Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ja toisekseen: kuinka paljon mielestäsi uusnatsit ja äärimuslimit eroavat toisistaan? Paitsi siten, että uusnatsit eivät räjäyttele toisia ilmaan...

kuinka paljon täällä on äärimuslimeja?? Kaupunkihan on ollu terrorismin pelon alla jo vuosia :jahas:

Tosiasia on nyt vaan se, että sulla on ongelmia mamupolitiikan kanssa ja mulla ei. Mua ei haittaa, jos aletaan painua esim. ruotsin suuntaan siinä mielessä, että pikku hiljaa alkaa dösäkuskit, mäkkärin myyjät, pankkivirkailijat tai valtion virkamiehet olemaan enemmän ja enemmän kansaivälisiä lue. ulkomaalaisia! Ei sitten pätkän vertaa. Seuraavaksi varmaan kysyt, että miks ei haittaa :jahas:

No sitten ne ilmeisesti on hyviä tyyppejä eikä siinä pitäisi olla sun tai sun mamukavereidesi kannalta mitään ongelmaa, jos puskaraiskauksia ja -ryöstöjä harrastavat "yksittäistapaukset" lähetettäisiin välittömästi rahtikoneella sinne, mistä ovat tulleetkin?

Ei haittaa todellakaan. Piloille menneet yksilöt voi mun puolesta lähettää välittömästi kauas pois.

kuinka paljon täällä on äärimuslimeja?? Kaupunkihan on ollu terrorismin pelon alla jo vuosia :jahas:

"TERRORISMI: Supon mukaan potentiaalisia terroristeja on pari kourallista

Suojelupoliisi tarkkailee muutamia, pääosin eteläisessä Suomessa toimivia ääri-islamilaisia ryhmiä, joilla on yhteyksiä ulkomaalaisiin terroristiryhmiin.
- Näitä ihmisiä on Suomessa pari kourallista, suostuu Supon apulaispäällikkö Hannu Moilanen täsmentämään.
Suojelupoliisin tiedossa ei kuitenkaan tällä hetkellä ole ketään Suomessa vakituisesti asuvaa, tunnistettua terroristijärjestön jäsentä.
Ääri-islamilaisuus on Supon mukaan vakavin Suomen turvallisuuteen juuri nyt kohdistuva uhka.- Terrorismi ei ehkä ole suoraan uhka Suomelle, mutta iskut täällä voisivat kohdistua esimerkiksi Suomessa toimivien muiden maiden edustuksia tai suuria kansainvälisiä liiketoimia vastaan, kertoi Moilanen Maanpuolustuksen suunnittelukunnan seminaarissa maanantaina Helsingissä.
Turvallisuuspoliisin näkökulmasta vakavimpia uhkia ovat pienet, itsenäisesti toimivat islamistisolut, jotka voivat iskeä ilman suoria käskyjä esimerkiksi Al-Qaidalta.
Soluissa aktiivisimmin toimivat henkilöt ovat jopa toisen tai kolmannen polven maahanmuuttajia. - Uusi ilmiö myös Suomessa ovat niin sanotut käännynnäiset eli Suomessa syntyneet Suomen kansalaiset, jotka ovat kääntyneet islamin uskoon. Esimerkki tällaisista terroristeista oli mm. kenkäpommi-iskua Atlantin yllä yrittänyt brittimies.

Viime viikolla Ruotsin suojelupoliisi Säpo arvioi, että noin parikymmentä ruotsalaista somalitaustaista miestä on matkustanut Somaliaan osallistuakseen terrori-iskuihin ja taisteluihin. Kourallinen heistä on jo saanut surmansa.
Mahdollisia tietojaan Suomesta Somaliaan lähteneistä ei Supo halua kertoa.
- Meidän kantamme on, että kyse on vahvasti operatiivisesta, salassa pidettävästä tiedosta. Toteaisin kuitenkin, että Ruotsissa riski tällaisen (Somaliaan lähdön) suhteen on selkeästi suurempi kuin Suomessa, kommentoi Moilanen.
TIMO MYLLYNIEMI"

Tosiasia on nyt vaan se, että sulla on ongelmia mamupolitiikan kanssa ja mulla ei. Mua ei haittaa, jos aletaan painua esim. ruotsin suuntaan siinä mielessä, että pikku hiljaa alkaa dösäkuskit, mäkkärin myyjät, pankkivirkailijat tai valtion virkamiehet olemaan enemmän ja enemmän kansaivälisiä lue. ulkomaalaisia! Ei sitten pätkän vertaa. Seuraavaksi varmaan kysyt, että miks ei haittaa :jahas:
Rosengård here we come. Toivottavasti fantasiasi palavista autoista ei tule koskaan toteutumaan.

Ei haittaa todellakaan. Piloille menneet yksilöt voi mun puolesta lähettää välittömästi kauas pois.
Minkä takia? Raiskaavathan suomalaisetkin.

Minkä takia? Raiskaavathan suomalaisetkin.

Ei sua yksinkertaisuudesta voi rankaista. Sääliksi vaan käy, kun n. 10 vuoden päästä sä et enää pysty kävelemään ulkona ollenkaan, koska niillä tallaa liikaa ulkolaisia. Voitte nyt jatkaa tätä teidän avartavaa keskustelua.

Ei sua yksinkertaisuudesta voi rankaista. Sääliksi vaan käy, kun n. 10 vuoden päästä sä et enää pysty kävelemään ulkona ollenkaan, koska niillä tallaa liikaa ulkolaisia. Voitte nyt jatkaa tätä teidän avartavaa keskustelua.
En mä muslimeita pelkää. Toivottavasti sun pikku kuplassa on kiva asustaa.

Sä oot kyllä surkein moku-intoilija tällä palstalla. Muut on osannu vastata edes muutamiin kysymyksiin jollain tapaa perustellen. Sä vaan jätät vastaamatta, koska sä et tunnut tietävän asioista yhtään mitään.

Kyllähän sen nyt pitäisi jopa sulle olla selvää, että toiset asiat on vertailtavissa ja toiset ei. Vai onko pullo auennut taas?

Kai sä käsität, että sen valossa, mitä esim. muslimien käyttäytymisestä tiedetään euroopassa niin se on hyvin samankaltaista joka maassa, joten on melko todennäköistä, että se käytös ei tule muuttumaan vaikka kohdemaana olisi Suomi. Siksi esim. Rosengård käy hyvästä esimerkistä muslimien käytöksestä.

Sen sijaan muiden maiden ottamien turvapaikanhakijoiden määrällä ei ole mitään tekemistä Suomen kanssa. On melko selvää, että esim. Ranska, Saksa, Iso-Britannia...etc. voi ottaa helvetin paljon enemmän maahanmuuttajia kuin Suomi, koska siellä on tilaa enemmän ja ennenkaikkea siellä on hitosti enemmän veronmaksajia, jotka elättävät nämä turvapaikanhakijat.

Ymmärätkö eron. Kaikki asiat eivät ole samalla tavalla vertailtavissa vai oletko jälleen liian humalassa käsittääksesi tämän?

Kyllä sillä on myös hiukan väliä missä hengessä "tietoja" esitellään. Kun aletaan puhumaan ongelman laajuudesta, on hiukan harhaanjohtavaa - ehkä jopa epärehellistä - pelotella rosengårdeilla jos pohdintaan ei samaan aikaan _saa_ ottaa mukaan sitä tosiseikkaa että esim. Ruotsiin on jo pitkän aikaa otettu ,en jaksa tarkkaan keskiarvoa laskea, mutta vuotuisesti ainakin n. 5 kertaa se määrä pakolaisia kuin Suomeen. Ja tämä siis suhteessa väkilukuun ja veronmaksajiin. (tuollaistakin tilastokikkailua on mahdollista harrastaa..)

Muutenkin lahkonne tyyliin kuuluu poimia ne kaikkein sopivimmat ts. pelottavimmat uhkakuvat, antaa niiden jalostua hommafoorumin aivomankelissa, ja tulla sitten julistamaan näitä totuuksia ainoina oikeina totuuksina maahanmuutosta. Kaikki muu aineisto voidaan unohtaa tai sitten syytetään sen tuottajia epärehellisiksi haihattelijoiksi. Pientä tervettä kriittistä otetta voisi yrittää harjoittaa myös homman juttujen kohdalla.

Jotta ei nyt mene pelkäksi vääntämiseksi, niin voin todeta että olen aika samaa mieltä siitä, että tuolta Afrikanmaalta varmasti tulee keskimääräistä enemmän sellaista vekkulia joiden arvomaailmalla ja traumoilla aika huonosti sopeudutaan suomalaiseen yhteiskuntaan. Jos vika on arvomaailmassa ja käytöksessä, ulos voisi vipata nopeammin kuin tällä hetkellä tapahtuu.. :wtf:

En mä muslimeita pelkää. Toivottavasti sun pikku kuplassa on kiva asustaa.

Sä oot kyllä surkein moku-intoilija tällä palstalla. Muut on osannu vastata edes muutamiin kysymyksiin jollain tapaa perustellen. Sä vaan jätät vastaamatta, koska sä et tunnut tietävän asioista yhtään mitään.

Näytät pelkäävän. Ja ihan tunnepohjalla mä täällä kirjoitan. Omien kokemusten ja näkemysten kautta. Säälittävää pikkuelämää sunlaiset "piilo"rasistit elää. Ja nimenomaan "piilo", koska ainoa tapa uskaltaa tuoda omat ajatukset julki on aliasnimen takaa keskustelufoorumilla.

Kyllä sillä on myös hiukan väliä missä hengessä "tietoja" esitellään. Kun aletaan puhumaan ongelman laajuudesta, on hiukan harhaanjohtavaa - ehkä jopa epärehellistä - pelotella rosengårdeilla jos pohdintaan ei samaan aikaan _saa_ ottaa mukaan sitä tosiseikkaa että esim. Ruotsiin on jo pitkän aikaa otettu ,en jaksa tarkkaan keskiarvoa laskea, mutta vuotuisesti ainakin n. 5 kertaa se määrä pakolaisia kuin Suomeen. Ja tämä siis suhteessa väkilukuun ja veronmaksajiin. (tuollaistakin tilastokikkailua on mahdollista harrastaa..)

No, sinuna on en hirveästi rupeis inisemään mistään "hengestä", kun sun oma kontribuutios tässä ketjussa on pelkkää provoilua ja vittuilua.

Muutenkin lahkonne tyyliin kuuluu poimia ne kaikkein sopivimmat ts. pelottavimmat uhkakuvat, antaa niiden jalostua hommafoorumin aivomankelissa, ja tulla sitten julistamaan näitä totuuksia ainoina oikeina totuuksina maahanmuutosta. Kaikki muu aineisto voidaan unohtaa tai sitten syytetään sen tuottajia epärehellisiksi haihattelijoiksi. Pientä tervettä kriittistä otetta voisi yrittää harjoittaa myös homman juttujen kohdalla.

Ihan kuin tässä nyt vähän pata soimais kattilaa? Minkäslainen tyyli sitten teillä moku-uskovaisilla on? Silmät kiinni ja hoetaan rikkautta, ihanuutta ja väistämättömyyttä...

Jotta ei nyt mene pelkäksi vääntämiseksi, niin voin todeta että olen aika samaa mieltä siitä, että tuolta Afrikanmaalta varmasti tulee keskimääräistä enemmän sellaista vekkulia joiden arvomaailmalla ja traumoilla aika huonosti sopeudutaan suomalaiseen yhteiskuntaan. Jos vika on arvomaailmassa ja käytöksessä, ulos voisi vipata nopeammin kuin tällä hetkellä tapahtuu.. :wtf:
Niinpä niin...niinkauan ku Suomea pyörittää moku-uskovaiset niin näitä ei heitetä ulos vaan ymmärretään ja annetaan vähän lisää diskorahaa käteen.

Näytät pelkäävän.

En mä omasta puolestani pelkää.

