Eiköhän tässä viimeistään tullut YLEn agenda esille. Toimittaja halusi viimeiseen asti välttää Halla-ahon kunnon faktat ja maahanmuuton todelliset ongelmat. Puhui päälle ja inttää viimeiseen asti. Ja yritettiinkö tuolla arabian kieli opettelulla saada Halla-aho sanomaan tervetuloa turvapaikanhakijoille?
Toimittaja: "Mikä edistää juuri tämän [sekä turvapaikanhakijaa, että yhteiskuntaa hyödyttävää] tyyppistä kotoutumista? Niin mitä suomalaisten kannattaisi tehdä?
Halla-aho: "Jos kolmannen maiden maahanmuuttajien integroimiseen olisi jokin keino niin se olisi varmaan jossain länsimaassa jo keksitty. Se että siinä ei ole missään onnistuttu, kyllä aika synkällä tavalla kertoo siitä, että tämän kaltaisia maahanmuuttajia suuressa määrin pysty integroimaan länsimaiseen yhteiskuntaan."
Toimittaja: "Niinku sanot se on ollu tosi vaikeeta tähän mennessä, että työttömyysluvut on kovia ja näin, mut nyt jos ajatellaan, että onko sun tavoite edes se, että pystyisit niinku auttamaan siinä, niin pyriksä sellaseen, ja ootsä kenties itse tehnyt jotain sen eteen et nää hurjat ja surkeet luvut saatas paremmaks"
Halla-aho: "Jos minulla olisi keino ja viisasten kivi kolmannen maailman maahanmuuttajien"
Toimittaja: "En mä puhu nyt kolmannen maailman maahanmuuttajista"
Halla-aho: "Minä puhun, koska niistä on kysymys."
Toimittaja: "On kyse siitäkin, että ne ovat tulleet tänne, ootsä tehnyt jotain sen eteen, että he esimerkiksi saisivat työpaikaa tai että he vois oppis jotain suomalaisesta ympäristöstä ja suomalaisesta yhteiskunnasta ja nimenomaan vois tulla osaks tätä että niistä ois iloa. Niin ootsä tehnyt jotain sen eteen."
Halla-aho: "Yritän aloittaa taas siitä kohtaa, jossa äsken keskeytit minut, jos minulla olisi jokin keino integroida nämä ihmiset suomalaisille työmarkkinoille, niin olisin kyllä myynyt sen eteenpäin ja olisin rikas ihminen."
Toimittaja: "Sitä keinoahan on varmaan olemassa..."
Ehkä luokattomin haastattelu ikinä. Miten helvetissä toimittaja sanoo yhtäkkiä, ettei hän puhu kolmannen maailman maahanmuuttajista, vaikka puhutaan siitä, kuinka saadaan nämä tulijat kotoutettua? Täysin ala-arvoista taas YLEltä.
Toimittajan mielestä humanitaarisen maahanmuuton hyötyjä: tulee ystävyyttä, tulee kivoja pelihetkiä, tulee naapuruussuhteita, tulee kulttuurin tuntemusta, tulee esimerkiksi kivoja ruuanlaittohetkiä.
KIITOS YLE! Olen jo pitkään etsinyt vastausta siihen, mitä hyvää tulijoista on. Mutta kuitenkin punnitessani näitä "hyötyjä" ja haittoja keskenään jään edelleen pitämään kantani, jossa humanitaarinen maahanmuutto on 0.
E: Täältä löytyy tuo aamuinen Halla-ahon yli 30 min monologi maahanmuutosta
https://www.suomenuutiset.fi/halla-...-aiheina-turvapaikkatilanne-ja-asedirektiivi/