Maahanmuutto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muuten olen kyllä Hipan kanssa samaa mieltä, näistä jutuista voisi kirjoittaa johonkin yhteen threadiin sen sijaan että jatkuvasti auotaan uusia melko turhista aiheista ja kirjoitetaan ala-arvoisia juttuja. Toisaalta jos palsta välttämättä haluaa profiloitua sellaiseksi niin...

Niin minun käsittääkseni tämä threadi käsitteli sitä miksi suomalaiset sallivat nuo rähinät mitä esiintyi nyt sitten DBTL-tapahtuman lähituntumassa. Ei ollut puhetta siitä ketä ympärileikataan ja missä maassa. Kännisten suomalaisten tappeluista ulkomaalaista taustaa omaavia ihmisiä kohtaan- threadi tämä oli tuon ekan postin perusteella? Ja siitä pitääkö niitä pitää täällä suomessa ja miksi ei lähetetä "takaisin" kotio.

Tämä ei missään nimessä ole rasistinen, vaan tehoyksikkö joka tietää kyseiset kuviot ja ongelmat. Näin niihin voidaan puuttua tehokkaasti ja ollaan kokoajan perillä missä mennään. Paljon voidaan varmaan jo silloin ehkäistä konflikteja kun yksikkö tietää tilanteen ja voi näin ollen puuttua siihen ennen H-hetkeä.

Millaisilla argumenteilla tätä edes voi vastustaa? Ja jos joku sanoo että ei saa perustaa yksikköä joka targetoi vain ja ainoastaan ulkomaalaisia, niin perustetaan sitten se jengiyksikkö. Sama asiahan se käytännössä on, mutta sitten teoriassakaan se ei ole enää rasismia.

Helsingissä toimii joku porukka, joka koostuu vapaaehtoisista aikuisista maahanmuuttajista. He yrittävät ennaltaehkäistä maahanmuuttajanuorten ongelmia ja myös puuttuvat niihin.

En muista tarkalleen miten homma toimii, mutta partioivat keskustassa ainakin viikonloppuisin.

Joskus oli telkkarissa juttua ja jonkin verran ehdin sitä nähdä. Olikohan se vielä niin, että ne joskus toimii yhteistyössä myös poliisin kanssa.

Helsingissä toimii joku porukka, joka koostuu vapaaehtoisista aikuisista maahanmuuttajista. He yrittävät ennaltaehkäistä maahanmuuttajanuorten ongelmia ja myös puuttuvat niihin.

En muista tarkalleen miten homma toimii, mutta partioivat keskustassa ainakin viikonloppuisin.

Joskus oli telkkarissa juttua ja jonkin verran ehdin sitä nähdä. Olikohan se vielä niin, että ne joskus toimii yhteistyössä myös poliisin kanssa.

Hesarissa oli myös juttua n. vuosi sitten.
Rivien välistä saattoi lukea, että kyseessä oli lähinnä somalityttöjen kunniaa valvova ryhmä.

Luojan kiitos en ainakaa steissillä, enkä vartijana vaan olin Kulttuuriasiainkeskuksessa duunissa tos joku aika sitten. Se on näitä valtion tukemia paikkoja, joissa esim. somput ja muut voi pitää kokouksia.

Asematunneli tuli tutuksi joskus pari vuotta sitten, kun olin siellä töissä. Suurimman osan ongelmista aiheutti suomalaiset känniääliöt ja narkomaanit.

No eks se nyt oo aika sama onko se rikoksen tekijä virolainen, somali, viatnamilainen tai kongolainen. Se pointti onkin siinä ettei niitä tänne kaivata. Annettiin mahdollisuus ja se meni huonosti. Painukoot vi**uun vaan ja heipä hei. Täällä on jo omasta takaa ihan tarpeeks venkuloita, ei niitä tarvii tänne lisää tuoda hyysättäväks, olkoon sitten vaikka kuinka ikävistä ja pahoista oloista.
Turha tästä mitään rotupoliittista keskustelu on tehdä.

Paitsi, että nämä keskustelut on aina rotupoliittisia. Puhutaan aina somaleista, vaikka on täällä maassa muitakin afrikkalaisia ja sen lisäksi vielä iso liuta muita ulkomaalaisia.

Hesarissa oli myös juttua n. vuosi sitten.
Rivien välistä saattoi lukea, että kyseessä oli lähinnä somalityttöjen kunniaa valvova ryhmä.

Se juttu, jonka näin telkkarista ei puhunut sanallakaan tytöistä. Yksi aihe oli se, että huonosti käyttäytyvä musliminuori lentää aika äkkiä himastaan kadulle.

Voisiko joku tähän hieman valistaa, että kuinka helposti ulkomaalainen saa Suomen kansalaisuuden? Mitä se edellyttää suomenkielen taidon lisäksi?

Ei kovin helposti. Kaverin mies tuli Suomeen opiskelemaan joskus 10 vuotta sitten. Ne on ollut yhdessä 8 vuotta, josta naimisissa 5. Eikä ole ku ehkä vuosi, kun sai pysyvän oleskeluluvan. Kansalaisuutta ei ole tietääkseni saanut vieläkään. Tosin suomea ei osaa vieläkään, mutta työskentelee 7 päivää viikossa.

Tässä alkaa taas melkoisen hyvin näkymään, että miksi tälläisiä threadeja ei edes pitäisi avata ja miksi itse pidättäydyn kommentoimasta noita juttuja kokonaan...

Se juttu, jonka näin telkkarista ei puhunut sanallakaan tytöistä. Yksi aihe oli se, että huonosti käyttäytyvä musliminuori lentää aika äkkiä himastaan kadulle.

Jahas, ja tästä hienosta tavasta huolimatta se steissipentujen syrjäytyminen on kuitenkin kaikitenkin suomalaisten vika?
Voe tokkiisa.
Ja niin monesti kun minä olen kuullut hoettavan sitä kaunista perinnettä, että perhe on ihan hirveen tärkeä somaleille...aina vaan on jäänyt mainitsematta se, että perhe on tärkeä siihen siihen asti kunnes perheenjäsen alkaa käyttäytyä huonosti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä lisää asiasta ala turkkari:

Poliisi tutkii viikonlopun joukkotappelun
Somalinuorten rähinöinti Turun keskustassa herättää keskustelua

JUSSI ORELL

Turun poliisi kiistää, että kaupungissa asuvat somalitaustaiset nuoret rähinöisivät muita enemmän.

- Näkemyksemme mukaan kaupungissa ei liiku erityisiä somalinuorten ryhmiä systemaattisesti pieksämässä suomalaisia, rikoskomisario Veli-Matti Soikkeli toteaa.

Somalinuorten rähinöinti nousi keskusteluun viikonloppuna Paavo Nurmen patsaan lähellä sattuneen joukkokahakan seurauksena. Asiasta käydään tunteikasta keskustelua muun muassa internetin keskustelupalstoilla.

Kahakka alkoi, kun somalitaustaisten nuorten nähtiin käyvän useiden ohikulkijoiden kimppuun. Joukkotappeluksi edennyt kahakka äityi niin pahaksi, että sitä oli selvittämässä useita poliisipartioita ja Down By The Laituri -festivaalin järjestyksenvalvojia.

Tapauksen vuoksi kiinni otetut henkilöt on jo päästetty vapaiksi, mutta tappelun tutkinta jatkuu.

- Tapahtumakulku on ollut sekavampi kuin on tähän asti on kerrottu, Soikkeli tyytyy sanomaan.

Poliisi aikoo selvittää, liittyykö viikonlopun yhteenotto muualla kaupungissa viime aikoina sattuneisiin rähinöihin, joissa on ollut osallisena somalitaustaisia nuoria.

- Katselemme, löytyykö tapahtumille yhteisiä nimittäjiä. Jos löytyy, tutkintaa täytyy keskittää.

Poliisissa on pantu merkille eri etnisten ryhmien jengiytyminen.

- Yhteenottoja on ollut valtaväestön ja etnisten ryhmien kesken. Tässä on nyt tarkemman analyysin paikka. Yhteenotot on saatava kitketyiksi.

Karkotus vain törkeistä rikoksista

Nuorisotyöntekijä Sami Renberg Turun kaupungilta ei koe, että eri kansallisuuksien väliset yhteenotot olisivat Turussa lisääntyneet. Viikonlopun kahakkaan hän ei halua ottaa kantaa, koska ei ollut tuolloin työvuorossa eikä tiedä sen taustoja.

- Arvelen kuitenkin, että kyse on yksittäistapauksesta, joka liittyy johonkin muuhun kuin osapuolten syntyperään.

Maahanmuuttajien kotouttaminen on Renbergin mukaan onnistunut Turussa välttävästi.

- Hienoja papereita on vaikka kuinka paljon, mutta käytännön kosketuspinta puuttuu välillä. Nuorten kotouttaminen on kuitenkin monesti helpompaa kuin vanhempien maahanmuuttajien.

Ulkomaalaisvirasto on Helsingin poliisin esityksestä päättänyt karkottaa kahdeksan somalia näiden tekemien törkeiden rikosten vuoksi.

Rikoskomisario Soikkelin mukaan karkotusta voidaan käyttää, mikäli maahanmuuttaja syyllistyy toistuvasti törkeiksi luokiteltaviin rikoksiin.

- Yhteiskunnan ei tarvitse loputtomiin sietää, jos maahan tulleet eivät halua noudattaa yhteiskunnan sääntöjä. Työskennellessäni huumeryhmässä toistuvasti törkeisiin rikoksiin syyllistyneitä lähetettiin paljonkin maasta pois.

Julkaistu 1.8.2006 2:31:09

Saisinko vielä kertauksena missä olen sanonut noin?

Sori, et sinä, vaan muistelen vaan niitä ihmisiä (siis ihan näiden pakolaisasioiden parissa toimivia, ei kadun miehiä) joita telkkarissa on haastateltu aiheesta, ja siihen se aina kääntyy, että Suomen vika kun pikku kullat syrjääntyy.

Laitan linkkejä jos se on yleinen tapa, tällä palstalla ei tunnu olevan. Eikä tuo nimittelykään täällä mitenkään negatiivinen juttu ole, lue vaikka tämä ketju läpi.

Alarik, nyt tuo trollaaminen ja pelleily loppuu. Keksit jatkuvasti omia asiayhteyksiä ja laitat sanoja muiden suuhun, provosoit ja trollaat. Seuraavien postien on parempi olla asiallisia tai sitten ruvetaan kehittelemään taas jonkin sortin toimenpiteitä. Säännöissä muistaakseni oli joku maininta tahallisesta provosoinnista...

Niin no. Tarkoitin kyllä sitä mitä kirjoitin. En kylläkään itse ole joutunut tilanteisiin missä joutuisin nyrkkiä heiluttamaan tahi huutamaan kuin pariin otteeseen. Ja niistä olen selvinnyt puhumalla. Oli se "vastapuoli" sitten musta tahi valkoinen. Mutta jos jossain pyörii porukka mikä hakkaa ihmisiä pelkin käsivoimin käyttämättä mitään aseita niin kyllä niille pitää hanttiin pistää.

Niin, ehkä suhtautuisit asiaan toisin jos olisit joutunut tuollaiseen tilanteeseen useamman henkilön kanssa. Ja niitä puukkoja sun muita puntareita näkee harva se päivä, joten itse en mielelläni lähtisi kokeilemaan onko niitä juuri tällä nimenomaisella kerralla mukana.

Enkä nyt tarkoita sitä, että jos näkee jotain kahinaa niin pitäisi sinne juosta huutaen nyrkit pystyssä, en, en. Vaan sitä jotta jos sinua ahdistelee monta ihmistä tönimällä ja aikovat lyödä niin kyllä se hyökkäys on paras puolustus.

Jos useampi henkilö ahdistelee sinua tönimällä yms. niin jo pitäisi järjen sen verran sanoa, että tehokkain puolustus on laji nimeltä KA-RA-TA. 1 vs. 1 voi vielä mennä, mutta useampaa henkilöä vastaan olet aina altavastaajan asemassa. Kuollut ei ehdi iloita sankariteon johdosta myönnetystä palkinnosta.

Riippuu tapauksesta. Uskonnollinen pahoinpitely? Ei välttämättä löydy lakikirjasta mitään erityistä tuollaista varten jonka vuoksi kys. tapahtumat voivat helposti mennä huomiotta, riippumatta uskontokunnasta.

Bla-bla-blaa, pahoinpitely on aina virallisen syytteen alainen rikos, oli kyseessä sitten uskonnollinen insidenssi tai joku muu. Pahoinpitely on rangaistava rikos.

Joo ymmärsin kun luin jutun loppuun saakka. Toisaalta poikavauvojen ympärileikkaus on sallittua joten on turha puhua ympärileikkauksesta yleisesti kiellettynä.

Muuten olen kyllä Hipan kanssa samaa mieltä, näistä jutuista voisi kirjoittaa johonkin yhteen threadiin sen sijaan että jatkuvasti auotaan uusia melko turhista aiheista ja kirjoitetaan ala-arvoisia juttuja. Toisaalta jos palsta välttämättä haluaa profiloitua sellaiseksi niin...
Tiesit tarkalleen että puhutaan naisten alistamisesta ja ympärileikkauksesta kun itse siihen vielä aiemmin juuri vastasit. Samaan syteen väitit ettei pahoinpitely ole laissa kiellettyä jne. Tämä on sitä ala-arvoista trollaamista jos joku. Väitellään naurettavuuksista kun itse keskustelussa ollaan tappiolla.

Huvittaa lukea esim. mappanan lapsellisia tappeluviestejä, mussen vetämää roolia "olen osa alistettua kansanryhmää, valkoiset vihaa meittiä" ja alarikin todella "asiallisia" ja asiantuntevia viestejä. Tuntuu ettei porukka osaa KESKUSTELLA, kuunnella toisten mielipiteitä ja tunnustaa faktoja, intetään vaan omaa mielipidettä vaikka se olisi jo lytätty palasiksi.

Väitit, että mustat tekevät KOKO rikollisuudesta puolet. Todista väitteesi.

Okei pikaisella googlaamisella en löytänyt mitään sen puolesta tai sitä vastaan, että mustat tekisivät yli puolet kaikista Jenkkien rikoksista. Jos esitin väärän todistuksen mustimmaisestani niin esitän anteeksipyyntöni.
Kuitenkin monilla sivuilla oli juttua siitä, että mustat tekevät noin puolet jenkkien yleisimmistä väkivaltarikoksista.

Mikäli maahanmuuttaja raiskaa suomalaisen, niin veikkaisin että kynnys ilmoittaa on huomattavasti pienempi kuin mikäli raiskaaja olisi tuttu suomalainen. Puskaraiskaukset ovat edelleen vähemmistössä. Maahanmuuttajien sisäisistä raiskaustilastoista en tiedä.

Minä taas väitän ihan yhtä vahvoin perustein kuin sinä, että maahanmuuttajien tekemistä raiskuksista ei ilmoiteta kovin helposti, koska pelätään rasistiksi leimautumista.

Tutustu käsitteeseen "logiikka". Et nimittäin tiedä siitä hevonvittua.

Köh, et ehkä ole maailman paras ihminen puhumaan asiasta. Tuossa Halla-ahoa koskevassa keskustelussa hyökkäsit pariin otteeseen Jussin tekemää paska-vertausta vastaan ja taisit hyökätä siksi, että sehän kertoi juuri sinusta ja kaikista sinun kaltaisistasi ihmisistä.

Näin yleisölle tahtoisin huomauttaa seuraavaa. Minä en vihaa mitään etnistä ryhmää, koska kuten täälläkin on joskus mainittu niin olisi aika hassua vihata esimerkiksi kaikkia somaleja vaikka osa heistä olisikin kusipäitä.
Jokaisessa ryhmässä on omat hyvät ja huonot yksilönsä ja olen henkilökohtaisesti tuntenut erään somalin joka oli ihan OK tyyppi. Samaa pätee tietenkin kaikkiin muihinkin etnisiin ryhmiin mutta, kun ketju käsitteli somaleja niin otin heidät esimerkiksi.

Väitän kuitenkin, että joissain etnisissä ryhmissä kusipäiden edustus on huomattavasti suurempi kuin toisissa ryhmissä, syystä tai toisesta, ja kyllä on ihan järkevää ottaa tämä asia huomioon.
Toisekseen on puhuttu siitä, että rikolliset ulkomaalaiset pitäisi karkoittaa ja tämä on ihan OK mutta liittäisin mukaan vielä työttömät ulkomaalaiset.
En keksi yhtään hyvää syytä miksi suomalaisten pitäisi elättää muiden maiden kansalaisia.

Väitän kuitenkin, että joissain etnisissä ryhmissä kusipäiden edustus on huomattavasti suurempi kuin toisissa ryhmissä, syystä tai toisesta, ja kyllä on ihan järkevää ottaa tämä asia huomioon.
Toisekseen on puhuttu siitä, että rikolliset ulkomaalaiset pitäisi karkoittaa ja tämä on ihan OK mutta liittäisin mukaan vielä työttömät ulkomaalaiset.
En keksi yhtään hyvää syytä miksi suomalaisten pitäisi elättää muiden maiden kansalaisia.
Tästä olen samaa mieltä. Itseasiassa se on fakta, että esimerkiksi neekereiden keskuudessa esiintyy suhteellisesti enemmän rikollisuutta, työttömyyttä sun muuta kurjuutta, josta myös valkoiset saavat kärsiä. Tämä toistuu kaikkialla maailmassa, erityisen voimakkaana siellä missä neekerit asuvat keskenään. Ei voida varmuudella sanoa, mistä tämä kurjuus johtuu, mutta ainakin minä pidän todennäköisenä, että se johtuu neekereiden keskimäärin huonommista geeneistä. Se voi johtua jostain muustakin, mutta onkos tuolla syyllä niin väliä, kun seuraukset tuntuu olevan kaikkialla samoja.

Alarik, tehdäänkö pieni diili: Mä ostan sulle ja tolle Hipalle lentoliput Somaliaan, käytte tekemäs vähän empiiristä tutkimusta sen kansan käyttäytymisestä ja kulttuurista. Paluu lippuja en tosin viitsi etukäteen ostaa, koska voin silläkin rahalla sitten auttaa vaikka Suomen hädänalaisia ihmisiä. Ja paluu lippuja Te tuskin tarvittekaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom