Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Vaikka siis Ruotsissa raiskaus määritellään laveasti, niin nämä ulkomaalaiset raiskaajat karkoittamalla lukua saataisiin pudotettua ainakin puolella, joka laskisi Ruotsin sijoitusta todella huomattavasti. Eikö?

Näytät tajunneen mitä ajoin takaa. Tuo että Ruotsin sijoitus "laskisi todella huomattavasti" vaatisi kuitenkin sellaisen mitättömän pikkuasian kuin että tuon Halla-ahon ja muiden sekopäiden rummuttama luku pitäisi paikkansa. Todellisuudessa Ruotsi on raiskaustilastoissa eurooppalaista keskitasoa. http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011021113171859_ul.shtml

Minkä ryhmän "käsialaa" tuo nyt sitten voisi olla? Muslimien tekemissä iskuissa on usein taustalla ryhmittymiä, mm. Suomessa tapahtuneet ampumiset ovat ainakin tiettävästi olleet yksityishenkilön toteuttamia. Toki vaikkapa muslimin tekemä uskontoon liittyvä terroriteko voi olla yksityishenkilönä tehty myös.

Ihmiset, jopa ammattijournalistit ja tutkijat, sortuvat aivan räikeään edustavuusharhaan kun he spekuloivat näitä terroritekojen syyllisiä. Europolin tutkimusten mukaan aivan mitätön osa eurooppalaisista terrori-iskuista on muslimifundamentalistien tekemiä. Useimmiten asialla ovat olleet paikalliset nationalistiset separatistit. Tuo edustavuusharha on toki ymmärrettävissä, koska islamilaisesta terrorismista on sen kymmenen vuotta jauhettu niin tiuhaan. Mutta silti, pienen reflektion jälkeen luulisi että ei olisi kovin vaikea myöntää olleensa väärässä.

Ihmiset, jopa ammattijournalistit ja tutkijat, sortuvat aivan räikeään edustavuusharhaan kun he spekuloivat näitä terroritekojen syyllisiä. Europolin tutkimusten mukaan aivan mitätön osa eurooppalaisista terrori-iskuista on muslimifundamentalistien tekemiä. Useimmiten asialla ovat olleet paikalliset nationalistiset separatistit. Tuo edustavuusharha on toki ymmärrettävissä, koska islamilaisesta terrorismista on sen kymmenen vuotta jauhettu niin tiuhaan. Mutta silti, pienen reflektion jälkeen luulisi että ei olisi kovin vaikea myöntää olleensa väärässä.

Islamistien harjoittama terrori onkin varmaan suhteellisen vähäistä jos sitä yritetään suhteuttaa terroritekoihin yleensä. Esim. ETA:n, IRA:n ja vastaavien tekemät iskut ovat kuitenkin euroopan sisäisiä asioita, eikä niitä voida välttää esim. muuttamalla maahanmuuttopolitiikkaa.

Jos noita joidenkin hommalaisten tekijästä esitettämiä spekulaatioita tarkoitit, niin eiköhän siellä ole yleisesti myönnetty että eivät pitäneet kutiaan. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, tuo Hommaforum on maahanmuutokriittinen foorumi (tjsp.), ja siten sen aihealueisiin ei varsinaisesti edes kuulu ETAn kaltaisten järjestöjen toiminta, kun sillä ei ole täällä suurta vaikutusta. Islamilainen terrori sen sijaan ainakin sivuaa tuon forumin aihealuetta, ja luultavasti siksi siellä keskitytään siihen. Hiukan kuin jossain vasurianarkistien vastaavilla palstoilla saatetaan pitää suurta meteliä huumeiden käytön ympärillä pyörivästä lainsäädännöstä, mutta vastaavasti esim. verojen maksamiseen liittyvä lainsäädäntö ei välttämättä kiinnosta.

Puhuin kaikenlaisista ihmisistä yleensä. 9/11:n jälkeen yleinen ajattelutapa on se että terrorismi on islamilaista terrorismia. Vähän kuin kylmän sodan aikaan ihmiset ajattelivat että kaikki uhkat liittyvät atomipommiin.

Voisin kuvitella, että vaikkapa espanjalaiset eivät pidä terrorismia pelkästään muslimien tekosina. Vaikkapa pohjoismaalaisille ja jenkeille ETA tai jokin muu "paikallinen" terroristijärjestö ei näy niin uhkaavana, kuin iskuilla uhittelevat islamilaiset terroristijärjestöt.

Vastaan MEE:lle tuolta Oslon terroriketjusta.

En missään tapauksessa vastusta tietyn väristen tai tietyn uskonnon edustajien oleskelua, asumista tai työskentelyä Suomessa. Vastustan oman kulttuurin, arvojen, lakien ja tapojen nöyrtymistä vieraiden vaatimusten mukaisesti. Olen aina kannattanut sanontaa "maassa maan tavalla" enkä tahallisesti käyttäydy vastoin jonkun maan moraalikäsityksiä/arvoja tai lakeja, ja vaadi erityisoikeuksia heidän tapojaan maahan polkien. Tämä ei vain toimi toisinpäin. Me kyllä nöyrrymme ja annamme erityisoikeuksia ja pyytelemme anteeksi olemassaoloamme omassa maassamme.

Mitä nuo vieraiden vaatimukset mielestäsi sitten ovat, joihin ei täällä voida suostua? Ketkä niitä ovat esittäneet ja missä?

Valitettavasti esimerkiksi pakolaisille on annettava joitakin erityisoikeuksia jotta heitä voidaan kohdella asianmukaisesti. Suomen lain mukaan kaikkia on kuitenkin kohdeltava tasavertaisesti, joten tällaiset erityisoikeudet usein ovat rinnasteisia oikeuksille joita suomalaisilla on. Jotkut ehkä näkevät maahanmuuttajien tuet epäreiluina suomalaisten tukiin verrattuna, mutta todellisuudessa suomalaisten sosiaaliturva on paremmalla tolalla kuin maahanmuuttajien. Nuo hyysäämispuheet ovat usein myös vailla todellisuuspohjaa, vaikka joitakin räikeitä yksittäistapauksia on.

Jos jatketaan vielä noista tuista, niin suomalainen yhteiskunta on hyväksynyt perusarvokseen kaikkien auttamisen ja tukemisen paljon ennen kuin täällä oli pakolaisia ja turvapaikanhakijoita. Mitään "niiden vaatimuksiin taipumista" on turha väittää.

Vastaan MEE:lle tuolta Oslon terroriketjusta.

Mitä nuo vieraiden vaatimukset mielestäsi sitten ovat, joihin ei täällä voida suostua? Ketkä niitä ovat esittäneet ja missä?

Valitettavasti esimerkiksi pakolaisille on annettava joitakin erityisoikeuksia jotta heitä voidaan kohdella asianmukaisesti. Suomen lain mukaan kaikkia on kuitenkin kohdeltava tasavertaisesti, joten tällaiset erityisoikeudet usein ovat rinnasteisia oikeuksille joita suomalaisilla on. Jotkut ehkä näkevät maahanmuuttajien tuet epäreiluina suomalaisten tukiin verrattuna, mutta todellisuudessa suomalaisten sosiaaliturva on paremmalla tolalla kuin maahanmuuttajien. Nuo hyysäämispuheet ovat usein myös vailla todellisuuspohjaa, vaikka joitakin räikeitä yksittäistapauksia on.

Jos jatketaan vielä noista tuista, niin suomalainen yhteiskunta on hyväksynyt perusarvokseen kaikkien auttamisen ja tukemisen paljon ennen kuin täällä oli pakolaisia ja turvapaikanhakijoita. Mitään "niiden vaatimuksiin taipumista" on turha väittää.
Onhan täällä vuosien aikan ollut jos jonkinlaista ehdotelmaa mm. joulujuhlien ja suvivirren yms. poistamisesta, ne kun loukkaa muhamettilaisia.

"Erityisoikeuksia jotta heitä voidaan kohdella asianmukaisesti". Avaapa tuota hiukan. Tarkoitatko että esim. mamun pitää ohittaa kotimainen työnhakija, kun se jää muuten työllistymättä kun työnantaja on rasisti (heikolla kielitaidolla ja kouluttamattomuudella ei tietty ole mitään tekemistä sen kanssa)? Vai mitä ajat takaa?

Perustele sinä välillä puheitasi. Todellisuudessa Suomalaisten tuet ovat paremmat? Hyysäämispuheet ovat vailla todellisuuspohjaa? Oletko kenties jossain työpaikassa jossa eteesi tulee kylmää faktaa, vai mihin perustat väitteesi?

Yksi iso ongelma on perheenyhdistämiset, jonka turvin yksi Somalimies raahaa tänne toistakymmentä "sukulaistaan".

Suomalainen maahanmuuttopolitiikka ja tuet on myös mamujen yleinen naurun aihe, ja muutama vanhemman polven Suomalaistunut mamu on ihmetellyt minkä ihmeen takia Suomi antaa homman jatkua?

Olen siis töissä poliisissa, ja olen ollut tekemissä jonkin verran myös maahanmuuttoasioiden kanssa. Näen päivittäin monikulttuuristumisen "ihanuuden", enkä kyllä ole vieläkään keksinyt, että miksi se on jotenkin tavoitelta asia.

Kuten MEE sanoi toisessa ketjussa, maassa maan tavalla. Ihmiset muuttavat tänne ulkomailta. Sopeutukoot he meidän elämänrytmiimme eikä toisinpäin.

Näistä asioisa on keskusteltu täällä ennenkin.

Onhan täällä vuosien aikan ollut jos jonkinlaista ehdotelmaa mm. joulujuhlien ja suvivirren yms. poistamisesta, ne kun loukkaa muhamettilaisia.

Onko muita? Koska toi suvivirsijuttu oli ainakin uutisankka. Vapaa-ajattelijat ovat ottaneet kantaa suvivirteen, mutta hehän ovat uskonnottomia ja valkoisia heteromiehiä. Joulujuhlajutusta en löydä muuta kuin sen että joku 30-lapsinen päiväkoti oli perunut kristillisen joulujuhlan parin maahanmuuttajalapsen takia. Tämä on väärin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että suomalainen yhteiskunta olisi perumassa koulujen joulujuhlia. Järki käteen.

"Erityisoikeuksia jotta heitä voidaan kohdella asianmukaisesti". Avaapa tuota hiukan. Tarkoitatko että esim. mamun pitää ohittaa kotimainen työnhakija, kun se jää muuten työllistymättä kun työnantaja on rasisti (heikolla kielitaidolla ja kouluttamattomuudella ei tietty ole mitään tekemistä sen kanssa)? Vai mitä ajat takaa?

En tarkoita mitään rasismihössötystä. Vaan esimerkiksi sitä että turvapaikanhakijoille pitää järjestää vastaanottokeskus jossa he voivat odottaa viranomaiskoneiston sylkemiä päätöksiä. Luulen että tämä on jossain kv-sopimuksessakin vaadittu asia.

Perustele sinä välillä puheitasi. Todellisuudessa Suomalaisten tuet ovat paremmat?

Todellisuudessa suomalaisille maksettava toimeentulotuki on 30% enemmän kuin turvapaikanhakijoille maksettava. Vastaanottokeskuksissa on toki ilmainen majoitus, mutta kuitenkin.

http://www.intermin.fi/intermin/hom...26EC7B#Paljonkoturvapaikanhakijoillemaksetaan

Hyysäämispuheet ovat vailla todellisuuspohjaa? Oletko kenties jossain työpaikassa jossa eteesi tulee kylmää faktaa, vai mihin perustat väitteesi?

En usko noita hyysäämispuheita ennenkuin näen jotain todisteita siitä. Netti on täynnä esimerkkejä siitä kuinka noi maahanmuuttokriitikoiden lässytykset osoittautuu huhuiksi ja hevonpaskaksi. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Noi kylmät faktat voi lukea esim. sisäministeriön tai kelan sivuilta. Viranomaistiedot ovat julkisia.

Yksi iso ongelma on perheenyhdistämiset, jonka turvin yksi Somalimies raahaa tänne toistakymmentä "sukulaistaan".

No mitä sille voi tehdä? Ottaa se Tanskan mallinen pisteytyskäytäntö, jossa maahantulevalla pitää olla korkea koulutus tai paljon rahaa? Varmaan aika moni suomalainen mies joka aikoo tuoda venäläisen tai thaimaalaisen vaimonsa Suomeen tykkäisi siitä...

Kuten MEE sanoi toisessa ketjussa, maassa maan tavalla. Ihmiset muuttavat tänne ulkomailta. Sopeutukoot he meidän elämänrytmiimme eikä toisinpäin.

Millä perusteella mamut eivät olisi sopeutumassa meidän elämänrytmiimme?

Näistä asioisa on keskusteltu täällä ennenkin.

Onko muita? Koska toi suvivirsijuttu oli ainakin uutisankka. Vapaa-ajattelijat ovat ottaneet kantaa suvivirteen, mutta hehän ovat uskonnottomia ja valkoisia heteromiehiä. Joulujuhlajutusta en löydä muuta kuin sen että joku 30-lapsinen päiväkoti oli perunut kristillisen joulujuhlan parin maahanmuuttajalapsen takia. Tämä on väärin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että suomalainen yhteiskunta olisi perumassa koulujen joulujuhlia. Järki käteen.

En tarkoita mitään rasismihössötystä. Vaan esimerkiksi sitä että turvapaikanhakijoille pitää järjestää vastaanottokeskus jossa he voivat odottaa viranomaiskoneiston sylkemiä päätöksiä. Luulen että tämä on jossain kv-sopimuksessakin vaadittu asia.

Todellisuudessa suomalaisille maksettava toimeentulotuki on 30% enemmän kuin turvapaikanhakijoille maksettava. Vastaanottokeskuksissa on toki ilmainen majoitus, mutta kuitenkin.

http://www.intermin.fi/intermin/hom...26EC7B#Paljonkoturvapaikanhakijoillemaksetaan

En usko noita hyysäämispuheita ennenkuin näen jotain todisteita siitä. Netti on täynnä esimerkkejä siitä kuinka noi maahanmuuttokriitikoiden lässytykset osoittautuu huhuiksi ja hevonpaskaksi. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Noi kylmät faktat voi lukea esim. sisäministeriön tai kelan sivuilta. Viranomaistiedot ovat julkisia.

No mitä sille voi tehdä? Ottaa se Tanskan mallinen pisteytyskäytäntö, jossa maahantulevalla pitää olla korkea koulutus tai paljon rahaa? Varmaan aika moni suomalainen mies joka aikoo tuoda venäläisen tai thaimaalaisen vaimonsa Suomeen tykkäisi siitä...

Millä perusteella mamut eivät olisi sopeutumassa meidän elämänrytmiimme?
Jaa että ei ole vastaanottokeskuksia? Olen ollut aika monessa vastaanottokeskuksessa, mutta ilmeisesti ne eivät olleetkaan sellaisia...

Kas kun TURVAPAIKANHAKIJOILLA (joilla siis on matalammat tuet. Myönteisen päätöksen saaneella on jo luonnollisesti kovemmat) on aina melkoisen uudet kännykät ja kalliimmat vaatteet kuin meikäläisellä. Olen aina ihmetellyt tuota. Osa selittyy varmasti varastamisella (olen siis ollut monta kertaa tekemisissä vaatteita varastavien turviksien kanssa, joten ei ole mutuilua), mutta eihän se voi pitää paikkaansa että niin moni turviksista varastaa, eihän? Heidänhän piti olla kulttuuriamme rikastuttavaa ja tarpeellista väkeä. Tuo vaatteiden paljous selittyy siis jollain muulla...(tai sitten se on vaan se varastaminen)

Ainakin jokin aika sitten "viranomaistiedot" eivät todellakaan olleet julkisia. Maahanmuuttoon ja sen järjestelmän väkinäiseen tekohengittämiseen käytetyt rahavirrat olivat melkoisen hyssyttelyn takana.

En tiedä mikä olisi järkevintä, ei tuollainen Tanskan malli huonokaan olisi. Se on fakta, että jotain pitää tehdä ennen kuin homma lävähtää kokonaan käsiin. Ja älä tule mulle urputtamaan "miten niin lävähtää käsiin". Minä joudun sen todellisuuden kanssa elämään päivästä toiseen, sinä luet hallituksen laatimat viralliset laput. Ghettoutuminen on todellisuutta, samoin kielitaidottomuus ja työn tekemättömyys. Nuoret mamut osaavat kyllä suomea, mutta eipä heitäkään näytä työnteko tai opiskelu nappaavan.

Et EDELLEENKÄÄN vastannut siihen, mikä tuossa monikulttuuristumisessa on niin hienoa että siihen pitäisi pyrkiä? Minä luettelin joitain (suppeasti, esimerkkejä on vaikka kuinka paljon) huonoja ilmenneitä puolia, kerro sinä niitä hyviä.

Jaa että ei ole vastaanottokeskuksia? Olen ollut aika monessa vastaanottokeskuksessa, mutta ilmeisesti ne eivät olleetkaan sellaisia...

En sanonut että ei ole vastaanottokeskuksia, taisit ymmärtää väärin. Sanoin että vastaanottokeskukset ovat yksi tällainen erityiskohtelun piirre joka tuli mulle mieleen. Kuulen mielelläni esimerkkejä muista.

Kas kun TURVAPAIKANHAKIJOILLA (joilla siis on matalammat tuet. Myönteisen päätöksen saaneella on jo luonnollisesti kovemmat) on aina melkoisen uudet kännykät ja kalliimmat vaatteet kuin meikäläisellä. Olen aina ihmetellyt tuota. Osa selittyy varmasti varastamisella (olen siis ollut monta kertaa tekemisissä vaatteita varastavien turviksien kanssa, joten ei ole mutuilua), mutta eihän se voi pitää paikkaansa että niin moni turviksista varastaa, eihän? Heidänhän piti olla kulttuuriamme rikastuttavaa ja tarpeellista väkeä. Tuo vaatteiden paljous selittyy siis jollain muulla...(tai sitten se on vaan se varastaminen)

Myönteisen päätöksen saaneilla on luonnollisesti kovemmat tuet, koska suomen laissa lukee niin. Ei ne kuitenkaan paremmat ole kuin suomalaisilla. Vai luuletko että ovat? Miksi niin?

Ainakin jokin aika sitten "viranomaistiedot" eivät todellakaan olleet julkisia. Maahanmuuttoon ja sen järjestelmän väkinäiseen tekohengittämiseen käytetyt rahavirrat olivat melkoisen hyssyttelyn takana.

Viranomaisen toiminnan julkisuutta säätelee sen niminen laki. Missäköhän noita rahavirtoja on hyssytelty? Tiedän että jotkut yksittäiset hörhöt ovat pyytäneet kuntia selvittämään "maahanmuuton kustannuksia". Se on aivan järjetön pyyntö, perustelut voi lukea vaikka tästä: http://pinjanieminen.blogspot.com/2011/05/ihmisen-hinta.html

Et EDELLEENKÄÄN vastannut siihen, mikä tuossa monikulttuuristumisessa on niin hienoa että siihen pitäisi pyrkiä? Minä luettelin joitain (suppeasti, esimerkkejä on vaikka kuinka paljon) huonoja ilmenneitä puolia, kerro sinä niitä hyviä.

Koska se on oikein? Miksi Suomen pitäisi nyt yhtäkkiä eristäytyä, eihän se ole ennenkään tehnyt niin? Aina siitä on seurannut jotain hyvää, esimerkiksi kansainvälistä kauppaa joka on poikinut työpaikkoja.

Kas kun TURVAPAIKANHAKIJOILLA (joilla siis on matalammat tuet. Myönteisen päätöksen saaneella on jo luonnollisesti kovemmat) on aina melkoisen uudet kännykät ja kalliimmat vaatteet kuin meikäläisellä. Olen aina ihmetellyt tuota. Osa selittyy varmasti varastamisella (olen siis ollut monta kertaa tekemisissä vaatteita varastavien turviksien kanssa, joten ei ole mutuilua), mutta eihän se voi pitää paikkaansa että niin moni turviksista varastaa, eihän? Heidänhän piti olla kulttuuriamme rikastuttavaa ja tarpeellista väkeä. Tuo vaatteiden paljous selittyy siis jollain muulla...(tai sitten se on vaan se varastaminen).

Olisko työnteko esimerkiksi yksi tyyli, jolla mamu saa ostettua hienoja vaatteita? Taidat olla sellainen kateudesta vihreä natsipoliisi, jolla suppeampi katse kuin rotan perseellä. Eihän sunlainen voi uskoa duunarimamun olemassaoloon.

Sen verran tunnen norjalaisia miehiä että voin sanoa siellä olevan aika vittuuntuneita norjan tilanteeseen elinkustannusten ja maahanmuutto/pakolaispolitiikan osalta. Terrorismiä ei tietysti kukaan sielläkään kannata vaan kyse on yksittäisen kahelin tekosista, politiikot vaan tekevät mitä haluavat siellä(kin).

Sen verran tunnen norjalaisia miehiä että voin sanoa siellä olevan aika vittuuntuneita norjan tilanteeseen elinkustannusten ja maahanmuutto/pakolaispolitiikan osalta. Terrorismiä ei tietysti kukaan sielläkään kannata vaan kyse on yksittäisen kahelin tekosista, politiikot vaan tekevät mitä haluavat siellä(kin).

Mä tunnen myös yhden norjalaisen kaverin ja täytyy sanoa, että se vihaa maahanmuuttajia enemmän, kuin kukaan mun tuntemani suomalainen. Ne kuulemma aiheuttaa ihan vitusti ongelmia siellä. Se on myös valittanut noista elinkustannuksista.

Koska se on oikein? Miksi Suomen pitäisi nyt yhtäkkiä eristäytyä, eihän se ole ennenkään tehnyt niin? Aina siitä on seurannut jotain hyvää, esimerkiksi kansainvälistä kauppaa joka on poikinut työpaikkoja.

Mikä Helvetin idea ottaa suomi täytee somaleita, jotka raiskaa ja ryöstelee eikä osaa olla kunnolla. Kerro tämä minulle!

Miten musta tuntuu, ettei täälläkään juuri kukaan vastusta sitä, että suomeen tultaisiin ulkomailta töihin ja sopeuduttaisiin. Se mitä tässä ketjussa taidetaan pääosin vastustaa ja ainakin mitä suomalaiset pääosin vastustaa on että tullaan kehitysmaista ja eletään suomessa edelleen sen kulttuurin mukaan, jonka takia siellä kotimaassa soditaan. Ja samoin kritisoidaan sitä, että suomessa hyväksytään kulttuurin varjolla naisten alistaminen ja kaikenlainen muukin spedeily: "se vaan kuuluu niiden kulttuuriin". Ei tuollaisia pidä hyväksyä. Ja sopeutuminenhan ei edes tarkoita sitä, että unohdetaan se koko kulttuuritausta. Se tarkoittaa vain sitä, että oma toiminta ei ole ristiriidassa suomalaisten arvojen kanssa.

Itsekkään en todellakaan lähtisi siihen, että kaikki monikulttuurisuus olisi hyvästä, kuten suomessa usein ajatellaan. Muut kulttuurit rikastavat tasantarkkaan siihen asti suomalaista kulttuuria, kun ne eivät ole ristiriidassa suomalaisten arvojen kanssa. Se ei ole mitään rikkautta, että muslimimies pakottaa naisensa kulkemaan huntu päässä se on pelkkää sovinismia.

Ja ihan vielä huomautuksena, että miksi en usko suomalaisten juurikaan paheksuvan ulkomaalaista työvoimaa on se, että olen ollut maahanmuuttajien baarissa portsani noin 5. vuoden ajan. Tuona ainaka itse kuulin enemmän vittuiluja siitä että olen bodari kuin kuulin rasistisia kommentteja omistajista.

Olisko työnteko esimerkiksi yksi tyyli, jolla mamu saa ostettua hienoja vaatteita? Taidat olla sellainen kateudesta vihreä natsipoliisi, jolla suppeampi katse kuin rotan perseellä. Eihän sunlainen voi uskoa duunarimamun olemassaoloon.
Kun ko. henkilöt ovat poliisitoiminnan kohteena (noissa tapauksissa yleensä ollut näpistys tai varkaus), luonnollisesti tarkistan myös heidän verotietonsa, ja niiden puuttuessa selvitystä työpaikasta ja palkasta. Et ikinä arvaa minkälaiset heidän tulonsa ovat olleet...

Onhan mamuja työntekijöinä paljonkin, se on selvä (kuten on myös selvää että isompi osa on sellaisia jotka EIVÄT ole työssä). Tunnen jopa monta mamua jotka ovat tosi hyviä tyyppejä, ja heitäkin vituttaa tuo elintasopakolaisuus joka Suomessa suvaitaan silmää räpäyttämättä. Selvyyden vuoksi, en ole missään nimessä sitä vastaan, että joku ulkomaalainen muuttaa Suomeen, opiskelee kielen, elää lakien ja kulttuurimme mukaan, käy töissä ja elää muutenkin ihmisiksi. Tuo ei vain ole todellisuuttaa läheskään kaikilta osin, ja mieletön rahan syytäminen kotouttamiseen on mielestäni täysin järjetöntä.

Meillä on ongelmia ja rahareikiä omasta takaa ihan tarpeeksi. Ei tarvitse väkisin kehittää niitä lisää ja yrittää teeskennellä että se on hyvä juttu.

Edit. Selvennetään vielä ettei kukaan tule saivartelemaan. En nyt tässä tapauksessa laske mamuksi Brittejä, Ruotsalaisia ym. Eli terminologia on hiukan väärä tässä tapauksessa, mutta säästää aikaa.

Mihin tämä väite perustuu? Omiin mielikuviisi? Tasa-arvoinen kohtelu ei tarkoita eriarvoista kohtelua.

Varmaan joo omiin mielikuviin. En nyt just tähän hätään keksi muita erityiskohtelun muotoja kuin vastaanottokeskusten olemassaolo. Siksi pyysinkin muita esimerkkejä.

Onko vastaanottokeskukset suomalaisten mielestä eriarvoista kohtelua?

Edit: no yksi on ehkä se mamujen uimahallivuoro. Se vaan ei ollut mitään viranomaisen taholta tulevaa erityiskohtelua, vaan maahanmuuttajanaiset itse olivat vuokranneet uimahallin käyttöönsä, samoin kuin vaikkapa urheiluseura voi tehdä.

Miten musta tuntuu, ettei täälläkään juuri kukaan vastusta sitä, että suomeen tultaisiin ulkomailta töihin ja sopeuduttaisiin. Se mitä tässä ketjussa taidetaan pääosin vastustaa ja ainakin mitä suomalaiset pääosin vastustaa on että tullaan kehitysmaista ja eletään suomessa edelleen sen kulttuurin mukaan, jonka takia siellä kotimaassa soditaan. Ja samoin kritisoidaan sitä, että suomessa hyväksytään kulttuurin varjolla naisten alistaminen ja kaikenlainen muukin spedeily: "se vaan kuuluu niiden kulttuuriin". Ei tuollaisia pidä hyväksyä. Ja sopeutuminenhan ei edes tarkoita sitä, että unohdetaan se koko kulttuuritausta. Se tarkoittaa vain sitä, että oma toiminta ei ole ristiriidassa suomalaisten arvojen kanssa.

En ole havainnut että suomessa hyväksyttäisiin tai suvaittaisiin naisten alistamista. Mistä olet saanut sellaisen kuvan?

Itsekkään en todellakaan lähtisi siihen, että kaikki monikulttuurisuus olisi hyvästä, kuten suomessa usein ajatellaan. Muut kulttuurit rikastavat tasantarkkaan siihen asti suomalaista kulttuuria, kun ne eivät ole ristiriidassa suomalaisten arvojen kanssa. Se ei ole mitään rikkautta, että muslimimies pakottaa naisensa kulkemaan huntu päässä se on pelkkää sovinismia.

Ketkäköhän suomessa sitten ajattelevat niin että kaikki monikulttuurisuus, kuten naisten alistaminen, olisi hyvästä? Onko joku väittänyt että naisten alistaminen olisi rikkautta?

Edit: no yksi on ehkä se mamujen uimahallivuoro. Se vaan ei ollut mitään viranomaisen taholta tulevaa erityiskohtelua, vaan maahanmuuttajanaiset itse olivat vuokranneet uimahallin käyttöönsä, samoin kuin vaikkapa urheiluseura voi tehdä.
?
Hei aina yhtä ihana rjs. Kovasti kummastelen väitettäsi. Jos kerran mamunaiset ovat itse vuokranneet (omalla rahalla tietysti) niin miksi apulaisoikeusasiamies on joutunut ottamaan kantaa asiaan? Itse olen muinoin käynyt koulun/urheiluseuran/intin kanssa uimassa hallissa, eikä kertaakaan ole ollut oma halli käytössä, johtunee siitä, että ovat olleet aika isoja kaupungin uimahalleja. Joten jos sitä linkkiä/tietoa?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/maahanmuuttajien-oma-uimavuoro-ei-syrji/art-1288338759338.html

"Laillisuusvalvojan ratkaistavana oli viisi kantelua, joissa arvosteltiin syrjiväksi Helsingin, Vantaan, Turun ja Tampereen käytäntöä varata maahanmuuttajanaisille omia uimahalliaikoja."

Back
Ylös Bottom