Maahanmuutto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Aina on näin tehty ja tullaan aina tekemään.
Tällainen mentaliteetti estää kehityksen. Onneksi suurin osa ihmisistä haluaa kehittää sekä itseään että yhteiskuntaa. Jos kaikki olis aina ajatellut tällä tavoin, niin meillä rikolliset edelleen kivitettäis tai hirtettäis, eikö vaan?

"Kuumaverisyys" on pelkkää heikkoutta. Äkkipikainen ihminen antaa tunteille liikaa valtaa eikä osaa hallita itseään, ei sitä voi selittää sanomalla "mä nyt vain olen tällainen kuumaverinen". Ei luonto sua mitenkään hallitse ja pakota, sä itse päätät mitä teet ja mitä olet.
Sen mä ymmärrän että esimerkiksi alkoholi tai joku olotila voi vaikuttaa reaktioihin ja ihmiset tekee virheitäkin. Kaikilla ei myöskään luonnollisesti ole samanlaisia valmiuksia käsitellä päänsä sisällä tapahtuvia asioita. Koskaan ei kuitenkaan pidä tuuditautua siihen että "näin vaan on", jos on parantamisen varaa.

[venom];3852803 sanoi:
Turussa kaveri sai juuri kolmelta lähin-idän sankarilta turpaan, kun oli tanssilattialla törmänny yhteen. Mut onhan se toikin syy. Kun poliisit tuli paikalle, nää sankarit alko kusettamaan, että kaverilla olis ollut puukko. Tätä edellisellä kerralla joku "rasisti" sai koko baarin muslimit kimppuun, mut siihenkin varmaan oli joku yhtä painava syy. Turun yöelämässä myös tyttöystävä on joutunu aika usein kieltäytymään seurasta, kun tietty väestöryhmä on väkisin tunkenu pöytään, ja sai taannoin kuulla olevansa huora, kun kieltäytyi seurasta.

Kotikaupungissa - jossa kyseistä porukkaa on melko vähän - tällasta aika harvoin sattuu. Mut voi tietty olla sattumaa.

Muistuu kanssa eräs tapaus mieleen kun olin kaverin kanssa tulossa häiden jatkoilta puvut päällä, kravatit kaulassa ja käveltiin Helsingissä ent. Arkadia, ent. onnela, ent sedula , mikälie nykyisin ohi klo 03:00 aikaa yöllä. Siinä oli joku pizzanpaistaja saanut kyseisessä yö-kerhossa nenäänsä ja soittanut poliisit paikalle. Poliisit sitten siinä haastatteli sitä ja kun käveltiin ohi niin se kebabin-kääntäjä totes poliisille: "toi se oli , ota se kiinni" No Poliisihan siitä teki työtä käskettyä ja otti mut puhutteluun. Noo siinä sitten selviteltiin asiaa kyseisen kuppilan portsareiden ja poliisien ja muiden silminnäkijöiden kanssa 45min ja todettiin mun syyttömyys ja sain jaksaa matkaa. Sanotaan nyt näin, että vähemmästäkin alkaa pinnaa kiristää näiden paskanjauhajiien kanssa, menisivät vain himaan ja nuolisivat havansa ja jättäisivät kunnon kansaliset rauhaan.

Tällainen mentaliteetti estää kehityksen.

Millä tavalla ajattelit tämmöisen kehityksen onnistuvan? Joka maailman kolkassa, on se kolkka kuinka kehittynyt tahansa, niin aina on niitä miehiä, jotka selvittää riitansa tappelemalla. Naiset riitelee sanoilla, miehet nyrkeillä. Ei aina, mutta näin se menee.. Enkä nyt tarkoita, että kaikki miehet tappelee. Onko ollut havaittavissa jotain laskua pahoinpitelytilastoissa tässä vuosien saatossa? Totta kai se olisi hienoa, jos maapallosta saataisiin väkivaltavapaa planeetta, eikä kukaan koskaan kajoaisi toiseen tilanteesta riippumatta, mutta se on vain fantasiaa..

Onneksi suurin osa ihmisistä haluaa kehittää sekä itseään että yhteiskuntaa. Jos kaikki olis aina ajatellut tällä tavoin, niin meillä rikolliset edelleen kivitettäis tai hirtettäis, eikö vaan?

"Kuumaverisyys" on pelkkää heikkoutta. Äkkipikainen ihminen antaa tunteille liikaa valtaa eikä osaa hallita itseään, ei sitä voi selittää sanomalla "mä nyt vain olen tällainen kuumaverinen". Ei luonto sua mitenkään hallitse ja pakota, sä itse päätät mitä teet ja mitä olet.
Sen mä ymmärrän että esimerkiksi alkoholi tai joku olotila voi vaikuttaa reaktioihin ja ihmiset tekee virheitäkin. Kaikilla ei myöskään luonnollisesti ole samanlaisia valmiuksia käsitellä päänsä sisällä tapahtuvia asioita. Koskaan ei kuitenkaan pidä tuuditautua siihen että "näin vaan on", jos on parantamisen varaa.

Maailmassa on niin paljon epäkohtia ja vääryyksiä, jotka ei vaan kelailemalla parane. Väkivalta on yksi niistä. Olisi hienoa, JOS ei kenellekään koskaan veri kuumenisi ja tämän myötä nousisi nyrkit pystyyn, mutta se on maailman isoin JOS ja todella absurdi ajatus muutenkin.

Joo Disgust, kyllä ihan oikeasti länsimaissa on nykyisin aika paljon vähemmän väkivaltaa kuin vaikka tuhat vuotta sitten. Muslimina et tätä tietenkään ymmärrä, kun oma kulttuurisi ei ole pariin tuhanteen vuoteen kehittynyt millään tavalla.

Oot kyllä näiden juttujes perusteella niin vitun urpo kusipää että luulisin trolliks jos en paremmin tietäis.

Maailmassa on niin paljon epäkohtia ja vääryyksiä, jotka ei vaan kelailemalla parane. Väkivalta on yksi niistä. Olisi hienoa, JOS ei kenellekään koskaan veri kuumenisi ja tämän myötä nousisi nyrkit pystyyn, mutta se on maailman isoin JOS ja todella absurdi ajatus muutenkin.
Joskus on ok, että veri kuumenee, mutta jos menee nyrkkihipaksi sen takia, että joku kännikala huutaa neekeriä, niin voi pohtia näiden kavereiden yheiskuntakelpoisuutta. Toki jos kulkee porukassa, niin täytyyhän kavereille osoittaa, ettei valkonaama ole kovempi jätkä. Joillakin ryhmillä vittuilun noteeraamatta jättäminen ottaa aika pahasti miehuuden päälle ja tietyissä kulttuureissa se ei ole mies eikä mikään, joka ei vedä riidanhastajaa turpaan.

Mutta riidanhaastajia näkee kaikissa ihmisryhmissä - toisissa enemmän, toisissa vähemmän.

Paljon on saavutettu asioita, jotka joskus oli vain absurdia fantasiaa. Mitään ei kuitenkaan saavuteta sillä että tyydytään siihen mitä on.
En mä väitä että väkivalta saatais tosta vaan kitkettyä kokonaan pois, mutta on ihan selvää että jossain olosuhteissa väkivaltaa on paljon enemmän kuin jossain muissa ja tällöin voidaan todeta, että väkivaltaa pystytään vähentämään vaikuttamalla olosuhteisiin. Esimerkiksi oikeanlainen kasvatus ja koulutus vähentää tehokkaasti aggressiivista käytöstä.

Voidaan myös tarkastellaan tätä joidenkin kantaväestön yksilöiden ja maahanmuuttajayksilöiden välille muodostunutta kitkaa, niin kyllä siihen yritetään keksiä ratkaisuja. Ns. mokuttajat näkevät asian niin, että kantaväestö on liian suvaitsematonta ja siitä syystä maahanmuuttaja tuntee olevansa syrjitty ja tämä aiheuttaa ongelmia. Syrjitty ihminen ei luonnollisesti ole kovin yhteistyöhaluinen. Tämähän onkin osa totuutta ja mokuttajat yrittävät ratkaista ongelmaa tuputtamalla suvaitsevaisuutta kansalaisille. Ajatuksena ihan hyvä, mutta toistaiseksi on saatu aikaan vain negatiivisia vastareaktioita ihmisissä.
Toisaalta on pyritty parantamaan myös maahanmuuttajien sopeutumista ja vaikuttaa näin myös toisen osapuolen asenteeseen ja toimintaan. Pyritään kehittämään keinoja, joilla vieraaseen maahan ja kulttuuriin muuttanut henkilö saadaan kotiutettua ja sopeutettua mahdollisimman hyvin, ettei tapahtuisi syrjäytymistä, joka johtaa ongelmiin. Tämäkin on ajatuksena hyvä, mutta ei ole toiminut ihan niin kuin olisi toivottavaa. Kaikki maahanmuuttajat eivät välttämättä edes halua sopeutua uuteen yhteiskuntaan ja sen normeihin ja pysyttelevät usein mieluiten omissa porukoissaan, omalla kielellä. Ilmainen koulutuskaan ei välttämättä kiinnosta, vaikka se antaisi mahdollisuuden edistyä elämässä ja kun ei ole koulutusta, syrjäytyy hyvin helposti.

Sitten kun yhdistetään suomalaisten kankea suhtautuminen vieraaseen kulttuuriin ja syrjäytyneiden ulkomaalaisten häiriökäyttäytyminen, rötöstely ja jopa vakavat rikokset, saadaan kunnon soppa aikaiseksi. Tästä päästäänkin asiaan, jota mä oon alustanut: kun sä Disgust liikut kavereides kanssa ulkona, niin kuinka moni huutelu ja tappelu olisi vältetty, jos molemmilla osapuolilla olis ollut erilainen asenne? Mitä jos kukaan ei huutelisikaan teille mitään, mikä liittyy kulttuuriin/kansallisuuteen/rotuun/uskontoon? Eikö se vaikuttaisi merkittävästi näiden nahistelujen määrään? Nimittäin muun muassa tähän yritetään aktiivisesti keksiä ratkaisuja. Vielä tollaseen tilanteeseen on matkaa, mutta siihen kehitykseen tässä pyritään.
Mä en sitten tämän enempää halua aiheeseen syventyä, mulla ei ole niin paljoa kiinnostusta maahanmuuttopolitiikkaan yms. Halusin vaan tuoda esille ajatukseni siitä, että väkivaltaisia nahisteluja pystytään vähentämään ja maahanmuuttajien ja kantaväestön väliseen kitkaan pyritään vaikuttamaan, jolloin myös pahoinpitelyjä voidaan vähentää. Tämä vaatii myös yksilöiltä muutosta ja homma ei toimi niin, että todetaan asian vain olevan näin eikä muuksi muutu.

Hmmm. Siis jos Disgust nyt myöntää sen, että hänen kaltaisensa (ei loukkaavalla tavalla) ottaa kierroksia ja on muutenkin väkivaltainen ja tämä johtuu kulttuurista ja siitä mistä on tullut tänne maahanmuuttajana niin... hmmm. Eli siis nyt kun suomen tehtävä on kouluttaa maahanmuuttajista yhteiskuntakelpoisia suomalaisia niin joudumme ottamaan tulomaan tavat tänne koulutusmetodeiksi.

eli esimerkiksi jossain täällä videossa oli se viro-venäjä akselilta tullut nuorukainen joka opettajaa kiusasi. Tuollainen käytös siis saataisiin kuriin neuvostovenäjän keinoin. Tunti turpaan ja alasti nurkkaan seisomaan, 2 metrinen naapuri vahdiksi. oppisi tavoille heti alkuun. Vai miten tää menis?
Ja keksin samalla tärkeän tehtävän Afrikan mamuillekin. :D

Paljon on saavutettu asioita, jotka joskus oli vain absurdia fantasiaa. Mitään ei kuitenkaan saavuteta sillä että tyydytään siihen mitä on.
En mä väitä että väkivalta saatais tosta vaan kitkettyä kokonaan pois, mutta on ihan selvää että jossain olosuhteissa väkivaltaa on paljon enemmän kuin jossain muissa ja tällöin voidaan todeta, että väkivaltaa pystytään vähentämään vaikuttamalla olosuhteisiin. Esimerkiksi oikeanlainen kasvatus ja koulutus vähentää tehokkaasti aggressiivista käytöstä.

Voidaan myös tarkastellaan tätä joidenkin kantaväestön yksilöiden ja maahanmuuttajayksilöiden välille muodostunutta kitkaa, niin kyllä siihen yritetään keksiä ratkaisuja. Ns. mokuttajat näkevät asian niin, että kantaväestö on liian suvaitsematonta ja siitä syystä maahanmuuttaja tuntee olevansa syrjitty ja tämä aiheuttaa ongelmia. Syrjitty ihminen ei luonnollisesti ole kovin yhteistyöhaluinen. Tämähän onkin osa totuutta ja mokuttajat yrittävät ratkaista ongelmaa tuputtamalla suvaitsevaisuutta kansalaisille. Ajatuksena ihan hyvä, mutta toistaiseksi on saatu aikaan vain negatiivisia vastareaktioita ihmisissä.
Toisaalta on pyritty parantamaan myös maahanmuuttajien sopeutumista ja vaikuttaa näin myös toisen osapuolen asenteeseen ja toimintaan. Pyritään kehittämään keinoja, joilla vieraaseen maahan ja kulttuuriin muuttanut henkilö saadaan kotiutettua ja sopeutettua mahdollisimman hyvin, ettei tapahtuisi syrjäytymistä, joka johtaa ongelmiin. Tämäkin on ajatuksena hyvä, mutta ei ole toiminut ihan niin kuin olisi toivottavaa. Kaikki maahanmuuttajat eivät välttämättä edes halua sopeutua uuteen yhteiskuntaan ja sen normeihin ja pysyttelevät usein mieluiten omissa porukoissaan, omalla kielellä. Ilmainen koulutuskaan ei välttämättä kiinnosta, vaikka se antaisi mahdollisuuden edistyä elämässä ja kun ei ole koulutusta, syrjäytyy hyvin helposti.

Sitten kun yhdistetään suomalaisten kankea suhtautuminen vieraaseen kulttuuriin ja syrjäytyneiden ulkomaalaisten häiriökäyttäytyminen, rötöstely ja jopa vakavat rikokset, saadaan kunnon soppa aikaiseksi. Tästä päästäänkin asiaan, jota mä oon alustanut: kun sä Disgust liikut kavereides kanssa ulkona, niin kuinka moni huutelu ja tappelu olisi vältetty, jos molemmilla osapuolilla olis ollut erilainen asenne? Mitä jos kukaan ei huutelisikaan teille mitään, mikä liittyy kulttuuriin/kansallisuuteen/rotuun/uskontoon? Eikö se vaikuttaisi merkittävästi näiden nahistelujen määrään? Nimittäin muun muassa tähän yritetään aktiivisesti keksiä ratkaisuja. Vielä tollaseen tilanteeseen on matkaa, mutta siihen kehitykseen tässä pyritään.
Mä en sitten tämän enempää halua aiheeseen syventyä, mulla ei ole niin paljoa kiinnostusta maahanmuuttopolitiikkaan yms. Halusin vaan tuoda esille ajatukseni siitä, että väkivaltaisia nahisteluja pystytään vähentämään ja maahanmuuttajien ja kantaväestön väliseen kitkaan pyritään vaikuttamaan, jolloin myös pahoinpitelyjä voidaan vähentää. Tämä vaatii myös yksilöiltä muutosta ja homma ei toimi niin, että todetaan asian vain olevan näin eikä muuksi muutu
.

Hyvä ja asiallinen teksti ilman turhia provoiluja.

Boldattuun kohtaa:

Ajatuksesi on kovin kaunis ja toivon hartaasti, että joskus tuohon päästään. Kyllä, monet nahistelut oltaisiin vältetty ilman turhia vastakkainasetteluja. Sanoit tuossa, että mitä jos kukaan ei sitä tai tätä.. tässähän onkin se ongelma. Se on vain jossittelua. En tiedä kuka on tähän aktiivisesti kehittämässä ratkaisuja, enkä oikein mun pienessä päässä pysty järkeilemään, että minkälaisia nämä ratkaisut tulisivat olemaan. Sitä kehitystä todellakin odotellessa, mutta aika utopialta se vielä vaikuttaa kun nykymenoa katsoo. Ensimmäinen kehityksen askel Suomessa olisi, että väkevät viinat kielletään lailla. Niin kauan kun näin ei ole, niin on edes turha puhua mistään "väkivallattomasta Suomesta".

Hyvä ja asiallinen teksti ilman turhia provoiluja.

Boldattuun kohtaa:

Ajatuksesi on kovin kaunis ja toivon hartaasti, että joskus tuohon päästään. Kyllä, monet nahistelut oltaisiin vältetty ilman turhia vastakkainasetteluja. Sanoit tuossa, että mitä jos kukaan ei sitä tai tätä.. tässähän onkin se ongelma. Se on vain jossittelua. En tiedä kuka on tähän aktiivisesti kehittämässä ratkaisuja, enkä oikein mun pienessä päässä pysty järkeilemään, että minkälaisia nämä ratkaisut tulisivat olemaan. Sitä kehitystä todellakin odotellessa, mutta aika utopialta se vielä vaikuttaa kun nykymenoa katsoo. Ensimmäinen kehityksen askel Suomessa olisi, että väkevät viinat kielletään lailla. Niin kauan kun näin ei ole, niin on edes turha puhua mistään "väkivallattomasta Suomesta".

Ei helvetti. Ja pilvi lailliseks eiks joo koska sä tykkäät siitä :D

Hmmm. Siis jos Disgust nyt myöntää sen, että hänen kaltaisensa (ei loukkaavalla tavalla) ottaa kierroksia ja on muutenkin väkivaltainen ja tämä johtuu kulttuurista ja siitä mistä on tullut tänne maahanmuuttajana niin... hmmm. Eli siis nyt kun suomen tehtävä on kouluttaa maahanmuuttajista yhteiskuntakelpoisia suomalaisia niin joudumme ottamaan tulomaan tavat tänne koulutusmetodeiksi.

Öö missä olen sanonut mitään tämmöistä? Sanoin, että valitettavasti omalle kohdalle on sattunut joskus suoraan riitaa haastava suomalainen ja tilanne on siitä eskaloitunut. Sanoin myös, että suomalaisten huuteluja ja riidanhaastamisia ulkomaalaisten suuntaan näkyy vähän väliä tuolla yöelämässä (tai no nykyään harvoin tulee käytyä, mutta nuorempana). Mutta hyvä yritys vääristää mun sanomisia..

eli esimerkiksi jossain täällä videossa oli se viro-venäjä akselilta tullut nuorukainen joka opettajaa kiusasi. Tuollainen käytös siis saataisiin kuriin neuvostovenäjän keinoin. Tunti turpaan ja alasti nurkkaan seisomaan, 2 metrinen naapuri vahdiksi. oppisi tavoille heti alkuun. Vai miten tää menis?
Ja keksin samalla tärkeän tehtävän Afrikan mamuillekin. :D

Samaa mieltä. Suomen kouluissa on liian löysä kuri.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Samaa mieltä. Suomen kouluissa on liian löysä kuri.

Itseasiassa mä olen tätä teoriaa kehitellyt jo peräti normaalissa kauppakäyttäytymisessä. Useat somalinaiset tarvitsevat selkeästi opastusta ihan vaan siinä että viilipurkin päälle ei kasata maitopurkkeja. Olen siis ihan käytännössä repinyt somalipoikaa kädestä ja vienyt vihaisena äidillensä. Ja näpännyt samaa rouvaa sormille edellämainitussa viilipurkkiepisodissa. Oppipas perkele. Ja seuraavalla kerralla meni nätisti rikkoutumatta kärriin ja kaiken lisäksi hei ja hymy irtosi molemminpuolin seuraavalla kauppakäynnillä. En kiellä etteikö tätä toimintaa siis tapahdu suomalaistenkin joukossa mutta kovaa kättä välillä tarvitaan ettei päästä "kuin pellossa" lapsia kasvattamaan.

näin itähelsingissä vuosia sitten.

Valtaojalta loistava kirjoitus.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012091816092107_uu.shtml

- En ole varmaan ainoa, jonka mieleen uutisia katsellessa väkisinkin nousee poliittisesti täysin epäkorrekti ajatus: "Siellä ne rättipäät taas riehuu.", Valtaoja kirjoittaa viitaten viime päivien mellakoihin, jotka saivat alkunsa Innocence of Muslims -elokuvasta.

Valtaoja esittää kirjoituksessaan islamilaisen maailman olevan rappiolla. Se on hänen mielestään itse pahin vihollisensa - ei sen arvoja kohti hyökkäävä länsi.

Valtaoja teroittaa kirjoituksessaan terveen, niin ulkoa kuin sisältä tulevan kritiikin välttämättömyyttä. Hänen mielestään islamin maailma ja kulttuuri ovat kritiikin puuttuessa jämähtäneet paikoilleen.

- Kun omaa itseään ei voida eikä haluta arvioida kriittisesti ja muutoshenkisesti, suunnataan turhautunut raivo ulkopuoliseen maailmaan.

Valtaoja kirjoittaa islamilaisen maailman jääneen jälkeen tiedemaailmassa. Tähtitieteen professori viittaa kirjoituksessaan islamilaisen maailman tuotoksiin luonnontieteissä ja suhteeseen käännöskirjallisuuteen.

- Koko arabimaailma on kääntänyt tuhannen vuoden aikana yhtä monta vieraskielistä kirjaa kuin Espanjassa käännetään vuodessa, Valtaoja siteeraa tekstissään professori Kari Enqvistiä.

Valtaoja kirjoittaa, että mellakoijat itse vetävät uskontonsa ja kulttuurinsa lokaan, vaikka protestoivat omasta mielestään lokaamista vastaan. Professori muistuttaa myös, että länsimaissa kaikkia uskontoja kyseenalaistetaan koko ajan.

- Yksi uskonto ei voi vaatia itselleen yleismaailmallista ehdotonta koskemattomuutta, kun sitä ei muillekaan enää sivistysvaltioissa taata.

IL

Heitän kysymyksen, johon itselläni ei ole vastausta. Kuinkahan iso prosentti sun mielestä Suomessa baaritappeluista on ulkomaalaisten aiheuttamia? Onko noi viikonloppuiset snägäri-, taksijono-, baari- jne. tappelut yleensä ulkomaalaisten heiniä?

Kuinka iso prosentti Suomessa tapahtuneista puskaraiskauksista on ulkomaalaisten tekemiä? Kuinka iso prosentti pääkaupunkiseudun pahoinpitelyistä on ulkomaalaisten tekemiä, entäpä varkauksista ja ryöstöistä? Ja niin, kuinkahan iso prosentti Suomessa on ulkomaalaisia?

Eiköhän ne luvut kerro jokaiselle täysiä käyvälle, ettei heitä enempää tarvita tänne rikastamaan. Nuff said.

Kuntavaalien alla täytyy kiittää rouva fortunaa että tää kunta on vanhan liiton kokkareiden ja persujen käsissä! risupartakommarit seisoo tyhjällä kojulla kaikissa tapahtumissa...saatanan hyvältä tuntuu :)

- - - Updated - - -

Ja tässä kunnassa on kuitenkin teollisuuspohjaa eli vasureiden kutemispohjaa ja silti tulee tukkaan :)

Kuntavaalien alla täytyy kiittää rouva fortunaa että tää kunta on vanhan liiton kokkareiden ja persujen käsissä! risupartakommarit seisoo tyhjällä kojulla kaikissa tapahtumissa...saatanan hyvältä tuntuu :)

- - - Updated - - -

Ja tässä kunnassa on kuitenkin teollisuuspohjaa eli vasureiden kutemispohjaa ja silti tulee tukkaan :)

Kyllä, samaa olen katsellut :D Kyllä Rydman sanoi tuossa taannoisessa fb päivityksessään helvetin hyvin. Että mitäs jos Suomessakin keskityttäisiin siihen, että on mitä verottaa tulevaisuudessakin, eikä vain veroteta. Rydmanista minä pidän hemmetisti, siinä on paketissa järki ja talousajattelu. Saa nähdä vaan, sitten kun mies eduskuntaan pääsee, että miten se siellä realisoituu.

Kyllä se Rydmanien ajattelu vielä murtautuu läpi vaikka XBB ja Katainen kuinka tappelis vastaan :)

Joidenkin veri on kuumempaa ja kynnys pieneen nujuamiseen välillä on matalampi. Ihmiset on erilaisia.

Josta syystä ihmisiä joiden veri on kuumempaa ja kynnys pieneen nujuamiseen pienempi ei pitäisi tänne lainkaan ottaa. Erot eri kansojen välillä kun ovat melkoisia.

Kuinkahan iso prosentti sun mielestä Suomessa baaritappeluista on ulkomaalaisten aiheuttamia?

Suhteessa populaan aivan helvetin iso.

Tällainen mentaliteetti estää kehityksen. Onneksi suurin osa ihmisistä haluaa kehittää sekä itseään että yhteiskuntaa. Jos kaikki olis aina ajatellut tällä tavoin, niin meillä rikolliset edelleen kivitettäis tai hirtettäis, eikö vaan?

Aivan kuten toverimme Lähi-idässä tekevät.

Tämä ei valitettavasti pidä paikkansa.

Käyttäytymisgenetiikasta tiedetään että esim. taipumus väkivaltarikollisuuteen, kuten suurinpiirtein kaikki muukin on osittain perinnöllistä.

Sen mä ymmärrän että esimerkiksi alkoholi tai joku olotila voi vaikuttaa reaktioihin

Kuten myös esim. testosteroni, serotoniini, dopamiini ja oksitosiini.

Joka maailman kolkassa, on se kolkka kuinka kehittynyt tahansa, niin aina on niitä miehiä, jotka selvittää riitansa tappelemalla.

Tietenkin, mutta jossain maailman kolkissa näitä miehiä on huomattavasti enemmän kuin toisaalla.

Onko ollut havaittavissa jotain laskua pahoinpitelytilastoissa tässä vuosien saatossa?

Ainankin länsimaissa väkivalta on laskenut viimeisen tuhannen vuoden aikana jopa tuhannesosaan, eli kyllä.

Lähi-idässä ja muissa barbaarikansojen asuttamissa paikoissa tuskin.

Ensimmäinen kehityksen askel Suomessa olisi, että väkevät viinat kielletään lailla. Niin kauan kun näin ei ole, niin on edes turha puhua mistään "väkivallattomasta Suomesta".

Voi sinua höpönassua.

Tuota koitettiin jo 1920-luvulla laihoin tuloksin. Tietysti kieltolaki koski kaikkia viinaksia, mutta hyvin sitä tenukepit Vinetonkin voimalla jaksavat vääntää.

Kuinka iso prosentti Suomessa tapahtuneista puskaraiskauksista on ulkomaalaisten tekemiä? Kuinka iso prosentti pääkaupunkiseudun pahoinpitelyistä on ulkomaalaisten tekemiä, entäpä varkauksista ja ryöstöistä? Ja niin, kuinkahan iso prosentti Suomessa on ulkomaalaisia?

Eiköhän ne luvut kerro jokaiselle täysiä käyvälle, ettei heitä enempää tarvita tänne rikastamaan. Nuff said.

Ajauduit sivuraiteelle. Nyt oli puhe tappeluista..

Ette jätkät nyt ole tosissanne. Ei nyt oikeasti äijien välinen matsi baarin pihalla mikään iso juttu ole. Ei saatana.

Mä itse vieroksun jo aikalailla koko machoilu kulttuuria ja sitä miehisyyden korostamista: mutta olen ollut siinä luulossa, että miehet tarvittaessa ratkaisevat asiansa nyrkein. Väkivalta on rumaa ja vastenmielistä, mutta varsin tehokas menetelmä lopettamaan erimielisyydet.

Olen kyllä sen verran kännissä että en saa puettua ajatuksia sanoiksi. Joten lähden väkivallan sanomaa jakamaan Iranilaisen tyttöystäväni viereen. :pano:

Koko yhteiskunnasta on järki kadonnut. Yritetään löytää argumentteja millä saadaan puolustettua maahanmuuttajia henkeen ja vereen. Vaikkakin heitä on tullut tänne vieraan maahan muukalaisina ja tekevät vieraskoreina prosentuaalisesti ison osan rikoksista. Sentään tätä puolustetaan ja hyväksytään kaikki rasismiin viitaten.

Maailmassa on niin paljon erilaisia kulttuureja ja erilaisia ihmisiä. Niinkuin on erilaisia eläimiäkin eri vyöhykkeillä. Ei sitä pingviiniäkään tarvitse integroida tiikereiden keskelle. Kunnioitetaan muita ihmisiä ja annetaan kaikkien kukkien kukkia, mutta omilla sijoillaan. Annetaan heidän rakentaa omanlaisensa yhteisö omalla tavallaan. On tarkoitettu, että ei persaukinen somali savimajassa voi elättää kymmentä lasta. Osa väkisinkin kuolee luonnollisesti. Kun sellainen integroidaan Suomeen ja synnyttää tänne kymmenen lasta, josta yhteiskunta huolehtii saa koko somaliyhteisö väkisinkin väärän signaalinin, joka on aivan luonnotonta. Jonkin aikaa se toimii, mutta eihän tuollaissa mitään hyvää jatkuvuutta voi olla. Tuloksiena syrjäytyminen ja rikollisuus.

Erilaisia kulttuureja on ja kuuluukin olla eri vyöhykkeillä ja maissa. Se on se rikkaus. Ei se, että erilaisia populaatioita sijoitetaan toisten keskelle ja luodaan sekasortoa. Maailmassa on paljon erilaisuutta ja kaikki on aina suhteellista ja subjektiivista kokemusta. Meistä voi tuntua moni asia kurjalta, mutta joillekin se on normaalia vuosituhansien aikana rakentunutta arkea.

On sivistystä ja sivistymättömyyttä. Niiden yhdistäminen ei luo sivistystä vaan konflikteja. Vuosituhansien kulttuurit ja mallioppimiset eivät muutu vaikka kuinka yritettäisiin tänne sopeuttaa kaikenlaisia monikulttuureja. Tästä seuraa meidän oman kulttuurin luhistuminen seuraavina vuosikymmeninä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom