Maahanmuutto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensi kesälle uusi extremelaji naisille. Varustus, minihame, 10cm korkkarit ja toppi. Kuka uskaltaa lähimmäs Vok:kia ja pääsee vielä karkuun. Karkuun juostesta varustusta ei saa muutta, eli heittää korkkareita pois.
Miehille sama varustus, mutta peruukilla, jalat sheivattuna ja naama pakkelissa.
 
Ensi kesälle uusi extremelaji naisille. Varustus, minihame, 10cm korkkarit ja toppi. Kuka uskaltaa lähimmäs Vok:kia ja pääsee vielä karkuun. Karkuun juostesta varustusta ei saa muutta, eli heittää korkkareita pois.
Miehille sama varustus, mutta peruukilla, jalat sheivattuna ja naama pakkelissa.

Miehille 3 promillen humala ja lompakko ja uusin äpyliluuri taskuun pullottamaan. Ja tässä lajissa pisteet kanssa etäisyydestä, ajasta ja tiputetuista turviksista bonuspisteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran pitää antaa systeemille ymmärrystä että tossa on joku porkkana kun menee sinne pakkotöihin.
Ei silti poista asiaa että tuo nykyinen palkkio joka siis tulee perustuen lisäksi on omasta mielestäni kyllä liian pieni.
Se että joutuu valita vaihtoehdoista karenssi ja hengenvaarallinen vastaanottokeskus 9 euron päiväpalkalla on jo paperilla niin oksettavaa kun olla ja voi.
Ehkä siis plussia jos käytettäisiin vaikka jossain roskien poimimisessa ja muussa paska hommassa mutta rajansa kaikella. Toinen vaihtoehto toisi kuitenkin sen, että olisi pelkästään lorvioita jotka ei ikinä pyrkisi työelämään.

No en mä usko, työelämään pääseminekin pitäisi olla jonkun asteinen porkkana. Vaikkapa että palkka > tuet.
Eli 1. Ei sosialismia eli määrätä ihmisiä "töihin" "työn" vuoksi ja maksaa "palkkaa" eli tukia.
Jolla vähennetään työpaikkojen määrää.

2: tuet pitäisi olla sellaisia että töihin meno kannattaa. (= max vaikka 80% alimmasta mahdollisesta palkasta) (lukuarvo siis ihan hatusta mutta kuitenkin niin että joku oikea ero)
3: työilmapiiri, kollegat, pomot.. Jokainen voi omalta osaltaan parantaa näitä olemalla normaali. Eli stop työpaikkakiusaamiselle ja muulle tällaiselle. Mahdollisimman mukava työympäristö niin ei ainakaan jää porukka kotiin siksi että ajattelee että duuni = paskaa ja vittuilua all along. (Utopiaa ja muutenkin lässytystä, eikä toteudu ikinä)
Eli siis aineelliset & aineettomat tekijät suosimaan työn tekoa. Jos joku haluaa välttämättä elellä sossupummina niin no.. Antaa vaikkapa sitten jotain pientä keppiä muodossa että muu yhteiskunta dissaa, köyhyys ei ole kivaa ja niin edelleen. Kai sitä ikinä kokonaan pääse eroon yhteiskuntaan sopimattomasta ihmisistä mutta kansantaloudessa pitäisi maksimoida yksityisten työpaikkojen määrä mukaan lukien siten ettei yhteiskunta puutu markkinoiden toimintaan vaikkapa tarjoamalla ilmaista "työvoimaa"
Kai sitä ihmiset kannustautuu työhön kun näkee että kumpa elämä on parempaa.. Ja sama pakolaisia koskien: ei mitään erityistoimia vaan antaa markkinoiden päättää

Minä olen miettinyt tuon ryhmän "miehiä"... pillunko perässä ne siellä itseään häpäisevät?

Feministiryhmässä sama. Ja epäilemättä. Kun jostain pitäisi saadakin.. Vaan ennemmin alkaisin itse käymään Venäjällä huorissa kun maailmanhalailijaksi..
 
Ei pitäisi lukea paikallislehteäkään enää, hajoaa vaan pää.

Paikallinen poliitikko kirjoitti mielipiteenään että VOK asukkaiden liikkumista pitäisi rajoittaa ja valvoa. Samaan lehteen oli jo kerinnyt naistoimittaja tekemään kolumnin jossa rinnastaa suoraan pakolaisten rajoitetun liikkumisoikeuden natsisaksan keskitysleireihin. Siis jumalauta taas, aivanko samasta asiasta on kyse? Kaipaisi toimitaja kyllä pientä perehdytystä historiaan ja faktoihin.
 
Mitenköhän laillisesti on perusteltua tuo VOKien ulkonaliikkumiskielto, kuinka sitä on resursseja valvoa (edellyttäisi melkoista vartijamiehitystä) ja mitä sen rikkomisesta seuraisi?

Liikkumisen valvonta ei lienee suurikaan ongelma etenkään sellaisissa yksiköissä, joissa kaikkiin majoitustiloihin kuljetaan esimerkiksi yhden aulan läpi. Mutta on vähän epäselvää mitä hyötyä siitä olisi?
 
Viimeksi muokattu:
PIETARSAARI, KEMPELE, PORI, RAISIO, HESPERIAN PUISTO Hki, HALIKKO, KUOPIO, SÄYNÄTSALO (Tupla), ESPOO, KAMPPI, PORI (Viidesosassa), HELSINKI (Siilitie)
http://*******.net/2015/12/16/viisi-ulkomaalaista-yritti-raiskata-naisen-helsingin-siilitiella/

ja to be continued
 
Mitenköhän laillisesti on perusteltua tuo VOKien ulkonaliikkumiskielto, kuinka sitä on resursseja valvoa (edellyttäisi melkoista vartijamiehitystä) ja mitä sen rikkomisesta seuraisi?

Liikkumisen valvonta ei lienee suurikaan ongelma etenkään sellaisissa yksiköissä, joissa kaikkiin majoitustiloihin kuljetaan esimerkiksi yhden aulan läpi. Mutta on vähän epäselvää mitä hyötyä siitä olisi?
Resursseja ? Kaapelin kielellä ei ole seuraavia sanoja? Aita? Portti, lukko,? Elektroninen valvonta?, muuri??

Mitä siitä seuraisi? Ei ole kuullut hän sanaa rangaistus? Esitutkinta?
Eihän armeijastakaan niin vaan selviä puntisreissusta, vaan esitutkintaa ja poistumiskieltoa.

Onhan linnassakin eristysosasto. Johon voi joutua mm sääntöjen rikkomisesta.
 
Sipilä,Orpo ja muut hallituksen kusipäät eivät suostu eroamaan.Saksa ja Ruotsi lähettävät elintasosurffaajansa Suomeen.Bisnes pyörii ja veronmaksajat maksaa. Kyllä nämä hallituksen petturit pitää laittaa taloudelliseen ja rikosoikeudelliseen vastuuseen suomalaisten pettämisestä.
 
Resursseja ? Kaapelin kielellä ei ole seuraavia sanoja? Aita? Portti, lukko,? Elektroninen valvonta?, muuri??

Muistaakseni me keskustelimme jo tästä. Resursseja = rahaa.
Eli halusit tuolloinkin ryhtyä rakentamaan vankiloita turvapaikanhakijoille, joiden rakentaminen ja ylläpito on äärimmäisen kallista. Yksi vuorokausi vankilassa maksaa yli 200 euroa. Yksi vuorokausi vastaanottokeskuksessa 40 euroa.

Eikä tuossa reilussa 200 eurossa ollut vielä edes mukana vankiloiden perustamiskustannuksia.
Suurin osa vastaanottokeskuksista on aivan tavallisia siviilirakennuksia keskellä normaalia asutusta, joiden muuttaminen vankiloiksi muureineen, turvaovineen ja -ikkunoineen, valvontajärjestelmineen, eristysosastoineen ja koulutettuine vanginvartijoineen on melko kallis sekä pitkä prosessi.

Tällä hetkellä Suomella ei ole varaa eikä tilaa edes omien tuomittujen rikollistemme vankilassa pitämiseen, joten jaamme runsaasti ehdonalaisia ja pantatuomioita.

Mitä siitä seuraisi? Ei ole kuullut hän sanaa rangaistus? Esitutkinta?
Eihän armeijastakaan niin vaan selviä puntisreissusta, vaan esitutkintaa ja poistumiskieltoa.

Kysyinkin laillisuudesta. Missä laissa määritellään (vankeus)rangaistuksia ihmisille (siis ei rikoksista tuomituille vangeille tai varusmiehille), jotka eivät noudata kotiintuloaikoja?

Oikeusvaltiossa ei voi vain keksiä omasta päästä esitutkintoja, rangaistuksia tai poistumiskieltoja, jos sellaisista ei mainita laissa yhtään mitään.

Onhan linnassakin eristysosasto. Johon voi joutua mm sääntöjen rikkomisesta.

Kyse siis ei ole vangeista.
 
Viimeksi muokattu:
Tiesittekö että ainakin keuruulla ottavat vastaan vaatteita. Vein täyden jätesäkillisen vanhoja, mutta käyttökelvollisia vaatteita sinne. Olivat kovin tyytyväisiä.
 
Tällaista tutkimusta pukkaa.

"Ulkomaalaistaustaisten miesten työllisyys Suomessa oli vuonna 2014 vain muutaman prosenttiyksikön alhaisempi kuin suomalaistaustaisten miesten, selviää tänään julkaistusta Ulkomaista syntyperää olevien työ ja hyvinvointi Suomessa 2014 -tutkimuksesta."

Huom. Tämä lukema pitää sisällään ilmeisesti myös kansalaisuuden saaneet, eikä siis vain maassa oleskelevia ulkomaan kansalaisia. Tavallisesti kansalaisuuden saaneet ovat integroituneet ja työllistyneet keskivertoa paremmin.

"Ulkomaalaistaustaisten naisten työllisyys taas on 17 prosenttiyksikköä suomalaisnaisia heikompi."

Tämä johtunee siitä, että monesti Suomeen töihin saapuvan (useammin mies kuin nainen) puoliso ei löydä maastamme töitä yhtä helposti kuin kumppaninsa.

"Erityisen hankalaa työllistyminen on pakolaistaustaisille ihmisille."

Ei lienee yllättävää, koska pakolaisen oleskeluluvan jatkuvuus ei tavallisesti edellytä työllistymistä ja toisaalta asennekin saattaa olla se, että maassa oleskellaan vain väliaikaisesti kotiinpaluuta odotellessa (vaikka käytännön totuus on muuta).

"Tutkimuksen mukaan ulkomaalaistaustaiset työttömät etsivät töitä ahkerammin kuin suomalaistaustaiset työttömät. He ovat myös useammin halukkaita ottamaan töitä vastaan."

Ulkomaalaiset "vievät" työpaikat, koska usein suomalaiset eivät kovin aktiivisesti hae tai kelpuuta niitä. Esimerkiksi helsinkiläinen työtön ei varmasti muuta vaikkapa Ouluun siivoojaksi tai päinvastoin. Joku filippiiniläinen saattaa taas tulla toiselta puolelta maapalloa siivoojaksi maahamme.

"Vuonna 2014 Suomessa asuneista 25-54-vuotiaasta ulkomaalaistaustaisista 40 prosenttia oli suorittanut korkea-asteen tutkinnon, mikä on jotakuinkin yhtä paljon kuin vastaavan ikäisessä suomalaistaustaisessa väestössä. Toisaalta joka kuudennella 25-54-vuotiaalla ulkomaalaistaustaisella koulutustaso oli korkeintaan peruskoulun oppimäärän tasolla, kun suomalaistaustaisilla vastaava osuus oli seitsemän prosenttia."

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2015121720846649_tb.shtml
 
Muistaakseni me keskustelimme jo tästä. Resursseja = rahaa.
Eli halusit tuolloinkin ryhtyä rakentamaan vankiloita turvapaikanhakijoille, joiden rakentaminen ja ylläpito on äärimmäisen kallista. Yksi vuorokausi vankilassa maksaa yli 200 euroa. Yksi vuorokausi vastaanottokeskuksessa 40 euroa.

Eikä tuossa reilussa 200 eurossa ollut vielä edes mukana vankiloiden perustamiskustannuksia.
Suurin osa vastaanottokeskuksista on aivan tavallisia siviilirakennuksia keskellä normaalia asutusta, joiden muuttaminen vankiloiksi muureineen, turvaovineen ja -ikkunoineen, valvontajärjestelmineen, eristysosastoineen ja koulutettuine vanginvartijoineen on melko kallis sekä pitkä prosessi.

Tällä hetkellä Suomella ei ole varaa eikä tilaa edes omien tuomittujen rikollistemme vankilassa pitämiseen, joten jaamme runsaasti ehdonalaisia ja pantatuomioita.



Kysyinkin laillisuudesta. Missä laissa määritellään (vankeus)rangaistuksia ihmisille (siis ei rikoksista tuomituille vangeille tai varusmiehille), jotka eivät noudata kotiintuloaikoja?

Oikeusvaltiossa ei voi vain keksiä omasta päästä esitutkintoja, rangaistuksia tai poistumiskieltoja, jos sellaisista ei mainita laissa yhtään mitään.



Kyse siis ei ole vangeista.

Kyse ei ole vangeista, ei ole. Vaan laittomista maahantulijoista

Meillä pitäisi ehdottomasti kohdella legal alien ja illegal alien-kategorioita eri tavoilla. Tottakai maassa missä hyvänsä saa olla laillisena muukalaisena jos viisumi myönnetään ja eroja toki tulee siitä miten hankala moisia viisumeita on saada. Jonnekin iisiä, toisaalle perkeleen next to impossiblea ja johonkin siltä väliltä. Ja niin täälläkin pitää ehdottomasti saada äänestämistä vaille oikeudet laillisena asukkaana viisumilla.

Me ei puhuta pakolaisten osalta käytännössä laillisista viisumillisista tulijoista. Ei laittomien siirtolaisten olot yhtään missään ole näin kunniakansalaismaiset kuin Suomessa. Ehdottomasti lainsäädännössä pitäisi tehdä ero näiden välille. Ja pidän sitä todella kestämättömänä että varusmiesten oikeudet on vähäisemmät kuin laittomien maahantulijoiden.
Lakihan on muuttuvainen joka muussakin asiassa. Miksei voida säätää että erilaisten vastaanottotahojen kulloisetkin järjestyssäännöt on viisumittomille maahantulijoille velvoittavaa sääntelyä jonka rikkomisesta seuraa rangaistus.

Sitten kun on osoitettu että ketkä on hyväksyneesti olleet Suomessa tarpeeksi pitkän ajan ja ovat oikeutettuja lailliseen statukseen voidaan siirtyä sääntelystä ihan samoihin lakeihin kuin muulla väestöllä.

On työpaikoillakin koeaika.


Tällaista tutkimusta pukkaa.

"Ulkomaalaistaustaisten miesten työllisyys Suomessa oli vuonna 2014 vain muutaman prosenttiyksikön alhaisempi kuin suomalaistaustaisten miesten, selviää tänään julkaistusta Ulkomaista syntyperää olevien työ ja hyvinvointi Suomessa 2014 -tutkimuksesta."

Huom. Tämä lukema pitää sisällään ilmeisesti myös kansalaisuuden saaneet, eikä siis vain maassa oleskelevia ulkomaan kansalaisia. Tavallisesti kansalaisuuden saaneet ovat integroituneet ja työllistyneet keskivertoa paremmin.

"Ulkomaalaistaustaisten naisten työllisyys taas on 17 prosenttiyksikköä suomalaisnaisia heikompi."

Tämä johtunee siitä, että monesti Suomeen töihin saapuvan (useammin mies kuin nainen) puoliso ei löydä maastamme töitä yhtä helposti kuin kumppaninsa.

"Erityisen hankalaa työllistyminen on pakolaistaustaisille ihmisille."

Ei lienee yllättävää, koska pakolaisen oleskeluluvan jatkuvuus ei tavallisesti edellytä työllistymistä ja toisaalta asennekin saattaa olla se, että maassa oleskellaan vain väliaikaisesti kotiinpaluuta odotellessa (vaikka käytännön totuus on muuta).

"Tutkimuksen mukaan ulkomaalaistaustaiset työttömät etsivät töitä ahkerammin kuin suomalaistaustaiset työttömät. He ovat myös useammin halukkaita ottamaan töitä vastaan."

Ulkomaalaiset "vievät" työpaikat, koska usein suomalaiset eivät kovin aktiivisesti hae tai kelpuuta niitä. Esimerkiksi helsinkiläinen työtön ei varmasti muuta vaikkapa Ouluun siivoojaksi tai päinvastoin. Joku filippiiniläinen saattaa taas tulla toiselta puolelta maapalloa siivoojaksi maahamme.

"Vuonna 2014 Suomessa asuneista 25-54-vuotiaasta ulkomaalaistaustaisista 40 prosenttia oli suorittanut korkea-asteen tutkinnon, mikä on jotakuinkin yhtä paljon kuin vastaavan ikäisessä suomalaistaustaisessa väestössä. Toisaalta joka kuudennella 25-54-vuotiaalla ulkomaalaistaustaisella koulutustaso oli korkeintaan peruskoulun oppimäärän tasolla, kun suomalaistaustaisilla vastaava osuus oli seitsemän prosenttia."

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2015121720846649_tb.shtml

Sinä kun seuraavissa yt-neuvotteluissa jäät työttömäksi niin lupaat varmaan hakea siivoojaksi leville?

Vai oletko se ainoa joka ei ainakaan koskaan jää työttömäksi..;)

Suomalaisten vs ulkomaalaisten työnhakuhalukkuuden tutkiminen? Mitenhän sen toteuttaa? Ei kai sitä muuten voi kuin kyselytutkimuksella ja miten lie luotettavuuden laita..

Toki jos maassa on satoja tuhansia työttömiä niin vaikka jokainen niistä hakisi joka päivä 5 eri työhön ei 6kk jälkeen työttömyyttä olisi sen vähempää kuin nyt.

Eli en nyt sanoisi että tollaisella tutkimuksella kamalasti virkaa on.
Toki epäilemättä aasialaiset on ahkeraa väkeä ja ennemmin tarjoaa happy endingejä kun elää tuilla. Siksi meidän kannattaisi ottaa maahanmuuttajiksi aasialaisia naisia eikä arabeja ja somaleja. Näiden työllisyysaste kun on se alle 15%
 
Kyse ei ole vangeista, ei ole. Vaan laittomista maahantulijoista

Turvapaikanhakijan status on nykylainsäädännössä määritelty siten, että näitä ei lasketa laittomiksi maahantulijoiksi.

Valtionrajarikos.

"Valtionrajarikoksesta ei tuomita ulkomaalaista, joka 1 momentissa tarkoitetun teon johdosta käännytetään tai karkotetaan maasta, eikä ulkomaalaista, joka pakolaisuuden perusteella hakee turvapaikkaa tai oleskelulupaa Suomessa."

Sinä kun seuraavissa yt-neuvotteluissa jäät työttömäksi niin lupaat varmaan hakea siivoojaksi leville?

Luulenpa, että haen kuitenkin ensimmäiseksi oman alan hommiin eri puolille Suomea. Jos niitä ei löydy, niin sitten katsellaan muita aloja tai uudelleenkouluttautumista eri ammattiin.
Mutta tosiaan, jos tästä maasta ei muuta tekemistä minulle löytyisi, niin toki vaikka siivoojaksi (tosin todennäköisemmin työllistyisin siihen täällä kuin Levillä). Löytyyhän tuota puoli vuotta siivoustyötä CV:stä nytkin.

Suomalaisten vs ulkomaalaisten työnhakuhalukkuuden tutkiminen? Mitenhän sen toteuttaa? Ei kai sitä muuten voi kuin kyselytutkimuksella ja miten lie luotettavuuden laita..

Työkkärihän noista hakemisista varmaan pitää myös kirjaa.
Mutta en näe uskottavuusongelmaa, kun ilmiölle on olemassa aivan ilmiselvä selityskin. Enemmistö maahanmuuttajista on Suomessa oleskeluluvalla, jonka uusiminen edellyttää jonkinlaista toimeentuloa ilman sossun apua. Se motivoi kummasti etsimään töitä, jos toinen vaihtoehto on karkotus.

Toki jos maassa on satoja tuhansia työttömiä niin vaikka jokainen niistä hakisi joka päivä 5 eri työhön ei 6kk jälkeen työttömyyttä olisi sen vähempää kuin nyt.

Oikeastaan todennäköisesti olisi vähemmän.

- Merkittävä osa suomalaisista avoimista työpaikoista on ns. piilotyöpaikkoja (http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2015111920695285_tb.shtml), joita ei ilmoiteta missään vaan niihin pääsee vain olemalla hyvin aktiivinen työnhaussa.

- Pitkäaikaistyöttömissä on väkeä, jotka eivät edes yritä hakea yhtään mihinkään. Tällöin mahdollisuus saada töitä on siis nolla, jolloin yksikin työhakemus parantaa mahdollisuutta työllistyä.

- Jos työnhakua laajennettaisiin vaikka edes naapurikuntiin (mielellään Suomen kattavaksi), niin työllistymisen mahdollisuus paranisi huomattavasti. Monissa ammateissa saattaa olla työttömyyttä ja työllisyyspula aivan vierekkäisissäkin kunnissa.

Esimerkkejä:

"Mikkelissä on paljon liikaa hakijoita ohutlevyseppien paikoille. Jyväskylässä ja Jämsän seudulla heistä on pulaa. Mediaanipalkka kuukaudessa 3 077 euroa.

"Moottoriajoneuvojen asentajia ja korjaajia on vailla työtä etenkin Kainuussa, Etelä-Savossa ja Keski-Suomessa. Tässäkin tapauksessa vinkkinä on ”mene länteen”. Turussa heistä on pulaa. Mediaanipalkka: 2 707 e/kk."

"Työttömän ilmastointi- ja jäähdytyslaiteasentajan ei kannata tuskailla Kuopiossa. Oulussa ja Jyväskylässä töitä olisi tarjolla. Mediaanipalkka on 2 520 euroa kuukaudessa."

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1445577699724.html

Eli en nyt sanoisi että tollaisella tutkimuksella kamalasti virkaa on.

Sellaiset tutkimukset on helppo ohittaa, jotka eivät tue omia ennakkoluuloja tai maailmankatsomusta.
 
Viimeksi muokattu:
Tällaista tutkimusta pukkaa.

"Ulkomaalaistaustaisten miesten työllisyys Suomessa oli vuonna 2014 vain muutaman prosenttiyksikön alhaisempi kuin suomalaistaustaisten miesten, selviää tänään julkaistusta Ulkomaista syntyperää olevien työ ja hyvinvointi Suomessa 2014 -tutkimuksesta."


Tuossa varsinainen tutkimus:
http://www.stat.fi/tup/julkaisut/tiedostot/julkaisuluettelo/yyti_uso_201500_2015_16163_net.pdf

Ja tässä varsinainen sisältö:
"Maassa-asumisaika vaikuttaa eniten pakolaistaustaisten työllisyyteen: alle viisi vuotta maassa-asuneista pakolaisista vain hyvin harva* oli työllistynyt vuonna 2014, mutta yli kymmenen vuotta asuneista työllisiä oli jo puolet (kuvio 6.3.1). Työperäisillä
muuttajilla työllisyysaste on jo valmiiksi erittäin hyvä ja pysyy samalla tasolla asumisajasta riippumatta."

Keskimäärin 39% pakolaisista on työllistynyt. Ja tuossakin niputetaan vielä iloisesti somalit, irakilaiset jne. kaikki samaan nippuun.
 
Turvapaikanhakijan status on nykylainsäädännössä määritelty siten, että näitä ei lasketa laittomiksi maahantulijoiksi.

Valtionrajarikos.

"Valtionrajarikoksesta ei tuomita ulkomaalaista, joka 1 momentissa tarkoitetun teon johdosta käännytetään tai karkotetaan maasta, eikä ulkomaalaista, joka pakolaisuuden perusteella hakee turvapaikkaa tai oleskelulupaa Suomessa."



Luulenpa, että haen kuitenkin ensimmäiseksi oman alan hommiin eri puolille Suomea. Jos niitä ei löydy, niin sitten katsellaan muita aloja tai uudelleenkouluttautumista eri ammattiin.
Mutta tosiaan, jos tästä maasta ei muuta tekemistä minulle löytyisi, niin toki vaikka siivoojaksi (tosin todennäköisemmin työllistyisin siihen täällä kuin Levillä). Löytyyhän tuota puoli vuotta siivoustyötä CV:stä nytkin.



Työkkärihän noista hakemisista varmaan pitää myös kirjaa.
Mutta en näe uskottavuusongelmaa, kun ilmiölle on olemassa aivan ilmiselvä selityskin. Enemmistö maahanmuuttajista on Suomessa oleskeluluvalla, jonka uusiminen edellyttää jonkinlaista toimeentuloa ilman sossun apua. Se motivoi kummasti etsimään töitä, jos toinen vaihtoehto on karkotus.



Oikeastaan todennäköisesti olisi vähemmän.

- Merkittävä osa suomalaisista avoimista työpaikoista on ns. piilotyöpaikkoja (http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2015111920695285_tb.shtml), joita ei ilmoiteta missään vaan niihin pääsee vain olemalla hyvin aktiivinen työnhaussa.

- Pitkäaikaistyöttömissä on väkeä, jotka eivät edes yritä hakea yhtään mihinkään. Tällöin mahdollisuus saada töitä on siis nolla, jolloin yksikin työhakemus parantaa mahdollisuutta työllistyä.

- Jos työnhakua laajennettaisiin vaikka edes naapurikuntiin (mielellään Suomen kattavaksi), niin työllistymisen mahdollisuus paranisi huomattavasti. Monissa ammateissa saattaa olla työttömyyttä ja työllisyyspula aivan vierekkäisissäkin kunnissa.

Esimerkkejä:

"Mikkelissä on paljon liikaa hakijoita ohutlevyseppien paikoille. Jyväskylässä ja Jämsän seudulla heistä on pulaa. Mediaanipalkka kuukaudessa 3 077 euroa.

"Moottoriajoneuvojen asentajia ja korjaajia on vailla työtä etenkin Kainuussa, Etelä-Savossa ja Keski-Suomessa. Tässäkin tapauksessa vinkkinä on ”mene länteen”. Turussa heistä on pulaa. Mediaanipalkka: 2 707 e/kk."

"Työttömän ilmastointi- ja jäähdytyslaiteasentajan ei kannata tuskailla Kuopiossa. Oulussa ja Jyväskylässä töitä olisi tarjolla. Mediaanipalkka on 2 520 euroa kuukaudessa."

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1445577699724.html



Sellaiset tutkimukset on helppo ohittaa, jotka eivät tue omia ennakkoluuloja tai maailmankatsomusta.

Kuitenkin ylivoimainen valtaosa yhtään kunnollisista työpaikoista ilmoitetaan muualla kuin työvoimahallinnon kautta.

Työvoimaviranomaisilla ei ole mitään keinoa pitää kirjaa työnhakumääristä. Kun kuka tahansa niin työtön kuin työssä käyvä saa hakea mihin tahansa työhön eikä siitä ole minkäänlaista ilmoitusvelvollisuutta ilmoittaa ja raportoida viranomaisille. Mä en nyt ymmärrä mitä kautta voidaan saada tietoon jokaisen tekemien työhakemusten määrä ja tehdä siitä tilasto.

Mä pidän erittäin suurena ongelmana sitä että jauhetaan työvoimapulasta ja 360 000 tuhannesta piilotyöpaikasta tilanteessa jossa maassa tilastoissa on ylläri ylläri suunnilleen juuri tuon verran työttömiä.
Jos lasketaan että jokainen työntekijä tuottaisi vaikka edes 2000 euroa vuodessa voittoa työnantajalleen niin onpa Suomessa aika idiootit työnantajat kun 720 miljoonaa euroa lisää ei muka sen vertaa kiinnosta että ei jaksa laittaa ilmaista ilmoitusta viikoksi nettiin että "työtekijää hommaan x y ja z kaivataan, palkka tes mukainen, yhteydenotot osoitteeseen mailiatannejoshaluathommiin@virmapistefi."
Sen sijaan tyydytään itkemään ja vinkumaan että yyyyhhyyyyyyyh Suomessa on laiskoja ihmisiä kun ei tule meille töihin meillä olisi töitä muttei viititä ollenkaan käyttää 0.5 h elämästä että laaditaan ilmoitus ja otetaan vaikka ekasta 15 hakijasta 3 parhaan kuuloisella nimellä olevaa haastatteluun, jutellaan 20 minuuttia jokaisen kanssa ja otetaan se kellä on isoimmat tissit.

Jotenkin kuulostaa siitä että on vittu tyhmää väkeä rekryhommissa töissä. Ei jumalauta.

Työttömisssä epäilemättä on laiskaa paskasakkia.
Niitähän ei sitten ole pakolaisissa ei..;)

Vaan tuokin ongelma on ihan vitun keinotekoinen ongelma. Jos halutaan työttömiä töihin toisille paikkakunnille miksei sitten mainosteta vaikkapa turkulaisia työpaikkoja Kuopion sanomalehdessä ja luvata 1000 euron muuttorahaa jos on yli 6kk töissä muuttokuluihin sun muuhun bonuksena. Luulisi kiinnostavan.

Sitäpaitsi mun mielestä pitäisi olla työn vastaanottovelvollisuus kaikkiin työpaikkoihin eea-maiden alueelta. En minä mikään kommunisti ole mutta en mä silti ihan tuon luokan sumutusta usko.

Tai jos tosiaan on 360 000 työpaikkaa odottamassa tekijäänsä niin pidän moisia laiskimuksia jotka valittaa työvoimapulaa eikä mitään tee sen eteen melkoisena roskasakkina. Vai pitäisi äidin tulla pikku yrittäjälle tuomaan työntekijätkin ilman omaa vaivaa. Tai valtion jos ei äidin..

kllä pidän 360 000 työpaikkaa avoinna juttuja isompana paskapuheena kuin uuden maailman käännöstä
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom