Maahanmuutto

Tässä on vanhemmilta ihan asiallista toimintaa.


 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En todellakaan halua enkä kannata mitään omia toimenpiteitä, mutta jos oma lapseni olisi joutunut tuollaista kohtaamaan, niin vähintään olisin soittanut lapsen enolle (R.I.P.), jolla oli aika kovan luokan kavereita. Siis oikeasti kovan.
Oliko lapsen enolla oikein niin kovia kavereita että olisivat saaneet joukon 65-kiloisia poikalapsia kuriin ja nuhteeseen? Hyvä että sulla oli tuollainen tukiverkosto asioita varten mitä et itse kyennyt hoitamaan.
 
Oliko lapsen enolla oikein niin kovia kavereita että olisivat saaneet joukon 65-kiloisia poikalapsia kuriin ja nuhteeseen? Hyvä että sulla oli tuollainen tukiverkosto asioita varten mitä et itse kyennyt hoitamaan.
Pointti varmaan että ne ei välitä seuraamuksista jos nyt et ymmärtänyt.
 
Hyvin paljon samaa mieltä tästä korostetusta pätkästä - tosin maahanmuuttajanuorten kanssa taitaa usein olla se case, että niitä ei vittuakaan kiinnosta, mitä joku "finski" riehuu. Himassa kun usein opetetaan, että muslimit ovat ylivertaisia koska Allah.
Tämä puuttui tuosta omasta viestistäni kohdassa, jossa poliisivat ovella. Ei noille ärähtely tuota yhtään mitään juuri tuosta Franssin mainitsemasta syystä.
 
Oliko lapsen enolla oikein niin kovia kavereita että olisivat saaneet joukon 65-kiloisia poikalapsia kuriin ja nuhteeseen? Hyvä että sulla oli tuollainen tukiverkosto asioita varten mitä et itse kyennyt hoitamaan.
Menikö jokin kirjoittamani tunteisiin? Eiköhän jätetä tämä keskustelu tähän, ainakin minä jätän.
 
Pointti varmaan että ne ei välitä seuraamuksista jos nyt et ymmärtänyt.
Ymmärsin oikein hyvin. @orsilla1 ei kannata oman käden oikeutta, mutta vaarallisten rikollisten (?) usuttaminen lasten kimppuun on jotenkin moraalisesti parempaa. Minun pointti on koko ajan ollut se, että lähes kaikki nämä tilanteet pystyy selvittämään syyllistymättä rikokseen. Sitten jos viesti ei mene hyvällä perille, täytyy omien lasten turvallisuus taata jotenkin muuten. Mutta se pitää tehdä.
Ilkeä sävy on luonnollisesti vastine em. kirjoittajan omaan tyyliin. Sitä saa mitä tilaa.

Hyvin paljon samaa mieltä tästä korostetusta pätkästä - tosin maahanmuuttajanuorten kanssa taitaa usein olla se case, että niitä ei vittuakaan kiinnosta, mitä joku "finski" riehuu. Himassa kun usein opetetaan, että muslimit ovat ylivertaisia koska Allah.
Tämä puuttui tuosta omasta viestistäni kohdassa, jossa poliisivat ovella. Ei noille ärähtely tuota yhtään mitään juuri tuosta Franssin mainitsemasta syystä.
No sitten pitää ratkaista asia jollakin muulla tavalla, kuten jo aiemmin kirjoitin. Edelleen, lähes kaikki nämäkin tilanteet pystyy hoitamaan syyllistymättä rikokseen.

Menikö jokin kirjoittamani tunteisiin? Eiköhän jätetä tämä keskustelu tähän, ainakin minä jätän.
Kyllä, sääliä heräsi sinua kohtaan. Syyt voit lukea yltä.
 
No sitten pitää ratkaista asia jollakin muulla tavalla, kuten jo aiemmin kirjoitin. Edelleen, lähes kaikki nämäkin tilanteet pystyy hoitamaan syyllistymättä rikokseen.

Kyllä, I hear you. Näitä kiusaamiscaseja tuntuu nyt olevan niin paljon mediassa ja netissä, että vaikea pysyä kärryillä mistä tässä puhutaan. Jos tämä oli se, missä puhuttiin vain pojasta ja äidistä (?) niin yksi juttu on itelle ihan päivän selvä: faijojen pitäisi olla maisemissa edustamassa sitä jämäkkää rintamaa, missä lasta puolustetaan kiusaajia vastaan. Siis toki vanhemmat yhdessä, mutta musta se on miehille luontaisempaa kuin naisille, monestakin syystä. Ainakin itseä on koulussa kiusattu muiden poikien toimesta ihan tarpeeksi että pystyy sympatiseeraamaan. Ja ymmärtää, miten tärkeää puuttua, tarvittaessa tiukasti. Yksinhuoltajaperheissä on muutenkin vaikeaa niin tollainen pitkään jatkuva kiusaaminen voi oikeasti olla kohtalokasta..
 
Ilkeä sävy on luonnollisesti vastine em. kirjoittajan omaan tyyliin. Sitä saa mitä tilaa.
Totta, ei pitäisi kirjoittaa mitään silloin kun on vitutus päällä (MOT:n kiusaamisjakson katsomisen jälkeen). Sorry sävystä, mutta muuten totean, että kyllä sinäkin tulkitsit osan kirjoittamastani väärin. Ei asiasta minulta kuitenkaan enempää.
 
Totta, ei pitäisi kirjoittaa mitään silloin kun on vitutus päällä (MOT:n kiusaamisjakson katsomisen jälkeen). Sorry sävystä, mutta muuten totean, että kyllä sinäkin tulkitsit osan kirjoittamastani väärin. Ei asiasta minulta kuitenkaan enempää.
Minkä osan tulkitsin väärin?
Henkilökohtaisesti en ota itseeni nettikirjoituksista joten siitä on turha pahoitella.
 
Kyllä, I hear you. Näitä kiusaamiscaseja tuntuu nyt olevan niin paljon mediassa ja netissä, että vaikea pysyä kärryillä mistä tässä puhutaan. Jos tämä oli se, missä puhuttiin vain pojasta ja äidistä (?) niin yksi juttu on itelle ihan päivän selvä: faijojen pitäisi olla maisemissa edustamassa sitä jämäkkää rintamaa, missä lasta puolustetaan kiusaajia vastaan. Siis toki vanhemmat yhdessä, mutta musta se on miehille luontaisempaa kuin naisille, monestakin syystä. Ainakin itseä on koulussa kiusattu muiden poikien toimesta ihan tarpeeksi että pystyy sympatiseeraamaan. Ja ymmärtää, miten tärkeää puuttua, tarvittaessa tiukasti. Yksinhuoltajaperheissä on muutenkin vaikeaa niin tollainen pitkään jatkuva kiusaaminen voi oikeasti olla kohtalokasta..
Juuri näin. Miten lapsi voi muutenkaan luottaa aikuiseen joka ei suojele tätä.

Puhun yleisemmin näistä, vanhemman tehtävä on aina ratkoa sellaiset lapsen ongelmat joita tämä ei itse saa selvitettyä. Laissa voi lukea että se on koulun tehtävä, mutta se ei ole. Ei myöskään poliisin, lastensuojelun tai kenenkään muun. Eniten minua suututtaa ne tarinat missä vanhemmat vänisee somessa kuinka poikaa on vedetty kaksi vuotta turpaan vähintään kerta viikkoon, mutta lähettävät lapsensa kouluun edelleen.
 
Ymmärsin oikein hyvin. @orsilla1 ei kannata oman käden oikeutta, mutta vaarallisten rikollisten (?) usuttaminen lasten kimppuun on jotenkin moraalisesti parempaa.
On tuossa tietty se ero, että vaikkei laitonta uhkausta pidemmälle ojentamisessa mentäisikään, niin saattaa se laiton uhkaus esmes bandidosporukan tekemänä tehota "hieman" paremmin kuin yhden keski-ikäisen pikkutakkiin pukeutuneen iskän :unsure:
 
On tuossa tietty se ero, että vaikkei laitonta uhkausta pidemmälle ojentamisessa mentäisikään, niin saattaa se laiton uhkaus esmes bandidosporukan tekemänä tehota "hieman" paremmin kuin yhden keski-ikäisen pikkutakkiin pukeutuneen iskän :unsure:
On tuossa tietty se ero, että vaikkei laitonta uhkausta pidemmälle ojentamisessa mentäisikään, niin saattaa se laiton uhkaus esmes bandidosporukan tekemänä tehota "hieman" paremmin kuin yhden keski-ikäisen pikkutakkiin pukeutuneen iskän :unsure:
Kyllä. Kokonaistilanteen mukaan. Jos luokan läskipelle lällättelee ja häiritsee tytärtäsi johon on ihastunut, on eri ratkaisu kuin siihen että tusinan verran S2-oppilaita puukottaa lastasi ja ilmoittaa tulevansa viimeistelemään homman ensi yönä.
Edelleen, valtaosassa tapauksia sen keskivertofaijan vakava interventio riittää lopettamaan kiusauksen. Olen monesti ottanut esiin etten pidä tästä "en voi puolustautua sillä olen heti linnassa ja saan potkut rasismin takia" - väitteestä. "Tarvitsemme Bandidosia teinin hiljentämiseen" - argumentti on hyvin läheistä sukua tälle itsevalheelle.
 
Tässä on vanhemmilta ihan asiallista toimintaa.



Näin saatiin kiusaaja pois(y)

 
Kyllä. Kokonaistilanteen mukaan. Jos luokan läskipelle lällättelee ja häiritsee tytärtäsi johon on ihastunut, on eri ratkaisu kuin siihen että tusinan verran S2-oppilaita puukottaa lastasi ja ilmoittaa tulevansa viimeistelemään homman ensi yönä.
Edelleen, valtaosassa tapauksia sen keskivertofaijan vakava interventio riittää lopettamaan kiusauksen. Olen monesti ottanut esiin etten pidä tästä "en voi puolustautua sillä olen heti linnassa ja saan potkut rasismin takia" - väitteestä. "Tarvitsemme Bandidosia teinin hiljentämiseen" - argumentti on hyvin läheistä sukua tälle itsevalheelle.
Noh, jos luet vielä tuon orsillan alunperin laittaman uutisen niin ollaan helvetisti lähempänä tuota puukotteluhommaa kuun lällättelyä. En usko että vain tuohtuneen isän ärähdys useinkaan tollasissa riittää.
 
Noh, jos luet vielä tuon orsillan alunperin laittaman uutisen niin ollaan helvetisti lähempänä tuota puukotteluhommaa kuun lällättelyä. En usko että vain tuohtuneen isän ärähdys useinkaan tollasissa riittää.

Etkö ihan oikeasti lue keskustelua mihin vastaat vai trollaatko vain?
 
Luen toki.

edit
Olen puhunut koko ajan yleisellä tasolla, sillä emme tiedä tästä tapauksesta tarpeeksi että uhan laadusta voisi tehdä kunnon analyysin. Äidin väitteet siitä mitä on "yleisesti tiedossa" tai "kuulimme puheita"-tiedot eivät merkitse että kyseessä olisi aidosti kylmäverinen joukko joita ei vankila tai kuolema pelota, vaikka mustia olivatkin.
Minulla olisi parikin esimerkkiä miten olen keskustellut eri asioista niin kotimaisten kuin maahanmuuttajanuortenkin kanssa, kaikki ovat poikkeuksetta olleet erittäin hiljaista poikaa näissä tilanteissa, vaikken ole edes tarkoituksellisesti heitä yrittänyt säikäyttää. Lapset ovat lapsia, ja se uho on hyvin ohut kuori siinä pinnalla.
Aivan varmasti on olemassa hyvin harvalukuinen joukko nuoria jengirikollisia joilla pokka pitää vaikka iso aikuinen mies tulee kahden kesken puhuttamaan vakavasta asiasta. Empiirisen kokemukseni perusteella väitän että nämä ovat erittäin harvinaisia.
 
Näin saatiin kiusaaja pois(y)

Kävikö jossain ilmi että kyseessä on maahanmuuttajan lapsi? Äiti oli itsekin toimitukseen yhteydessä ja sanoi että hyvä kun muut vanhemmat reagoi. Hän oli yrittänyt järjestää lapselle tukea mutta asia ei ollut edennyt. Erityislapsen paikka ei ole tavallisessa luokassa vaan erityisluokassa. Pääasia kuitenkin että lapsi pääsi hänelle sopivampaan kouluun.
 
Back
Ylös Bottom