Maahanmuutto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

View: https://youtu.be/PioBLonAS7w?si=NcQmjFsHSqLu8IFW


N. tunnin kohdalla alkaa maahanmuuttoon liittyvä asia. Aika paljon juttuja, joita en jaksa luetella, mutta en tiedä missä maassa tuo Peltomäen Tuomas on elänyt viimeisen viiden vuoden aikana. Ja onko käynyt esimerkiksi Helsingin Itäkeskuksessa v. 2000 vs. 2023. Vie kyllä uskottavuuden kaikesta muusta mitä kaveri sanoo, kun ei "tiedä mikä tässä nyt on niin muuttunut" tai mitkä maahanmuuton lieveilmiöt ovat.. LOL.

EDIT: ja taitaa olla ensimmäinen kerta kun joku ottaa oikeasti hyvänä esimerkkinä väestöryhmien sulkeutumisesta ja integraation epäonnistumisesta romanivähemmistön.
 
Joo vuonna 2000 syksyllä siellä aloitin, tod näk Kiri tuli bongattua juurikin ensmäisen vuoden aikana. En muista kaljun vanhemman herran nimeä, mutta ilmeisesti entinen keihäänheittäjä. Reidet sillä oli sen verran tukkimaiset vanhuksenakin että mietin kyllä että millasethan sillä oli nuorempana 😄

Muuten, opin 2006 kun olin TKKn palkkalistoilla, että otahallissa on toinenkin sali. Se oli vain henkilökunnalle ja sinne oli hankittu ne vanhat hyvät laitteet kaupallisen salin puolelta, ei ollut ruuhkaa ja hyvä meno, eikä maahanmuuttajia (heitetään termi tähän jottei ole kuin 95% offtopikkia tämä postaus). Jorma Räty oli sen salin vissiin TKKn pyynnöstä väsännyt ja miehen kanssa siellä rupateltiinkin bodibildingistä pari kertaa 💪🏻
Alitajunta on näköjään prosessoinut näitä juttuja ja nyt muistuu monikin asia mieleen. Muistan ne identtiset kaksoset + niiden hangaroundin. Pukeutuivat miehelle liian kirjeisiin mustiin vaatteisiin ja muistan myös jonkinasteisen hintahtavan elementin noissa tyypeissä.

Taisin nähdä tuon mainitsemasi sisäpiirin salin kerran kun ovi oli jäänyt sinne auki. Se oli sen pitkän käytävän päässä, jonka varrella oli myös pukuhuoneet. Mitään kylttiä siinä ei ollut ovessa mutta asiallisen näköinen sali siellä oli sen mitä muutaman sekunnin näin n. 17 vuotta sitten.

Ja senkin muistin nyt, että se kaljupää kertoi myös minulle olevansa entinen keihäänheittäjä. Varmaan kertonut samat jutut kaikille, hehe. Juuri muistui myös mieleen, että kun istuin pukkarissa viimeisen treeniin jälkeen ennen kuin muutin muualle Suomeen niin tuo kalju hyypiöhän oli myös siellä ja sanoin sille, että tämä oli sitten viimeinen treeni etelä-Suomessa. Kysyi vielä, että milloin tulet takaisin, johon vastasin etten koskaan. Sanoi siihen, että se on oikein, ei kannatakaan tulla. Kaikkea sitä muistuukin mieleen. Vähän liikaakin. Meinaa oikein rinnasta nyt puristaa kun vertaa sitä aikaa tähän kuvottavaan nykypäivään.
 
Alitajunta on näköjään prosessoinut näitä juttuja ja nyt muistuu monikin asia mieleen. Muistan ne identtiset kaksoset + niiden hangaroundin. Pukeutuivat miehelle liian kirjeisiin mustiin vaatteisiin ja muistan myös jonkinasteisen hintahtavan elementin noissa tyypeissä.

Taisin nähdä tuon mainitsemasi sisäpiirin salin kerran kun ovi oli jäänyt sinne auki. Se oli sen pitkän käytävän päässä, jonka varrella oli myös pukuhuoneet. Mitään kylttiä siinä ei ollut ovessa mutta asiallisen näköinen sali siellä oli sen mitä muutaman sekunnin näin n. 17 vuotta sitten.

Ja senkin muistin nyt, että se kaljupää kertoi myös minulle olevansa entinen keihäänheittäjä. Varmaan kertonut samat jutut kaikille, hehe. Juuri muistui myös mieleen, että kun istuin pukkarissa viimeisen treeniin jälkeen ennen kuin muutin muualle Suomeen niin tuo kalju hyypiöhän oli myös siellä ja sanoin sille, että tämä oli sitten viimeinen treeni etelä-Suomessa. Kysyi vielä, että milloin tulet takaisin, johon vastasin etten koskaan. Sanoi siihen, että se on oikein, ei kannatakaan tulla. Kaikkea sitä muistuukin mieleen. Vähän liikaakin. Meinaa oikein rinnasta nyt puristaa kun vertaa sitä aikaa tähän kuvottavaan nykypäivään.
Tähän tiivistyy nykymeno. Jos olis taipumusta niin vois melkein puristaa rinnasta.
1694193170575.jpeg
 

HELSINGIN Jätkäsaaressa asuva nainen, 26, havahtui outoon ääneen kesken yöunien perjantain ja lauantain välisenä yönä noin kahden aikoihin.

Hän kuuli saranan narinaa ja sädekaihtimien helähdyksen ikkunanlasia vasten.

PARVEKKEEN ovi avautui.

– Mä avasin silmät, enkä nähnyt mitään. Mietin hetken puoliunessa, että tuuli olisi lennättänyt oven auki.

Se ei ollut kuitenkaan tuuli.

Nainen häkeltyi, kun nuori, tummaihoinen mies seisoi asunnossa ja tuijotti.

– Ihan ensimmäisenä mä huusin kaksi kertaa sille, että painu vittuun.
 

HELSINGIN Jätkäsaaressa asuva nainen, 26, havahtui outoon ääneen kesken yöunien perjantain ja lauantain välisenä yönä noin kahden aikoihin.

Hän kuuli saranan narinaa ja sädekaihtimien helähdyksen ikkunanlasia vasten.

PARVEKKEEN ovi avautui.

– Mä avasin silmät, enkä nähnyt mitään. Mietin hetken puoliunessa, että tuuli olisi lennättänyt oven auki.

Se ei ollut kuitenkaan tuuli.

Nainen häkeltyi, kun nuori, tummaihoinen mies seisoi asunnossa ja tuijotti.

– Ihan ensimmäisenä mä huusin kaksi kertaa sille, että painu vittuun.
Ullatus! Ja seksuaalinen hätätila!
 

HELSINGIN Jätkäsaaressa asuva nainen, 26, havahtui outoon ääneen kesken yöunien perjantain ja lauantain välisenä yönä noin kahden aikoihin.

Hän kuuli saranan narinaa ja sädekaihtimien helähdyksen ikkunanlasia vasten.

PARVEKKEEN ovi avautui.

– Mä avasin silmät, enkä nähnyt mitään. Mietin hetken puoliunessa, että tuuli olisi lennättänyt oven auki.

Se ei ollut kuitenkaan tuuli.

Nainen häkeltyi, kun nuori, tummaihoinen mies seisoi asunnossa ja tuijotti.

– Ihan ensimmäisenä mä huusin kaksi kertaa sille, että painu vittuun.
Luin aiemmin ylen uutisen aiheesta ja ajattelinkin kerrottiinkohan keppostelusta ihan kaikki. No ei ihan. https://yle.fi/a/74-20049422 #uutisvahti
 
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009830867.html

Ei jumalauta tämä maa on pilalla. Varsinkin pk-seutu aika pitkälti pelkkää paskaa.

Onneksi oma lapsi sai käydä koulun läpi jo jokin aikaa sitten ja kehyskunnan koulussa, jossa ei yhtään tällaista rikastusta ollut. Myöskin stadissa ns. paremmassa lukiossa oli kavereina lähinnä oikeasti yläluokan lapsia.

Miten kukaan vanhempi voi elää tuollaisessa tilanteessa? Ilmeisesti tullaan jo koteihin asti koko perhettä terrorisoimaan. Miten ei näy oman käden oikeutta missään?

En todellakaan halua enkä kannata mitään omia toimenpiteitä, mutta jos oma lapseni olisi joutunut tuollaista kohtaamaan, niin vähintään olisin soittanut lapsen enolle (R.I.P.), jolla oli aika kovan luokan kavereita. Siis oikeasti kovan.
 
En jaksa uskoa etteikö valtaosa "kiusaamistilanteista" eli nuorten suorittamista väkivalta-, varkaus- ja uhkausrikoksista selviäisi ihan vain sillä että uhrin isä kävisi tekemässä lastaan kohtaan hyökänneelle selväksi että nyt loppuu tai tulee seurauksia joista et pidä. Jos viesti ei mene perille niin eskaloidaan tilannetta sen vaatimalla tavalla.
Jos on oikeasti vaarallisia matulapsia joille raaka väkivalta ei ole vierasta, täytyy varmaan harkita muuttoa.

Noinkin vähällä voi loppua kiusaaminen.
 
En jaksa uskoa etteikö valtaosa "kiusaamistilanteista" eli nuorten suorittamista väkivalta-, varkaus- ja uhkausrikoksista selviäisi ihan vain sillä että uhrin isä kävisi tekemässä lastaan kohtaan hyökänneelle selväksi että nyt loppuu tai tulee seurauksia joista et pidä. Jos viesti ei mene perille niin eskaloidaan tilannetta sen vaatimalla tavalla.
Jos on oikeasti vaarallisia matulapsia joille raaka väkivalta ei ole vierasta, täytyy varmaan harkita muuttoa.

Noinkin vähällä voi loppua kiusaaminen.

Mitenhän hitossa tuo sai noin helpolla syytteitä? Jotkut piinaavat toisia ihmisiä vuosia eikä poliisi saa heille mitään tehtyä.
 
Mitenhän hitossa tuo sai noin helpolla syytteitä? Jotkut piinaavat toisia ihmisiä vuosia eikä poliisi saa heille mitään tehtyä.
Syytteiden saamisesta on vielä matkaa siihen että tuomitaan rangaistavaksi rikoksesta. En usko artikkelin tiedoilla että ko. tapauksessa tuli tuomiota kunnianloukkauksesta, mutta potkulaudan ikkunaanheitosta (menikö läpi?) on varmaankin tullut tuomio. Pitäisin silti hyvin hoidettuna tilanteena äidiltä.
 
Syytteiden saamisesta on vielä matkaa siihen että tuomitaan rangaistavaksi rikoksesta. En usko artikkelin tiedoilla että ko. tapauksessa tuli tuomiota kunnianloukkauksesta, mutta potkulaudan ikkunaanheitosta (menikö läpi?) on varmaankin tullut tuomio. Pitäisin silti hyvin hoidettuna tilanteena äidiltä.

Olen ehdottomasti samaa mieltä!
 
En jaksa uskoa etteikö valtaosa "kiusaamistilanteista" eli nuorten suorittamista väkivalta-, varkaus- ja uhkausrikoksista selviäisi ihan vain sillä että uhrin isä kävisi tekemässä lastaan kohtaan hyökänneelle selväksi että nyt loppuu tai tulee seurauksia joista et pidä. Jos viesti ei mene perille niin eskaloidaan tilannetta sen vaatimalla tavalla.
Jos on oikeasti vaarallisia matulapsia joille raaka väkivalta ei ole vierasta, täytyy varmaan harkita muuttoa.

Noinkin vähällä voi loppua kiusaaminen.
On lapsia, joiden ainoa vanhempi on äiti. Paitsi näillä kiusaajille, joiden taustaa ei saa mainita. Heillä on sukua vaikka muille jakaa.

Vaikka isä olisi kuinka bad-ass, niin äkkiä on poliisi omalla ovella, koska rasismi.

Sen lapsen (ja mahd. sisarusten, äidin) pitää liikkua samalla alueella jatkossakin. Voi olla hankalaa kun iskä käynyt ovella avautumassa.

Ai pitää muuttaa, koska Suomessa nykyään väkivaltaisin kansanosa saa määrätä missä kukin saa asua?

Tossa nyt alkuun pari kommenttia. En tiedä onko sulla perhettä, missä asut tai minkä ikäinen olet, eikä tarvitsekaan tietää. Aika naivia vain toi kommentoitisi. Ellen sitten tulkinnut viestiä aivan väärin.

Ja ettei ihan menisi kiusaaminen maahanmuuton syyksi, niin kyllä -70 -80 -luvuilla välillä aika karua menoa oli kotimaisin voiminkin. Ei väkivalta kuitenkaan sellaista ollut mitä nykyään liian usein näyttäisi olevan.
 
On lapsia, joiden ainoa vanhempi on äiti. Paitsi näillä kiusaajille, joiden taustaa ei saa mainita. Heillä on sukua vaikka muille jakaa.

Vaikka isä olisi kuinka bad-ass, niin äkkiä on poliisi omalla ovella, koska rasismi.

Sen lapsen (ja mahd. sisarusten, äidin) pitää liikkua samalla alueella jatkossakin. Voi olla hankalaa kun iskä käynyt ovella avautumassa.

Ai pitää muuttaa, koska Suomessa nykyään väkivaltaisin kansanosa saa määrätä missä kukin saa asua?

Tossa nyt alkuun pari kommenttia. En tiedä onko sulla perhettä, missä asut tai minkä ikäinen olet, eikä tarvitsekaan tietää. Aika naivia vain toi kommentoitisi. Ellen sitten tulkinnut viestiä aivan väärin.

Ja ettei ihan menisi kiusaaminen maahanmuuton syyksi, niin kyllä -70 -80 -luvuilla välillä aika karua menoa oli kotimaisin voiminkin. Ei väkivalta kuitenkaan sellaista ollut mitä nykyään liian usein näyttäisi olevan.
-Minua ei kiinnosta isättömät lapset. Välitän vain omistani.
-Olen jo aiemmin tainnut mainita, että mielestäni nämä "en voi puolustaa itseäni tai lapsiani koska minua haukutaan heti rasistiksi ja tulee tuomio kaikesta" ovat paskahousujen cope-reaktioita sille etteivät he uskalla/uskaltaneet puolustaa itseään tai läheisiään. Normaali aikuinen mies saa ärähdettyä normaalille teinipojalle paskat housuun tekemättä rikosta.
-En ole kirjoittanut että kenenkään pitää muuttaa minnekään.
-40v, naimisissa, 3 lasta, pääkaupunkiseutu. Näytät tulkitsevan viestiä väärin.
-Kyllä. Tässä nyt käydään mahdollisesti lievää offtopiccia kun kiusaamiseen liittyvää keskustelua oli täällä.
 
Mitenhän hitossa tuo sai noin helpolla syytteitä? Jotkut piinaavat toisia ihmisiä vuosia eikä poliisi saa heille mitään tehtyä.
Samaa ihmettelen itsekin, tommoisesta huudosta kunnianloukkaus, vittu mitä pelleilyä. Jeesus mitä paskaa musta levitellään, ja ne on törkeitä kunnianloukkauksia, niin ei ketään kiinnosta.
 
-Minua ei kiinnosta isättömät lapset. Välitän vain omistani.
-Olen jo aiemmin tainnut mainita, että mielestäni nämä "en voi puolustaa itseäni tai lapsiani koska minua haukutaan heti rasistiksi ja tulee tuomio kaikesta" ovat paskahousujen cope-reaktioita sille etteivät he uskalla/uskaltaneet puolustaa itseään tai läheisiään. Normaali aikuinen mies saa ärähdettyä normaalille teinipojalle paskat housuun tekemättä rikosta.
-En ole kirjoittanut että kenenkään pitää muuttaa minnekään.
-40v, naimisissa, 3 lasta, pääkaupunkiseutu. Näytät tulkitsevan viestiä väärin.
-Kyllä. Tässä nyt käydään mahdollisesti lievää offtopiccia kun kiusaamiseen liittyvää keskustelua oli täällä.
Ja kuin sekaisin vanhemman pitää olla, jos lapsensa puolustamisen sijaan suojelee itseänsä kusiselta sakkotuomiolta?
 
-Minua ei kiinnosta isättömät lapset. Välitän vain omistani.
-Olen jo aiemmin tainnut mainita, että mielestäni nämä "en voi puolustaa itseäni tai lapsiani koska minua haukutaan heti rasistiksi ja tulee tuomio kaikesta" ovat paskahousujen cope-reaktioita sille etteivät he uskalla/uskaltaneet puolustaa itseään tai läheisiään. Normaali aikuinen mies saa ärähdettyä normaalille teinipojalle paskat housuun tekemättä rikosta.
-En ole kirjoittanut että kenenkään pitää muuttaa minnekään.
-40v, naimisissa, 3 lasta, pääkaupunkiseutu. Näytät tulkitsevan viestiä väärin.
-Kyllä. Tässä nyt käydään mahdollisesti lievää offtopiccia kun kiusaamiseen liittyvää keskustelua oli täällä.
Hyvin paljon samaa mieltä tästä korostetusta pätkästä - tosin maahanmuuttajanuorten kanssa taitaa usein olla se case, että niitä ei vittuakaan kiinnosta, mitä joku "finski" riehuu. Himassa kun usein opetetaan, että muslimit ovat ylivertaisia koska Allah.

Siitä huolimatta, sellainen terve ärähtely on mun mielestä toimivassa yhteiskunnassa pakollista. Niin rakastavasti ja lempeästi kuin omaa nuorisoani pyrin kasvattamaan, niin kyllä siellä tiedetään että ihan kaikenlaista ei voi suustaan päästää kotona ja sivistyneesti ojennan jos rajat rikotaan. Tässä on nähtävissä paljon sellaista lieveilmiötä ihan kantasuomalaisissakin kakruissa (<25 v), mikä tulee siitä kun lapsille ei laiteta selkeitä rajoja ja ärähdellä kun menee yli. Tässä pääkaupunkiseudulla varsinkin oon törmännyt aivan uskomattomiin tapauksiin tossa ikäryhmässä. Oppivat sitte kantapään kautta, jos oppivat.
 
Back
Ylös Bottom