Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Älä anna sen häiritä. Meitä kyselyiässä olevia on varmaan muitakin. Siihen pitää vain tottua, että jos kirjoittaa epätarkkuuksia/virheellisyyksiä, niin lisäkysymyksiä saatetaan esittää.

Hehe, sama linja jatkuu. Eli käytännössä noita epätarkkuuksia/virheitä tulee niinkun jatkuvalla syötöllä..siis muilta kuin sulta...

noni mäki oon sitte kyselyiässä. Miksi NL.lästä otettii somaleita? Eikö se ollut turvallinen maa? Miksi venäläisloikkareita palautettiin Neuvostoliittoon? Miksei somaleita? Miksei niitä käännytetty? Vaikka pakolaiset täytyy, siis pitää, ottaa siihen ensimmäiseen turvalliseen maaha

edit. lisäkyssäri. Kuka teki tollasen päätöksen, ja mitä se tekee nyt?

Hehe, sama linja jatkuu. Eli käytännössä noita epätarkkuuksia/virheitä tulee niinkun jatkuvalla syötöllä..siis muilta kuin sulta...

Yllättävän paljon niitä tosiaan tulee. Vähän aikaa sitten tuli väärää tietoa erään kansallisuuden työllisyystilanteesta...

Itsekin olen ainakin kerran kirjoittanut virheellistä tietoa. Pystyin kyllä heti tunnustamaan. Monet eivät pysty...

On kai noilla mamuilla rahaa. Ne pyörittää pizzeriaa, asuu ilmaiseksi vastaanottokeskuksessa ja saa kaikki maailman tuet. Ja miksi ne lätyt on niin halpoja? Koska nämä mamut ostavat vanhentuvaa tavaraa puoli-ilmaiseksi ja myyvät tätä sontaa sitten ihmisille.

^ Onko sitä sontaa pakko ostaa? Marssi vaikka kotipitsaan ja osta sieltä.

ps. itse ainakin käyn monta kertaa viikossa erään turkkilaisen pyörittämässä pitseriassa. Mua ei ainakaan haittaa yhtään, vaikka pitseriassa olis koko suku töissä ja verot maksamatta. Pysyvätpähän poissa pahanteosta. Ei se raha tule pitsoja pyöritämällä kuitenkaan helpolla. Steissillä hengailevat pummit on toinen tarina.
Nyrkit & kasvot ovat verillä.
Monikulttuurinen kohtaamin.
Kulttuurit törmäsivät. Kerro toki lisää? :D

Noista pizzoista sen verran. Se on varmaan tosi kiva juttu turkissa kaataa litra öljyä pizzan päälle mutta mua se ei sytytä. Se on aika se ja sama mitä täytteitä siihen pizzaasi arvot, se maistuu aina yhtä paskalle. Helsingissä nuo karvakädet käy aina citymarketista hakemassa isot lastit tarjous colaa, jota sitten myyvät kojussaan ylihintaan, öljypizzalle kyytipojaksi.

Kebabit sentään suurimmaksi osaksi roks. Pizzojen teko ei vain oikein luonnistu.

Ei mulla muuta.

ps. itse ainakin käyn monta kertaa viikossa erään turkkilaisen pyörittämässä pitseriassa. Mua ei ainakaan haittaa yhtään, vaikka pitseriassa olis koko suku töissä ja verot maksamatta. Pysyvätpähän poissa pahanteosta. Ei se raha tule pitsoja pyöritämällä kuitenkaan helpolla. Steissillä hengailevat pummit on toinen tarina.D

Kyllä ne ketkä eivät verojaan maksa tekevät pahaa siinä koko ajan. Rehelliset yrittäjät eivät pysty kilpailemaan noiden kanssa ja tuo ilmiö on oikeasti viennyt menelta työpaikan tässä maassa. Jokuseen noista pizzeerioista on liitetty myös huumehommia. Itse maksan ennemmin sen euron enemmän suomalaiselle yrittäjälle, kuin tuen tuota edellämainittua toimintaa. Sitten jos homma pelaa laillisesti, niin eri juttu, mutta turhan harvoin näin taitaa olla.

Noista pizzoista sen verran. Se on varmaan tosi kiva juttu turkissa kaataa litra öljyä pizzan päälle mutta mua se ei sytytä. Se on aika se ja sama mitä täytteitä siihen pizzaasi arvot, se maistuu aina yhtä paskalle. Helsingissä nuo karvakädet käy aina citymarketista hakemassa isot lastit tarjous colaa, jota sitten myyvät kojussaan ylihintaan, öljypizzalle kyytipojaksi.

Kebabit sentään suurimmaksi osaksi roks. Pizzojen teko ei vain oikein luonnistu.
En sitten tiedä millaiset pizzat sielläpäin on, mutta täällä Turussa on ihan ok. Eikä Turkissa ole tapana kaataa litra öljyä pizzan päälle...Ihan tiedoksi siis. ;)

Hesassa saattaa olla kurittomampaa tuo touhu, mutta täälläpäin en kyllä ole törmännyt Cittarin tarjouscolaan missään kebupaikassa.

Veroja eivät tosin kaikki puljut maksa, en usko, että sillä "4,90"-ateriahinnalla saadaan tarpeeksi tuottoa, jotta se riittäisi kustantamaan palkat, vuokrat yms. Vielä jos sukulaiset toimivat saman puljun alaisuudessa, siinä tapauksessa kyseessä on 100% kusetusta tilinpidossa.

Yhtä asiaa olen tässä ihmetelly että kun stadissa kampissa on siinä yhessä kulmassa on se kebab "talo" nii ajatellaan kun noin keskeisellä paikalla on firma nii siinä on varmaa noin 4000€ kk jo vuokra nii yhestä kebabista myydystä kebabista tuleenoin 3€ voittoa talolle nii monta kebabbia pitää karvakäden kk vääntää että saa ees vuokran maksettua ja muut kulut??

Jos muistelen oikeen niin kotipaikkakunnalla tälläses pizzakebabhausessa maksoi pizza sen 6 euroa ja siitä verojen ja materiaalikulujen jälkeen jäi pizzasta käteen 2 euroa tuottoa. Siinä saa aika monta vääntää tunnissa että lafkan kaksi työntekijää saa edes omat palkkansa.. :D mutta kyllä ne siel on hyvin sinnitellyt vaikka naapurissa oleva nakkikioski yritti kovasti savustaa niitä lopettamaan toimintansa ties millä keinoilla.. laittomilla/laillisilla.

En hyväksy tummaihoisten tekemien rikosten vuoksi heidän yleistämistään rikollisiksi. En hyväksy valkoihoisten tekemien raiskausten vuoksi valkoihoisia raiskaajiksi.

Hyväksytkö, että jos tilastojen mukaan toinen ryhmä on tietyissä rikostyypeissä silmittömän hyvin edustettuna, nin kyseinen ryhmä tekee niitä rikoksia enemmän kuin toinen ryhmä?

Vai oletko niitä oikeinajattelijoita, joille olennaisinta ei ole se kuka tekee mitäkin ja kuinka monikymmenkertaisesti alkuperäisväestöön nähden, tärkeintä on että ei yleistetä, eikä anneta ryhmän jos sisään päässeiden tehtailemien rikoslukujen vaikuttaa turvapaikkahakemuksiin?

En olkiukkoile, kunhan kysyn ihan varmistaakseni.

'ötel Rwanda -leffassa oli mielestäni huitsin jännää se, että siinä tehtiin eksplisiittisesti selväksi (kun rotukaunan syntyä selitettiin Joaquim Phoenixin esittämälle kuvaajalle), että koko asia on belgialaisten vika.

Belgialaiset suosivat vaaleahipiäiosempiä ja siropiirteisempiä tutseja...piste.
Asia ei tarvitse sen enempää lisäselitystä.
Näin toimiessaan belgialaiset loivat pohjat kansanmurhalle, eikä siitä enää millään voi syyttää hutuja, kyllä vika on belgialaisten.
Ei kai kukaan rasisti oleta että hutuilla löytyisi tarvittava itsehillintä pidättäytyä silpomasta miljoonaa ihmistä viidakkoveitsillä?
EI TIENTENKÄÄN!!!
Moisen ehdottaminenkin on rasismia,
kyllä homman panivat alulle belgialaiset ja kaikki mitä heidän jälkeensä tapahtuu on yhäkin belgialaisten vika.

Lisäksi Nick Nolten esittämä YK-rauhanturvaaja koki että hänen kasvoilleen saisi sylkeä kun länsimaalaiset pitävät afrikkalaisia niin saastana, että eivät vaivaudu paikalle estämään kansanmurhaa...ei sillä että paikalla olleet olisivat voineet edes yrittää harrastaa itsehillintää ja pidättäytyä kansanmurhasta...mutta ei, kyllä syy on pääsääntöisesti länsimaiden, kun eivät rynnineet paikalle asiaa ehkäisemään.
Suhtautuvat niin nuivasti afrikkalaisiin. Mieleeni tuli kyllä hakematta yksi ryhmä joka suhtautui vielä länsimaitakin selkeästi nuivemmin, näjes ne kansanmurhan tekijät...

Jännä että Kiinaa ei syytetty sen enempää, vaikka se leffassa kauppasi halpoja macheteja huttuille.

Sillä tokihan vika oli kiinalaisten, ei hutupoloa voi enää pitää teoistaan vastuullisena sen jälkeen kun hän on saanut viidakkoveitsen käteensä, vaan vika on viidakkoveitsen toimittajan...eikö vain?

Afrikan poikia. Nopeita olivat nyrkkejä käyttämään, mutta voimattomia olivat. Laitoin asteen kovempaa takaisin :D
Pakko se on saikkua hakea huomiseksi. Silmäkulma aika turvoksissa. Poliisit olivat oikealla asialla ja puolueellisia :thumbs:

Muualta ei kannatakaan ostaa. Sieltä haettiin viikonlopun eineet.

Eikö pakolaisia oteta usein juuri pakolaisleireiltä?

Voin olla väärässsä mutta eikö asia ole niin, että kiintiöpakolaiset haetaan leiriltä ja muut pakolaiset ovat näitä joita ilmestyy rajoille vaatimaan oikeutta turvapaikkaan.
Jos Suomen valtio ajattelisi suomalaisten etua niin kumpikin noista ryhmistä löytäisi itsensä jostain muualta kuin Suomesta.

Voin olla väärässsä mutta eikö asia ole niin, että kiintiöpakolaiset haetaan leiriltä ja muut pakolaiset ovat näitä joita ilmestyy rajoille vaatimaan oikeutta turvapaikkaan.

Olet varmaan oikeassa. Vai lasketaanko ne rajalle ilmestyneetkin kiintiöpakolaisiin? Eli jos heitä on "riittävästi", ei leireiltä haalita ylimääräisiä?

Back
Ylös Bottom