Maahanmuutto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun kanta tähän naapuri-keskusteluun on sellanen, että kaikki smugupetterit, jotka tekee yhdenkin rikoksen tulis passittaa takaisin kotimaahansa leikkimään kovaa poikaa. Tää sen takia, että täällä suomessa on ihan tarpeeks tekemistä omienkin rikollisten kanssa, eikä siihen soppaan tarvita enää yhtäkään ylimääräistä. Samoin kuin työttömät vois heittää hevon kuuseen täältä. Mun mielestä suomen tulis ensiks hoitaa omat vähäosaiset sekä rikolliset ruotuun ennenkuin tänne otetaan yhtäkään mustaa pekkaa säätämään.

Mun kanta tähän naapuri-keskusteluun on sellanen, että kaikki smugupetterit, jotka tekee yhdenkin rikoksen tulis passittaa takaisin kotimaahansa leikkimään kovaa poikaa. Tää sen takia, että täällä suomessa on ihan tarpeeks tekemistä omienkin rikollisten kanssa, eikä siihen soppaan tarvita enää yhtäkään ylimääräistä. Samoin kuin työttömät vois heittää hevon kuuseen täältä. Mun mielestä suomen tulis ensiks hoitaa omat vähäosaiset sekä rikolliset ruotuun ennenkuin tänne otetaan yhtäkään mustaa pekkaa säätämään.
Hold your horses... Nykysuomen vähäosaiset elävät yhtä hyvin kuin 70 keskituloiset. Rikollisia on aina ollut, ja tulee olemaan kaikissa yhteiskunnissa. Nämä "ongelmat" eivät siis lopu tai hoidu ja ovat maailman mittapuulla aika mitättömiä.

Työttömät kommentti oli sen verran ala-arvoinen etten kommentoi...

Hold your horses... Nykysuomen vähäosaiset elävät yhtä hyvin kuin 70 keskituloiset. Rikollisia on aina ollut, ja tulee olemaan kaikissa yhteiskunnissa. Nämä "ongelmat" eivät siis lopu tai hoidu ja ovat maailman mittapuulla aika mitättömiä.

Työttömät kommentti oli sen verran ala-arvoinen etten kommentoi...

Toi ny olikin vaan mun mielipide, ei se tarkoita sitä, että se olis ainoa oikea mielipide tai että sun pitäis vaihtaa omaa mielipiteesi siihen.

Kyllä täällä on niitä rikollisia ja ne ei valitettavasti tule loppumaan koskaan. Siitä huolimatta mä en kaipaa tänne yhtään rikollista lisää mistään muualta, haluatko sinä?

Ai oot sitä mieltä, että suomen vähäosaiset voi oikein mainiosti? Monta yötä sä oot nukkunu lehtiroskiksessa? Jos se on sun käsitys "leveästä elämästä" niin silloin meidän käsitykset hyvinvoinnista poikkeavat toisistaan melko radikaalisti.

Työttömät tulee maksamaan valtiolle aika paljon. Tämän takia mun mielipide on se, että nekin tukirahat tulis ensisijaisesti suunnata suomalaisille. En mä väitä, että olis yhtään parempi olla suomalainen työtön, mutta kun niitäkin aina tulee olemaan niin en kyllä kaipaa yhtäkään muualta tuotua työtöntä elämään verorahoillamme.

Toi ny olikin vaan mun mielipide, ei se tarkoita sitä, että se olis ainoa oikea mielipide tai että sun pitäis vaihtaa omaa mielipiteesi siihen.

Kyllä täällä on niitä rikollisia ja ne ei valitettavasti tule loppumaan koskaan. Siitä huolimatta mä en kaipaa tänne yhtään rikollista lisää mistään muualta, haluatko sinä?

Ai oot sitä mieltä, että suomen vähäosaiset voi oikein mainiosti? Monta yötä sä oot nukkunu lehtiroskiksessa? Jos se on sun käsitys "leveästä elämästä" niin silloin meidän käsitykset hyvinvoinnista poikkeavat toisistaan melko radikaalisti.

Työttömät tulee maksamaan valtiolle aika paljon. Tämän takia mun mielipide on se, että nekin tukirahat tulis ensisijaisesti suunnata suomalaisille. En mä väitä, että olis yhtään parempi olla suomalainen työtön, mutta kun niitäkin aina tulee olemaan niin en kyllä kaipaa yhtäkään muualta tuotua työtöntä elämään verorahoillamme.
Ahaa, ymmärsin että tarkoitit suomalaisia työttömiä. Ihan eri asia. Toki ulkomaalaisille voisi asettaa jonkun ehdon että jonkinsortin työllistyminen pitää olla mahdollista Suomeen tultaessa.

Eipä niitä rikollisia tänne varmaan tarkoituksella päästetä. Tarkoitin lähinnä että aika kaukaa haetaan jos pakolaisuus lopetetaan Suomessa pahan jo rehottavan rikollisuuden takia.

Vähäosaisuus on paljolti kiinni myös itse asianosaisesta. Tahtoo nuo Suomen kadulla asujat käyttää alakomahoolia että se on aivan sama paljon rahaa niihin pistetään niin kaikki menee viinaan. Jos viinaa ja huumeita ei käytä, voi jokainen suomalainen asua jonkin sortin asuntolassa ja saada ruokaa. Yhtään enempää rahaa ei minusta siihen tarvita.

Demokratia, sikäli kun se toimii, on käsittääkseni melko hidas keino. Lainsäädäntöjen muuttaminen ei ole hetken juttu, sikäli, kun siihen edes on intressejä. Todellista poliittista tahtoa ei tunnu asian ratkaisemiseksi olevan. Ihmiset tuntuvat olevan välinpitämättömässä tyrmistyksen tilassa - kun tummaihoiset smekastavat ja muksivat lähimmäistä, adrenaliinimyrsky kyllä valtaa kehon, kädet puristuvat nyrkkiin, jotakin pitäisi tehdä, mutta mitä?

Ei ole aivan normaali-ihmisen konsti vastata väkivaltaan väkivallalla (puukkoa puukosta), pikemminkin väkivaltaan hallintaotteella, jonka jälkeen poliisi siivoaa sotkun. Emmekö me nyt suurin piirtein näin ajattele, vaikka tekisikin mieli mätkiä nenä takaraivoon?

Mutta entäpä laajamittainen kansalaisliike, jossa ihmiset, tavan Tepot ja Tanjat itse ottaisivat rauhan palauttamisen asiakseen? Kyllä rellestäjää masentaa, jos tietää, että pang-pang-igraa aloitellessa kuuluukin terävä kadunväijyjän pillinvihellys ja paikalla on pian satakunta kansalaista joka hautaa Abdin tovereineen vartiksi lihapatjan alle?

Tiedän hyvinkin puhuvani utopiasta, mutta sieluni silmin se näyttäisi nätiltä.

Eipä niitä rikollisia tänne varmaan tarkoituksella päästetä. Tarkoitin lähinnä että aika kaukaa haetaan jos pakolaisuus lopetetaan Suomessa pahan jo rehottavan rikollisuuden takia.

Vähäosaisuus on paljolti kiinni myös itse asianosaisesta. Tahtoo nuo Suomen kadulla asujat käyttää alakomahoolia että se on aivan sama paljon rahaa niihin pistetään niin kaikki menee viinaan. Jos viinaa ja huumeita ei käytä, voi jokainen suomalainen asua jonkin sortin asuntolassa ja saada ruokaa. Yhtään enempää rahaa ei minusta siihen tarvita.

No ei toki päästetä tarkoituksella niitä rikollisia. Nää nyt on vaan tällaisen ahdasmielisen ihmisen mielipiteitä, että jos tänne tullaan niin sitten ollaan lakien mukaan tai lähdetään takaisin sinne, mistä on tultu.

Valitettavasti toi brenkku on monella syynä huonoihin oloihin. Mut tässä on taas se valitettava tosiasia, että ne vetää sitä viinaa yleensä hautaan saakka, mutta ei heitäkään voida heittelle jättää sen takia. Ennemmin mä veroeuroni suuntaisin suomalaisille spurguille ku ulkomaalaisille.

Mielestäni tällä hetkelä näyttää siltä, että kansa puhuu mieluummin somalien ym. pakolaisten aiheuttamista ongelmista, kuin ongelmista, joita todella pitäisi alkaa ratkomaan. Politiikotkin hykertelevät tyytyväisinä, kun viha kohdistuu ukopolitiikkaan, eikä niihin ongelmiin, jotka todella nakertavat taloutta. Romanikeskustelut tyrehtyivät aikoinaan laman jalkoihin, eikä keskusteluja ole enää avattu samassa mittakaavassa. Seuraavan talousilmiön jälkeen ei enää puhuta pakolaisista tai sen kansanosan aiheuttamista rasitteista. Myös politiikkojen on silloin aika tuoda julki uusia murheita, joita paisuttamalla ja joista keskusteluun voidaan taas ryhtyä terkeämpien asioiden ajautuessa umpikujiin tai muuten vain pelon herätessä määräaikaisten kansanvaalien alla...

Viimeksi muokattu:
No ei toki päästetä tarkoituksella niitä rikollisia. Nää nyt on vaan tällaisen ahdasmielisen ihmisen mielipiteitä, että jos tänne tullaan niin sitten ollaan lakien mukaan tai lähdetään takaisin sinne, mistä on tultu.

Valitettavasti toi brenkku on monella syynä huonoihin oloihin. Mut tässä on taas se valitettava tosiasia, että ne vetää sitä viinaa yleensä hautaan saakka, mutta ei heitäkään voida heittelle jättää sen takia. Ennemmin mä veroeuroni suuntaisin suomalaisille spurguille ku ulkomaalaisille.

Kumpi on mielestäsi enemmän avun tarpeessa:

1. Henkilö, joka on saamattomuuttaan, surussaan, tyhmyyttään tai muuten lyhytnäköisyyttään ottanut parhaaksi kaverikseen huumausaineen, ja tehnyt siitä itselleen korvaamattoman asian, itsekunnioitusta ja elämääkin tärkeämmän.

2. Henkilö, joka pakenee maassaan riehuvaa kuolemanuhkaa, oikeuttamatonta vapaudenriistoa tms. uhkaa, jonka varjolla ihmisarvoinen elämä on sietämätöntä ja on ollut sitä jo pitkään.

Kumpaa mielestäsi tuo apu auttaa pitkällä tähtäimellä enemmän? Kylmästi ajateltuna; Kummasta vähemmistöstä prosentuaalisesti saa suuremman hyödyn veromarkoistasi? Kummasta tulee todennäköisemmin rakentavaa työvoimaa ja veronmaksajaa kansantalouteemme, niin siiivoojana kuin lääkärinäkin. Molempiin olen törmännyt useasti!

Olen kyllä samaa mieltä, että rikollisuuteen syyllistyviä ihmisiä tulee rangasta, vaikka pakolaissuojelun katkaisemalla, mutta mielestäni hyväksytysti vastaanotetuille "pakolaisille" tulisi kuitenkin tarjota mahdollisuus, vaikka tasavertaista sellaista he eivät tulekaan saamaan.

Pakolaisten sitomista Suomeen tulisi seurata sopeutumisen mukaan. Samalla tavalla juoppoja, joilla on halua kuntoutua, tulisi tukea seurannan mukaisesti, kuten työpaikkojen hoitoonohjauksissakin. Mikäli henkilö sitoutuu noudattamaan ohjelmaa sen ehtojen mukaisesti omasta tahdostaan, tulee häntä auttaa pyrkimään päämääräänsä. Tuli hänestä sitten täysin työkykyinen koskaan tai ei. Kenties hän saa kuitenkin elämänsä ja ihmisarvonsa rippeet kerättyä ja nautittua niistä loppuelämänsä.

1. Henkilö, joka on saamattomuuttaan, surussaan, tyhmyyttään tai muuten lyhytnäköisyyttään ottanut parhaaksi kaverikseen huumausaineen, ja tehnyt siitä itselleen korvaamattoman asian, itsekunnioitusta ja elämääkin tärkeämmän.

2. Henkilö, joka pakenee maassaan riehuvaa kuolemanuhkaa, oikeuttamatonta vapaudenriistoa tms. uhkaa, jonka varjolla ihmisarvoinen elämä on sietämätöntä ja on ollut sitä jo pitkään.

Kumpaa mielestäsi tuo apu auttaa pitkällä tähtäimellä enemmän? Kylmästi ajateltuna; Kummasta vähemmistöstä prosentuaalisesti saa suuremman hyödyn veromarkoistasi? Kummasta tulee todennäköisemmin rakentavaa työvoimaa ja veronmaksajaa kansantalouteemme, niin siiivoojana kuin lääkärinäkin. Molempiin olen törmännyt useasti!

Kyllähän esimerkkien henkilöt molemmat ovat avun tarpeessa, oli ongelman aiheutuminen omaa syytä tai ei. Ja mun mielipide on edelleenkin se, että Suomessa tulis hoitaa ensisijaisesti suomalaiset kuosiin.

Ootko sä sitä mieltä, että, kun juoppo on sairastunut alkoholismiin, niin se voidaan jättää kadulle kuolemaan, kun ei siitä kuitenkaan enää kalua tule. Ja alkoholismi tosiaan on sairaus, joten siinä vaiheessa harva ihminen pääsee jaloilleen ilman apua.

Ei. Olen sitä mieltä, ette alkoholismista paranee vain, mikäli henkilöllä on itsellään halua siihen. Avuksi pitäisikin saada ns. siviilielämän hoitoonohjausmalli, jossa löytyy sekä keppi, että porkkana, ja missä toiminta olisi sillä tavalla konkreettista, että niin reiska Jakomäestä kuin Penakin Pirkkalasta näkee sen edes jonkinlaisena mahdollisuutena saatikka sitten tuntee edes mahdollisuuden olemassaolon. Tuollaisen ihmisen on jo kuitenkin huonossa lykyssä niin suku, kuin tuttavatkin hylänneet.

E: Alkoholismista paranemisella tarkoita sairauden kanssa elämään oppimisella, en sitä, että ko. henkilö oppisi koskaan ilman raivorauttiutta välttämättä juomaan sivistyneesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä tärkein kysymys on että miten me saadaan steissin somalijengit lähetettyä takaisin somaliaan,fakta on että niitä ei jää kukaan kaipaamaan.Miten se onnistuu?Onko kellään ajatuksia?

Politiikkaa siihen vaaditaan. Valtaosa suomalaisista tiedostaa ongelman ja haluaisi sen ratkaista. Ongelmana niiden kahdeksan somalinkin palauttamisessa oli jokin lainopillinen seikka. -> Lakia tulee muuttaa. Jos laki tai sopimus on kansainvälinen, siitä tulee irtisanoutua.

Lainmuutos ei onnistu ilman poliittista tahtoa. Harmillisesti ainoa linjaa ajava eduskunnassa oli murheenkryyni Halme. Minun ääneni ainakin menee Halla-Aholle. Miehen ongelmana on liian kapea-alainen kiinnostus ainoastaan pakolaiskysymykseen. Täytyyhän kansanedustajalla olla muitakin mielipiteitä.

Lailliset keinot demokratiassa ovat äänestäminen ja kansalaisaktivismi. Jos, kuten uskomme, suomalaisten suuri enemmistö haluaa asialle tehdä jotakin, me äänestämme eduskuntaan ehdokkaita, jotka ajavat haluamiamme asioita.
Valitettavasti ehdokkailla tuntuu olevan eri mielipiteet kuin kansan enemmistöllä. Kansalaisaktivismiksi riittää mielestäni mielipiteidensä julkituonti ja perustelu (vaikkapa sitten keskustelupalstoilla). Ei jää ehdokkaillekaan epäselväksi miten kansa asioista ajattelee.

Ongelma on mielestäni sen verran suuri, ettei sen ratkaisussa saa ujostella turhaan jonkin "rasistiksi" leimaantumisen vuoksi. Kaipa aikuiset suomalaiset miehet uskaltavat sanoa mielipiteensä ääneenkin!?

Vaikuttamismahdollisuudet tuntuvat Osku kyllä kovin rajallisilta, mutta siihen ne lain puitteissa riittävät. Tietenkin on aina mahdollista ryhtyä ehdokkaaksi itse? Miltä hyvätuloinen paikka vallan ytimessä kuulostaisi? ;)

Paljon on kuvailtu itse ongelmaa, onko muilla ratkaisuehdotuksia? Korvat ovat höröllään.

Ei. Olen sitä mieltä, ette alkoholismista paranee vain, mikäli henkilöllä on itsellään halua siihen. Avuksi pitäisikin saada ns. siviilielämän hoitoonohjausmalli, jossa löytyy sekä keppi, että porkkana, ja missä toiminta olisi sillä tavalla konkreettista, että niin reiska Jakomäestä kuin Penakin Pirkkalasta näkee sen edes jonkinlaisena mahdollisuutena saatikka sitten tuntee edes mahdollisuuden olemassaolon. Tuollaisen ihmisen on jo kuitenkin huonossa lykyssä niin suku, kuin tuttavatkin hylänneet.

E: Alkoholismista paranemisella tarkoita sairauden kanssa elämään oppimisella, en sitä, että ko. henkilö oppisi koskaan ilman raivorauttiutta välttämättä juomaan sivistyneesti.

Samaa mieltä... otetaan me, kun meissä ei näy :kippis1:

Mistä hölinästä? Ihan oikeasti, quottaa pikku pätkä niin tajuan itsekin.

Säästän Sumun hermoja ja voin hänen puolestaan quottailla hölinää, provosointia, epäolennaisuuksiin puuttumista, henkilökohtaisuuksiin menemistä ja yleistä idiotismia

Ahaa, löytyi uusi syy inhota somaleita, hienoa. Uskonnollisen vakaumuksen poisoppiminen onkin sitten sellainen taito mikä ei ole aina niin helppoa länsimaisille kristityillekkään.
Ai on naisten alistaminen laitonta Suomessa, minkä pykälän perusteella? Taitaa olla niin ettei uskontoa lopulta niin kauhean hyvin rajoiteta lainsäädännöllä Suomessakaan.
Ei tod. ole. Itse sitä ei voi suorittaa mutta sen voi kuitenkin saada teetettyä.

Riippuu määrittelystä.

Riippuu tapauksesta. Uskonnollinen pahoinpitely? Ei välttämättä löydy lakikirjasta mitään erityistä tuollaista varten jonka vuoksi kys. tapahtumat voivat helposti mennä huomiotta, riippumatta uskontokunnasta.

Ahaa, nyt on siis kyse ainoastaan naisten ympärileikkauksesta.
Joo ymmärsin kun luin jutun loppuun saakka. Toisaalta poikavauvojen ympärileikkaus on sallittua joten on turha puhua ympärileikkauksesta yleisesti kiellettynä.
Niin mitä sitten? Antaako se luvan nuihin ala-arvoisiin viesteihin?
En minä niitä olekaan postaillut vaan mm. sinä. Jos muuten luulet että rasististen juttujen lähettely nettiin ei voi johtaa edesvastuuseen niin olet väärässä.
Otetaanko selvää?

edit. No jopas Tupla-Juntti hiljeni.
Laitan linkkejä jos se on yleinen tapa, tällä palstalla ei tunnu olevan. Eikä tuo nimittelykään täällä mitenkään negatiivinen juttu ole, lue vaikka tämä ketju läpi.
Missä kohtaa, voisitko tarkentaa.

Siis syydät rahaa mielummin spurgun viinoihin kuin koulutat mahdollista halpaa työvoimaa Suomen teollisuuteen ja palveluihin?

Esimerkki metrosta:
Spurgu kusee ja sotkee. Mamusiivooja tulee perässä siivoten.
Rankkurin ratkaisu: Mamu pois Suomesta ja spurgulle lisää rahaa juomiin!

Näinkö se kansantalous nousee ja viihtyvyys paranee?

...
BTW, aamu-uutisissa todettiin, että ei niitä 8 väärinymmärrettyä ja huonosti tervetulleeksitoivotettua varmaan voida palauttaa, kun se olisi (YK:N) kansainvälisten säännösten vastaista.
Kun Somaliassa on niin levotonta. ..

Minun käsittääkseni palauttaminen ei olisi YK:n säännösten vastaista. YK ainoastaan suositteli ettei Suomi palauttaisi näitä väärinymmärrettyjä.
En millään ymmärrä miksi Suomen ulkopolitiikan on oltava sellaista jees-touhua ettei paremmasta väliä. Menee vähän EU-osastolle mutta esimerkiksi näitä ihmetystä herättäneitä EU-direktiivejä ei varmasti ole mihinkään muuhun maahan yhtä helppo saada EU:n puljattua kuin tänne. Vähän karkaili ajatus mutta pointtina piti olla se että ei muualla euroopassa pystytä tietämään tarkasti minkälaiset olot meillä ovat esim näiden maahanmuuttajien kanssa. Joten miksi nyt, kun kerran tilaisuus olisi tehdä jotain hyvää asialle, ei pistettäisi niitä paskiaisia koneeseen.. YK ehkä suosittelee muuta mutta niille vaan "nyrkkiä pöytään vaan" ja sanoa että PERKELE nehän lähtee! Voisi Suomi joskus osoittaa ettei sitä nöyristelyä tarvitse aina joka suuntaan tehdä. Meidän suomalaisten täällä maassa kuitenkin on ensisijainen tarkoitus elää.

pointtina piti olla se että ei muualla euroopassa pystytä tietämään tarkasti minkälaiset olot meillä ovat esim näiden maahanmuuttajien kanssa.
Taitaa ne sen verran tietää, että täällä ei ole vielä vitullisia mellakoita maahanmuuttajien toimesta, eikä lähiöitä, joissa poliisit eivät uskaltaisi kartsailla autolla :D Mutta voisi nuo silti näpäytyksen luontoisesti laittaa jäähylle.

Vaikuttamismahdollisuudet tuntuvat Osku kyllä kovin rajallisilta, mutta siihen ne lain puitteissa riittävät. Tietenkin on aina mahdollista ryhtyä ehdokkaaksi itse? Miltä hyvätuloinen paikka vallan ytimessä kuulostaisi? ;)

Paljon on kuvailtu itse ongelmaa, onko muilla ratkaisuehdotuksia? Korvat ovat höröllään.

En usko että minä ainakaan saavuttaisin paljoakaan noilla lain puitteissa olevilla keinoilla.

Mikäs mahtaa olla prosentti noista ryhmän 2 kulttuurinrikastajista, jotka ovat duunissa? Kyllä uhkaava työvoimapula hoidetaan työtä tekevillä kansoilla...mm. monet Itä-Blokin maat. Työtätekevät somput taitavat olla yhtä harvassa Suomen oloissa, kuin työtätekevät mannet.

Nii-in...? Toivottavasti minun ei nyt tarvi alkaa copy-pastettamaan koko ketjua tähän, sen voi nimittäin kätevästi lukea muutenkin.

Lopeta nyt hyvällä sen inttäminen kun sulle on asiasta huomautettu. Alkaa varoitukset loppumaan ja seuraava asken on sitten jäähy. Ja TÄHÄN EI SITTEN TARVI KOMMMENTOIDA YHTÄÄN MITÄÄN!

Työtätekevät somput taitavat olla yhtä harvassa Suomen oloissa, kuin työtätekevät mannet.

En nyt sanoisi noinkaan. Noin puolella Suomessa asuvista somaleista on Suomen kansalaisuus. Suomen kansalaisuuden saaminen edellyttää mm. sen, ettei ole syyllistynyt rangaistavaan tekoon ja pystyy luotettavasti selvittämään, miten saa toimeentulonsa(sossu ei kelpaa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom