Miten se aina on juuri näin päin, että HS ei kerro tekijän ulkomalaistaustaisuudesta tai olevan turvapaikanhakija, mutta IS kertoo? Minulle on ihan sama ovatko samaa konsernia, tuo asia ei silti miksikään muutu.
Että oikein ainako se on niin? Vai haluatko vielä korjata teoriaasi?
Sanoinko viestissäni, etteivät YLE ja HS maininneet ulkomaalaistaustaisuudesta? Lue edellinen viestini siis uudelleen.
Et sanonut enkä minä väittänyt sinun sanoneen niin. Oikein alleviivasin omassa viestissäni, että kyse oli nimenomaan turvapaikanhakija-statuksen ilmoittamisesta. Kuvittelin, että asia menisi silloin perille, mutta turha toivo näemmä.
Ulkomaalaistaustaisuuden (jonka siis boldasin, jotta se erottuu turvapaikanhakijasta) copypastesin noihin kolmeen uutiseen juuri siksi, koska sitä samaa termiä (eli ei siis turvapaikanhakija) oli käytetty myös sinun arvostamassasi MV:ssä.
Eli pointti (ja vitsi) oli, että HS, YLE ja MV ovat samaa salaliittoa, jotka piilottavat turvapaikanhakijat "ulkomaalaistaustaisuuden"-termin taakse jättäessään mainitsematta kyseessä olleen tarkalleenottaen turvapaikanhakijat. Ymmärretty nyt?
Mutta samaan aikaan väität, että MV on muukalaisvihamielinen lehti ja sillä on natsiyhteyksiä jne. Ei siis mene syytöksesi nyt ihan linjassa.
Huoh. Kuten juuri edellisessä selitän juurtajaksain, niin tarkoitus oli pilailla sinulle salaliittoteoriastasi eikä suinkaan väittää, että kyseessä olisi minkään median osalta tarkoituksellinen ja tietoinen ratkaisu salailla tekijöiden turvapaikkastatusta.
Ei ainakaan YLEn kohdalla, sillä YLEn julkaistaessa uutisensa ja viitatessaan Iltalehteen uutisessaan, niillä on ollut jo tiedossa ainakin kolmen tekijän olevan turvapaikanhakijoita. HS:kin on julkaissut juttunsa 8min MTV3 päivitystä ennen, joten on hyvin todennäköistä, että IL/IS ovat jo saaneet uutiseenpa päivityksen tästä (kun MTV3 on jo päivittänyt uutisensa IL:n tietoihin pohjaten). Tässä julkaisuajat, huomaathan vielä mitkä ovat viimeisenä.
IL 15:59
IS 16:06
MV 16:27
Helsingin Uutiset 16:27
TS 16:33
MTV3 16:16 päivitetty 17:47
HS 17:39
YLE 18:46
Huomaathan, että kaikki lehdet eivät ilmoita alkuperäisen uutisen ajankohtaa, päivitysajankohtiaan ja lähteitään johdonkmukaisesti.
Muun muassa henkilöiden alkuperä Lähi-idästä ei ole mainittu MTV:n uutisessa, vaikka se on aikaleimansa perusteella päivätty selvästi IS:n jälkeen, joka taas tiesi kertoa jo asiasta, koska IS:n toimittaja oli kysynyt poliisilta itse. Tämä todennäköisesti johtuu siitä, että MTV:n toimittaja ei ole sattunut käymään enää IS:n sivuilla, vaikka olikin julkaissut uutisensa sen jälkeen.
Se, että jokin media on päivittänyt uutisensa johonkin kellonaikaan, ei tarkoita sitä, että toimittaja käynyt läpi jokaisen kilpailevan median sivun ja kerännyt sieltä kaikkien niiden keräämät yksityiskohdat omalle sivulleen.
Sinulla on nähtävästi sellainen käsitys, että vaikkapa Helsingin Sanomat (tai edes arvostamasi *******) käy parin tunnin välein lukemassa kaikki IS:n, IL:n, HS:n, TS:n jne. sivut läpi ja kopioimassa niistä kaikki näiden toimittajien kalastamat yksityiskohdat omiin uutisiinsa?
On kyllä huolellisuudesta kaukana tuo puolen miljardin yhtiö. Aina kun tällainen keskustelu käydään kanssasi YLEn uutisoinnista, mainitset, että kyseessä on ollut huolimattomuus. Miksi he eivät sitten päivitä uutistaan, jos ovat olleet huolimattomia? Muistathan kun keskustelimme viimeksi tästä: "Iso osa turvapaikanhakijoista työllistyy ajan myötä." Niin oli taas sama "huolimattomuus".
http://yle.fi/uutiset/iso_osa_turvapaikanhakijoista_tyollistyy_ajan_myota/8357678
En muista. Oletko varma, että olin minä? Voi toki ollakin, mutta täällä käydään aika paljon keskusteluita.
"Iso osa turvapaikanhakijoista työllistyy." Se termi "iso" tuossa mättää vai mikä? Ettet yritä ymmärtää sitä termiksi "suurin osa"?
HS:n ensimmäinen lukijakommentti uutiseen: Vähän kainosti uutisoitu, HS, näin Iltalehti: "lltalehden tietojen mukaan ainakin kolme heistä on Suomeen tulleita turvapaikanhakijoita. Kolme vangituista on syntynyt vuonna 1992, neljäs on syntynyt vuonna 1977."
Kuten todettua, niin kyseessä lienee yhteinen suvakkisalaliitto MVlehden kanssa piilotella turvisten tekemisiä. Joku HS:n kanssa yhteistyössä toimiva kukkahattusuvakki (ehkä Ilja itse?) on soluttautunut ja sabotoi MV:n uutisia.
Laitetaan tähän hymiö loppuun ettei tarvitse enää vastaavaa monen kappaleen selitystä, kuten tuossa edellisessä läpässä ylempänä, joka meni ilmeisesti aivan ohi.

Viimeksi muokattu: