Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mulla on yks erikoisvoima. Se on semmonen vässykkäerikoisvoima. Sä varmaan oot kanssa (päätellen kirjoituksistasi) semmonen vinkuheinä/pulkannaru- kokoluokan kaiffari. Mää antaisin sun nykästä mua turpaan ihan huolella. Kaikki voittas. Sä voisit hehkuttaa miten vedit pullukkaa turpaan ja mä saisin sen tiedon, että sulla taas on jotain kerskailtavaa. Jeiiii!

Ja tietty kun olen kaiken lisäksi mulkkupullukka, niin ottaisin sen rahallisen hyvityksen tapahtuneesta. BADABIM!

Tuossa sun supervoimassa vaan on yksi virhe miksi sitä ei voi olla olemassa. Koska eihän sulle tulisi mitään rahallista hyvitystä, jos sulle ei käy mitään jos kerran olen vinkuheinä/pulkannaru- kokoluokan kaiffari. Muuten hyvä idea.

Ja anteeksi tietämättömyyteni.. olihan sulla jo se yksi supervoima, eli juosta karkuun lujaa. Tosin jos olet pullukka, niin saattaa askel painaa eli se siitä supervoimasta. Oot vähän niinku Batman.. supersankari ilman supervoimia.

Tuossa sun supervoimassa vaan on yksi virhe miksi sitä ei voi olla olemassa. Koska eihän sulle tulisi mitään rahallista hyvitystä, jos sulle ei käy mitään jos kerran olen vinkuheinä/pulkannaru- kokoluokan kaiffari. Muuten hyvä idea.

Ja anteeksi tietämättömyyteni.. olihan sulla jo se yksi supervoima, eli juosta karkuun lujaa. Tosin jos olet pullukka, niin saattaa askel painaa eli se siitä supervoimasta. Oot vähän niinku Batman.. supersankari ilman supervoimia.

Kyllä kait sä ny senverta lyödä osaat, että saat nenän vähän vinoon. Ainakin luulis, ku oot yhellä lyönnillä tuupannu leegot kurkkuun joltakulta.

Mutta joo. Et voine kieltää sitä, että olet elänyt (et elä enään) maahanmuuttajan elämää vaikka toisenpolven maahanmuuttaja oletkin. Ja olet omilla teoillasi huonontanut maahanmuuttoasioita. Tai siis saanut ihmisistä maahanmuuttajakriittisempiä. Se, että olisit treenannut nopeammat jalat, olisit näyttänyt usealle suomalaiselle, että kyllä teistä tummemmista ihan kelpo yksilöitä tulee. Nyt olet näyttänyt sen mallin mitä ei pitäisi nähdä.

Perustuu omiin havaintoihin. Tämmöisestä aiheesta kun on vähän vaikea kaivaa lähteitä.

Sama kuin mun havainnot siitä, miten somaleja en ole koskaan nähnyt raksahommissa / muissakaan töissä.

- - - Updated - - -

Itse jouduin tappeluun aikoinaan.. löin yhden kerran. Kaveri kaatui maahan ja etulegot meni uusiksi --> 9000 € jouduin maksamaan. .

No niin.

olet varmaan ylpeä itsestäsi?

Jos sinä olet valmis antamaan persettä ja juoksemaan karkuun jos sun kimppuun käydään niin onneksi olkoon. Mä en siihen pysty.

- - - Updated - - -

Toki tein. Löin ja kovaa, ja näin että kaveri kaatui pahannäköisesti maahan. En vaan olisi uskonut, että tuommoiset on korvaukset. Olisi vaan pitänyt ottaa turpaan.

.

Ei, vaan juosta karkuun.

Arabit... on ne kiihkeitä poikia. Mut sulla ei vissiin ollu stilettiä?

Miten diskustikaan luulee, että suomalaiset vois jotenki alkaa yhdessä tottua ja pitää mamuja hyvänä porukkana jos antaa tommoisen panoksen asiaan itse hakkaamalla porukkaa. Ja sun kaverienkinhan piti olla kunnollista porukkaa, työssäkäyviä yms... ei siltä vaikuta yhtää.

Tämä kaverin tapaus sattui oisko ollut.. 2010. En ole ihan varma.

Jos tollasen rikoksen tekee, EIKÄ EDES MUISTA PARIN VUODEN JÄLKEEN TARKKAA TAPAHTUMISAIKAA!!! niin se tarkoittaa sitä, ettei pahoinpitelysi ole jäänyt ainoaksi!

kuka tahansa, joka olisi kerran tehnyt vain yhden pahoinpitelyn, muistaisi sen , päivämäärineen ...ja tarkkaan!

Disquist kuule, olet tehnyt aikamoisen karhunpalveluksen muille mamuille!

Kyllä kait sä ny senverta lyödä osaat, että saat nenän vähän vinoon. Ainakin luulis, ku oot yhellä lyönnillä tuupannu leegot kurkkuun joltakulta.

Mutta joo. Et voine kieltää sitä, että olet elänyt (et elä enään) maahanmuuttajan elämää vaikka toisenpolven maahanmuuttaja oletkin. Ja olet omilla teoillasi huonontanut maahanmuuttoasioita. Tai siis saanut ihmisistä maahanmuuttajakriittisempiä. Se, että olisit treenannut nopeammat jalat, olisit näyttänyt usealle suomalaiselle, että kyllä teistä tummemmista ihan kelpo yksilöitä tulee. Nyt olet näyttänyt sen mallin mitä ei pitäisi nähdä.

Jonkin aikaa sitten vanhempi mieshenkilö tiputtu pipon Alepan kassalla. Nappasin pipon, menin perään ja sanoin, että "anteeksi herra, teiltä tippui tämä".. mies havahtui ja sanoi että "voi kiitos, ei ole kukaan minua pitkään aikaan herroitellut". Mä veikkaan, että se pappa ei katsonut tätä neekeriä pahalla.

Jonkin aikaa sitten vanhempi mieshenkilö tiputtu pipon Alepan kassalla. Nappasin pipon, menin perään ja sanoin, että "anteeksi herra, teiltä tippui tämä".. mies havahtui ja sanoi että "voi kiitos, ei ole kukaan minua pitkään aikaan herroitellut". Mä veikkaan, että se pappa ei katsonut tätä neekeriä pahalla.

Syntisi on sovitettu ja pahoinpitelystäsi huolimatta olet hieno mies, koska annoit herralle pipon?

Olen lukenut -tunnustettakoon- juttujasi joskus aikaisemmin sympatiseeraamallakin, mutta tuo "ennemmin lyön kuin juoksen pakoon" -asenteesi paiskasi arvosi tuonne pohjamutiin ja lisäsi ennakkoluulojani teistä musuista.

Ei, vaan juosta karkuun.

Arabit... on ne kiihkeitä poikia. Mut sulla ei vissiin ollu stilettiä?

Ei, en tarvii. Mulla on aseenkantolupa molemmille nyrkeille. Ja mä käytän niitä itseni puolustamiseen. Kuten luulin suurimman osan miehistä tekevän jos kimppuun käydään. Taisin olla väärässä.

Eli te olette rasistejen lisäksi vielä nynnyjä. (huumorilasit saa pitää päässä)

- - - Updated - - -

Jos tollasen rikoksen tekee, EIKÄ EDES MUISTA PARIN VUODEN JÄLKEEN TARKKAA TAPAHTUMISAIKAA!!! niin se tarkoittaa sitä, ettei pahoinpitelysi ole jäänyt ainoaksi!

kuka tahansa, joka olisi kerran tehnyt vain yhden pahoinpitelyn, muistaisi sen , päivämäärineen ...ja tarkkaan!

Disquist kuule, olet tehnyt aikamoisen karhunpalveluksen muille mamuille!

Lue viestejä rauhassa, ajatuksella ja ajan kanssa, äläkä huutele käpslokki päällä. Muistan kyllä milloin oma nujakkani tapahtui. En muista tarkkaan milloin tämä kaverin tapaus sattui..

..eikös sun pitänyt olla yli 50 vuotias mies? Miten ihmeessä onnistut kirjoittamaan kuin 20 vuotias?

Entäs jos papparaiselta ois tippunu paksu lompakko seteleitä pursuten alepan ulkopuolella pihalle, missä kukaan ei olisi näkemässä, olisihan lompakko kuitenkin palautettu omistajalleen?

Syntisi on sovitettu ja pahoinpitelystäsi huolimatta olet hieno mies, koska annoit herralle pipon?

Olen lukenut -tunnustettakoon- juttujasi joskus aikaisemmin sympatiseeraamallakin, mutta tuo "ennemmin lyön kuin juoksen pakoon" -asenteesi paiskasi arvosi tuonne pohjamutiin ja lisäsi ennakkoluulojani teistä musuista.

Mä en juokse karkuun, sä juokset.. ollaan erilaisia. Ei kai siinä sen kummempaa.

Entäs jos papparaiselta ois tippunu paksu lompakko seteleitä pursuten alepan ulkopuolella pihalle, missä kukaan ei olisi näkemässä, olisihan lompakko kuitenkin palautettu omistajalleen?

Tiedän itse sen verran hyvin kuin paljon vituttaa jos hävittää rahaa, etten halua samaa kohtaloa kenellekään. Uskon myös, että jos näen henkilön jolta tippuu lompsa täynnä rahaa, niin mua koskettaisi paha karma ja jotain pahaa sattuu jos en palauta lompsaa rahoineen päivineen samantien. Jos taas satun muuten vaan löytämään lompsan täynnä rahaa, niin en tiedä.. ehkä ottaisin rahat ja palauttaisin lompakon? Riippuen toki monesta tekijästä.. minkälainen tyyppi, vanha, nuori, mies, nainen, onko lompsa täynnä kortteja, onko omistaja mahdollisesti varakas, onko lompsassa lasten kuvia eli onko perhettä, paljonko rahaa lompsassa on ja mitkä vibat mulle siitä koko hommasta tulee.. en siis tiedä. Moraalinen dilemma.

Jos tällä nyt viittaat muhun niin aikamoista arvuuttelua ja päättelyä.
Ei nyt sulle mitenkään erityisesti, kun en sua tai kyseistä tapausta sen paremmin tunne, vaan ihan yleisesti sanoin. Toisaalta kun sun edesottamuksia tällä esim foorumilla seuraa, niin sellaisen kuvan susta kieltämättä saa, että otat joidenkin sulle ilmeisesti tuntemattomien henkilöiden mielipiteet ja kirjoittelut melko henkilökohtaisesti.

Pointti oli kuitenkin siis se, että tuolla yöelämässä liikkuu valitettavasti myös niitä ihmisiä, jotka saavat kiksejä siitä kun pääsevät jurrissa tappelemaan ja monesti (ellei aina) tappeluita edeltää huutelu ja vittuilu, jolla koitetaan saada toinen osapuoli mukaan rähinään. Tällä tavalla riitapukari hakee itselleen syytä ja oikeutusta toisen kimppuu käymiselle. Tuosta oli fightsportissa joskus vuosia sitten juttu, kun lehden silloisen numeron teemana oli katuväkivalta. Lehdessä haastateltiin mm. tyyppiä joka aina radalle lähtiessään hakeutui tietoisesti tappeluihin, koska sai siitä kiksejä. Hän koki, että on pelkurimaista hyökätä kyselemättä kenenkään kimppuun, mutta jos joku "alkaa vittuilemaan", on ihan ok juttu "antaa tälle opetus". Käytännössä kyseinen henkilö jotenkin provosoi tuntemattomia ihmisiä esim tahallaan törmäämällä näihin kadulla tai päätään aukomalla ja sitten kyselemättä löi niitä, jotka ottivat itseensä ja alkoivat aukomaan takaisin, jolloin hänen mielestään oli ihan oikeutettua lyödä toista.

Tulee mieleen juttu kun omassa kotikaupungissa joskus kävelin baarista himaan ja vastaan tuli käytännössä tyhjällä kadulla tyyppi, kenet tiesin vähän sellaiseksi häiriköksi. Tyyppi käveli suoraan mua päin ja tönäisi olkapäällään selvästi tahallaan. Pyysin anteeksi ja jatkoin matkaani. Noin kymmenen metriä käveltyäni huomasin, että läheisessä syvennyksessä odotti tän tyypin pari kaveria. En tiedä oliko niin, mutta jotenkin sellainen kuva tilanteesta jäi, että kopla oli hakemassa illan päätteeksi kunnon myllyä kun ei kenellekään ollut vissiin daamiakaan tarttunut kuppilasta matkaan. Jos tilanteeseen olisi jäänyt rähisemään että vittuako siinä tönit, niin luultavasti takaapäin olisi tullut pari kaveria lisää selkään ja edessä olisi ollut kunnon 3-1 turpaanvetokekkerit.

Eli aika ison osan väkivaltatilanteista pystyy omalla käytöksellään ja toiminnallaan välttämään, vaikkapa siten, ettei provosoidu jurristen urpojen huutelusta vaan jatkaa tyynesti matkaansa heitä noteeraamatta. Tuollaiset mustasukkaisuustilanteet on tietty asia erikseen, mutta harvoin noissakaan tilantessa kukaan käy suoraan päälle vaan kyllä siinä aika useasti ennen fyysistä kontaktia huudellaan ja vittuillaan puolin ja toisin. Jos miettii tilanteita, joissa hyökkääjä käy suoraan kyselemättä kimppuun nyrkein, tulee lähinnä mieleen katuryöstöt, jotka nekin taitavat Suomessa olla onneksi aika harvinaisia.

Jopas on mennyt offtopicikiksi.

Mitä tohon disgustin tapaukseen tulee, niin enpä mä ton perusteella tuomitsisi väkivaltaiseksi tai kusipääksi. Uskon että yllättävän moni tekisi samoin, jos uskoisi voittavansa tappelun. Netissä on helppoa kertoa mitä pitäisi tehdä ja mitä ei, tositilanne on tositilanne.

Mutta mitäs jos lopetetaan ot ja henkilökohtaisuudet ja palataan asiaan. Se mitä tässä voidaan pohtia on se, että olisiko suomalainen saanut saman tuomion. Siitähän tässä alun perinkin oli kyse.

^^ Selevä homma. Kätevästi vaan sujautit tuon kritisoivan tekstin juuri siinä kohtaa keskustelua kun ollaan juuri keskustelemassa täysin samasta aiheesta.

Mä en juokse karkuun, sä juokset.. ollaan erilaisia. Ei kai siinä sen kummempaa.

Jospa kääntyisit kristinuskoon? :D:hyper:

oppisit että poskelle lyöjälle käännetään toinen poski...;)

95% todennäköisyydellä tappeluun joutuminen on oma vika. terveellä maalaisjärjellä ne pystyy välttämään.

Dis-Kusti, kysynkin vielä: oletko koskaan saanut itse kunnolla "turpaan"? Eli tiedätkö miltä se tuntuu toisesta, kun lyöt häntä?

Disgust oikein huokuu stereotyyppistä musua. Ei tarvi kuin sanoa homoksi/musuksi, niin heti on nyrkit pystyssä. Jos liian kännissä oleva suomalainen sanoo tuntematonta esim. baarijonossa homoksi, niin vastapuoli yleensä naureskelee ja kuittaa tilanteen sillä. Disgust on olevinaan maailman kovin jätkä nostamalla nyrkit pystyyn samantien. Ei jösses :lol2:

Kas kun et soita 7 kaveria paikalle, niin kuin täysveriset ählyt.

Sori vaan, mutta et kerää yhtään kunnioitusta noilla sun jutuilla käyttäytymällä kuin muutkin musuapinat.

Kyllä mun käsittääkseni monissa lähi-idän maissa voima on se joka jyllää ja jolla kunnioitus haetaan. Joustaminen ja kompromissien hakeminen koetaan päivastoin heikkoutena.

edit: Se on muuten erikoinen homma tähän edeltävään keskusteluun liittyen, että mututuntumalla yleensä niille jotka kokevat tarpeelliseksi vetää hyökkääjää turpaan ennemmin kuin poistua paikalta, tulee huomattavasti enemmän näitä satunnaisia katuhyökkääjiä päälle. Mä oon joskus 14-vuotiaana vissiin yhden kerran joutunu tuntemattoman ihmisen kanssa tappeluun, sekin oli lähinnä siksi etten itse tajunnut jatkaa kävelyä kun kyseinen koko kaupungintuntema ongelmatapaus alkoi huutelemaan jotain perään.

Välillä noita huutelijoita tulee kun yöelämässä kävelee, mutta kun ei noteeraa näitä ja jatkaa matkaansa niin ainakin toistaiseksi on homma jäänyt siihen. Kertaakaan ei kukaan ole varoittamatta hyökännyt kimppuun ja semmoinen käsitys mulla on, että yleensä noi huutelijat jotka hakee tappelua koittavat saada vastapuolen provosoitumaan jotta voivat sitten "perustellusti" käyttää väkivaltaa "koska se vittuili" tjsp.

Aika huonosti menee jos jonkun kännisen urpon vittuiluista ja huuteluista ottaa niin pahasti nokkiinsa, että on pakko puolustaa kunniaansa väkivalloin.

Tähän sama. Ikinä ei ole tarvinnut kaupungilla tapella. Pari kertaa on tullut hiekkaneekeri haatamaan riita ja hieman useammin kantaväestöön kuuluva urpo. Aina on puhumalla tai pois lähtemällä selvinnyt. Tosin mulla ei olekkaan mitään "miehisyyttä" tai "kunniaa" minkä voin menettää jos en ala heiluttelemaan nyrkkejä.

Disgust oikein huokuu stereotyyppistä musua. Ei tarvi kuin sanoa homoksi/musuksi, niin heti on nyrkit pystyssä. Jos liian kännissä oleva suomalainen sanoo tuntematonta esim. baarijonossa homoksi, niin vastapuoli yleensä naureskelee ja kuittaa tilanteen sillä.

Tähän eri. Enemmän mä tota nyrkkien heiluttelua, kun joku sanoo jotain väärää, oon kantaväestön edustajilta nähnyt kuin mamuilta. Ainakin omien kokemusten mukaan huomattavasti enemmän vaikuttaa tyyppien koulutus ja tulotaso kuin se, että onko kyseessä musu vai suomalainen. Kertaakaan en ole nähnyt koulutetun muslimin riehuvan, mutta ne kadulla pyörivät kyllä riehuvat. Tosin siinä ne eivät eroa perus tesomalaisista separeista mitenkään, riehuvaa paskasakkia molemmat.

Back
Ylös Bottom