Vai turvallisuus kulttuuriin yhdessä Länsi Euroopan väkivaltaisimmista maista (mukaanlukien se kauhisteltu Ranska). Ainoastaan Britannia menee edelle.
On harhakuvitelma, että joku raiskarijengi Oulussa olisi meidän "turvallisuuskulttuuria" yhtäkkiä juurikaan mihinkään suuntaan heilauttanut.
En nyt halua vähätellä tuota tapahtunutta, mutta todellisuus on, että se on pisara meressä ja jos SE vasta aiheutti jotkut ihmiset huolestumaan turvallisuudestaan, niin on kyllä aika pumpulissa eletty tai ei kiinnitetty mitään huomiota ympäristöönsä.
Pumpulissa eletty, no okei... Suomalaisten pitää siis alkaa pelkäämään sinun mielestäsi.
Olen jutellut paljon ranskalaisen tytön kanssa, kun kaveri sellaisen kanssa kihloihin meni. Tyttö kertoi juurikin miten mukavan turvallista Suomessa on, ranskalainen perus-naisteniskijämieskin on selvästi kännistäkin suomalaista pahempi uhka. Seuraa koto-ovelle asti vaikka keskellä päivää, ja näitä on paljon. Tämä olkoon nyt esimerkkinä siitä miten "uhkaava" Suomi - tällä hetkellä - vielä on.
Suomessa ylipäätään pelätään liikkua öisin kaupungin keskustan alueella ja ihan hyvästä syystäkin. Se on nimittäin päihtyneiden rähisiöiden suosikkiaikaa.
Minäkin olen varuillani omalla asuinalueellani, kun täälläpäin tapahtuu jonkinverran pahoinpitelyjä ja ryöstöjä suomalaisnuorison toimesta ja pari kertaa olen itsekin joutunut ryöstöyrityksen kohteeksi täällä asuessani.
Sä et tiedä mitään tästä asiasta nyt. Noh, pelkäätkö muualla euroopassa nyt vähemmän kuin Suomessa?
Okei, kerron sitten toisesta tytöstä. Asuu pahimmalla spurgu-alueella Oulussa (paikalliset tietää rajakylän ostarin ja sitä seuraavan kerrostalohelvetin). Siellä on kännisiä ympäri viikon ja enemmän viikonloppuna. Kuitenkin suhteellisen harmitonta suomalaista peruskänniä, naapurissa soitetaan paskamusaa yöllä ja juoppo meinaa polttaa talon sulattamalla alumiinikattilaa liedellä sammuttuaan. Ulkomaalaisia en tuolla ole nähnytkään varmaan koskaan.
Keskustassa noi tummahipiäiset ajaa joka yö bemareilla ympäri keskustaa kävelyvauhtia kyyläten, ei ne niinkää baareihin sisälle tule ja jo huutelukin on aktiivista yksinäiselle naisihmiselle ja näemmä mennään vähän väliä myös pidemmälle. Voin kertoa että tätä ei juurikaan harrasta suomalaiset, jotka kiertää harmitonta pillurinkiään.
Kumpi uhkaavampaa ja kumpi on se hakemalla haettu ja lisää haluttu juttu?
Ikävää että olet suomalaisjengin kohteeksi joutunut, kyllä nyt pitää koko Suomen osata pelätä ja jatkossa toki lisää, sitähän sinä haluat. Päihtynyt rähinöitsijä taas ei ole kuin provoon menevien päänvaiva, ainakaan itse en ole kertaakaan joutunut tappelemaan, vaikka baareja on koluttu aktiivisesti 8 vuotta ja aina vitun päissään tappiin asti, grillin kautta vieläpä. Ja vittu pohjammaalla, uskallatkos koittaa, ettei vaan suomijuntti vedä pataan?
Länsi-Euroopan väkivaltaisin maa my ass. Koska känniääliö saa vähän mustaa silmää aiheestako? Myönnettäköön, että suomessa lienee perheväkivaltaongelmat suurehkoja, ainaki luulisin, tai sitten ne tulee paremmin ilmi.