Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Se on jännä miten rasismille löytyy aina selitys. Koskaan ei voida myöntää, että rasistilla olisi itsellään peiliin katsominen ja että rasistilla itsellään on asennevamma.

80 -luvulla kun tummia poikia ei paljon kaduilla näkynyt, niin rasisimi johtui juuri siitä ettei oltu totuttu "neekereihin" (oli kyse sitten afrikkalaisesta, arabista tai kuubalaisesta). Nyt kun tummia poikia käppälee kaduilla vastaan harvase minuutti, niin rasismi johtuu siitä ettei "neekerit" tee töitä ja vaan riehuu. Ristiriitaista tässä on se, että postinkantaja mamut saa vähän väliä turpaan, mamuravintoloiden ikkunoita rikotaan ja työnhauissa suomalaista hakijaa pätevämpi mamuhakija jää ilman työpaikkaa.. (tämä viimeinen lause oli kärjistetty, eli ihan iisisti vaan)

Mutta eihän tietenkään voidakaan olettaa, että rasisti itse sanoisi ääneen: "olen vaan yksinkertaisesti mulkku jätkä ja en voi sietää pakolaisia.. ihan sama onko ne töissä vai ei"

"Siirtolaisia ei näy suomalaisen yhteiskunnan vallan ytimissä: politiikassa, finanssimaailmassa, koulutuksessa, tieteen tai taiteen johtopaikoilla. Jos keskustassa törmää mustaan ihmiseen, hänellä on kädessään luuta ja rätti."

No mitens sitten vaikka kanadalainen Stephen Elop (Nokian toimitusjohtaja) tai intialainen Rajeev Suri (Nokia Siemens Networksin toimitusjohtaja)? Eikö Suomen suurimpiin vientiyrityksiin ja työllistäjiin kuuluvat yhtiöt kelpaa? Vai tarkoittaako Abu-Hannu, että sen paperittoman somalialaisen koneinsinöörin pitäisi päästä näille johtopaikoille? Mä voin Abu-Hanna sanoa sulle, että moni suomalainen koneinsinööriksi kouluttautuva ei pääse edes oman alansa töihin, vaan joutuu hakeutumaan muulle töihin. Niin se vaan menee.

Ja mitä tuohon "luuta ja rätti" -kommenttiin tulee, niin tarkoitetaanko tässä nimenomaan töissä olevaa mustaa ihmistä, vai mustaa ihmistä yleensäkin?

Se on jännä miten rasismille löytyy aina selitys. Koskaan ei voida myöntää, että rasistilla olisi itsellään peiliin katsominen ja että rasistilla itsellään on asennevamma.

Tai sit se johtuu siitä, että nykyään te mulatit ja suvaitsevaiset määrittelette rasismiksi lähes kaiken muun paitsi mokutuksen.

Todellista rasismia en oo juurikaan havainnut edes tässä ketjussa.

Tai sit se johtuu siitä, että nykyään te mulatit ja suvaitsevaiset määrittelette rasismiksi lähes kaiken muun paitsi mokutuksen.

Todellista rasismia en oo juurikaan havainnut edes tässä ketjussa.

No nopealla etsinnällä löytyi mm. tämmönen:

27.04.2012, 18:48 #31757
lakipiste

Ali-ihmiset asialla. Mä en ainakaan enää edes pidä ählämeitä tai muita paskiaisia ihmisinä. Vittu viidakossa elävä apinalauma on viisaampi ku noi. Vois tulla joku uus holokausti joka pyyhkis ton kuonan alimpaan helvettiin täältä, ni tulis vihdoin rauhallista tällekin pallolle.

Tervettä maahanmuuttopolitiikan kritisointia, eikös.

No nopealla etsinnällä löytyi mm. tämmönen:

Tervettä maahanmuuttopolitiikan kritisointia, eikös.

Tunteen paloa.

Tässä ketjussa on kuitenkin 36 016 viestiä ni aika promillekerhoa rasistiset viestit on...

Asia postaus Appelsiinilta. Olipahan muiltakin tekstiä kuin Halla-Aholta..

Nyt kun oon viettäny puoli vuotta muslimi naisen kanssa samassa duunissa, voin todeta että ei se vika ole rasismissa läheskään aina. Tämä puolivälin kolmekymmentä vuotias nainen on haukkunut päin naamaa jokaista naispuolista työntekijää, huoraksi läskiksi jne. Kukaan ei ole ainakaan minun nähden sanonut hänelle koskaan takaisin, vaan ovat hiljaa kuunnelleet. Hän oli jopa kiinnostunut minusta jossain vaiheessa (:lol2:). Jos en ehtinyt vastaamaan hänen teksiviestipommituksiinsa vartissa, haukkui hän minut pystyyn rumin sanoin. Minun mielestä aika lapsellista. Tämäkin loppui vasta, kun vastasin rumasti haukkuihin. Sen jälkeen minua onkin haukuttu selän takana useita useita kertoja. Olen kuulemma mm. pannut puolta firmaa, rakastunut erääseen. En koskisi kehenkään periaatteesta.

En osaa sanoa kuinka kauan hän on asunut suomessa, mutta peruskoulu on ainakin käytynä suomessa. Hänellä on myöskin ihmeellisiä fantasioita hakata/paloitella/vääntää asiakkaita kuoliaaksi. Kelläpä ei, mutta kuka ne tuo ääneen esille?

Olenko siis kohdannut rasismia? Ilmeisesti en. Jos tilanne olisi toisinpäin, olisin rasisti.

Edit. Piti vähän siistiä.

UAH kirjoituksen jälkipuinti kertoo enemmänkin suomalaisten herkkähipiäisyydestä kuin rasismista. Henk. koht. ei paljoa liikuta - on vain hauska lukea kuinka ihmiset itkee puolesta ja vastaan ihan kuin tässä olisi joku maailmanloppu kyseessä.

80 -luvulla kun tummia poikia ei paljon kaduilla näkynyt, niin rasisimi johtui juuri siitä ettei oltu totuttu "neekereihin" (oli kyse sitten afrikkalaisesta, arabista tai kuubalaisesta). Nyt kun tummia poikia käppälee kaduilla vastaan harvase minuutti, niin rasismi johtuu siitä ettei "neekerit" tee töitä ja vaan riehuu. Ristiriitaista tässä on se, että postinkantaja mamut saa vähän väliä turpaan, mamuravintoloiden ikkunoita rikotaan ja työnhauissa suomalaista hakijaa pätevämpi mamuhakija jää ilman työpaikkaa.. (tämä viimeinen lause oli kärjistetty, eli ihan iisisti vaan)

Suomalaisista voisi varmaan todeta yleistävästi, että ovat ennakkoluuloisia. Mutta en sitten tiedä ovatko kuitenkaan enempää kuin muunkaan maalaiset. Toisaalta suomalainen kulttuuri ei kyllä ole myöskään mitenkään erityisen vieraanvarainen ja ystävällinen. Näillä asioilla ei ole kuitenkaan paljoakaan tekemistä rasismin kanssa.

Omasta mielestäni Suomessa ei ole mitenkään erityisen paljon rasismia. Voin kirjoittaa tähän vähän omia kokemuksia perusteluksi:
Kasvoin 80-luvulla Vantaalaisessa lähiössä. Siihen aikaan ei paljoakaan ulkomaalaisia siellä ollut. Eräs hyvä kaverini oli kuitenkin puoliksi thaimaalainen. Hänellä on aika tumma iho ja erottaa selvästi ettei ole suomalainen. En muista, että häntä olisi kiusattu tai, että hän olisi rasismia kokenut. Olisin kyllä huomannut, koska oltiin eräässä vaiheessa parhaat kaverit. Hän pelasi fudisjengissä ja oli normaali skidi. Koulussa kiusattiin enemmän esim. läskejä ja rillipäitä, kuin tätä jannua. Nykyään hän asuu Suomessa ja on valmistunut ammattikorkeesta ja on duunissa. Hänen kanssaan ei koskaan ole edes ollut puhetta rasismista, koska sellaista ei ole ilmennyt. Voi olla mahdollista, että joku satunnainen ohikulkija on jotain huudellut joskus. On mullekin joskus joku huudellut kadulla.

Eräs venäläinen poika tuli luokalleni ala-asteella, olisiko ollut 4:llä luokalla. Häntä kiusattiin aika paljon, tämä johtui siitä, että hän ei ollut syntynyt Suomessa, joten kieli ja maan tavat olivat hakusessa. Sellasia lapset valitettavasti usein on.

Yks kaveri on puoliks musta, hän on syntynyt Suomessa. Ei ole ikinä maininnut, että olisi kokenut rasismia, enkä ole sellaista huomannut kun ollaan oltu liikenteessä. Johtuu varmaan siitä, että osaa käyttäytyä ja on ulkoiselta olemukseltaan mukava ja kohtelias.

Sitten mulla on kavereita, jotka ei ole syntyneet Suomessa. Vietnamilaisia, Turkkilaisia ym. ja eivät ole rasismia valitelleet. Tykkäävät asua Suomessa ja käyvät duunissa. Ollaan liikuttu kaupungilla ja käyty baareissa ja tehty vaikka mitä, en muista että mitään rasismia olisi koskaan ilmennyt. Varmaan heillä on kuitenkin jotain yksittäisiä kokemuksia rasismista ja ennakkoluuloista, mutta mulkkuja on joka maassa.

Tämän valossa en ainakaan sanoisi, että Suomi on rasistinen paikka. En myöskään alkaisi yleistämään maahanmuuttajia rikollisiksi ja sosiaalipummeiksi. Nämä siis perustuen ihan omiin kokemuksiin.

Valitettavasti tätä threadia kun lukee, niin monet kyllä vaikuttaa rasisteilta. Tähän kai on tekosyynä Suomen epäonnistunut maahanmuuttipolitiikka. Se kuitenkaan oikeuta sitä, että haukutaan kaikki maahanmuuttaja (tai vähintäänkin ne jotka eivät ole valkoisia), ja kutsutaan halventavilla nimillä. Vaikka onhan se myös totta, että nykyinen maahanmuuttopolitiikka on perseestä ja aiheuttaa ongelmia.

Lisäksi valitettavasti monet ulkomaalaiset syyttävät suomalaisia rasisteiksi ja näkevät rasismia kaikkialla, aina kun asiat ei mene oman tahdon mukaan. Disgustilla tuntuu olevan hieman tämä vika.

Wille Rydman facebookissa:
Itse keskustelin nelisen vuotta sitten radiossa tunnin verran suorassa lähetyksessä Abu-Hannan kanssa Lähi-idän silloisesta tilanteesta. Lähetyksen jälkeen Abu-Hanna kieltäytyi kättelemästä minua, koska olin ollut hänen kanssaan eri mieltä.

Umayya myös asui tuolloin naapurustossani. Yritin kadulla kohdatessani aina tervehtiä häntä, mutta hän käänsi joka kerran mielenosoituksellisesti katseensa minusta pois päin.

En halua lähteä arviomaan, käyttäytyikö Umayya Abu-Hanna minua kohtaan huonosti johtuen ihonväristäni, etnisyydestäni, uskonnostani vai mistä, mutta huonosti – ja suvaitsemattomasti – hän käyttäytyi joka tapauksessa. Selvästikin hänen oli vaikea suvaita maailmankatsomusta, joka ei vastannut hänen omaansa. Että hän sitten tohtii samasta syyttää kokonaista kansakuntaa - siis Suomea - sitä pidän kyllä kornina.

Kertoo kuinka sekaisin toi aburaha oikein onkaan.

Juu, kyllä toi Abu-Hanna on aika vitun sekasin. On kyllä jollain tapaa älykäs, kun saa noin paljon huomiota kirjoituksillaan. Mutta hänen kaltaiset ihmiset mun mielestä vaan vaikeuttaa tätä maahanmuuttajien ja suomalaisten yhteiseloa. Tuntuu siltä, että hän haluaa kärjistää ongelmia, eikä ratkaista niitä.

Rydman tietenkin automaattisesti puhuu totta joka sanan..

Kyllä tota Abuhannan juttua voi lukea vähän pilke silmäkulmassa, mutta niin kannattaa lukea muidenkin poliitikkojen juttuja.

Ja vaikka tuosta Abuhannan jutusta olisi vain puoletkin totta, niin sekin on liikaa..

Valitettavasti tätä threadia kun lukee, niin monet kyllä vaikuttaa rasisteilta. Tähän kai on tekosyynä Suomen epäonnistunut maahanmuuttipolitiikka. Se kuitenkaan oikeuta sitä, että haukutaan kaikki maahanmuuttaja (tai vähintäänkin ne jotka eivät ole valkoisia), ja kutsutaan halventavilla nimillä. Vaikka onhan se myös totta, että nykyinen maahanmuuttopolitiikka on perseestä ja aiheuttaa ongelmia.

Töiden ja perhepiirin kautta on jo liikaa negatiivisia kokemuksia. Eikä netistä löytyvät numerofaktat kovin kivaa luettavaa ole. Kyllä multakin löytyy ulkomaalaisia kavereita muutama kappale, mutta he elävätkin kuten suomalaiset. Esimerkiksi Irakista ja Ghanasta. Annan jokaiselle mahdollisuuden aluksi; töissä en voi näyttää kokemuksen tuomaa ennakkoluuloa, mutta monesti ennakkoluulot osuvat oikeaan. Minun mielestä kenenkään ei tarvitse suvaita huonosti käyttäytyviä, edes suomalaisia. Huonoiten käyttäytyvät minun kokemuksen mukaan tulevat lähi-idästä, virosta, norjasta tai venäjältä. Sompuista ei ole steissi/ostarihengaajia ja uutisointia enempää kokemusta.

Noin kerran kuukaudessa kuulee naisen sanovan, että ei viitsi lähteä yksin yöllä kotiin. Jokaisella on tähän mennessä ollut sama syy; on ahdisteltu ja lähetty perään eikä ei ole kelvannut. Kaksi on sanonut että hävisi kamppailun. Kertaakaan syyllisenä ei ole ollut suomalaismies. Todella kivaa kuunnella, kun ei itse pysty auttamaan yhtään mitenkään.

Toissailtana baarin tanssilattialla ensimmäistä kertaa koskaan 2 naista vei mut ja kaverini kädestä pitäen pois lattialta, ilman ennakkokontaktia. Oltiin vieressä kun karvakäsi tuli niille juttelemaan. Tytöt yritti kohteliaasti hymyillen päästä eroon siitä. Ei onnistunut, joten ottivat meidät avuksi.

Pitäkää niin trollina kuin haluatte, mutta mun suvaitsevaisuus on loppunut jo ajat sitte näiden juttujen takia.

- - - Updated - - -

Kyllä tota Abuhannan juttua voi lukea vähän pilke silmäkulmassa, mutta niin kannattaa lukea muidenkin poliitikkojen juttuja.

Ja vaikka tuosta Abuhannan jutusta olisi vain puoletkin totta, niin sekin on liikaa..

Sun mielestä kaikki joilla on faktaa tai omakohtaista kokemusta maahanmuuton ongelmista, valehtelee. Kaikki tilastothan kumoaa yksi positiivinen tutkimus maahanmuutosta. Jonka perään haukut kaikki suomalaiset junteiksi ja rasisteiksi. Vittuako teet sitten täällä? Mene hollantiin perässä, kerran siellä todistetusti on asiat paremmin.

Tässä on selkeästi aika hyvä salaliitto päällä: kaikki, jotka ovat olleet Abu-Hannan kanssa tekemisissä valehtelevat siitä, millainen hän on henkilönä. Abu-Hanna sen sijaan kertoo totta. Koska se nyt vaan on todennäköisempää, että kaikki muut ovat yhdessä päättäneet valehdella ko. ihmisestä, joka tietenkin puhuu totta.

Taustatietona mainittakoon, että olen ko. henkilön kanssa samassa puolueessa, joten loogisesti minun pitäisi olla samalla puolella. En ole, koska mielestäni hänen asenteensa ja kirjoittelunsa lisäävät vastakkainasettelua ja rasismia sen sijaan, että vähentäisivät sitä.

Tässä on selkeästi aika hyvä salaliitto päällä: kaikki, jotka ovat olleet Abu-Hannan kanssa tekemisissä valehtelevat siitä, millainen hän on henkilönä. Abu-Hanna sen sijaan kertoo totta. Koska se nyt vaan on todennäköisempää, että kaikki muut ovat yhdessä päättäneet valehdella ko. ihmisestä, joka tietenkin puhuu totta.

Taustatietona mainittakoon, että olen ko. henkilön kanssa samassa puolueessa, joten loogisesti minun pitäisi olla samalla puolella. En ole, koska mielestäni hänen asenteensa ja kirjoittelunsa lisäävät vastakkainasettelua ja rasismia sen sijaan, että vähentäisivät sitä.

Luulisi sunkin sitten politiikassa mukana olevana omata sen verran luetunymmärtämisen taitoa, ettet kirjoittaisi noin typeriä. Lainaan itse itseäni:

Pilke silmäkulmassa :lol2:

Mikä kohta kirjoituksessa antaa ymmärtää, että sitä pitäisi lukea pilke silmäkulmassa?

Nääh, tunteen paloa vain. Ei tässä mistään rasismista ole kysymys.

Töiden ja perhepiirin kautta on jo liikaa negatiivisia kokemuksia. Eikä netistä löytyvät numerofaktat kovin kivaa luettavaa ole. Kyllä multakin löytyy ulkomaalaisia kavereita muutama kappale, mutta he elävätkin kuten suomalaiset. Esimerkiksi Irakista ja Ghanasta. Annan jokaiselle mahdollisuuden aluksi; töissä en voi näyttää kokemuksen tuomaa ennakkoluuloa, mutta monesti ennakkoluulot osuvat oikeaan. Minun mielestä kenenkään ei tarvitse suvaita huonosti käyttäytyviä, edes suomalaisia. Huonoiten käyttäytyvät minun kokemuksen mukaan tulevat lähi-idästä, virosta, norjasta tai venäjältä. Sompuista ei ole steissi/ostarihengaajia ja uutisointia enempää kokemusta.

Täh? Norjalaiset?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012123116502780_uu.shtml

Pääministeri Jyrki Katainen (kok) varoittaa, että nykymenolla rahat eivät riitä hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen. Siksi Suomea on hänestä pakko uudistaa.

Näin.. RAHAT EIVÄT RIITÄ, ja silti minkäänlaista käsiojossa tulijoiden tulvaan puuttumista ei poliittisella rintamalla tunnu tapahtuvan.
Tässä halvennetaan räikeästi suomalaisten Suomen eteen tekemää työtä.. sata vuotta rakennetaan itsenäistä valtiota ja sitten joku pari politiikkoa voi kaataa koko potin muiden eduksi mutta maamiestensä menetykseksi. Päälle viellä haalitaan toiseltapuolelta palloa jotain kamelikuskeja kuormittamaan jo valmiiksi pohjamutiin ajetut sosiaalisysteemit.

Tässä kaikessa on tarkoituksen mukaisuutta taustalla, katainenki puhui aikanaan(n. 4 vuotta sitten) 2013 alkavasta uudesta maailman järjestyksestä jossa varmasti kaikella pienemmällä osatekijällä on joku suunniteltu osansa.

SOPII KATSOA ITSE: http://www.youtube.com/watch?v=BuVgVFGOW-g

Suurin osa sosiaalitukien varassa elävistä on Suomessa ihan syntyperäisiä suomalaisia, joilla on vaaleat suorat hiukset ja siniset silmät. "?

taatusti on, mutta prosentuaalisesti asia on ihan toisin.

paljonko prosentuaalisesti kantasuomalaisista elää sosiaalipummeina? paljonko prosentuaalisesti maahanmuuttajista elää sosiaalipummeina?

Back
Ylös Bottom