Maahanmuutto

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194999398917/artikkeli/jarjestysmies+pahoinpideltiin+mantassa.html

Yritetty lyödä avaimella silmään o_O Reilua meninkiä harrastettu Mäntässä. Mielenkiinnolla odotan, mikä tuollaisesta on tuomio.

Lievä pahoinpitely.... humalatila (alentunut käsityskyky koko tilanteesta eli alentuneesti syyntakeinen).... plus kuttuurikortti...plus ihonvärikortti... ja ehkä vielä pelkotila jostain kaukaisesta tapahtumasta....
Veikkaan ... sakot ja 1kk ehdollista (koska kyseessä järjestysmieheen kohdistuva pahoinpitely tai sitten ilman ehdollista)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka tämä nyt lipsuu ehkä liiaksikin jo politiikan puolelle, niin minusta on huvittavaa kuinka nimenomaan takarivistä huutelusta sekä kritisoinnista suosioon nousseet Persut ovat nyt itse saaneet tuta mitkä ovat hallituksessa olemisen realiteetit. Ja kuinka noloa, kun nyt täytyykin syödä ennen niin suuret puheensa muun muassa sosiaalipolitiikasta, taloudenpidosta sekä mamuasioista. Mutta sitä se päätöksenteko on; kompromisseja. Kun ensikerralla huutelevat oppositiosta, niin voidaan sitten muistuttaa kuinka itse taipuivat kuin hammastikut hallituksessa.

Halla-Ahon ehdotusta 15 000 parakista Tornion rajalle ei kyllä ole realistinen millään tavalla. Tuollainen olisi suunnaton projekti ja todennäköisesti paljon kalliimpi kuin hakijoiden sijoittelu jo valmiiksi yleensä tyhjillään seisoviin rakennuksiin pitkin Suomea, joissa on kaikki palvelutkin jo valmiina lähellä.

Sinne rajalle kun pitäisi tuoda samalla myös kaikki palvelut noille tuhansille sekä rakentaa koko infra sen ympärille (raivata tonttimaata, rakentaa kulkuväyliä, tuoda kunnallistekniikkaa kuten sähkö, viemäri ja vesi, perustaa kenttäsairaalat, sosiaalikeskuksia, keittiöitä, varastoja, tilat henkilökunnalle...) Vaatisi todennäköisesti koko Suomen parakit myös.

Viimeksi muokattu:
Mä kyllä syytän tästä politiikasta suomen hallitusta. Ihan turhaa vänkäämistä syyttää tämmöisestä poikkeustilasta yhtä puoluetta. Itse pidän vastuussa tästä niitä ihmisiä jotka voivat vaikuttaa asioihin ja tällä hetkellä se on koko hallitus, ei pelkästään persut.

Voin ihan rehellisesti sano että en ole yhtään yllättynyt tästä uutisesta http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015092520414632_uu.shtml.

Jos mtv3 gallupissa 90% 17000 äänestäneestä oli sitä mieltä että rajat pitää pistää kiinni niin hallituksessa ei oikeen ymmärretä mitä tarkoittaa se että ihmisiä ei kuunnella. Aika hemmetin moni suomalainen on valmis tekemään uhrauksia oman palkkansa puolesta jotta tämä taloudelinen tilanne paranisi mutta ei humanitäärisen avun takia. Johtuu nimenomaan siitä että tällä hetkellä ne heikompiosaiset suomalaiset kärsii aivan suunnattomasti tästä taloudellisesta tilasta ja on ihan normaalia että Suomen mentaliteetilla halutaan pitää huolta omista ennemmin kuin muiden maiden asukeista.

http://yle.fi/uutiset/turvapaikanha...toivotaan_ettei_asia_ole_sen_suurempi/8331442
Kurditaustainen Naseer Mohhammad kuuli syyskuun alussa televisiosta, että Suomen pääministeri haluaa antaa oman talonsa vapaaehtoisesti pakolaisten käyttöön. Pääministeri Juha Sipilän (kesk.) päätös oli hänelle keskeinen syy hakea turvaa Suomesta.

Sipilä on vastuussa miljardien eurojen kuluista Suomelle ja samaan aikaan vaatii säästöjä.

Viimeksi muokattu:
Täällä on kummallista että perussuomalaisten vihaajat haukkuu perussuomalaisia siitä että ne tekeekin inhimillistä ja maahanmuuttomyöteistä politiikkaa ja kääntää takkinsa heti kun kerkeää että suhina vaan kuuluu. Ihan kun mikään muu puolue ei olisi historiassa takkia kääntänyt. Vihreät ja ydinvoima, demarit ja filatov ja työttömien ilmaispakkotyöt, keskusta ja suomi eu:n jäseneksi, kokoomus ja ei vieläkään Natoon.fi, keskusta ja vaalirahoitus, demarit ja lipposen leikkaukset 90-luvun laman jälkeen, kristilliset ja homoliitot & ei lähteneet hallituksesta..

Eikös päin vastoin monien aikaisemmin ei-persujen pitäisi oäin vastoin todeta että pahoista puheista huolimatta perussuomalaiset harjoittaa ei-rasistista ei-natsistista ei- änkyröivää ihan tavallista sosiaalidemokratialta ja korporativismilta haiskahtavaa suomalaista hyvinvointivaltiopoliiikkaa ja vastuullisena hallituspuolueena edustaa suunnilleen samanlaista linjaa kuin kaikki muutkin puolueet ja ole ihan aito vaihtoehto vaikkapa sosdemmille jos ei vaikkapa tykkää Antti rinteestä.

Win win: Perussuomalaiset ei olekaan kammoksuttava änkyrä ruotsidemokraattikopio vaan ihan samanlainen korporativismia ja vahvaa kaikkialle vaikuttavaa valtiota kannattava vasemmistosävytteinen sosiaalidemokraattinen suomalainen puolue niinkuin muutkin puolueet ovat.

Kaapelin kaltaisetkin voi ihan yhtä hyvin siirtyä perussuomalaisia äänestämään, samaa settiä kuin muutkin puolueet. Nothing to win nothing to lose.

Halla-ahon ajatuksesta: eikös se että tuhlataan vitusti vaan rahaa ole vaan hyvä asia torniolle, köyhää seutua jossa on perkeleesti työttömyyttä, huonot näkymät ja vähän verotuloja. Valtava infrastruktuurin rakentaminen elvyttäisi alhaalla matavaa länsi-Lapin ja peräpohjolan taloutta ja koko alue hyötyisi koska valtiohan ne kulut maksaa. Viimekädessä kansainväliset rahoittajat?

Ei hemmetti mitä porukkaa noi Lahden mielenosoittajat. Ja kaikenlisäksi ne ei tajua että tuollainen käytös sataa vaan "vastapuolen" eli kukkahattutätien laariin.

Ei hemmetti mitä porukkaa noi Lahden mielenosoittajat. Ja kaikenlisäksi ne ei tajua että tuollainen käytös sataa vaan "vastapuolen" eli kukkahattutätien laariin.
Oletko siis sitä mieltä että tämä homma saadaan vielä kääntymään jollain rauhallisilla mielenosoituksilla? Onhan se nyt päivänselvää kun päätöksentekijät jatkavat omaa linjaansa kuuntelematta kansalaisia niin nämä asiat tulevat kärjistymään vielä enemmän. Tuo KKK heppu nyt oli vaan yksi kärjistymä. Vaikkakin kyseessä on vitsi niin KKK on tunnetu nimenomaan väkivallastaan ei aatteistaan. Voin nyt jo luvata että yhdelläkään mielenosoituksella ei tule olemaan minkäänlaista vaikutusta siihen mihin suuntaan pakolaispolitiikka tulee menemään. Ja tämän takia asiat alkavat kärjistymään, ihmiset ovat tajunneet että ainoa tapa estää pakolaisvirta on saada pakolaiset tuntemaan olonsa uhatuksi myös Suomessa jolloin he poistuvat maasta. Tämän näki jo niistä parista kaverista jotka kommentoi Oulun ilmapiiriä ahdistavaksi.

Suomen linjasta väännettiin kovaa, Orpo hävisi Soinille

Ensimmäinen kerta kun itse muistan nähneeni Iltapaskassa kolumnin/artikkelin, joka jättää persut myönteiseen valoon. Alkaakohan toimittajillakin vähitellen realiteetit iskeä päin naamaa.

Ja älä @Disgust välitä vaikkei toi tuekaan sun salaliittoteoriaa, eikun foliohattua kireämmälle vaan :)

Klassinen esimerkki tuossa Iltalehden artikkelissa, miten sanavalinnoilla tehdään propagandaa: "Orpo olisi halunnut Suomen kuuluvan mieluummin avarakatseiseen ja suvaitsevaiseen Länsi-Eurooppaan kuin populistisesti sisäänpäin kääntyneeseen Itä-Eurooppaan". Voitaisiin tehdä pieni harjoitus, millä muilla adjektiiveilla korvaisitte avarakatseisen ja suvaitsevaisen, entä populistisen ja sisäänpäin kääntyneen?

Vakavasti ottaen, jos nämä miljoonat syyrialaispakolaiset on niin sen vapauden ja demokratian perään, että mikään olemassa oleva sisällissodan osapuoli ei kelpaa, niin miksei ne vaan muodosta uutta kapinallisryhmää, joka taistelee sen vapauden ja demokratian puolesta?

Vakavasti ottaen? Demokratiahan on totalitarismin muoto. Ei siinä ole yksilöllä muita vapauksia kuin totella sääntöjä. Siinä kaikki pääsevät sortamaan kaikkia.

Vitut sada. Se sataa veronmaksajien laariin. Jos tuolla toiminnalla saadaan maailmalle levitettyä kuvaa, että loiseläjät eivät ole tänne tervetulleita se säästää veronmaksajien rahoja helvetisti.

Toi Orpon keissi on helvetin hyvä esimerkki suomalaisesta demokratiasta. Viime eduskuntavaaleissa ääniä annettiin vähän vajaa 3 miljoonaa, joka tarkoittaa että noin 70% äänioikeutetuista äänesti eduskuntavaaleissa. Näistä äänistä 20% meni Kokoomukselle. Tämä tarkoittaa että äänioikeutetuista n. 15% äänesti Kokoomusta. Tämän takia Kokoomus voitti vaalit ja tämän takia meillä on Orpo sisäministerinä edustamassa omaa näkemystään siitä millaisena hän haluaa suomen olevan maailmalla. Eli koska n. 15% suomalaisista äänesti kokoomusta niin he pääsevät sanelemaan aika pitkälti mitä se suomalainen yhteiskunta sitten on. No onneksi tässä edes jollain tavalla kunnioitettiin demokratian sääntöjä ja haluttiin pitää persut tyytyväisenä.

Kaapelin kaltaisetkin voi ihan yhtä hyvin siirtyä perussuomalaisia äänestämään, samaa settiä kuin muutkin puolueet. Nothing to win nothing to lose.

1. Persujen talouspolitiikka on vasemmistolaista (Persujen talouspoliittinen ohjelma on ollut usein lähes yksi yhteen Vasemmistoliiton kanssa). Itse olen oikeistolainen talousliberaali.
2. Persut ovat arvokonservatiiveja (vastustavat muun muassa homojen oikeuksia KDP:n jälkeen toiseksi eniten). Itse olen arvoliberaali.
3. Persut pyrkivät eroon EU:sta ja eurosta (vaikkakin eivät enää kovin tarmokkaasti). Itse olen EU-federalisti.
jnejne.

Aika vähiin käy syyt äänestää Persuja, jos parempia ehdokkaita löytyy muualtakin.

Klassinen esimerkki tuossa Iltalehden artikkelissa, miten sanavalinnoilla tehdään propagandaa: "Orpo olisi halunnut Suomen kuuluvan mieluummin avarakatseiseen ja suvaitsevaiseen Länsi-Eurooppaan kuin populistisesti sisäänpäin kääntyneeseen Itä-Eurooppaan". Voitaisiin tehdä pieni harjoitus, millä muilla adjektiiveilla korvaisitte avarakatseisen ja suvaitsevaisen, entä populistisen ja sisäänpäin kääntyneen?

Joo ja oli siellä tämäkin "Suomen äänestysvalinta herätti ihmettelyä Brysselissä, sillä Suomi on jo ilmoittanut hyväksyvänsä EU-komission sille määräämät 2 400 turvapaikanhakijaa - tosin perussuomalaisten takia "vapaaehtoisesti", jotta ulkoministeri Timo Soini (ps) voi kertoa kannattajilleen, että Suomi ei taivu EU:n määräysten alla."

Oli toimittajan tarkoitusperät mitä tahansa niin mielestäni toi artikkeli oli, lähinnä otsikon ja loppulausahduksen ansiosta, persujen kannalta hyvä juttu. Kaiken kaaoksen keskellä muistutus siitä, ettei siellä sentään kaikki päättäjät ole sulassa sovussa maailmaa halaamassa, vaan joillain on vielä järkeäkin päässä tän asian suhteen.

1. Persujen talouspolitiikka on vasemmistolaista (Persujen talouspoliittinen ohjelma on ollut usein lähes yksi yhteen Vasemmistoliiton kanssa). Itse olen oikeistolainen talousliberaali.
2. Persut ovat arvokonservatiiveja (vastustavat muun muassa homojen oikeuksia KDP:n jälkeen toiseksi eniten). Itse olen arvoliberaali.
3. Persut pyrkivät eroon EU:sta ja eurosta (vaikkakin eivät enää kovin tarmokkaasti). Itse olen EU-federalisti.
jnejne.

Aika vähiin käy syyt äänestää Persuja, jos parempia ehdokkaita löytyy muualtakin.

1. Persut ei ole sen suurempia takinkääntäjiä kuin kukaan muukaan, kaikki puolueet kunnostautuu huonossa kuluttajansuojassa vaalilupaustensa kanssa.

2. Persut eivät ole äärioikeistoa eikä mikään maahanmuuttovastainen rasistiremmi ja suomen sverigedemokraterna

3. Persut on demonisoinnista huolimatta aika samanlaista politiikkaa harjoittava porukka kuin muutkin puolueet

4. Suomessa on vähän helvetin vähän talousliberaalia missään havaittavissa, mä en laske ek:n äänitorveutta ja konsensuspolitikkaa järin talousliberaaliksi.

5. Jos yhdistyisi jossakin Reaganin ajan republikaanit, teekutsuliike ja ripaus etelä-afrikan entistä kansallispuoluetta mä oisin sellaisen politiikan kannalla.

Vapaa markkinatalous, kristityn sivilisaation puolustaminen, terve ylpeys eurooppalaisista juurista ja perinteisten perhearvojen puolustus.

hienoa kun nää maahanmuuttokriitikot aina ensimmäisinä tarttumassa väkivaltaan
Mielestäsi siis maahanmuuttokriitikko ja rasisti ovat sama asia? Cooper, oletko nykyisen humanitaarisen maahanmuuton kannalla? Jos olet, niin kerro samalla mitä Suomi tästä hyötyy.
Suomi on taas aina ollut yksi vähiten vastaanottavaismpia maita koko EU:ssa
Määrällisesti kyllä, mutta suhteutettuna väestön määrään Suomi on ollut 27. maasta sijalla 13.
persut nyt ovat vain kaikista paskoista se AINUT vaihtoehto jota edes voi miettiä, jos hiukankaan tämä maahanmuuton linja vituttaa.
Tämä. Tai pienellä korjauksella; Muutos2011 on vielä maahanmuuttokriittisempi kuin PS, mutta marginaalipuolue. Tässä on 3.5 vuotta aikaa saada huonoja kokemuksia, turvattomuutta lisättyä ja talous romahdutettua turvapaikanhakijoiden järkyttävään määrään. On hienoa seurata tulevien 3 vuoden tilastoista eritoten raiskausten määrän kasvua.
Taktinen veto muilta Persuja vastaan.
BlaZer: niin kauan kuin suunta maahanmuutossa on tämä mikä nyt on, persut tulevat vaalitulostaan parantamaan.
Kyllä, olen samaa mieltä
Melkoinen taktinen veto.
Sillä ota huomioon, että moni persuja äänestänyt on pettynyt tähän tilanteeseen ja niiden saamattomuuteen
Kuten myös moni keskustalainen, kokoomuslainen ym ym. Yli puoluerajojen ihmiset vastustavat nykyistä, hallitsematonta maahanmuuttoa. Kun ongelma on todettu suuremmaksi kuin taloustilanteemme, on todennäköistä, että puolueen maahanmuuttoon suhtautuminen on yhä enemmän enemmän syy äänestää. Jo MTV3 kysely kertoo kypsyydestä tähän tilanteeseen. Jumppasalit loppuu.
Kyllä, Persujen äänestäjissä löytyy myös sivistynyttäkin/lukenutta kansaa, mutta ovat pääasiassa toppahousukansaa.
Lähde?
Katsele vähän puolueen nykyistä ja edesmennyttä rivistöä, sekä isoa osaa kannattajakuntaa (esim. tuo ylläoleva kuva Lahden mielenosoittajista), niin löydät vastineen sanalle pummipuolue.
Yleistys. Taas. Eli kaikki Lahden mielenosoittajat olivat persuja? Lähde? Tällä logiikallasi kaikki vihreiden äänestäjät ovat kaahareita, varkaita, pummilla matkustavia ja verojen kiertäjiä. [1][2][3][4]
Kun ensikerralla huutelevat oppositiosta, niin voidaan sitten muistuttaa kuinka itse taipuivat kuin hammastikut hallituksessa.
Mitä luulet, olisiko vastaavia maahanmuuton kiristyslistoja ja rajatarkastuksia edes ajateltu, jos hallituksessa ei olisi ollut PS?
Halla-Ahon ehdotusta 15 000 parakista Tornion rajalle ei kyllä ole realistinen millään tavalla. Tuollainen olisi suunnaton projekti ja todennäköisesti paljon kalliimpi kuin hakijoiden sijoittelu jo valmiiksi yleensä tyhjillään seisoviin rakennuksiin pitkin Suomea, joissa on kaikki palvelutkin jo valmiina lähellä.
Usko nyt. Jumppasalit loppuvat. Ja tulijoita 500 per päivä ja ilmeisesti rajaa ei kansan tahdosta huolimatta olla laittamassa kiinni (Dublin).
Jos mtv3 gallupissa 90% 17000 äänestäneestä oli sitä mieltä että rajat pitää pistää kiinni niin hallituksessa ei oikeen ymmärretä mitä tarkoittaa se että ihmisiä ei kuunnella.
Tilanteesta tulisi järjestää kansanäänestys, mutta kun sen tulos tiedetään, niin ei viitsitä. Tulos olisi niin raju. Mitähän perustuslakikin sanoisi? Ja Suomen maine?
Se sataa veronmaksajien laariin. Jos tuolla toiminnalla saadaan maailmalle levitettyä kuvaa, että loiseläjät eivät ole tänne tervetulleita se säästää veronmaksajien rahoja helvetisti.
Nimenomaan. Ruotsista porukka tällä hetkellä tulee ja kun siellä uutiset leviävät siitä, kuinka Suomessa KKK ottaa vastaan pakolaisperheitä, ei varmasti lisää muuttoliikettä Suomeen. Kyllähän tämä nähtiin jo siinä, että Tornion mielenosoituspäivänä 3 bussillista lähti takaisin Ruotsiin. Tietysti järkevin tapa vaikuttaa olisi kansalaisaloitteen, adressien, poliitikoiden välityksellä, mutta toisaalta hommaan ei nyt saada tarpeeksi nopeasti stoppia, niin radikaaleimmat aloittavat tällaisen.

[1] http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/art...kaahasi-reilua-ylinopeutta-sakot-tuli/2052624
[2] http://www.karjalainen.fi/uutiset/u...valsi-aitinsa-rahat-tuomioksi-vuosi-vankeutta
[3] http://www.hymy.fi/uutiset/vihreide...nni-eiko-halua-maksaa-edes-joukkoliikenteesta
[4] http://www.hs.fi/kotimaa/a1363333176944

Usko nyt. Jumppasalit loppuvat. Ja tulijoita 500 per päivä ja ilmeisesti rajaa ei kansan tahdosta huolimatta olla laittamassa kiinni (Dublin).

Uskonhan minä, että vastaanottokeskuksia tarvitaan lisää, mutta ei se silti tarkoita, että mikään parakkikaupunki olisi taloudellinen saatikka mahdollinen vaihtoehto.

Mutta ei Suomesta asumattomat tai alikäytössä olevat rakennukset loppumassa vielä pitkään aikaan. Maakunnat ovat täynnä lakkautettuja kouluja, varuskuntia, kunnallisrakennuksia ja vaikka minkälaista tönöä. Viimekädessä löytyy jopa varastorakennuksia väliaikaiseen käyttöön.
Joka tapauksessa 15 000 ei ole mikään ihmeellinen määrä sijoittaa vielä edes. Esimerkiksi Ruotsi sai katon päänpäälle 80 000:lle.

Uskonhan minä, että vastaanottokeskuksia tarvitaan lisää, mutta ei se silti tarkoita, että mikään parakkikaupunki olisi taloudellinen saatikka mahdollinen vaihtoehto.

Mutta ei Suomesta asumattomat tai alikäytössä olevat rakennukset loppumassa vielä pitkään aikaan. Maakunnat ovat täynnä lakkautettuja kouluja, varuskuntia, kunnallisrakennuksia ja vaikka minkälaista tönöä. Viimekädessä löytyy jopa varastorakennuksia väliaikaiseen käyttöön.
Joka tapauksessa 15 000 ei ole mikään ihmeellinen määrä sijoittaa vielä edes. Esimerkiksi Ruotsi sai katon päänpäälle 80 000:lle.

Miten niin ei olisi taloudellinen vaihtoehto? Kun tieto karusta majoituksesta ja ilmaisen rahan jakelun lopettamisesta valtaisi Irakilaisten iPhonemiesten someryhmät, niin veikkaan että tänne pyrkivien määrä vähentyisi tuntuvasti. Lisäksi yksi perustelu tuolle oli "ehkäistä turvapaikanhakijoilla tehtävää tilanvuokrausbisnestä".

Ja mitä edes tarkoitat tolla ettei ole mahdollinen vaihtoehto?

Työttömillä on Lahdessa tylsää ja aktiviteetteja puuttuu, kun tarvii yöllä hölmöillä ilotulitteilla ja KKK-asulla. Saakohan noita tulitteita ja KKK-asua helposti sossun piikkiin? Samaan tyyliin kun mannet on joskus hakenu rahaa tähän kansallisasuunsa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom