Käsittämätöntä puhetta. Luuletko että kaltaisiani ihmisiä elättävät isi ja äiti ja me tässä vaan opiskellaan? Tai että hyviä arvosanoja saavat olisivat luonnostaan niin fiksuja että tieto vaan menee heidän päähänsä? Vaikka ihmisillä saattaa luontaisesti olla matemaattista kyvykkyyttä tai kielipäätä, niin nämä ovat vain mahdollisuuksia. Samalla tavalla kuin hyvät geenit eivät tee kenestäkään huippu-urheilijaa ilman että ensin treenaa vuosikausia kovaa. Minun vanhemmillani ei ole rahaa tukea minun opiskeluani, joten lukion jälkeen olen ollut yhtä kuukautta lukuun ottamatta koko ajan töissä. Olen myöskin luonnostani niin tyhmä ja hidas että tarvitsen opiskeluun paljon aikaa jotta ymmärtäisin uudet asiat. Tosiasia on että suurin ero menestyjien ja keskinkertaisten välillä on tehdyn työn määrä. Menestyjät myöskin uskovat omaan mahdollisuuteensa vaikuttaa omaan kohtaloonsa sen sijaan että uskoisivat ympäristön tekijöiden tai geenien sanelevan miten käy - tämän takia monissa työpaikkojen psykologisissa testeissä mitataan paitsi sosiaalisuutta, myös sitä pistääkö ihminen asiat sisäisten vai ulkoisten tekijöiden piikkiin. Joten kyllä, siitä pitäisi sakottaa jos joku kuvittelee että hän ei menesty koska sossun tuet maksetaan somaleille.