Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mutta hei, jos kerran uskonnolliset ryhmittymät ei edes kovin äänekkäästi oo tämmöstä lakia vaatimassa, niin mitäs tässä sitten ihmetellään. Pistetään pää peiton alle ja annetaan niiden edelleen hoitaa kulttuurinsa kauniisti kaikessa hiljaisuudessa. En näe, en kuule, ei ongelmaa. Ja kyllä muutkin niinkun ja silleen. Ja hei ei saa yleistää.

Eikä niil oo mtn syytä vaatia niiden laillistamista, koska ne on tähänkin asti pystytty tekemään keittiön pöydällä.

Olet oikeassa. Koenumerotkin pitäisi ottaa pois ja antaa kaikille S niinkuin suoritettu. Jos kato joku on tyhmempi kuin toinen tai köyhästä perheestä tai on muita huolia. Ei siitä saa sakottaa antamalla huonompaa numeroa. Kaikki ollaan kuitenkin aivan yhtä hyviä. Itseasiassa kaikkien pitäisi päästä yliopistoon jos vain haluaa. Monet tekevät kovasti töitä mutta eivät vain ole tarpeeksi lahjakkaita yliopistoon. Se on väärin että he eivät pääse. Koulutus maksetaan kuitenkin verovaroista.

Öööh? mitäs helvettiä sä nyt höpiset. En mä puhunut mistään numeroiden pois ottamisesta. Just taisin mainita että ne numerot (ja sitä kautta hyvät paperit) on nimenomaan se kannustin.

-- Opintotukiin taas... Itse kävin ekan kouluvuoden aikana lähes kaikki kolmen vuoden kurssit mitä piti, opiskelin siis käytännössä ma-to 8-20, välillä tosin oli hyppytunteja + kotona sitten hommat. Minun mielestäni olisi ollut oikeutettua että olisin saanut enemmän tukea kuin ne, jotka hilipatihippaa käy extravuotenaan niitä 4,8 opintopistettä 3 tuntia viikossa opiskelemassa ja kikkailee työssä käynnin kanssa niin, että saa lisäksi opintotuetkin :jahas:

Meni ihan offtopiciksi...

Haluan kysyä ihan sinisilmäisesti ilman vittuilua, että miksi näin teit, ja missä tämä on mahdollista, mikä ala ja koulu ?

Omasta mielestäni opiskelu aika on niin uniikkia ja hienoa aikaa, että en kiihdyttelisi pois viiden vuoden tahdista vaikka se mahdollista olisikin. Töitä ehdin tekemään lopun ikään.

Haluan kysyä ihan sinisilmäisesti ilman vittuilua, että miksi näin teit, ja missä tämä on mahdollista, mikä ala ja koulu ?

Omasta mielestäni opiskelu aika on niin uniikkia ja hienoa aikaa, että en kiihdyttelisi pois viiden vuoden tahdista vaikka se mahdollista olisikin. Töitä ehdin tekemään lopun ikään.

Amk:ssa tokihan vaan ja liiketaloutta. Päiväopintoja, iltaopintoja ja tenttimistä. Siksi tein näin, koska olin hassannut muun alan opinnossa jo niin paljon opintotukikuukausia, että piti saada äkkiä suurin osa opinnosta alta pois, että voin sitten ne jäljelle jäävät räippeet tehdä jonkun työn ohessa. (Käytännössä en ole hirveesti jaksanut työnohessa opiskella, mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa...) Muutenkin kyllä mulle paremmin sopii tuollainen kertarysäyksellä tekeminen, paremmin pystyy keskittymään. :offtopic:

Näin manipuloit keskustelua mielipiteet jakavasta etnisestä vähemmistöstä:
1. Esittele yksittäisiä jeesustelun arvoisia esimerkkejä.
2. Kerro että vähemmistön huonot ominaisuudet ovat kaikella todennäköisyydellä geneettisiä vikoja eikä vähemmistö näe vioissaan mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
3. Vedä esiin kaikkein hirveimmät esimerkit ja tragediat ja yleistä ne sitten koskemaan koko vähemmistöä.
4. Loppusilauksena kannattaa mainita asiaan kuulumattomia kulttuurisia omituisuuksia ja muuta huumorikamaa, jolla sopivasti saa vietyä ryhmältä uskottavuutta.

2. Kerro että vähemmistön huonot ominaisuudet ovat kaikella todennäköisyydellä geneettisiä vikoja eikä vähemmistö näe vioissaan mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
3. Vedä esiin kaikkein hirveimmät esimerkit ja tragediat ja yleistä ne sitten koskemaan koko vähemmistöä.
4. Loppusilauksena kannattaa mainita asiaan kuulumattomia kulttuurisia omituisuuksia ja muuta huumorikamaa, jolla sopivasti saa vietyä ryhmältä uskottavuutta.

Kiitos, referoit juuri oman käytöksesi meille.

Vittu tää on Pakkiksen ylivoimaisesti masentavin ketju. Ei sillä, asiastahan jengi täällä vääntää, mutta... -huokaus-

Tsemiä kaikille oikeassa oleville.

Kiitos, referoit juuri oman käytöksesi meille.

Kiitos, arvon Kyllintellektuälli :worship:

Vittu tää on Pakkiksen ylivoimaisesti masentavin ketju. Ei sillä, asiastahan jengi täällä vääntää, mutta... -huokaus-

Tsemiä kaikille oikeassa oleville.

Toivottavasti "oikeassa oleville" tarkoittaa sitä, mitä luulen.

Ketju voi olla sinällään masentava (eräät kyllikit ovat tosin tuoneet reilusti tahatonta huumoriakin mukaan :hyvä:), mutta itse ainakin näen aiheesta keskustelun hyvin tärkeäksi. En minäkään ollut huolissani mistään tällaisesta ennen kuin tutustuin aiheeseen erään toisen ketjun kautta, ja sitä kautta mm. Halla-ahon ja Ellilän teksteihin. Olin kai median sokaisema, jos sitäkään. Mitä enemmän näistä kuitenkin keskustellaan, sitä suuremmalla mahdollisuudella jotain saadaan myös aikaiseksi; se on varmasti useimman toive (tajusi sitä itse tai ei).

Islamin ryntäys Eurooppaan ei ole mikään naurunaihe. Se voi masentaa, mutta ehkä on kuitenkin paras katsoa totuutta silmiin. Liian monet laittavat sen pään sinne pensaaseen, ja peittävät korvansa pahalta tiedolta. Huolestuttaa sekä se, että omana elinaikanani voi tapahtua kaikkea tällaista, mutta myös se, että missä jälkipolvet joutuvat elämään. Suomi on mielestäni puolustamisen arvoinen. Tosin monen mielestä se ei kohta enää ole, kiitos maailmanparantajien. :down:

EVO. Tuo nörttislangin termi on ainut, joka minusta soveltuu tähän tilanteeseen. Kylli tietty näki kovasti vaivaa tuon kommentin kirjoittamiseen, mutta tulos oli kyllä samanlaista kun Matti Nykänen kirjoittaisi arvostelun Hamletista, noh kieltämättä hieman ilkeästi sanottu, mutta Kylli filosofian yli-ihmisenä, eiku siis oppilaana, osaa varmaan suhtautua kritiikkiin.

Just... ongelma on siis se että kyllikit eivät ole tarpeeksi patrioottisia. Iso paha susi tulee ja iso paha susi tulee ampua ennen kuin se ehtii meidän kylään, niinkö? Muukalaisvihamielisten viestintästrategiat ovat yksinkertaisesti liian lapsellisia. Pelotellaan ja mustamaalataan, ja sitten varmuuden vuoksi rokotetaan ihmiset mahdollisia vastalauseita vastaan ("joku saattaa sanoa että kyllä suomalaisetkin, mutta se ei ole mitään siihen verrattuna että kaikki muslimit..."). Kukaan ei varmaan kiellä etteikö asiasta pitäisi keskustella, mutta tähän neuvottelupöytään käydessään muukalaisvihamieliset voisivat ensin ottaa glorian pois päästä ja alkaa näkemään mustavalkoisen lisäksi myös harmaan sävyjä.

EVO. Tuo nörttislangin termi on ainut, joka minusta soveltuu tähän tilanteeseen. Kylli tietty näki kovasti vaivaa tuon kommentin kirjoittamiseen, mutta tulos oli kyllä samanlaista kun Matti Nykänen kirjoittaisi arvostelun Hamletista, noh kieltämättä hieman ilkeästi sanottu, mutta Kylli filosofian yli-ihmisenä, eiku siis oppilaana, osaa varmaan suhtautua kritiikkiin.

Tarkoituksena oli lähinnä sanoa että olisi kiva keskustella ihmisen eikä iltalehden kanssa.

Kiitos, arvon Kyllintellektuälli :worship:

Toivottavasti "oikeassa oleville" tarkoittaa sitä, mitä luulen.

Ketju voi olla sinällään masentava (eräät kyllikit ovat tosin tuoneet reilusti tahatonta huumoriakin mukaan :hyvä:), mutta itse ainakin näen aiheesta keskustelun hyvin tärkeäksi. En minäkään ollut huolissani mistään tällaisesta ennen kuin tutustuin aiheeseen erään toisen ketjun kautta, ja sitä kautta mm. Halla-ahon ja Ellilän teksteihin. Olin kai median sokaisema, jos sitäkään. Mitä enemmän näistä kuitenkin keskustellaan, sitä suuremmalla mahdollisuudella jotain saadaan myös aikaiseksi; se on varmasti useimman toive (tajusi sitä itse tai ei).

Islamin ryntäys Eurooppaan ei ole mikään naurunaihe. Se voi masentaa, mutta ehkä on kuitenkin paras katsoa totuutta silmiin. Liian monet laittavat sen pään sinne pensaaseen, ja peittävät korvansa pahalta tiedolta. Huolestuttaa sekä se, että omana elinaikanani voi tapahtua kaikkea tällaista, mutta myös se, että missä jälkipolvet joutuvat elämään. Suomi on mielestäni puolustamisen arvoinen. Tosin monen mielestä se ei kohta enää ole, kiitos maailmanparantajien. :down:

Niinpä.. Ovella seisoneena aina vertailee näitä juttuja tietysti helposti siellä koettuihin tilanteisiin.
Ja kun on illalla ovella, tappelee kädet veressä ulkomaalaisten kanssa, ja seuraavana päivänä kattoo töllöstä kun joku vitun viherpiipero haluaa lisää ulkomaalaisia tänne, niin tunne ei ainakaan ole iloinen.

Se on jotain ihan uskomatonta, kun sä yrität selittää toiselle että "ei kaikki ulkomaalaiset ole hyviä", niin vastapuoli kattoo ihan :eek: "ei kai, en mä ainakaan oo IKINÄ törmänny tollasiin tapauksiin. Eli sä jauhat vaan paskaa, taidat olla rasisti!" Mitä siihen voi sanoa? Ei mitään..

Muistaako joku sen Eva Biuadet tjsp poliitikon? Mä aina haaveilin, että se ois tullu jonkun raflan tuulikaappiin, ja se ois joutunu seuraa sitä menoa siinä ovella vaikka kaks viikkoa. Ja aina kun siinä ovella on TAAS kerran ollu ulkomaalaisten kanssa ongelmia, niin Evalta olis kysytty videokameran kera että "Mikä tässä nyt meni väärin?". Tai et Eva olis ite joutunu ovimieheksi. Yksin. Ja raflapäällikkö radion päähän ja plugi korvaan. Siinähän ois piipertäny "ikävä kyllä en voi ottaa teitä sisälle.."

-huokaus- Onneks mä lopettelen ovella..

Tarkoituksena oli lähinnä sanoa että olisi kiva keskustella ihmisen eikä iltalehden kanssa.

Hä? Ethän sä halua keskustella kenenkään kanssa. Tasasin väliajoin tulee viestiä, jossa keskustelet milloin minkäkin mielikuvitus vihollisesi kanssa. Välillä on amikset, välillä "muukalaisvihamieliset". Minkään postin argumentteihin et ota kantaa vaan keksit päästäsi natsiargumentteja ja pyörittelet niitä itseksesi. Miten vitussa se on keskustelua?

Tarkoittaako tämä sitä että KAIKKI ulkomaalaiset...?
Pitääkö puhua KAIKISTA muslimeistä?

Jollakin on kokemusta ulkomaalaisten käsittelystä, toisella ulkomaalaisena ja maahanmuuttajana olemisesta. Siinä alkaa varmaan molemmilla puolilla näkymään harmaan sävyjä.

Häiritsevätkö liialliset faktat sinua, sitäkö koetat sanoa? Onko siis väärin jos joku ei käytä perusteluina omia subjektiivisia tuntemuksia vaan objektiivisia faktoja? Muutenkin, ellen väärin muista, niin olet itse alkanut piilouhkailemaan pariin otteeseen kun tänne on kirjoitettu liikaa vääriä mielipiteitä omaavia kirjoituksia " Kannattaisi miettiä tarkkaan mitä nettiin kirjoittaa, köh,köh." -tyyliin

Back
Ylös Bottom