Ja ihan tunnepohjalla mä täällä kirjoitan. Omien kokemusten ja näkemysten kautta.

Joo, se on huomattu. Tilastot, faktat, suorat lainaukset islamilaisilta itseltään sä ohitat aivan täysin, perustellen sen sun omalla mutulla.

Säälittävää pikkuelämää sunlaiset "piilo"rasistit elää.

En mä ny kovin piilorasisti ole. Ne, jotka tuntee mut irl tietää kyllä mun ajatukset näistä asioista varsin hyvin.

Ja nimenomaan "piilo", koska ainoa tapa uskaltaa tuoda omat ajatukset julki on aliasnimen takaa keskustelufoorumilla.
Onneks sä oot omalla nimellä täällä. :rolleyes:

Edelleen, ne, jotka tuntee mut irl, tietää mun mielipiteet näistä asioista varsin hyvin. Se, että mä en täällä esiinny omalla nimelläni, kuten et myöskään sinä, johtuu siitä ettei mulla ole mitään mielenkiintoa tuntea esim. sua millään tasolla henkilökohtaisesti. Enkä näe, mitä tavoitetta se palvelisi, jos mä olisin täällä omalla nimelläni.

Mitä mä siitä saisin, että sä tietäisit mun oikean nimen?

Mutta sinä rohkeana kansalaisena varmasti seuraavassa viestissäsi julkaiset oman nimesi?

Ja kuten yleensä teidän moku-uskovaisten kanssa: keskustelu käännetään muhun ja mun "rasistisuuteen" välittömästi siinä vaiheessa kun ammukset oman asian perusteluun loppuu...surkea esitys sulta.

No, sinuna on en hirveästi rupeis inisemään mistään "hengestä", kun sun oma kontribuutios tässä ketjussa on pelkkää provoilua ja vittuilua.
Hehe, myönnetään. En mä osaa ottaa teitä tosissaan :) Mutta silti tuossa oli pointti jota voisi miettiä. Ehkä jonain päivänä suhtautuisin teihinkin vakavammin - tiedän että se olisi teille hyvin tärkeää.

Ihan kuin tässä nyt vähän pata soimais kattilaa? Minkäslainen tyyli sitten teillä moku-uskovaisilla on? Silmät kiinni ja hoetaan rikkautta, ihanuutta ja väistämättömyyttä...
VArmasti joku näin tekee. Ihan yhtä naurettavaa.

Niinpä niin...niinkauan ku Suomea pyörittää moku-uskovaiset niin näitä ei heitetä ulos vaan ymmärretään ja annetaan vähän lisää diskorahaa käteen.
Joo.... Mä meen taas!

Onneks sä oot omalla nimellä täällä. :rolleyes:

Edelleen, ne, jotka tuntee mut irl, tietää mun mielipiteet näistä asioista varsin hyvin. Se, että mä en täällä esiinny omalla nimelläni, kuten et myöskään sinä, johtuu siitä ettei mulla ole mitään mielenkiintoa tuntea esim. sua millään tasolla henkilökohtaisesti. Enkä näe, mitä tavoitetta se palvelisi, jos mä olisin täällä omalla nimelläni.

Mitä mä siitä saisin, että sä tietäisit mun oikean nimen?

Mutta sinä rohkeana kansalaisena varmasti seuraavassa viestissäsi julkaiset oman nimesi?

Ja kuten yleensä teidän moku-uskovaisten kanssa: keskustelu käännetään muhun ja mun "rasistisuuteen" välittömästi siinä vaiheessa kun ammukset oman asian perusteluun loppuu...surkea esitys sulta.

Jos mulla on jotain ihmistä vastaan jotain, kyllä mä mielipiteeni MIEHENÄ sen sille ilmaisen. Sinä varmaan vaihdat kadun toisella puolelle, kun mamu kävelee vastaan. Ja tulet sitten tänne itkemään, että vittu kun toi yks naapuri käveli samalla kadulla ku minä ja yritti yhtä muijaakin pokailla :jahas:

Hehe, myönnetään. En mä osaa ottaa teitä tosissaan :) Mutta silti tuossa oli pointti jota voisi miettiä. Ehkä jonain päivänä suhtautuisin teihinkin vakavammin - tiedän että se olisi teille hyvin tärkeää.
Sä voit miettiä. Mulla ei ole mitään aikomusta ottaa mitään sun sanomaas vakavasti, koska sä et oo tähän päivään mennessä onnistunu tänne kirjoittamaan yhtään asiallista viestiä. Eli palaa sen kossu pullon ääreen taas niin saadaan lukea edes jonkuntasosta provoilua.

Jos mulla on jotain ihmistä vastaan jotain, kyllä mä mielipiteeni MIEHENÄ sen sille ilmaisen. Sinä varmaan vaihdat kadun toisella puolelle, kun mamu kävelee vastaan. Ja tulet sitten tänne itkemään, että vittu kun toi yks naapuri käveli samalla kadulla ku minä ja yritti yhtä muijaakin pokailla :jahas:
Miten sä osutkin joka postilla noin hyvin naulan kantaan :lol2: Jopa poro pystyy parempaan provoiluun kahden promillen kännissä.

Pitäiskö sun mennä kutomaan poikaystävälles sukkaa, kun MIEHET puhuu asioista niiden oikeilla nimillä?

Sä voit miettiä. Mulla ei ole mitään aikomusta ottaa mitään sun sanomaas vakavasti, koska sä et oo tähän päivään mennessä onnistunu tänne kirjoittamaan yhtään asiallista viestiä. Eli palaa sen kossu pullon ääreen taas niin saadaan lukea edes jonkuntasosta provoilua.
Nyt et kuule Rankkuri jauha tuollaista paskaa! Väitän, täysin tosissani, että olen tähänkin ketjuun kirjoittanut ainakin yhden asiallisen viestin!

Au, tuo sattuu kun haukut mua holistiksi:kuola: Mitä jos mä oonki?! Onko sitten kiva? Häh?

Pakkiksella keskimääräinen keskustelun taso ei muuten ole äärimmäisen tasokas. Hyväkin topikki kaatuu monesti omaan mahdottomuuteensa viimeistään muutaman sivun jälkeen, kun jengi ei yksinkertaisesti kykene väittelemään rakentavasti. Loppu onkin sitten sitä äärimmäisen nokkelaa kuittailua, jota tässäkin keskustelussa on nähty. On se hankalaa tämä asioista keskusteleminen... :down:

Pakkiksella keskimääräinen keskustelun taso on aika matala. Hyväkin topikki kaatuu monesti omaan mahdottomuuteensa viimeistään muutaman sivun jälkeen, kun jengi ei yksinkertaisesti kykene väittelemään rakentavasti. Loppu onkin sitten sitä äärimmäisen nokkelaa kuittailua, jota tässäkin keskustelussa on nähty. On se hankalaa tämä asioista keskusteleminen... :down:
Sanos muuta. Jostain syystä keskustelu aina kääntyy tässä ketjussa mun rasistisuuteen ja valtavaan muslimi-pelkoon, xenofobiaan, demonisointiin, mutta ei vahingossakaan itse asiaan. Ja pikkusieluisena ei tietenkään voi jättää kuittailematta.

Pakkiksella keskimääräinen keskustelun taso on aika matala. Hyväkin topikki kaatuu monesti omaan mahdottomuuteensa viimeistään muutaman sivun jälkeen, kun jengi ei yksinkertaisesti kykene väittelemään rakentavasti. Loppu onkin sitten sitä äärimmäisen nokkelaa kuittailua, jota tässäkin keskustelussa on nähty. On se hankalaa tämä asioista keskusteleminen... :down:

Niin, se kaatuu neekerinrakastajien argumenttien loppumiseen (oliko niitä alkujaankaan?). Sitten aletaan vänkää ja vääntää asioita ihan vituilleen. Näin on käynyt aina.

Mutta sinnikkäitä perkeleitä ovat. Yksi kävi jopa Wikipediaa väärentämässä :D

Back
Ylös Bottom