Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

En usko että Kaleva olis tuollaista tekstiä ollut julkaisemassa alunperinkään eli se syö vähän uskottavutta tuolta "sensuroidulta" tekstiltäkin.. Toisaalta ihan sama mitä ne niillä saksilla teki, instant-karkoitus vaan!

Tuskinpa nenäkarvojaan leikkeli.

Kyllä menee ymmärryksen yli miksi tämmöset saa olla ylipäätään Suomen valtionhotellissa. Viedäänpä oman maan vankilaan nää rikolliset ja annetaan maan tuomiot. Siitäpä jotkut vihreät tai demarilehmät kävisivät itkemään ihmisoikeusjuttuja. Itkisköhän enää kun tulee sompanssilauma vetämään gangbangiä. Jenkeissä yhessä vankiladokkarissa mies sai 2x25 vuotta törkeästä raiskauksesta - eikä mennyt noin sairaaksi ja sadistiseks.
Pitäisi jo tajuta tämä: Maassa maan tavalla tai sieltä pois.

Musta suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tietynlainen turvallisuus, joka ei ainakaan oulussa toteudu tällä hetkellä.

Vai turvallisuus kulttuuriin yhdessä Länsi Euroopan väkivaltaisimmista maista (mukaanlukien se kauhisteltu Ranska). Ainoastaan Britannia menee edelle.
On harhakuvitelma, että joku raiskarijengi Oulussa olisi meidän "turvallisuuskulttuuria" yhtäkkiä juurikaan mihinkään suuntaan heilauttanut.

En nyt halua vähätellä tuota tapahtunutta, mutta todellisuus on, että se on pisara meressä ja jos SE vasta aiheutti jotkut ihmiset huolestumaan turvallisuudestaan, niin on kyllä aika pumpulissa eletty tai ei kiinnitetty mitään huomiota ympäristöönsä.

Ystäväni(nainen) asuu otsikoissa olleen puiston vieressä, kulkee töistä kotiin usein puolenyön aikaan. Varmaan mukavaa pelätä joka kerta kotiin tullessaan. Erinäiset syyt, joo, tosi erinäiset.

Suomessa ylipäätään pelätään liikkua öisin kaupungin keskustan alueella ja ihan hyvästä syystäkin. Se on nimittäin päihtyneiden rähisiöiden suosikkiaikaa.
Minäkin olen varuillani omalla asuinalueellani, kun täälläpäin tapahtuu jonkinverran pahoinpitelyjä ja ryöstöjä suomalaisnuorison toimesta ja pari kertaa olen itsekin joutunut ryöstöyrityksen kohteeksi täällä asuessani.

Vai turvallisuus kulttuuriin yhdessä Länsi Euroopan väkivaltaisimmista maista (mukaanlukien se kauhisteltu Ranska). Ainoastaan Britannia menee edelle.
On harhakuvitelma, että joku raiskarijengi Oulussa olisi meidän "turvallisuuskulttuuria" yhtäkkiä juurikaan mihinkään suuntaan heilauttanut.

En nyt halua vähätellä tuota tapahtunutta, mutta todellisuus on, että se on pisara meressä ja jos SE vasta aiheutti jotkut ihmiset huolestumaan turvallisuudestaan, niin on kyllä aika pumpulissa eletty tai ei kiinnitetty mitään huomiota ympäristöönsä.

Suomessa ylipäätään pelätään liikkua öisin kaupungin keskustan alueella ja ihan hyvästä syystäkin. Se on nimittäin päihtyneiden rähisiöiden suosikkiaikaa.
Minäkin olen varuillani omalla asuinalueellani, kun täälläpäin tapahtuu jonkinverran pahoinpitelyjä ja ryöstöjä suomalaisnuorison toimesta ja pari kertaa olen itsekin joutunut ryöstöyrityksen kohteeksi täällä asuessani.

En kyllä millään ymmärrä tätä ajattelutapaa. Mun mielestä se menee näin: Jos ei näitä tiettyjä kansallisuuksia täällä olisi, tuolla olisi vielä turvallisempaa. Ihan rikostilastojen valossa.
Mikä ihmeen hinku tänne on saada niin paljon lisää tätä sopeutumatonta roskasakkia, että on sitten loppujen lopuksi samanlaista kun muuallakin Euroopassa.

Suomalainen väkivalta on pääasiassa sitä että pera lyö rapea pubissa, mara puukottaa nipan yksityisasunnossa tai arska raiskaa ritvan kosten illan päätteeksi. Sekä tekijä että uhri ovat kännissä ja ennalta toisilleen tuttuja. Ulkopuolisiin ja ventovieraisiin kohdistuvissa väkivallanteoissa, ryöstöissä ja raiskauksissa, joita mm. kansainväliset turvallisuusluokituset mittaa, mitattuna Suomi on aina ollut maailman turvallisimpia maita ja Euroopan turvallisin kaiketi vieläkin. Tämä on se indexi jota etnot ovat nyt nostamassa.

Suomalainen väkivalta on pääasiassa sitä että pera lyö rapea pubissa, mara puukottaa nipan yksityisasunnossa tai arska raiskaa ritvan kosten illan päätteeksi. Sekä tekijä että uhri ovat kännissä ja ennalta toisilleen tuttuja. Ulkopuolisiin ja ventovieraisiin kohdistuvissa väkivallanteoissa, ryöstöissä ja raiskauksissa, joita mm. kansainväliset turvallisuusluokituset mittaa, mitattuna Suomi on aina ollut maailman turvallisimpia maita ja Euroopan turvallisin kaiketi vieläkin. Tämä on se indexi jota etnot ovat nyt nostamassa.

Me kaikki ollaan jossain vaiheessa elämäämme niitä peroja, rapeja tai heidän uhrejaan. Ei se vähennä rikoksen vääryyttä, että sinut hakataan tai raiskataan toisen humalaisen toimesta kotimatkalla baarista tai snagarijonossa.
Taisi muuten nämä Oulun raiskaajatkin olla samanlaisia känniörveltäjä-tapauksia, koska ajankohtana oli pe-la yö ja uhreina todennäköisesti myöskin baareista palaavia naisia.
Paikallislehdestä saan lukea monta kertaa viikossa näistä tapauksista kuinka satunnainen vastaantulija on hakattu tai ryöstetty päihtyneiden toimesta.

En kyllä millään ymmärrä tätä ajattelutapaa. Mun mielestä se menee näin: Jos ei näitä tiettyjä kansallisuuksia täällä olisi, tuolla olisi vielä turvallisempaa. Ihan rikostilastojen valossa.
Mikä ihmeen hinku tänne on saada niin paljon lisää tätä sopeutumatonta roskasakkia, että on sitten loppujen lopuksi samanlaista kun muuallakin Euroopassa.

Mitä ajattelutapaa? Siis sitäkö, että Suomi on suht väkivaltainen maa eikä meillä mitään tavattoman turvallista kulttuuria täällä ole? Se oli nimittäin ainenkin minun pointtini.

Me kaikki ollaan jossain vaiheessa elämäämme niitä peroja, rapeja tai heidän uhrejaan. Ei se vähennä rikoksen vääryyttä, että sinut hakataan tai raiskataan toisen humalaisen toimesta kotimatkalla baarista tai snagarijonossa.
Taisi muuten nämä Oulun raiskaajatkin olla samanlaisia känniörveltäjä-tapauksia, koska ajankohtana oli pe-la yö ja uhreina todennäköisesti myöskin baareista palaavia naisia.
Paikallislehdestä saan lukea monta kertaa viikossa näistä tapauksista kuinka satunnainen vastaantulija on hakattu tai ryöstetty päihtyneiden toimesta.

Tilastollisesti Suomessa on erittäin vähän ulkopuolisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Se on pitkälti itsestä kiinni joutuuko joskus rapen, nipan tai ritvan asemaan. Suomessa ei myöskään ole (vielä) asuinalueita(etnoslummeja) joihin valkoisella lärvillä ei ole asiaa, toisin kuin vaikkapa Ranskassa, Ruotsissa tai Englannissa. Tämä(kin) väittely on muuten tässä ketjussa jo ainakin kertaalleen käyty.

Tilastollisesti Suomessa on erittäin vähän ulkopuolisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Se on pitkälti itsestä kiinni joutuuko joskus rapen, nipan tai ritvan asemaan.

Haluaisin kyllä nähdä niitä tilastoja.
Esimerkiksi Suomalaisista 2,1% on joutunut väkivaltarikoksen kohteeksi ja 1,1% raiskauksen, kun vaikkapa Ranskassa luvut ovat 1,4% ja 0,7% (tässä on siis kyse ilmoitetuista rikoksista).
Ja on mielenkiintoinen ajattelutapa, että on itsestään kiinni joutuuko väkivallan kohteeksi. Tietenkin on olemassa riskitilanteita, mutta ollaan me suomalaiset kyllä merkillistä sakkia, kun tietentahtoen noin paljon tykätään joutua rikosten uhreiksi...

Pumpulissa eletty, no okei... Suomalaisten pitää siis alkaa pelkäämään sinun mielestäsi.

Olen jutellut paljon ranskalaisen tytön kanssa, kun kaveri sellaisen kanssa kihloihin meni. Tyttö kertoi juurikin miten mukavan turvallista Suomessa on, ranskalainen perus-naisteniskijämieskin on selvästi kännistäkin suomalaista pahempi uhka. Seuraa koto-ovelle asti vaikka keskellä päivää, ja näitä on paljon. Tämä olkoon nyt esimerkkinä siitä miten "uhkaava" Suomi - tällä hetkellä - vielä on.
Sä et tiedä mitään tästä asiasta nyt. Noh, pelkäätkö muualla euroopassa nyt vähemmän kuin Suomessa?

Okei, kerron sitten toisesta tytöstä. Asuu pahimmalla spurgu-alueella Oulussa (paikalliset tietää rajakylän ostarin ja sitä seuraavan kerrostalohelvetin). Siellä on kännisiä ympäri viikon ja enemmän viikonloppuna. Kuitenkin suhteellisen harmitonta suomalaista peruskänniä, naapurissa soitetaan paskamusaa yöllä ja juoppo meinaa polttaa talon sulattamalla alumiinikattilaa liedellä sammuttuaan. Ulkomaalaisia en tuolla ole nähnytkään varmaan koskaan.

Keskustassa noi tummahipiäiset ajaa joka yö bemareilla ympäri keskustaa kävelyvauhtia kyyläten, ei ne niinkää baareihin sisälle tule ja jo huutelukin on aktiivista yksinäiselle naisihmiselle ja näemmä mennään vähän väliä myös pidemmälle. Voin kertoa että tätä ei juurikaan harrasta suomalaiset, jotka kiertää harmitonta pillurinkiään.

Kumpi uhkaavampaa ja kumpi on se hakemalla haettu ja lisää haluttu juttu?

Ikävää että olet suomalaisjengin kohteeksi joutunut, kyllä nyt pitää koko Suomen osata pelätä ja jatkossa toki lisää, sitähän sinä haluat. Päihtynyt rähinöitsijä taas ei ole kuin provoon menevien päänvaiva, ainakaan itse en ole kertaakaan joutunut tappelemaan, vaikka baareja on koluttu aktiivisesti 8 vuotta ja aina vitun päissään tappiin asti, grillin kautta vieläpä. Ja vittu pohjammaalla, uskallatkos koittaa, ettei vaan suomijuntti vedä pataan? :david:

Länsi-Euroopan väkivaltaisin maa my ass. Koska känniääliö saa vähän mustaa silmää aiheestako? Myönnettäköön, että suomessa lienee perheväkivaltaongelmat suurehkoja, ainaki luulisin, tai sitten ne tulee paremmin ilmi.

Pumpulissa eletty, no okei... Suomalaisten pitää siis alkaa pelkäämään sinun mielestäsi.

Juu, on syytä pelätä nyt ihan hirmusesti.

Anekdootteja voi toki kertoa erilaisista eripuolilla maailmaa asuvista tytöistä, mutta ihmiskohtaloita löytyy yhtä paljon kuin ihmisiäkin.

Sä et tiedä mitään tästä asiasta nyt. Noh, pelkäätkö muualla euroopassa nyt vähemmän kuin Suomessa?

Riippuu vähän ajasta ja paikasta.

Ikävää että olet suomalaisjengin kohteeksi joutunut, kyllä nyt pitää koko Suomen osata pelätä ja jatkossa toki lisää, sitähän sinä haluat.

Ai nytkö se kääntyikin sitten näinpäin?
Heh. Minähän täällä olen juu lietsonut pelkoa ja pastennut koko keskustelun täyteen ulkomaalaistaustaisten rikoksia.

Länsi-Euroopan väkivaltaisin maa my ass. Koska känniääliö saa vähän mustaa silmää aiheestako?

Kaipa me suomalaiset sitten saamme toisiltamme turpiin vain aiheesta ja ainoastaan ulkomaalaiset tekevät meistä uhreja tahtomattamme. Näinhän se tietenkin on.

Mietitäänpäs kaikki yhdessä... montakos somalia suomalaiset on hakannut ja raiskannut somaliassa? Montako albaania suomalaiset on hakannut ja raiskannut kosovossa? Montako irakilaista suomalaiset on raiskannut ja hakannut irakissa?
Mikä saatana siinä on niin vaikeata ymmärtää ettei ton kaltaiset "ihmiset" kuulu tänne? Välillä tuntuu et tää mamu asia on monille jotain ydinfysiikkaa, mut eipä noi mun mielestä kovin vaikeaselkoisia asioita ole...kaikki vaan pihalle ja katotaan 50 vuoden kuluttua uudestaan jos ne ois vähän sivistynyt.

Juu, on syytä pelätä nyt ihan hirmusesti.

Anekdootteja voi toki kertoa erilaisista eripuolilla maailmaa asuvista tytöistä, mutta ihmiskohtaloita löytyy yhtä paljon kuin ihmisiäkin.
Vastaavaa kuin sarja "onnistuneet pakolaistarinat", joissa kaikki olivat onnellisia tai onnettomia lopussa.

Suomen tytöt ovat vielä hyvin turvassa, pl. tietyt paikat, tiedät varmaan mistä puhun.
Riippuu vähän ajasta ja paikasta.
Yllätysvastaus. :rolleyes:

Niin, voipi olla vaikeeta keksiä, eikö olekkin hieno juttu. :)
Ai nytkö se kääntyikin sitten näinpäin?
Heh. Minähän täällä olen juu lietsonut pelkoa ja pastennut koko keskustelun täyteen ulkomaalaistaustaisten rikoksia.
"kantsis pelätä"
Kaipa me suomalaiset sitten saamme toisiltamme turpiin vain aiheesta ja ainoastaan ulkomaalaiset tekevät meistä uhreja tahtomattamme. Näinhän se tietenkin on.
Mun ei oo vielä tarvinnut Suomen yössä koskaan pelätä. Sen sijaan Belgiassa, Puolassa ja ainakin vielä Tsekissä on vähän ollut kakkaa housuissa.

Varo nyt kuitenin niin suomalaisia "kännisiä rähinöitsijöitä", niin pahoja, niin pahoja. Miten jotku voivatkin olla niin kauheita. :(

ps. hienoja vastakommentteja. Perinteiset "yksittäistapaus", "suomalaisetkin tekee pahaa"...

Ei kai tuo "RR" voi olla tosissaan tuossa kolumnissaan. Eihän? Aikuinen ihminen kuitenkin.

"Oikeassa keskustelussa on sanottava: työttömyys, rasismi, rikollisuus, ympärileikkaus, raiskauksetkin. On myös katsottava peiliin: Mistä ne johtuvat? Kenen pitää muuttua?"

Eli vika on ilmeisesti tässäkin asiassa minussa.

Varo nyt kuitenin niin suomalaisia "kännisiä rähinöitsijöitä", niin pahoja, niin pahoja. Miten jotku voivatkin olla niin kauheita. :(

Heittäydytään nyt sitten lapsellisiksi sitten yhdessä.
Varohan sinäkin pahaa mustaa mehmet-poikaa, joka vie naisesi, ryöstää kaljarahasi banaanilla uhaten. Hirvittäviä tuhmeliineja.

ps. hienoja vastakommentteja. Perinteiset "yksittäistapaus", "suomalaisetkin tekee pahaa"...

Vastakommentteja? Et vissiin ole seurannut sitten keskustelua kovin huolella "sitaateistakaan" päätelleen.

Minä otin kantaa väitteeseen, että Suomessa olisi jokin poikkeuksellisen turvallinen kulttuuri, joka nyt yhtäkkiä on uhattuna. Ei todellakaan ole. Turvattomuutta saattaa toki olla luvassa lisää, mutta mikään rauhallinen maa tämä ei ole koskaan ollut.

Tietenkin ääripäiden edustajien silmissä ei ole olemassa kuin kahta näkemystä eli molemmat äärilaidat.
Sitä järkevää keskustelua täällä on muutkin jo peräänkuuluttaneet, kun tämä näkyy menneen pelkäksi ulkomaalaisten ja eriväristen kilvan haukkumiseksi. Yritäpä luoda oikeaa keskustelua, niin tullaan irvailemaan.

Heittäydytään nyt sitten lapsellisiksi sitten yhdessä.
Varohan sinäkin pahaa mustaa mehmet-poikaa, joka vie naisesi, ryöstää kaljarahasi banaanilla uhaten. Hirvittäviä tuhmeliineja.
Varmasti varon, aina kun niitä tulee 2+ enemmän kerrallaan näkyviin. Naista multa ei tummahipiäinen vie kuin väkisin, en koskaan pyörisi naisen kanssa joka musta-ihoista panisi.
Vastakommentteja? Et vissiin ole seurannut sitten keskustelua kovin huolella "sitaateistakaan" päätelleen.
voi olla. :|

Minä otin kantaa väitteeseen, että Suomessa olisi jokin poikkeuksellisen turvallinen kulttuuri, joka nyt yhtäkkiä on uhattuna. Ei todellakaan ole. Turvattomuutta saattaa toki olla luvassa lisää, mutta mikään rauhallinen maa tämä ei ole koskaan ollut.
Olen eri mieltä lihavoidusta kohdasta.
Tietenkin ääripäiden edustajien silmissä ei ole olemassa kuin kahta näkemystä eli molemmat äärilaidat.
Sitä järkevää keskustelua täällä on muutkin jo peräänkuuluttaneet, kun tämä näkyy menneen pelkäksi ulkomaalaisten ja eriväristen kilvan haukkumiseksi. Yritäpä luoda oikeaa keskustelua, niin tullaan irvailemaan.
Niin. En mielestäni ole äärilaidan edustaja.

Kollegani on Suomeen joku aika sitten muuttanut jenkki. Tummaihoinen alansa todellinen huippuosaaja. Mahtavaa, että olemme saaneet tänne oikeasti hyödyllisen asukin. Saisi vastaavasta hommasta varmaan 2-3x palkan jenkeissä, mutta pitää Suomesta ja suomalaisista, ja perhekin tykkää olla. Motivaationa lienee myöskin se saa tehdä todennäköisesti alansa maailman parhaassa firmassa samoja asioita, joita hän tekee vapaa-aikanaankin.

Tälläisiä tarinoita kaipaan, niitä en tule saamaan, yksittäistapauksia.

Ei varmasti poikkeuksellisen turvallinen kulttuuri, mutta eikö olisi järkevää estää turvattomuuden lisääntyminen?
Tässä meillä menee ajatukset ristiin. Minä en halua tänne lisääntyvää turvattomuutta ja kyllä, aivan itsekeskeisesti ajattelen. Ajattelen nimenomaan suomalaisten hyvinvointia, ja samalla olen sitä mieltä että ongelmat pitää hoitaa siellä missä ne ovat, eikä oikea ratkaisu ole ongelmien tänne tuominen.

Back
Ylös Bottom