- Ikä
- 47
Timba79 sanoi:Ei mun mielestä täällä ole rajoja ajettu kiinni. Ainoastaan kritisoitu isoon ääneen ja aiheesta sitä että pakolaista otetaan toisen perään tänne ELÄTETTÄVÄKSI! Lyhyt turvapaikantarve vielä menee, mutta kun tahtovat jäädä tänne ja tuoda sukunsa perässä vielä, eikä ole mitään pakotetta (ainakaan mun tietääkseni) mennä samalla tavalla opiskelemaan tai työmarkkinatuoella duuniin mitä suomalaiselle työtö vieroksuvalle edes yritetään tehdä.
Jos tänne muuttaa ulkomailta duunia tekemään ja asumaa niin terve tuloa vaan, oli se ihonväri tai kansalaisuus mitä tahansa. Mutta jos tänne tullaan pummilla elämään ja vielä kapinoidaan koko ajan systeemiä vastaan, ei omaksuta maan tapoja yms. niin paluulippu takasin ja vähän helvetin nopeesti. Rikoksentekijöistä ei viitti ees enää mainita enempää, Suomalaisetkin toki tekee rikoksia ja niitä varten on vankila, Somalia varten on tietääkseni Somaliassa vankilat?
Tämä on about sitä mitä ainakin minä soisin jokaisen ihmisen ajattelevan. Olen itsekin samoilla linjoilla. Ei tästä siis enempää.
Quottaamasi viestin taustalla oli se, että olen vain ollut havaitsevinani aika vahvaa "rajat-kii-ja-rautaa-kehiin" ajattelua aika monessa palstalaisessa. Kutunluu tuossa jo tulikin kaapista, tosin hän onkin asustellut sellaisessa ovettomassa mallissa jo pitkään. :lol2:
Kyse oli vain siitä, että 1950-luvun Suomi jossa naapuri oli ihme ja appelsiini ylellisyystarvike, on mennyttä eikä tule takaisin. Haihattelut "yksikulttuurisuudesta" tms. muusta vastaavasta paluusta aikaan jolloin isoisä lampun osti ovat lähinnä reaaliteettien kieltämistä. Ja sellainen on aina vaarallista. Euroopan, myös Suomen, väestörakenne tulee muuttumaan: muualla se muutos on jo huomattavasti pitemmällä kuin Suomessa. Nyt on turha enää itkeä että "emmä-haluu-tänne-mustia", vaan nyt pitää ruveta miettimään että miten saadaan homma hoidettua mahdollisimman hyvin. Että vältetään esim. USAn ghettojen tms. huonojen esimerkkien kaltaiset ongelmat.