Crusader: Kyllähän sinun puheenvuorostasi on kiteytettävissä ainakin yksi hyvä syy olla jatkamatta keskustelua. Nimittäin se ettei toisten kirjoituksia kovin moni näköjään jaksa lukea. Ainakin sinun tulkintasi minun jutuistani on totaalisen metsässä. Vastasitko nyt varmasti oikealle postaajalle? Sama vika kuin XXL:n vastineessa aikaisemmin: en tunnista omia mielipiteitäni toisten tulkinnoista.
Ongelmahan on ihan selvä: liikaa tekstiä, liikaa pohdintaa, liian vähän sloganeita. Liian vaikea kategorisoida. Liian helppo lukea omia ajatuksiaan ja oletuksiaan toisen teksteihin. Liian helppoa leimata, liian vaikeaa nähdä omasta kuopasta ulos.
Ei oikeastaan pitäisi enää jatkaa mutta haluan selvittää vielä nämä asiat:
Älykkyysteema ei ole välttämättä erityisen relevantti mittari maahanmuuton ohjaamisessa, ja IMO siitä ei välttämättä kannattaisi keskustella näissä rasismiketjuissa, varsinkaan sen jumalattoman väännön jälkeen mitä siitä on jo tässä ketjussa käyty.
Enpä voisi olla enempää samaa mieltä. Minä kun olen tässä muutaman sivun jo argumentoinut ettei älykkyysproblematiikka ole sellainen selittävä ilmiö jolla ratkaistaisiin valtioiden, kulttuurien, kansojen ja rotujen väliset erot ja ongelmat, saati Suomen maahanmuuttokäytäntö. Kiva että edes joku on samaa mieltä.
-Koipireiden omakohtaiset kokemukset ja mielikuvat maailman menosta eivät ole mitenkään älykkyyden perinnöllisyyttä poissulkevia.
... Ja kuten totesin mm viimeisimmissä posteissani, "on kai kiistattomasti osoitettu että älykkyyseroja ON. Jonkinlainen yksimielisyys tuntuu vallitsevan siitä mikä on populaatioiden järjestys ÄO-kriteerillä mitattuna." Oman kokemukseni mukaan fiksuja, idiootteja ja mulkkuja valmistetaan kaikissa väreissä, enkä vedä siitä mitään syväluotaavia johtopäätöksiä. Ei kannata projisoida toisen kokemuksiin ja johtopäätöksiin sellaista mitä niissä ei ole.
Geneettisten erojen perinnöllisyys on itsestään selvyys. Mistä sinä niinkun olet eri mieltä kanssani?
-Koipireiden aiemmin tekemä AKV-luokan johtopäätös joka meni kutakuinkin niin, että ihminen voi vastustaa maahanmuuttoa, mutta jos joku uskoo että populaatioiden välillä on älykkyyteen perustuvia geneettisiä eroavaisuuksia, on hän paatunut rasisti, saa sappeni kiehumaan.
Tulkintasi on täydellisen väärä. Oikea toimintatapa olisi antaa laiskanläksyä, mutta kerronpa nyt että geneettiset erot ovat tieteellinen itsestäänselvyys, ja älykkyyden geneettisen osuuden periytyminen maailman luonnollisin asia. Sinä nyt luit tulkintaasi jonkun toisen väitteitä. Ehkä AKV:n? Hänkö sinun veresi pohjaan keitti?
Oletko sinä AKV? Minä en ole. Mitä tuo mainio lahtelainen siis tekee meidän keskustelussamme? Yksi huono ja vilpillinen keskustelija pilaa koko ketjun ja vielä diskreditoi lähteensä?
Oletko sinä LUKENUT Diamondin tuotantoa? Muita osia kuin jonkun tänne postaamia? Minä viittaan Diamondiin kun esitän MUITAKIN selittäviä syitä sivilisaatioiden kehitykseen ja nykytilaan kuin simplistisen älykkyyseroväittämän. Uskotko sinä että mitään maailmanlaajuista ilmiötä voi selittää vain yhdellä ainoalla tekijällä, tässä tapauksessa älykkyydellä? Minä en usko. Älykkyyden merkityksen suuruudesta voidaan väitellä loputtomiin, ja sitähän minä tässä olen tehnyt näppikseni puhki. Mutta koskaan en ole kyseenalaistanut älykkyyden eroavaisuuksia ja niiden periytymistä. En kyseenalaista ilmiötä vaan siitä tehtyjä johtopäätöksiä. Minusta siinä on iso ero; jos jonkun mielestä ei ole, haaskaan hänen kohdallaan ruutia. Noiden johtopäätöksien tekemisessä auttaisi suunnattomasti tutustuminen johtavien "maailmanselittäjien" tutkimuksiin, jos ei muuten niin kiistääkseen ne ja esittääkseen omaa, uutta todistusaineistoa. Diamond on tunnettu, kansantajuinen ja laajasti saatavilla suomeksi. Lukeminen kannattaa aina.
Muutoin olen sitä mieltä, että ketju ei oikein palvele enää ketään ja tästä on tullut ainoastaan maahanmuuttajien rikoksiin keskittynyt ilmoitustaulu, joka olisi ehkä syytä todellakin sulkea.
Cthulhu tuossa jo vastasi tähän. Jatkan siitä kysymällä miten keskustelun lopettaminen palvelisi ketään kun siinä käsitellyt asiat - maahanmuuton ongelmat ja kulttuurien törmääminen - eivät häviä mihinkään? Olet varmaan huomannut että ylläpito seuraa keskustelua ja tekee siitä omat johtopäätöksensä ilman osallistujien mielipiteen kuulemista.
Keskustelu on HYVÄ asia, vaikka se tuokin päivänvaloon ikäviä asioita ja joistakin ihmisistä ruman puolen. Ajattele jos tällaista keskustelua voitaisiin käydä valtamedioissa. Keskustelun estäminen on paljon suurempi ongelma kuin se ettei sen kulku ja sisältö miellytä kaikkia. Kyllä minua sapettaa pahasti aina kun joku heittää ikävällä ennakkoasenteella jonkun ymmärtämättömän kommentin. Mutta ei maailma siihen kaadu. Kiitos kaikille keskustelijoille!