.

El Menace = trollaaja, trollia trollin perään. Sanoinko jo trolli? Tosielämässä viljelee retiisiä isovanhempiensa siirtolatilalla Iniössä ja kiihottuu salaa Astrid Thorsista. Suvaitsee kaikkia, jotka suvaitsevat suvaita hänen suvaitsemiaan.

Poro72 = talouspuolella hyviä mielipiteitä, täällä trollimpi. Viehättynyt kierolla tavalla Rankkurista, mutta platonisesti. Lähestyy virkistävyydessään Indicaa.

:lol2: :thumbs: Kova!

Pakkiksella keskimääräinen keskustelun taso ei muuten ole äärimmäisen tasokas. Hyväkin topikki kaatuu monesti omaan mahdottomuuteensa viimeistään muutaman sivun jälkeen, kun jengi ei yksinkertaisesti kykene väittelemään rakentavasti. Loppu onkin sitten sitä äärimmäisen nokkelaa kuittailua, jota tässäkin keskustelussa on nähty. On se hankalaa tämä asioista keskusteleminen... :down:
:offtopic: Kyllä täällä muissa threadeissa on usein ihan hyvääkin keskustelua, jos mihinkään muuhun suosittuun keskustelupalstaan vertaa. Nämä maahanmuuttoaiheiset keskustelut kyllä erottuu kirkkaasti huonoudellaan kaikista muista. Tai mitkä lie neekeriaiheiset, eihän näissäkään läheskään aina edes puhuta maahanmuutosta.

Mutta jatkakaa toki.

Keskustelu voi joskus myös olla ihan omien mielipiteiden kertomista. Eikä faktoihin nojautuvia lausuntoja, joihin on vedetty mukaan sata eri liitettä eri lähteistä. Mun mielestä nakkikastike ja perunamuusi on ihan törkeen hyvää! Ai miks vai? No vitustako minä tiedän, se vaan on!! Mun mielestä siniset farkut on makeemmat ku mustat. Ai miks vai? Ne vaan on! Ei kaikkeen aina tarvii olla selitystä. Kyllä mä tiedän et dokaaminen ei tee hyvää mulle, eikä muille sillon ku mä olen kännissä:), mutta silti mä teen sitä. Eikä mitään perusteluita, se vaan on niin kivaa. Mulla sattuu olemaan muutama hyvä mamu kaveri ja eikä mulla ole mitään niitä vastaan, vaikka sattuisikin muutama mätä omena puussa olemaankin.
Tää hipoo jo nerokkuutta :kippis1: Perkele, dokaattekste poron kanssa kahestaa?

Suomalaiset on aina ollut alistettuja. Historia kertoo kaiken ja se näkyy vielä tänä päivänä. Erilaisuutta pelätään ja sitä kautta vihataan ja se on todella säälittävää. Rankkuri ja muut sankarit yrittävät saada Suomesta ainoaa maata koko Euroopassa, jossa ei ole ulkomaalaisia. No vittu muuttakaa Enontekijöille tai Suomussalmelle. Siellä ei montaa Kebun paistajaa näy. Muutama mätä omena tekee pahojaan, ryöstelee ja raiskaa. Entäs ne jotka tekevät duunia ja opiskelevat? Miksi ei niistä kukaan puhu? Blaaaaaah aivan sama turha täällä vääntää.

Hehe, voi perkele. Mää ja indica ollaan lähes yhtä virkistäviä... Kiitos! ;)
Täyttä asiaa, paitsi en mä kyllä tuosta "platonisesta" tiedä.. :)

Suomalaiset on aina ollut alistettuja. Historia kertoo kaiken ja se näkyy vielä tänä päivänä. Erilaisuutta pelätään ja sitä kautta vihataan ja se on todella säälittävää. Rankkuri ja muut sankarit yrittävät saada Suomesta ainoaa maata koko Euroopassa, jossa ei ole ulkomaalaisia.

Juuri näin. Taas asian ytimessä!!

No vittu muuttakaa Enontekijöille

Missäs tämmönen paikka on?

tai Suomussalmelle. Siellä ei montaa Kebun paistajaa näy. Muutama mätä omena tekee pahojaan, ryöstelee ja raiskaa. Entäs ne jotka tekevät duunia ja opiskelevat? Miksi ei niistä kukaan puhu? Blaaaaaah aivan sama turha täällä vääntää.
Mitä niistä, jotka tekee duunia ja opiskelee? Eihän ne ketään häiritse niin kauan kun eivät riko lakia. Mitä puhuttavaa niissä on? Onks ne jotenki ihmeellisempiä kuin suomalaiset duunarit tai opiskelijat.

Mitä niistä, jotka tekee duunia ja opiskelee? Eihän ne ketään häiritse niin kauan kun eivät riko lakia. Mitä puhuttavaa niissä on? Onks ne jotenki ihmeellisempiä kuin suomalaiset duunarit tai opiskelijat.

Sun sarkasmi rupee paistaa jo joka lauseessa. Keksi jotain uutta. Mädät mamut voi lähettää mun mielestä hevonvittuun. Mutta niitä kun tänne tullessa ei voi mitenkään filtteröidä. Suurin osa maahanmuuttajista kuitenkin on "kunnollista" porukkaa. Se onkin asian ydin. Tänne otetaan jo muutenkin paljon vähemmän mamuja, kuin esim. Ruotsiin. Pitäisikö niiden ottamista vielä vähentää entisestään? Jottei ne muutama äpärä tuu tänne tekemään pahojaan?

Sun sarkasmi rupee paistaa jo joka lauseessa. Keksi jotain uutta.

Ei tossa mitään sarkasmia ollu. Mä en käsitä miks niistä pitäis sen kummemmin puhua? Eiks se oo ihan normaali lähtökohta että tehdään töitä tai opiskellaan. Ilmeisesti ei, ainakaan mamu-piireissä...

Mädät mamut voi lähettää mun mielestä hevonvittuun.

No hyvä. Ongelma katsos on se, että näin ei tehdä. Juuri sun aikaisemmin esittämistä utopistisistä syistä.

Mutta niitä kun tänne tullessa ei voi mitenkään filtteröidä.

Voi. Sveitsillä ja Australialla on hyvä malli.

Suurin osa maahanmuuttajista kuitenkin on "kunnollista" porukkaa. Se onkin asian ydin. Tänne otetaan jo muutenkin paljon vähemmän mamuja, kuin esim. Ruotsiin.

Kertoisko nyt joku vihdoin, että mitä vittua sillä on tekemistä minkään kanssa, paljonko Ruotsi ottaa mamuja????

Pitäisikö niiden ottamista vielä vähentää entisestään? Jottei ne muutama äpärä tuu tänne tekemään pahojaan?
Pitäisi vähentää ja radikaalisti. Myös rikollisuuden vuoksi, mutta ennenkaikkea sen takia, että se on taloudellisesti erittäin kallista ja syö valtavat määrät veronmaksajien rahoja!

Sää näppäränä osaat laskea, mitä se tekee, kun yksi alaikäinen turvapaikanhakija maksaa valtiolle vuodessa 57 000 euroa, että paljonko se tekee vuodessa fyrkkaa koko turvapaikanhakijamäärälle. Kun vielä huomioidaan, että valtaosa näistä turvapaikanhakijoista on joko Dublin-tapauksia tai sosiaaliturvapaikanhakijoita.

Ruotsissa sosiaalituista menee jo nyt 63% maahanmuuttajille. Tämäkö on se erinomainen kehitys, mitä ruotsi on saanut aikaan tuolla päättömällä maahanmuuttopolitiikallaan? Siksikö otit esiin nuo Ruotsin ottamien mamujen määrän esiin, jotta täälläkin päästäisiin tuollaisiin lukuihin?

Pitäisi vähentää ja radikaalisti. Myös rikollisuuden vuoksi, mutta ennenkaikkea sen takia, että se on taloudellisesti erittäin kallista ja syö valtavat määrät veronmaksajien rahoja!

Sää näppäränä osaat laskea, mitä se tekee, kun yksi alaikäinen turvapaikanhakija maksaa valtiolle vuodessa 57 000 euroa, että paljonko se tekee vuodessa fyrkkaa koko turvapaikanhakijamäärälle. Kun vielä huomioidaan, että valtaosa näistä turvapaikanhakijoista on joko Dublin-tapauksia tai sosiaaliturvapaikanhakijoita.

Ruotsissa sosiaalituista menee jo nyt 63% maahanmuuttajille. Tämäkö on se erinomainen kehitys, mitä ruotsi on saanut aikaan tuolla päättömällä maahanmuuttopolitiikallaan? Siksikö otit esiin nuo Ruotsin ottamien mamujen määrän esiin, jotta täälläkin päästäisiin tuollaisiin lukuihin?

Sulla menee verot palkasta joka tapauksessa. Meni ne mihin tahansa. Mutta ero minussa ja sinussa on se, että mua ei haittaa vaikka mun verorahat menee ulkolaisperheen auttamiseen. Jos mukana on MUUTAMA mätämuna, ni sille en voi mitään. Ja sä ajattelet vaan lukuja. Mä ajattelen asiaa vähän eri näkökannalta. En väitä että työtä tekevät mamut ovat yhtään sen ihmeellisempiä kuin suomalaiset, vaan mun pointti oli se, että jos kerran ollaan valmiita höpöttämään niistä muutamasta räkänokasta niin pitää pystyä tuomaan myös asiaan se enemmistö, joka sopeutuu yhteiskuntaan. Tässä on mulla ja sulla niin vastakkaiset näkemykset asiasta. Ymmärrän sun kannan, mutta en tue sitä millään tavalla. Ja Ruotsin otin esille sen vuoksi, että ei tarvitse kuin niin lähelle mennä ja tuntuu jo siltä, että ollaan isossa maailmassa, eikä tässä tuppukylässä joka on täynnä Rankkureita elämässä pikku elämäänsä.

Menee joka tapauksessa verot. Mutta kun jonnekin annetaan, niin onko ne jostain muualta poissa?

Ja jos arvovalinnoista puhutaan, niin lahjotan veroeuroni ennemmin esim. vanhusten terveydenhuollon parantamiseen kuin somalialaisen Abdikadirin uusiin Karl Kaneihin.

Sulla menee verot palkasta joka tapauksessa. Meni ne mihin tahansa. Mutta ero minussa ja sinussa on se, että mua ei haittaa vaikka mun verorahat menee ulkolaisperheen auttamiseen.

Muista kuitenkin että nekin rahat on aina jostain muusta pois sitten. mm. koulujen opettajia pakkolomautetaan nykysuomessa ja melkein jokaisesta muusta säästetään julkisella puolella kun taas tähän pakolaishommeliin pitäisi saada vaan lisää rahaa kokoa ajan samaan aikaan.

Jos mukana on MUUTAMA mätämuna, ni sille en voi mitään. Ja sä ajattelet vaan lukuja. Mä ajattelen asiaa vähän eri näkökannalta. En väitä että työtä tekevät mamut ovat yhtään sen ihmeellisempiä kuin suomalaiset, vaan mun pointti oli se, että jos kerran ollaan valmiita höpöttämään niistä muutamasta räkänokasta niin pitää pystyä tuomaan myös asiaan se enemmistö, joka sopeutuu yhteiskuntaan.

Sopeutuuko esim. suuren pakolaisryhmän eli somalien enemmistö suomalaisen yhteiskuntaan hyvin?

Olisiko niin että normaali ulkomaalainen ja maahanmuuttaja ihan eri asia kuin maahamme saapuvat pakolaiset ja siksi molempia ei kannata sotkea samaan keskusteluun kun lopputulos on juuri tätä mitä sivukaupalla on nyt luettavissa?

Muista kuitenkin että nekin rahat on aina jostain muusta pois sitten. mm. koulujen opettajia pakkolomautetaan nykysuomessa ja melkein jokaisesta muusta säästetään julkisella puolella kun taas tähän pakolaishommeliin pitäisi saada vaan lisää rahaa kokoa ajan samaan aikaan.

Sopeutuuko esim. suuren pakolaisryhmän eli somalien enemmistö suomalaisen yhteiskuntaan hyvin?

Olisiko niin että normaali ulkomaalainen ja maahanmuuttaja ihan eri asia kuin maahamme saapuvat pakolaiset ja siksi molempia ei kannata sotkea samaan keskusteluun kun lopputulos on juuri tätä mitä sivukaupalla on nyt luettavissa?

Kyllä tiedostan asian erittäin hyvin. Aina ei mene nallekarkit tasan. Mun verorahoilla saa auttaa apua tarvitsevaa pakolaisperhettä. Jos näissä perheissä sattuu olemaan muutama mätä yksilö, niin sille en voi mitään ja se on oma häpeänsä. Jos ne ovat tarpeeksi mätiä, niin kyllä ne pois lähetetään. Tämän perustan omaan faktaan, koska olen sen nähnyt tapahtuvan jo monta kertaa.

Ja mitä tulee tohon ulkomaalainen/maahamuuttaja/pakolais -vertailuun, niin täällähän nimenomaan on monta sivua jauhettu "mamuista" (=maahanmuutajista).

Menee joka tapauksessa verot. Mutta kun jonnekin annetaan, niin onko ne jostain muualta poissa?

Ja jos arvovalinnoista puhutaan, niin lahjotan veroeuroni ennemmin esim. vanhusten terveydenhuollon parantamiseen kuin somalialaisen Abdikadirin uusiin Karl Kaneihin.

Ja taas kerran jos yksi sadasta ostaa 340e sossurahallaan itselleen Karl Kanit, ei se tarkoita, että kaikki niin tekevät. Vitunmoista liiottelua.

Jos ne ovat tarpeeksi mätiä, niin kyllä ne pois lähetetään. Tämän perustan omaan faktaan, koska olen sen nähnyt tapahtuvan jo monta kertaa.

Minkä toiminnan määrittelet tarpeeksi mädäksi?
Mitä kyseiset "mädät" yksilöt olivat tehneet että joutuivat karkoitetuiksi?

Tämän perustan omaan faktaan, koska olen sen nähnyt tapahtuvan jo monta kertaa.
Jos tää on fakta niin postaapa tänne linkki johonkin tilastoon, josta selviää kuinka paljon on karkoitettu oleskeluluvan saaneita maahanmuuttajia. Muuten se on edelleen sun omaa epämääräistä mutuilua.

Ja jos sun mielestä abdilkadirin hyvinvointi on tärkeämpää kuin suomalaisten lasten ja vanhusten niin onnea matkaan vaan, koska veroeuroja on jatkuvasti vähemmän käytössä, mutta mamujen kustannukset ovat jatkuvassa nousussa. Toisin sanoen lapsilta ja vanhuksilta leikataan ja mamuille annetaan. Se on vitun väärin. Lisänä se, että mamut tekee moninkertaisesti enemmän rikoksia kuin kantaväestö suhteutettuna väkilukuun.

Humanitäärisesta maahanmuutosta ei ole kuin haittaa vastaanottavalle yhteiskunnalle ja siksi se pitäisi lopettaa.

Jotenki sä et näytä käsittävän tätä. Sun mielestä rahat tulee taikaseinästä tai "valtio maksaa"...

Jos tää on fakta niin postaapa tänne linkki johonkin tilastoon, josta selviää kuinka paljon on karkoitettu oleskeluluvan saaneita maahanmuuttajia. Muuten se on edelleen sun omaa epämääräistä mutuilua.

Ja jos sun mielestä abdilkadirin hyvinvointi on tärkeämpää kuin suomalaisten lasten ja vanhusten niin onnea matkaan vaan

Onko suomalaisilla lapsilla ja vanhuksilla vai niin huonot oltavat, että niitä täytyy vielä entisestään alkaa parantamaan?? Eikös tää jo aika saippukupla ole missä meidän lapset ja vanhemmat päivänsä viettävät? Ja fakta karkoituksista on oma henk.koht fakta, jolla ei täällä paljon painoarvoa ole, koska sitä en millään pysty todistamaan. Sanotaan näin, että omia tuttuja karkoitettu. Omin silmin nähnyt. Eli sulle se on edelleen omaa epämääräistä mutuilua.

Back
Ylös Bottom