Maahanmuutto

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Ei voi muuta kuin sanoa, että sääliksi käy teitä. Ei voi käydä edes kauppakeskuksessa shoppailemassa, kun ulkomaalaisia näkyy siellä enemmän. Tota mä kutsun jo suoraan muukalaispeloksi.

Te pohjois-afrikkalaiset ja somalit sitten vasta xenofobista ja pelkurimaista porukkaa oottekin ku pitää aina muuttaa sinne missä heimoveljetkin on. Ettekö te uskalla muuttaa muualleku itä-helsingin gettoihin?

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Itäkeskus on kyllä mahtava paikka, kun ramadan päättyy. Ainakin kerran olen silloin sinne eksynyt ja kyllä somalia tosiaan mäkkärissä kuhisee ja kaislikossa suhisee. 18.8 näyttää tänä vuonna tuo paastojuhla loppuvan. Täytyy varmaan käydä kävelemässä paikka läpi silloin. On se kyllä uskomaton näky.

Te pohjois-afrikkalaiset ja somalit sitten vasta xenofobista ja pelkurimaista porukkaa oottekin ku pitää aina muuttaa sinne missä heimoveljetkin on. Ettekö te uskalla muuttaa muualleku itä-helsingin gettoihin?

Itse en ole koskaan asunut itä-helsingissä. Ja Suomessa ei ole gettoja.

Eri kulttuureissa se perhekeskeisyys näyttelee vähän isompaa roolia. On siis täysin ymmärrettävää, että halutaan asua läheisten ja tuttavien lähellä. Mun mielestä ei mitään outoa siinä. Mä tykkään kyllä itä-helsingistä muutenkin näin yleisesti. Jos kaikki ihmiset Helsingistä katoisi, niin viihtyisin itä-helsingissä silti. Kivoja alueita ja mukavia ulkoilupaikkoja paljon.. Kulkuyhteydetkin hyvät.

- - - Updated - - -

video..
Disgusti taitaa mahtua hyvin tonne joukkoon, mut itse en kyllä viitsi.

En pelkää ihmisiä. Uskallan kyllä käydä hakemassa aterian ja nauttia sen vaikka 1008 somalin keskellä. Sulla käypi elämä kohta tukalaksi, kun ulkomaalaisten määrä vaan lisääntyy. Suosittelen muuttoa pohjois-islantiin.

^Heh. Suomalaiset haluavat asua keskenään omassa porukassa -> vitun rasistit. Somalit haluaa asua keskenään omassa porukassa -> perhekeskeisyyttä.

Kuka noin on sanonu? Aika junttia.

Jos ulkomaalaiset lopettaisi ostarissa käymisen, koska suomalaiset --> vitun rasistit. Jos suomalaiset lopettaisi ostarissa käymisen, koska ulkomaalaiset --> vitun rasistit.

Itse en ole koskaan asunut itä-helsingissä. Ja Suomessa ei ole gettoja.

Eri kulttuureissa se perhekeskeisyys näyttelee vähän isompaa roolia. On siis täysin ymmärrettävää, että halutaan asua läheisten ja tuttavien lähellä. Mun mielestä ei mitään outoa siinä. Mä tykkään kyllä itä-helsingistä muutenkin näin yleisesti. Jos kaikki ihmiset Helsingistä katoisi, niin viihtyisin itä-helsingissä silti. Kivoja alueita ja mukavia ulkoilualueita paljon.. Kulkuyhteydetkin hyvät.

- - - Updated - - -

En pelkää ihmisiä. Uskallan kyllä käydä hakemassa aterian ja nauttia sen vaikka 1008 somalin keskellä. Sulla käypi elämä kohta tukalaksi, kun ulkomaalaisten määrä vaan lisääntyy. Suosittelen muuttoa pohjois-islantiin.

Ei gettoja siinä missä ranskassa, mutta gettoutuminen on jo hyvän matkaa edennyt.

Eli ei-suomalaisten kohdalla kyse on perhekeskeisyydestä ja suomalaisten kohdalla kyse on xenofobiasta. Tässä taas paistaa toi sun muslimitausta ja kaikkea leimaava uhriutuminen ja marttyyrin roolin vetäminen.

- - - Updated - - -

^Heh. Suomalaiset haluavat asua keskenään omassa porukassa -> vitun rasistit. Somalit haluaa asua keskenään omassa porukassa -> perhekeskeisyyttä.

sinähän se ehdit ensin...

- - - Updated - - -

Kuka noin on sanonu?

Sinä itse vastasit kysymykseeni näin kuten hyvin tiedät, mutta esität taas tietämätöntä kun huomasit lipsauttaneesi kerrankin oman mielipiteesi tänne etkä pelkkää väistelyä ja taqqiyaa.

^

Kuin vitun väärin sä pystyt ymmärtämään mun kirjotuksen?

Ulkomaalaiset muuttaessaan Suomeen ovat vähemmistö eikö niin. Mikä siinä on niin outoa, jos he mielellään haluavat asua lähellä heimonvelijään uudessa tuntemattomassa maassa? Eikä se ole noin mustavalkoista. Itä-helsinki on täynnä kaupungin asuntoja ja kaupunki sijoittelee mamuperheitä itä-helsinkiin. Ei siinä paljo pääse vaikuttamaan. Kaiken lisäksi itä-helsingissä on halvemmat vuokrat suhteessa muuhun Helsinkiin. Kovin selkeitä asioita nämä, eikä pitäisi aikuiselle miehelle tehdä vaikeuksia ymmärtää.

Ei voida siis verrata sitä, että ulkomaalaiset asuu samoilla hoodeilla versus suomalainen lopettaa itäkeskuksessa asioimisen, koska mamut. Kaksi täysin eri asiaa.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Eikö se kulttuurin sopeutuminen sujuisi vähän paremmin jos ne ulkomaalaiset hengailis suomalaisten kanssa, eikä aina vain pyöris omissa porukoissa? Kielenkin voisi opppia vähän nopeammin. Ai niin, eihän niiden tarviste sopeutua, suomalaisten velvollisuus on sopeutua niiden kulttuuriin.

Itse olin viime vuonna ramadan päätös juhlapäivänä vuorossa ja oli kyllä omalla tavallaan aika mieleenpainuva ilta. Kohteessa oli valkoihoisia asiakkaita alle 10, loput olivat muslimeita. Heistä noin 90% käyttäytyi hyvin ja olivat selvinpäin läpikulku matkalla, loput 10% heistä olivat kunnon jurrissa ja tappelivat sitten keskenään siellä. Yksi vanhempi muslimi mies tuli silloin multa kysymään, että onko tämä meininki täällä aina tälläistä. Jouduin toteamaan että on silloin kun nämä nuoret muslimi miehet nauttivat alkoholituotteita, mikään ei ole pyhää ja kaikkea saa tehdä.

Disgust: Oon työskennellyt aikanaan siinä tallillanaukion kupeessa ja kyllä puhut totta, että narkit sun muut siellä sekaannusta aiheuttaa mutta kyllä ne tumma hipiäisten laumat siellä myös etenkin iltaisin notkuu ja riehuu. Tosin, nykyisin tuntuu että nämä sun ystävät aiheuttavat lähinnä harmia Helsingin ydinkeskustassa mukaan lukien Kaisaniemen puisto.

^

Kuin vitun väärin sä pystyt ymmärtämään mun kirjotuksen?

Ulkomaalaiset muuttaessaan Suomeen ovat vähemmistö eikö niin. Mikä siinä on niin outoa, jos he mielellään haluavat asua lähellä heimonvelijään uudessa tuntemattomassa maassa? Eikä se ole noin mustavalkoista. Itä-helsinki on täynnä kaupungin asuntoja ja kaupunki sijoittelee mamuperheitä itä-helsinkiin. Ei siinä paljo pääse vaikuttamaan. Kaiken lisäksi itä-helsingissä on halvemmat vuokrat suhteessa muuhun Helsinkiin. Kovin selkeitä asioita nämä, eikä pitäisi aikuiselle miehelle tehdä vaikeuksia ymmärtää.

Ei voida siis verrata sitä, että ulkomaalaiset asuu samoilla hoodeilla versus suomalainen lopettaa itäkeskuksessa asioimisen, koska mamut. Kaksi täysin eri asiaa.

Kyllähän tästä päivänselvästi aukeaa ylläoleva:
Eri kulttuureissa se perhekeskeisyys näyttelee vähän isompaa roolia. On siis täysin ymmärrettävää, että halutaan asua läheisten ja tuttavien lähellä. Mun mielestä ei mitään outoa siinä.
vai mitä?

Mikä siinä on outoa, että suomalaiset viihtyvät myös omanlaistensa seurassa?

Turha itkeä siitä, että kaupunki asuttaa yhteen nippuun. Suomessa on kokeiltu hajasijoittamista, mutta aina ne rikastajat valuvat omiensa keskuuteen. Toki marttyyrimuslimina tämäkin on sinun mielestäsi kaupungin syytä. Maaseudulla on muuten vielä halvempaa kuin itä-helsingissä.

Ei pitäisi olla edes muslimille vaikea ymmärtää.

Käsittääkseni mä puhuin yleisesti ottaen siitä, että ihmiset viihtyy omankaltaistensa seurassa.

Ei voi muuta kuin sanoa, että sääliksi käy teitä. Ei voi käydä edes kauppakeskuksessa shoppailemassa, kun ulkomaalaisia näkyy siellä enemmän. Hohhoijaa, ei ole helppoa teillä ei. Itis alkaa olemaan jo nuhjuinen, vanha ja ränsistynyt, kun samaan aikaan Selloa ja Jumboa rempataan minkä keritään. Itis on ollut jo viimeiset 10 vuotta semmonen kulahtanu ja harmaa. Eiköhän se syy noihin kävijämäärien laskuun piile jossain siinä ennemmin..

Tota mä kutsun jo suoraan muukalaispeloksi.

edit. Ne on sitäpaitsi ne spurgut ja narkkarit, jotka siellä ovien suulla ja Tallinnanaukiolla heiluu, jotka sitä levottomuutta aiheuttaa.

Se mitään muukalaispelkoa ole jos ei halua käydä itiksessä. Luitko ollenkaan tuon jutun palautteita? Olisko lähes 90% palautteista tyyliin et eivät käy enään itiksessä koska siellä saa monikulttuurillisen multi bläjäyksen puolessa tunnissa. Menen todellakin mielummin paikkaan jossa ei ole näitä moniosaajia joka tuolilla/käytävillä molottamassa omia juttujaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkään pelon kanssa. Se tuskin on ainoa syy kävijämäärien tipppumiseen mutta selvä osasyy kuitenkin. Sulta se löytyy joka juttuun kaunis selitys, etkö vaan ymmärrä et osa tästä mamuporukasta on niin sikoja et normi kansalainen ei halua olla niiden kanssa missään tekemisissä.

Se mitään muukalaispelkoa ole jos ei halua käydä itiksessä.

Muukalaispelko, muukalaisviha.. menee kaikki samaan kastiin.

Luitko ollenkaan tuon jutun palautteita? Olisko lähes 90% palautteista tyyliin et eivät käy enään itiksessä koska siellä saa monikulttuurillisen multi bläjäyksen puolessa tunnissa.

Googlaa asiasta lisää, niin huomaat, että isolla osasta ihmisistä syy on joku ihan muu.

Menen todellakin mielummin paikkaan jossa ei ole näitä moniosaajia joka tuolilla/käytävillä molottamassa omia juttujaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkään pelon kanssa.

..eli muukalaisvihaa sitten?

Se tuskin on ainoa syy kävijämäärien tipppumiseen mutta selvä osasyy kuitenkin. Sulta se löytyy joka juttuun kaunis selitys, etkö vaan ymmärrä et osa tästä mamuporukasta on niin sikoja et normi kansalainen ei halua olla niiden kanssa missään tekemisissä.

Katsos tähän kohtaan haluisin tarttua. Normikansalainen? Eli siis sun mielestä suurin osa, selvä enemmistö, toisin sanoen lähes kaikki Suomen kansasta ei halua olla missään tekemisissä ulkomaalaisten kanssa? Se, että sinä + muutama muu tässä ketjussa vaikuttavista potee muukalaisallergiaa ei tee kaikista suomalaisista samanlaisia.. Joudun valitettavasti vetää tähän kohtaan taas kaukaa haetun, mutta totuutta mukailevan PerSu kortin eli, jos asia oikeesti on niin kuin harhaluuloisena uskot --> PerSuja olisi äänestänyt huomattavasti isompi osa suomalaisista kuin 2 / 10. Kyllä, tämä oli kaukaa haettu kortti, mutta sulla ei ole sun väitteen tukemiseksi mitään muuta kuin "musta tuntuu".

Tosta itiksestä vielä sen verran, että juu varmasti jotkut säälittävät on vaihtanu shoppailupaikkaa ulkomaalaisten takia. Siinä sä olet oikeassa..

^Et viittis laittaa sanoja kenenkään suuhun valmiiksi. Eli sun mielestä ne jotka on vaihtanu shoppailupaikan mamujen takia on säälittäviä? Mä en tunne muukalaisvihaa enkä muukalaispelkoa, elän jokapäiväistä elämää ihan sun mainitsemien muukalaisten kanssa, kaveripiiristä löytyy monenlaista mamua enkä pelkää heitä yhtään. Syyt löytyy ihan muualta kuin mistää pelosta mutta sinulle se on tietysti helpoin syy ymmärtää kun et ymmärrä sitä tosiasiaa että osa näistä moniosaajista pilaa tämän maan ja jo pelkästään sen takia osa ihmisistä välttelee heitä.

Niin eli muukalaisvihaa sitten? Jos ei vihaa tai pelkoa, niin miksikä kutsut sitä tunnetilaa, jonka takia välttelet paikkoja, joissa on ulkomaalaisia? Ja kyllä, mun mielestä se että vaihtaa hyväksi havaittua shoppailupaikkaa sen takia, että sinne on tullut lisää ulkomaalaisia, on todella säälittävää ja noloa..

^Et viittis laittaa sanoja kenenkään suuhun valmiiksi. Eli sun mielestä ne jotka on vaihtanu shoppailupaikan mamujen takia on säälittäviä? Mä en tunne muukalaisvihaa enkä muukalaispelkoa, elän jokapäiväistä elämää ihan sun mainitsemien muukalaisten kanssa, kaveripiiristä löytyy monenlaista mamua enkä pelkää heitä yhtään. Syyt löytyy ihan muualta kuin mistää pelosta mutta sinulle se on tietysti helpoin syy ymmärtää kun et ymmärrä sitä tosiasiaa että osa näistä moniosaajista pilaa tämän maan ja jo pelkästään sen takia osa ihmisistä välttelee heitä.

Se on kato niin, että muslimi ajattelee niin, että kaikissa tapauksissa häntä sorretaan ja hän on uhri ja siihen muslimi opetetaan pienestä pitäen. Sen takia muslimi ei voi ymmärtää, että hänen tai kaltaistensa tekemisessä voisi olla mitään vikaa. Kaikkialla vaanii suuri ja paha rasismi sekä sortaja valkoinen heteromies.

Hommaforumilla kirjoittaa Itiksessä yrittäjänä toimiva kaveri, tässä mietteitä:
Pitää paikkansa. Mitä monikulttuurisemmaksi touhu on mennyt, sitä vähemmän on ollut MAKSAVIA asiakkaita. 18 vuoden yrittäjyys lähi-itäkeskuksessa on kyllä avannut silmät. Niin paljon ottaa aivoon, että on suorastaan vaikeaa kirjoittaa tästä enempää. Hs:n kommentoijat ovat jo sitä paitsi kohtuu tyhjentävästi asiasta kertoneetkin.

Tuo väite ei kylläkään pidä paikkaansa. Tai olet käsittänyt jutun jotenkin väärin. Itiksen asiakkaiden ostoksiin käyttämä raha on noin puolet kilpailevien kauppakeskusten vastaavasta. Ymmärtäähän tuon jo loogisestikin ajattelemalla...

...Kun maksavat asiakkaat vähenevät, tulee tilalle käveleviä "asiakkaita". Tai istuvia (jotka ovat jo tyystin vallanneet Piazzan kahvilan).

Jumbon kaltaiseen kauppakeskukseen mennään varta vasten ostamaan - ei kuluttamaan aikaa. Yhdellä käynnillä selviää, mikä ero näillä kauppakeskuksilla on.

Ihan varmasti ei tarvitse: on jo riittävän piinallista katsoa maksavien asiakkaiden hiljakseen tapahtuvaa hupenemista.

Sulta jäi Disgust muuten vastaamatta toi, että ku itä-Helsingissä on halpaa ni siks siellä on mamuja, mut miksei maaseudulla sit ole ku siellä on vielä halvempaa? Jos kerta maahanmuuttajat kyllä tykkäis hengailla kantaväestön kanssa.

- - - Updated - - -

Niin eli muukalaisvihaa sitten? Jos ei vihaa tai pelkoa, niin miksikä kutsut sitä tunnetilaa, jonka takia välttelet paikkoja, joissa on ulkomaalaisia? Ja kyllä, mun mielestä se että vaihtaa hyväksi havaittua shoppailupaikkaa sen takia, että sinne on tullut lisää ulkomaalaisia, on todella säälittävää ja noloa..

Ehkä se ei häiriöiden ja meluamisen takia ole enää hyvä shoppailupaikka? comprende? ilman pelkoa ja vihaa, pelkkää vittuuntumista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom