Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Eiköhän se ole täällä juuri päinvastoin. "naapuri" ja "rättipää" ovat automaattisesti rikollisia jo yksinomaan ihonvärinsä ansiosta ja kahta kauheampia sellaisia. Laskepa huviksesi kuinka monta kertaa tässäkin keskustelussa on jokainen "naapuri ja rättipää" manattu alimpaan helvettiin sen enempää siekailematta tai kunnollisia kansalaisia ja rikollisia erottelematta. Jatkuva "neekerit ulos Suomesta" -läppä ei alkuunkaan vakuuta ettäkö kyseessä olisi jokin erityisen tabu aihe.

Erityisen hauska episodi oli, kun tänne pastettiin kreikkalaisen tekemä raaka vaimonsurma, vaan kun sitä ei kuulemma saisi päivitellä ja täällä mainita, koska kreikkalainen on liian "eurooppalaista kulttuuria". Eli ilmeisesti aivan liian valkoinen ollakseen mainitsemisen arvoinen rikollinen.

Et tajunnut ollenkaan mitä tarkoitin. En todellakaan puhunut tämän forumin keskusteluista vaan ihan tästä yhteiskunnasta, mediasta, maahanmuuttopolitiikasta jne. Joista kaikista huokuu se miten itsepäisesti pidetään siitä illuusiosta kiinni että monikulttuurisuus on hieno asia. Ja tätä illuusiota ei sitten mennä vahingossakaan horjuttamaan esimerkiksi maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivilla kirjoituksilla vaikka ne olisivat kuinka asiallisia ja hyvin perusteltuja (esim. Halla-aho). Tämän takia tuntuu että vihaan jo näistä asioista päättäviä enemmän kuin näitä mamuja. Mamuthan ne vain elää sellaisina kuin ovat syntyneet. Oma vikamme se on kun niitä pitää tänne ehdoin tahdoin haalia. Vituttaa vaan se että kuinka huonoksi täällä pitää tilanteen mennä ennen kun myönnetään virheet ja tehdään oikeasti jotain konkreettista asialle :malmö:

No hyvinpä olet vedellyt laput silmillä tai asunut muuten vaan tynnyrissä. Kyllä mun mielestä suomessa on aika vahvasti vallalla semmonen meininki ettei noita sais kritisoida.

Missä se niinku näkyy se meininki? Oikeesti kukaan ei ole tullu sössöttämään mulle mistään rasismista kun olen manaillut rikollisia ulkomaalaisia. Onko sinulle?

Rikollisia, syyttömiä vai molempia?

Ikävä kyllä tilanne on mennyt siihen että mun on pakko vastata tähän molempia. Mulle on samaa laumaa kaikki pakolaiset, ikävä kyllä. Ennen oli toisin, mutta kun niiltä ei muuta saada kuin paskaa käteen, niin tämä on lopputulema. Sitäkin mä ihmettelen edelleen, että yleensä sieltä tulee nuoret miehet ensin pakolaisena tänne, sit vasta naiset ja lapset. Onpas upeata porukkaa! Sit saatana itketää ja valitetaa kun on sikaa ruokana koulussa ja lauletaan suvivirttä. Ihmetellään miksei lampaita voi mielinmäärin teurastella lähiökolmion kylppärissä. Revitään pöntöt irti kämpistä, kun on kotosampi paskantaa lattiassa olevaan aukkoon. Roskapussit heitellään partsilta alas. Fatasta nostetaan rahaa ja iskä ajaa 600-sarjan mersulla. Sit kun kysytään et mitä sviddua, niin vastaus on että kuuluu kulttuuriin. Vitun mulkut. Sitten kun ojennat heidän lastaan, ihan niinkuin suomalaisiakin lapsia, heti ruvetaan vittuilemaan ja haukkumaan rasistiksi. Sitten jos naispuolinen työntekijä ojentaa näitä muksuja, tulee kahtakauheampi huuto. Ei nainen voi komentaa. Kyllä se saatana suomessa voi. Mitään hyvää en noista ole vielä löytänyt ja enää en edes halua löytää. Itekin olen ulkomailla asunut ja aina elänyt MAASSA MAAN TAVALLA. Ei pitäs olla vaikea asia tajuta, mutta mitä sä noilta voit odottaa. Ei taida kapasiteetti riittää.

Ikävä kyllä tilanne on mennyt siihen että mun on pakko vastata tähän molempia. Mulle on samaa laumaa kaikki pakolaiset, ikävä kyllä. Ennen oli toisin, mutta kun niiltä ei muuta saada kuin paskaa käteen, niin tämä on lopputulema. Sitäkin mä ihmettelen edelleen, että yleensä sieltä tulee nuoret miehet ensin pakolaisena tänne, sit vasta naiset ja lapset. Onpas upeata porukkaa! Sit saatana itketää ja valitetaa kun on sikaa ruokana koulussa ja lauletaan suvivirttä. Ihmetellään miksei lampaita voi mielinmäärin teurastella lähiökolmion kylppärissä. Revitään pöntöt irti kämpistä, kun on kotosampi paskantaa lattiassa olevaan aukkoon.

Mistä tiedät?

Roskapussit heitellään partsilta alas. Fatasta nostetaan rahaa ja iskä ajaa 600-sarjan mersulla. Sit kun kysytään et mitä sviddua, niin vastaus on että kuuluu kulttuuriin. Vitun mulkut.

Ei meidän (somali)naapureilla ole kun joku vähintään 10 vuotta vanha perusauto. Eikä kukaan ole heitellyt roskiksia parvekkeelta. Ihme mestassa sä asut, jos teilläpäin on tuommoista.

Sitten kun ojennat heidän lastaan, ihan niinkuin suomalaisiakin lapsia, heti ruvetaan vittuilemaan ja haukkumaan rasistiksi. Sitten jos naispuolinen työntekijä ojentaa näitä muksuja, tulee kahtakauheampi huuto. Ei nainen voi komentaa. Kyllä se saatana suomessa voi. Mitään hyvää en noista ole vielä löytänyt ja enää en edes halua löytää. Itekin olen ulkomailla asunut ja aina elänyt MAASSA MAAN TAVALLA. Ei pitäs olla vaikea asia tajuta, mutta mitä sä noilta voit odottaa. Ei taida kapasiteetti riittää.

Suomessa harva ojentaa toisten lapsia. Hienoa kuitenkin, jos sä teet niin.

Mistä tiedät?

Ajalta jolloin työskentelin erityisnuorisotyössä usean kotouttamis-projektin parissa. Tuli siinä jotain kuitenkin nähtyä.

Ei meidän (somali)naapureilla ole kun joku vähintään 10 vuotta vanha perusauto. Eikä kukaan ole heitellyt roskiksia parvekkeelta. Ihme mestassa sä asut, jos teilläpäin on tuommoista.

Tämä 600-sarjan mersun omaava herrasmies ei ollut somppu. Ja Turun lähiöihin voit mennä tsekkaamaan kun roskikset lentää partsilta.

Suomessa harva ojentaa toisten lapsia. Hienoa kuitenkin, jos sä teet niin.

Kiitos. Niin teen.

Mielenkiintoista, että sä tuon asenteen omaavana olet ollut mamu-työssä? Muuttuiko sun asenteesi rasistisemmiksi tuon duunin jälkeen?

Mielenkiintoista, että sä tuon asenteen omaavana olet ollut mamu-työssä? Muuttuiko sun asenteesi rasistisemmiksi tuon duunin jälkeen?

Niinpä. Sehän mun maailmankuvan muuttikin. Ennen olin hyvinkin vahvasti maahanmuuton puolesta puhuja. Sitten se todellisuus löi silmille. Aika jännää tässä onkin se, että ne ihmiset joita koitettiin jeesata, itseasiassa teki mustakin rasistin. Jos ihmisillä ei ole mitään halua sopeutua meidän yhteiskuntaan, niin aika vaikea niitä on väkisinkään sopeuttaa.

Luulen, ettei esim somaleilla ole aikomustakaan sopeutua. Paitsi ehkä sellaisilla lapsilla, jotka ovat aina asuneet Suomessa. Toisaalta oman kulttuurin säilyttäminen on tietenkin kunnioitettavaa, mutta pitäisi sitä nyt jotain tehdä maan tapojenkin mukaisesti!

Luulen, ettei esim somaleilla ole aikomustakaan sopeutua. Paitsi ehkä sellaisilla lapsilla, jotka ovat aina asuneet Suomessa. Toisaalta oman kulttuurin säilyttäminen on tietenkin kunnioitettavaa, mutta pitäisi sitä nyt jotain tehdä maan tapojenkin mukaisesti!

Juurikin näin. Mun mielestä on kanssa tärkeää että omaa kulttuuria vaalitaan, kyse on vaan siitä, missä ja miten se tehdään.
Duuniajoilta muistan senkin ,että osa ulkomaalaisista nuorista oli rasistisempia suomalaisia kohtaan kuin moni suomalainen heitä kohtaan. Ja he myönsivät asian itsekin. Monet kundit taas myönsivät avoimesti että he vain pitävät hauskaa suomalaisten mimmejen kustannuksella, mutta naimisiin menevät vain omaan kansaan kuuluvan kanssa. Hauskaa oli sitäkin seurata kun suomityttöjä vietiin kuin litran mittaa...

Juurikin näin. Mun mielestä on kanssa tärkeää että omaa kulttuuria vaalitaan, kyse on vaan siitä, missä ja miten se tehdään.
Duuniajoilta muistan senkin ,että osa ulkomaalaisista nuorista oli rasistisempia suomalaisia kohtaan kuin moni suomalainen heitä kohtaan. Ja he myönsivät asian itsekin. Monet kundit taas myönsivät avoimesti että he vain pitävät hauskaa suomalaisten mimmejen kustannuksella, mutta naimisiin menevät vain omaan kansaan kuuluvan kanssa. Hauskaa oli sitäkin seurata kun suomityttöjä vietiin kuin litran mittaa...

Merkillistä, että suomitytöt lähtee somalipoikien hauskanpitoon mukaan...Oli sitten hauskaa seurattavaa tai ei... Toisaalta tuo ei välttämättä ole pelkästään somaleille tyypillistä, että avioidutaan vain omien kanssa. Monista muistakin kulttuureista tulleet ajattelevat ja käyttäytyvät niin, ehkä se on paljolti suvunkin painostusta.

Mitähän varten nämä ulkomaalaiset ovat suomalaisia kohtaan rasistisia? Noin alunperin? Onko rasistisuus kuitenkin sillä tavalla suomalaisten vikaa, että he eivät hyväksy suomalaisia siksi, koska kokevat olevansa hyljeksittyjä suomalaisten taholta? Vai mikä siinä on taustalla?

Merkillistä, että suomitytöt lähtee somalipoikien hauskanpitoon mukaan...Oli sitten hauskaa seurattavaa tai ei... Toisaalta tuo ei välttämättä ole pelkästään somaleille tyypillistä, että avioidutaan vain omien kanssa. Monista muistakin kulttuureista tulleet ajattelevat ja käyttäytyvät niin, ehkä se on paljolti suvunkin painostusta.

Mitähän varten nämä ulkomaalaiset ovat suomalaisia kohtaan rasistisia? Noin alunperin? Onko rasistisuus kuitenkin sillä tavalla suomalaisten vikaa, että he eivät hyväksy suomalaisia siksi, koska kokevat olevansa hyljeksittyjä suomalaisten taholta? Vai mikä siinä on taustalla?

No mä en tossa puhunut pelkistä sompuista. Sama pätee lähes kaikkiin muihinkin mamu ryhmiin. Ainoana lukisin omien kokemusten perusteella pois venäläiset tosta.
Ja miksikö he ovat meitä kohtaan rasisteja...no osittain varmaan just ton takia mihin just viittasit. Osittain myös vääräuskoisuuden takia. Osittain he pitävät meitä tyhmempinä ja sinisilmäisinä.
Ja tottakai rasistisuus on suomalaisten vikaa. Ainahan se on.

Erityisen hauska episodi oli, kun tänne pastettiin kreikkalaisen tekemä raaka vaimonsurma, vaan kun sitä ei kuulemma saisi päivitellä ja täällä mainita, koska kreikkalainen on liian "eurooppalaista kulttuuria". Eli ilmeisesti aivan liian valkoinen ollakseen mainitsemisen arvoinen rikollinen.

Möö, minä kirjoitin, että kyseinen surma ei liity monikulttuurisuuden kritisoimiseen, koska kreikkalaiset ovat osa länsimaista kulttuuria siinä kuin suomalaisetkin.
Kyllä hän oli rikollinen ja hänet voi mainita ihan missä tahansa.

Hoh hoi, en oikeastaan voi sanoa tähän mitään muuta rikkomatta netikettiä.

Ja tottakai rasistisuus on suomalaisten vikaa. Ainahan se on.

En tarkoittanut tota.

Vaan tottakai muillakin on oikeus olla epäluuloisia erilaisia kohtaan, kuin pelkästään suomalaisilla. Lähinnä halusin tietää, mitä ne ulkomaalaiset ajattelee meistä :david: - no ei vaiteskaan, kuulosti joltain huonolta vitsiltä.

Mutta sitä pohdiskelin, että kuitenkin alussa suomalailla oli suurikin into auttaa sodan jaloista paenneita ihmisiä - miksiköhän mä puhun koko ajan pelkästään somaleista - joten luulisi, ettei heillä olisi syytä olla rasistisia suomalaisia kohtaan. Mutta kai se tosta erilaisuudesta sitten kumpuaa. Onhan meidän länsimaalainen elämäntapa niin erilaista heidän tapoihinsa verrattuna.

Ei vaan valtava enemmistö kaikista maailman ihmisitä on rasisteja. Ihan samalla tavalla kuin ihmiset suosivat sukulaisiaan niin ihmiset suosivat omaa rotuaan.
Voisin melkein lyödä vetoa, että me valkoiset länsimaalaiset ihmiset olemme maailman vähiten rasistisia ihmisiä.
Jotenkin uskon, että Somaliassa ei olla kovinkaan suvaitsevaisia, jos sinne tulee vaikka suomalaisia hengailemaan steissille, pahoinpitelemään ja raiskaamaan,

Jotenkin uskon, että Somaliassa ei olla kovinkaan suvaitsevaisia, jos sinne tulee vaikka suomalaisia hengailemaan steissille, pahoinpitelemään ja raiskaamaan,

Heh. No ei varmaan. Sanoisin, että suomalaiset aika vähän tuota kuitenkaan Somaliaan menevät tekemään, vaan kai he siellä ovat humanitäärisissä tehtävissä jos ovat. Että somaleilla ei siksi ole muuta varsinaista syytä olla suomalaisia kohtaa rasistisia kuin tuo erilaisuuden sietämättömyys?

En tarkoittanut tota.

Vaan tottakai muillakin on oikeus olla epäluuloisia erilaisia kohtaan, kuin pelkästään suomalaisilla. Lähinnä halusin tietää, mitä ne ulkomaalaiset ajattelee meistä :david: - no ei vaiteskaan, kuulosti joltain huonolta vitsiltä.
Joo tottakai herra ibrahim saa olla mua kohtaan epäluuloinen jos mä muutan heidän somalimaahan asumaan. Mut ihan turha sen on suomeen tulla epäluuloilemaan. Pysyis sitten omiensa parissa jos niin kovasti jännittää.
Mutta sitä pohdiskelin, että kuitenkin alussa suomalailla oli suurikin into auttaa sodan jaloista paenneita ihmisiä - miksiköhän mä puhun koko ajan pelkästään somaleista - joten luulisi, ettei heillä olisi syytä olla rasistisia suomalaisia kohtaan. Mutta kai se tosta erilaisuudesta sitten kumpuaa. Onhan meidän länsimaalainen elämäntapa niin erilaista heidän tapoihinsa verrattuna.
Toi mun mielestä kertookin aika paljon siitä ongelmasta mikä meissä suomalaisissa on. Heti ollaan miettimässä meidän elämäntavan poikkeavuutta, eikä missään nimessä toisinpäin. Eli niin että heillä onkin niin erilainen elämäntapa kuin meillä. Ja onhan se perkele, jos ibrahim tänne tulee, niin pitäähän ibrahimin ymmärtää että tää on meidän tapa elää ja sillä mennään. Jos joku nyt tajus tän jutun pointin...:rolleyes:

. Heti ollaan miettimässä meidän elämäntavan poikkeavuutta, eikä missään nimessä toisinpäin. Eli niin että heillä onkin niin erilainen elämäntapa kuin meillä.

No tarkoitin oikeastaan vain sitä, että molempien elämäntavat on erilaiset, sekä afrikklaisten, tai muslimien, ja länsimaalaisten. Asettelin tuon lauseen vain jostain syystä noinpuolin...

Ja onhan se perkele, jos ibrahim tänne tulee, niin pitäähän ibrahimin ymmärtää että tää on meidän tapa elää ja sillä mennään. Jos joku nyt tajus tän jutun pointin...:rolleyes:

Kyllä.

Back
Ylös Bottom