Asiaa sivuten niin menin juuri naimisiin ulkomaalaisen kanssa, josta tulee kohta maahanmuuttaja. Olen nyt koittanut selvittää hivenen tätä Suomen maahanmuuttopolitiikkaa. Vaimoni ei tule saamaan mitään tukia ikinä, koska minä tienaan niin paljon. Oleskeluluvan saadakseen ( enintään yksi vuosi) hänellä pitää olla perheside tai todistus työpaikasta. Näidenkin kanssa oleskelulupa ei tule ihan helpolla. Tämän vuoden jälkeen me voimme hakea oleskelulupaa neljäksi vuodeksi ja sitten kansalaisuutta. (ihan näin lonkalta sanottuna)
Minun mielestäni tämä on ihan OK. Miksi suomalaisten veronmaksajien pitäisi maksaa siitä, että minä menen naimisiin jonkun kanssa? Suomeen muuttavan pitää myös todistaa osallistuvansa tähän yhteiskuntaan, joka on ihan OK.
Ongelmahan on se, että tänne otetaan jengiä ohi normaalien kuvioiden, jos he ymmärtävät kertoa olevansa vainottuja jonkin syyn takia. Ja sitten heille tulee kaikki ilmaiseksi, kun vain muistaa huutaa "rassismi", joka tilanteessa.[/QUOTe
sivutaan viela lisaa... myoskaan sina aikana kun olekelulupa hakemus on vireilla ei voi tyoskennella mitaan, ei edes poimia mansikoita tiloilta. Se vahan harmittaa, koska ainakin taalla pain luvan saantia saa odetella n. 11kk . No nyt myydaan mustikoita

Ja ne saattavat myontaa oleskeluluvan vain vuoden kerrallaan, eika suomen kansalaisuudesta taija olla ihmeempaa hyotya jos on pysyva oleskelulupa.