http://www.iltalehti.fi/uutiset/201510200135200_uu.shtml
Kiristetäänkö pelkästään Iralaisten linjaa eikä somalien?!
second-generation immigrants are counted as Swedes
Helvetin hienoa tilastointia!
Pääministerin mukaan kestävä taso olisi noin 10 000 turvapaikanhakijaa vuodessa.
Eli tämän vuoden suuren määrän vuoksi emme ota yhtään turvapaikanhakijaa 3-5 vuoden aikana.
"Kaikki ovat nyt ihan äärirajoilla", pääministeri Juha Sipilä sanoi Yle Radio Suomen Pääministerin haastattelutunnilla.
Olen pohtinut sitä, miksi Sipilä ja kumppanit edes laskevat mistä voidaan leikata? Seuraavan vuoden hallituksen tavoittelemien leikkausten kokonaisvaikutus on 1,4 miljardia.[1] Varainhoitotalo Frontin mukaan pakolaiskriisistä aiheutuu 1,5 miljardin kustannukset.[2] Eli sinne meni.
Hän siis toivoi että suomeen syntyisi kansanliike joka kantaisi taakan turvapaikanhakijoiden sijoituksissa. Että täällä asuvat normaalit ihmiset ottaisivat noita partalapsia koteihinsa asumaan.
Kyllä jää toiveeksi. Herra itse antaa/vuokraa TYHJÄNÄ olevan asuntonsa turviksille. Hän ei siis ota heitä jakamaan arkea kanssaan. Lisäksi se oli Sipilä itse, joka on suurin syy pakolaistulvaan. Miten hän edes kehtaa toivoa moista kansanliikettä?
Entäs nämä?
http://www.optula.om.fi/material/at...imuksia-sarja/XZ5bk8f2H/265_Lehti_ym_2014.pdf
En tiedä. Mutta niin kuin ylempänä koitin selittää, rikostilastojen vertailu maiden välillä on äärimmäisen vaikeata. Erilaiset lainsäädännöt, oikeuskäytännöt, rikosten määritelmät, tilastointimenetelmät, kulttuuri, jne.
Varmasti vaikuttaa, mutta meidän suurin halukkuus, mitä maiden raiskausrikosten vertailuun tulee, on vertailla eritoten Suomen ja Ruotsin sekä pohjoismaiden välisiä eroja. Näiden maiden välillä ei ole mitään oleellisia eroja, jotka vääristäisivät tilastoja.
Maahanmuutto ja sen mukanaan tuomat lieveilmiöt voivat selittää osan raiskausten määrästä. En yritä vähätellä ongelmaa, mutta mielestäni ei ole mitään järkeä lähteä vertailemaan tilastoja, jotka eivät ole vertailukelpoisia.
Eivätkö Ruotsin, Suomen, Norjan ja Tanskan raiskaustilastot ole vertailukelpoisia?
Vuonna 2014:
Suomessa raiskauksia: 1009 - 18.5/100 000 as.
Ruotsissa: 6 700 - 69/100 000 as.
Vaikka ilmoitusherkkyyksissä olisi maakohtaisia eroja, niin se on kuitenkin varmaa, että humanitaarinen maahanmuutto on vahvassa sidoksissa raiskausten määrään myös tilastoissa.
Ruotsin Göteborgin assyrialaisyhteisössä ollaan huolissaan. Useiden paikallisten yritysten seiniin on alkanut viime aikoina ilmestyä ISIS-jihadistijärjestön symboleja ja hyytävä viestejä.
”Kääntykää tai kuolkaa”, kuului erään assyrialaisperheen pitserian seinään kirjoitettu ISIS-symboleilla ryyditetty viesti.
Heihei, ei tämä liity maahanmuuttoon mitenkään, yksittäistapauksia, pimahtaneita rasistisia Ruotsin kansalaisia asialla.
Minkälaisia kokemuksia ja kohtaamisia sinulla on ollut turvapaikanhakijoiden kanssa? Jätä yhteystietosi kommenttisi kanssa, niin voimme olla yhteydessä mahdollisen haastattelun takia.
Täytyy IltaSanomien syynätä tarkkaan vastaukset, jotta löytää ehkä muutaman suvakin positiivisen kokemuksen. Kun nimittäin otetaan huomioon jo 6 vuotta vanha YLE:n muukalaiskysely, niin kovin positiivisia vastauksia ei ole tulossa.
Sen sijaan väitän, että Ruotsin korkeat raiskausluvut eivät selity yksistään - tai edes suurelta osin - mamujen määrällä. Väitän myös, että Ruotsin tilastot selittyvät pääasiassa kulttuurilla, poliisin toiminnalla, lainsäädännöllä ja tilastointimenetelmillä.
Onko poliisin toiminta, kulttuuri, lainsäädäntö ja tilastointimenetelmät muuttuneet Ruotsissa vuodesta 2013 vuoteen 2014 niin, että se selittäisi
pääasiassa raiskauten määrän 11% nousun? [3]
No enää ei puutu muuta kuin se keskustelu, joka perustuu koville faktoille ja jossa ei esiinny tunnepitoisia argumentteja.
Noniin, eli Hallaaho ainoa vieras maahanmuuttoilloissa ja uutisissa.
Sekin on hauska argumentti, että suomalaiset raiskaa vaimoja kotonaan eikä niitä ilmoiteta koskaan
Ja tämä on itseasiassa sellainen argumentti, että vaikka suomalaiset eivät tekisi yhtään raiskausta, niin tämä argumentti "voidaan" vetää hihasta.
"Ruskeat tytöt -blogia kirjoittava Hubara on syntynyt Vantaalla, mutta hänkin on lähettänyt satoja työhakemuksia pääsemättä haastatteluun.
Mä olen ollut täällä aina, suomi on mun äidinkielini, ysin keskiarvo, laudaturin paperit, evankelisluterilainen tausta. Silti mua syrjitään, Hubara kertoo."
Eikö se nyt tänä päivänä ole jo kaikille ihan selvää, että lukiopohjalla on todella vaikeaa saada töitä. Oli sitten biologiset tai uskonnolliset tekijät mitä tahansa. Se on ihan sama minkälaiset lukion paperit on saanut, jos ei kouluttaudu lisää. Lukiopohjan rittämättömyyttä toitotetaan lukioissa ihan tarpeeksi.
No rehtori tietenkään ei näe ongelmaa
Silloin rehtorille kerrotaan samoin kuin Turun Runosmäessä kaupunginjohtajalle: "Lupaatko erota virkatehtävistäsi, jos yksikin turvapaikanhakija tekee rikoksen?".
Itseltä ei ainakaan heru yhtään ylimääräistä sympatiaa MVlehdelle
Ilman sitä maahanmuutosta emme olisi nähneet tuskin yhtään negatiivista uutista maahanmuutosta. Ilman sitä emme ehkä olisi niin tietoisia ongelmien laajuudesta. Ilman sitä emme ehkä vastustaisi maahanmuuttoa niin paljon ja laajasti. Ilman sitä tilanne ajautuisi todennäköisemmin Ruotsin tilanteeseen ennemmin tai myöhemmin. Ilman sitä ylipäätään valtamedian kriittinen tarkastelu olisi vähäisempää.
[1]
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015081020158596_uu.shtml
[2]
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/f...-lovi/qtQUkkU2?ref=ampparit:1f67&ext=ampparit
[3]
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden