Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mikä helvetin vastapuoli? Mitkä me? Mitkä te? Mitä vittua? o.O

Se että mä sanon sun kommenttias idioottimaiseksi ei tarkota sitä että äänestän vihreitä. En mä nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta tai ylipäänsä islaminuskosta pidä sen enempää kuin sinäkään mutta jos poliitikko sanoo jotain noin vitun tyhmää niin mun kansalaisvelvollisuus on tuoda mielipiteeni julki.

Maailma ei jakaudu kahteen leiriin. Amerikassa tämä ajattelu on jo tuhonnu politiikan, mitä jos ei tehtäis samaa täällä?
No sun kirjoituksista ei varsinaisesti ihan käynyt selväksi, ettet olekaan mua, persuja ja kaikkia maahanmuuttokriittisiä vastaan. Niin kärkkäästi hyökkäsit, että ei olisi tullut mieleenkään, että olet "samalla puolella", jos näin sallit sanoa. Ja tiedän kyllä ettei kaikki ole mustavalkoista, koska en itsekään kuulu sinne ääripäähän. En ole äärioikeistolainen natsi, jolla on hakaristitatuointi otsassa. En itse asiassa pidä itseäni edes rasistina, koska en arvostele ihmisiä ihonvärin mukaan.

Mutta miksi sitten tällainen kamala vääntö jostain niin turhanpäiväisestä asiasta? Ihan rehellisesti voin sanoa, että se Freddyn heitto ei ollut mulle muuta kuin nettiläppä, jolle jopa vähän naurahdin. Siitä olen samaa mieltä, että ei se ollut hänen asemassaan olevalle ihan korrekti tapa ilmaista itseään ja vähän voisi miettiä, mutta ei se niin iso juttukaan ollut mitä siitä on huumorintajuttomien keskuudessa tehty. Kaikkihan lähti siitä, kun et ymmärtänyt pointtia siellä taustalla, eikä siitä oliko vai eikö ollut tyhmä heitto. Mutta ymmärrätkö nyt sen pointin? Ei ollut kyse siitä oliko se järkevästi ilmaistu, vaan siitä oliko siellä kenties joku sanoma, johon sinäkin voit yhtyä. Mun mielestä oli, jos kerran et ihan älyttömästi islaminuskosta välitä.

Rinnastatko hänet natseihin, vai onko nettinatsi vain joku keksitty termi, joka viittaa kansallissosialistiin, eli edelleenkin rinnastat hänet natseihin?
:hyvä:
Näin se käy se vänkääminen ja sanojen laittaminen toisten suuhun näinkin päin.

Rinnastatko hänet natseihin, vai onko nettinatsi vain joku keksitty termi, joka viittaa kansallissosialistiin, eli edelleenkin rinnastat hänet natseihin?

Joo molempiin.

Se, että jos kulttuuri on todella niin perseestä, että siellä aivovamma-apinat kivittävät toisiaan hengiltä mitä vammaisimmista syistä, niin on parempi ettei siihen kulttuuriin synny yhtään uutta aivovamma-apinaa, joka kannattaa samoja arvoja. Freddy sanoi tämän asian sarkasmin kautta.

Miten mä laitoin sanoja sun suuhun? Miten toi eroaa laimeammasta "Freddy sanoi muslimien olevan niin pahoja, että on parempi jos niitä ei synny enää lisää"? Freddy ei missään kommentissaan Iltikseen, Hesariin, Hommaan tai US:n blogiin ole yrittänytkään väittää etteikö perusviesti ole juurikin toi sun muotoilema, päinvastoin. Hesarissa esim. "Näin minä olen kirjoittanut. Ajatus oli, että en minä mitään muuta positiivista kykene keksimään, jos nyt oikein etsimällä etsitään." Toi on lehtihaastattelu, ei nettihihittelyä.

Kuka ton pystyy lukemaan muuten kun toteamuksena että parempi kun muslimit ei lisäänny? Mitä väliä sillä on, sanooko Freddy asiansa sarkasmin, komedian vai draaman keinoin jos sä kuitenkin allekirjoitat sen asian?

Tommosilla "ainut hyvä muslimi on syntymätön muslimi" -kommenteilla Freddy astuu suoraan länsimaisten perusarvojen ovesta pihalle. Vai mitä ne länsimaiset arvot on, joihin te haluatte tulijoiden sopeutuavan "maassa maan tavalla"? Se että vääräuskoiset on parempia kylminä ja vaakatasossa? Luullakseni äärimuslimit osaa ton puolen jo eikä sitä ole sen kummemmin järkeä maltillisemmille yrittää opettaa.

Miten mä laitoin sanoja sun suuhun?
Et mitenkään, enkä mä ole niin väittänytkään. Jos väärin ymmärtämisestä järjestettäisiin maaimanmestaruuskisat, niin sä olisit munqin kanssa kärkipäässä.

Freddy muuten ei sanonut, että kaikki muslimit on parempia kylminä, vaan sanoi, että olisi parempi ettei niitä syntyisi, jotka on mielivaltaisten kivitystuomioiden ja muiden hulluuksien kannalla. Se oli siis ennen kaikkea kannanotto kulttuurin epäkohtia vastaan, eikä niinkään ihmisiä vastaan.

Kamalat kilarit joku jaksaa ottaa tällaisestakin asiasta.

Freddy muuten ei sanonut, että kaikki muslimit on parempia kylminä, vaan sanoi, että olisi parempi ettei niitä syntyisi, jotka on mielivaltaisten kivitystuomioiden ja muiden hulluuksien kannalla. Se oli siis ennen kaikkea kannanotto kulttuurin epäkohtia vastaan, eikä niinkään ihmisiä vastaan.

Freddyn viesti: "Minun puolesta Saudit tehkööt omassa maassa mitä haluavat, se ei kuulu meille. Positiivisena asiana voidaan pitää, aina kun tapetaan muslimi tyttö, saadaan yksi potentiaalinen muslimien synnyttäjä pois pelistä." Ilmeisesti luemme ton eri tavoin.

Mitä jos lopetettaisiin väittely siitä mitä Freddy sanoi ja mietittäis vaikka sitä sanomaa? Kivitetäänkö muslimi-maissa naisia? Voiko asialle tehdä mitään? Tuleeko ne tännekin kivittämään?
Tulee mieleen keissi, jossa mamupoika tappoi tyttöystävänsä ja sitten itsensä. Ilmeisesti tyttö oli jättämässä pojan ja piti sitten kunnia pelastaa. Ja sen jälkeen pojan vanhemmat/sukalaiset sitten ylisti pojan toimia perustamalla yhteisön facebookissa ja kutsumalla enkeliksi.

Freddyn viesti: "Minun puolesta Saudit tehkööt omassa maassa mitä haluavat, se ei kuulu meille. Positiivisena asiana voidaan pitää, aina kun tapetaan muslimi tyttö, saadaan yksi potentiaalinen muslimien synnyttäjä pois pelistä." Ilmeisesti luemme ton eri tavoin.
No näin mä sen ymmärsin, jos luetaan koko juttu, eikä tartuta vain yhteen lauseeseen. Irrallisena tuo on kyllä aika rankasti sanottu.

No näin mä sen ymmärsin, jos luetaan koko juttu, eikä tartuta vain yhteen lauseeseen. Irrallisena tuo on kyllä aika rankasti sanottu.

Toi on kokonaisuudessaan se alkuperäinen viesti, jonka Freddy kirjoitti US:n keskustelupalstalle ja josta koko kohu lähti liikkeelle. Sittemmin Freddy on tuonut selityksenä mukaan kaikenlaista vaihdellen kaksinaismoralismista Linkolan teeseihin. Mutta, niinkuin edellä kirjoitin, ton alkuperäisen viestin ajatuksia hän ei ole missään vaiheessa kiistänyt, päinvastoin.

Linkki US:n keskusteluun http://kaikupohja.puheenvuoro.uusisuomi.fi/75669-taha-islam

Yle on huolissaan tulkkien määrästä: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/...-_tulkkitarve_muutenkin_kasvussa_2665655.html
"Helsingin poliisilaitoksella on myös huomattu tulkkitarpeen kasvu. Jo yli puolet esitutkintaan tulevista törkeistä omaisuusrikoksista on ulkomaalaistaustaisten tekemiä. Tulkkaustarve on sitä myötä arkipäivää. "

Ja Uusi Suomi: "Uutta tietoa romanialaisista – rikokset +710 %"

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113211-uutta-tietoa-romanialaisista-–-rikokset-710

Lisää tulkkeja rikollisia ulkomaalaisia varten ja poliisit lomautetaan. Kiitos rkp, vihreät, vasemmistoliitto ja sdp. Ja monet muut idiootit. Mut työtähän nää romanit on tullu tekemään!

Yle on huolissaan tulkkien määrästä: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/...-_tulkkitarve_muutenkin_kasvussa_2665655.html
"Helsingin poliisilaitoksella on myös huomattu tulkkitarpeen kasvu. Jo yli puolet esitutkintaan tulevista törkeistä omaisuusrikoksista on ulkomaalaistaustaisten tekemiä. Tulkkaustarve on sitä myötä arkipäivää. "

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113211-uutta-tietoa-romanialaisista-–-rikokset-710

Lisää tulkkeja rikollisia ulkomaalaisia varten ja poliisit lomautetaan. Kiitos rkp, vihreät, vasemmistoliitto ja sdp. Ja monet muut idiootit. Mut työtähän nää romanit on tullu tekemään!

Tähän vois heittää yhden tositarinan:

Kun Englannin jalkapallomaajoukkue tuli joskus muinoin pelaamaan Suomea vastaan vieraspelin, kysyttiin eräältä konstaapelilta, että tuleeko poliiseille kieliongelmia englantilaisten huligaanien kanssa, johon konstaapeli vastasi:"Ei meille, mutta niille voi tulla."

On Hakkaraista ja on Von Wonteria. Voi persuja, on sinne ihme paviaaneja värvätty.

"Positiivisena asiana voidaan pitää, aina kun tapetaan muslimi tyttö, saadaan yksi potentiaalinen muslimien synnyttäjä pois pelistä."

Hahahahhahahaahahha. Vittu mitä juttuja.

Ainii, mutta nehän puhuu asiat aina suoraan ja niinku ne on, ja hyvä että joku uskaltaa puhua ääneen! :jahas:

Minkä takia jonkun belgian flaamin (jotka ei ole kovin tunnettuja ainakaan liberaalien maailmanhalaaja-aatteiden kannattajina http://fi.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Belang )sanomisia sitten käytetään hyökkäämään suomalaisia vastaan, ja osoittamaan että suomalaiset on rasisteja hui kauheaa..

Freddyllä on vissi pointti, se on vaan ilmaistu väärin, kun toisten kuolemaa ei ole kovin soveliasta toivoa, mutta kyllä esim naisten kivittäminen ja muu tälläinen kulttuurillinen ylivertaisuus ja värinä on hyvin pitkälti sellaisen maan asukkaiden vika, jossa sitä kovin runsaasti esiintyy..

En mä nimittäin usko että afrikan ongelmat johtuisi siitä että siellä Jumala on kironnut koko paikan ja luvannut että aina ja
iänkaikkisesti täällä kaikki on perseestä, tai että saudien hiekka-aavikosta erittyy jotain huumaavaa kaasua joka saa maan asukkaat tulemaan väkivaltaisiksi fundamentalisteiksi..

Jos suomalaiset muuttaisi ruandaan, en mä usko että ne alkaisi lahdata 10 000 tutua tai hutsua päivässä 3kk ajan, tai saudeissa kivittämään naisia jotka on tullut raiskatuksi.. Valtio olemme me. Yleisellä tasolla voisi vetää jonkunlaiset yhtäläisyysmerkit kansan ja valtion onnistumisen välille. Ainiin jonkunlaiset siksi että tollainenkin lausunto on rasismia..:(

e: pitäisköhän alkaa opiskelemaan romaniaa, ja tulkiksi? se ei ole ees kovin vaikea kieli.. tiiän yhden puoliksi romanialaisen tytön. se on h0t..:)

Toi on kokonaisuudessaan se alkuperäinen viesti, jonka Freddy kirjoitti US:n keskustelupalstalle ja josta koko kohu lähti liikkeelle. Sittemmin Freddy on tuonut selityksenä mukaan kaikenlaista vaihdellen kaksinaismoralismista Linkolan teeseihin. Mutta, niinkuin edellä kirjoitin, ton alkuperäisen viestin ajatuksia hän ei ole missään vaiheessa kiistänyt, päinvastoin.
Olkoon sitten, vaikka vähän eri mieltä olen edelleen. Mutta en jaksa enää kiistellä tästä. Mun mielestä vain toi kommentti siinä ympäristössä, missä se oli, kun puhuttiin ruoskimisista ja kivittämisistä, ei ollut niin paha. Ei aiheuta mun mielestä näin kamalaa haloota.

E: Ei se silti kovin fiksukaan ollut ja niin en ole väittänytkään.

e: pitäisköhän alkaa opiskelemaan romaniaa, ja tulkiksi? se ei ole ees kovin vaikea kieli.. tiiän yhden puoliksi romanialaisen tytön. se on h0t..:)

Millonkohan kolmas virallinen kieli on rommaaania?! Me joudutaan sitä opettelee et tajutaan mitä ne aukoo meil tiäksä. Meiän tiellä asunut niin kauan kun ite oon elänyt yks asiallinen romskuperhe. Töissä käydään, ja ilmesesti aika hyvissäkin molemmat vanhemmat. Mut pääasiaan, eli niiden tyttäreen. Ei taida enää asua kotona, mut yks helvetin kuuma kesäpäivä se oli pesemässä bikinit päällä niiden Audia tjsp. sen kavereiden kanssa siinä niiden pihassa. Aika kuumia kaikki oli, etenkin toi. Hetki siinä sai olla suu auki. Vaahtoa, tissejä, vaahtoa...

Olkoon sitten, vaikka vähän eri mieltä olen edelleen. Mutta en jaksa enää kiistellä tästä. Mun mielestä vain toi kommentti siinä ympäristössä, missä se oli, kun puhuttiin ruoskimisista ja kivittämisistä, ei ollut niin paha. Ei aiheuta mun mielestä näin kamalaa haloota

Älä ota ittees. Täällä on vaan niin vitun jees jeesustella joka turhasta asiasta ja ymmärretään tarkoituksella väärin, jotta nostellaan sitten omaa itsetuntoa kuinka hienoja ihmisiä ollaan.

Olkoon sitten, vaikka vähän eri mieltä olen edelleen. Mutta en jaksa enää kiistellä tästä. Mun mielestä vain toi kommentti siinä ympäristössä, missä se oli, kun puhuttiin ruoskimisista ja kivittämisistä, ei ollut niin paha. Ei aiheuta mun mielestä näin kamalaa haloota.

E: Ei se silti kovin fiksukaan ollut ja niin en ole väittänytkään.

:piis:

Varmaan molempien mielipiteet tuli aika selväksi.

Näinhän se maahanmuutto tuottaa lisää työpaikkoja kuten on puhuttu. Toki nämä eivät ole millään tapaa tuottavia vaan päinvastoin mutta työtä kuitenkin hei!

Kun Englannin jalkapallomaajoukkue tuli joskus muinoin pelaamaan Suomea vastaan vieraspelin, kysyttiin eräältä konstaapelilta, että tuleeko poliiseille kieliongelmia englantilaisten huligaanien kanssa, johon konstaapeli vastasi:"Ei meille, mutta niille voi tulla."

:D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom