Maahanmuutto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Täh?! Lainasin vain nyt yhden kohdan esimerkiksi, ottamatta tässä yhteydessä muuten kantaa keskustelun sisältöön.

Tässä lienee jokin muotovirhe? Ei ihan heti mene jakeluun, että 12% suomalaisista olisi ollut epäiltynä rikoksesta vuodessa. Yli joka kymmenes. Ilmeisesti tarkoitetaan, että suomalaiset ovat tehneet keskimäärin 12 rikosta/100 kansalaista vuodessa. -? Jakauma ei varmasti ole tasainen.

Miten muilla väestöryhmillä?

"Poliisin tietoon tuli Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan vuonna 2004 kaikkiaan 784 000 rikosta", kertoo Tilastokeskus (http://www.stat.fi/til/polrik/2004/04/polrik_2004_04_2005-01-19_tie_001.html).

Laskukaava 0,12xsuomalaisten määrä antaa ihan realistisen tuloksen.

Jos ei, minun on syytä kerrata matematiikkaa todenteolla.

Niitä prosentteja tässä haluaisin nähdä, kun niitä itse aloit vertailemaan.
Ja nytkö se on turhaa?

En minä niitä "itse alkanut vertailemaan", vaan viittasin prosentteihin joita tässä ketjussa on jo esitetty. En minä niitä enää jaksa lähteä takaperin selaamaan että missä niitä oli.

En minä niitä "itse alkanut vertailemaan", vaan viittasin prosentteihin joita tässä ketjussa on jo esitetty. En minä niitä enää jaksa lähteä takaperin selaamaan että missä niitä oli.

Tuossahan niitä käsiteltiin taas.

Vedit tämän vertailun keskusteluun mukaan postissasi ja käytännössä tämä tarkoittaa sitä että itse aloit niitä vertailemaan.

Tässä threadissa on myös ollut jokseenkin virheellisiä vertailuja, että olisi hyvä kaivaa esiin ne prosentit mihin viittaa.

SerialLoser sanoi:
...yhteenlaskettuna saadaan että about 12 prossaa suomalaisista oli rikoksista epäiltynä 2004...

Kostaja X sanoi:
Tässä lienee jokin muotovirhe? Ei ihan heti mene jakeluun, että 12% suomalaisista olisi ollut epäiltynä rikoksesta vuodessa. Yli joka kymmenes. Ilmeisesti tarkoitetaan, että suomalaiset ovat tehneet keskimäärin 12 rikosta/100 kansalaista vuodessa. -? Jakauma ei varmasti ole tasainen.

"Poliisin tietoon tuli Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan vuonna 2004 kaikkiaan 784 000 rikosta", kertoo Tilastokeskus (http://www.stat.fi/til/polrik/2004/04/polrik_2004_04_2005-01-19_tie_001.html).

Laskukaava 0,12xsuomalaisten määrä antaa ihan realistisen tuloksen.

Eli Kostaja X on oikeassa, kyse oli rikosten, ei rikollisten määrästä. Tuo ei siis tarkoittanut että 12% suomalaisista oli rikoksesta epäiltynä, kuten Serial tulkitsi, vaan että rikosten määrä oli 12% suomen kansalaisten määrästä kuten Kostaja pohti.

Viimeksi muokattu:
Tuossahan niitä käsiteltiin taas.

Vedit tämän vertailun keskusteluun mukaan postissasi ja käytännössä tämä tarkoittaa sitä että itse aloit niitä vertailemaan.

Tässä threadissa on myös ollut jokseenkin virheellisiä vertailuja, että olisi hyvä kaivaa esiin ne prosentit mihin viittaa.

Tässä on keskusteltu jo 168 sivua tätä aihetta, jos ei mihinkään jo mainittuun saa viitata ilman että jokainen viite on jokaiseen viestiin kaivettava tuolta 168 sivun joukosta aina uudelleen ja uudelleen niin tuskaiseksi menee keskustelu. Mainitaan nyt sitten esimerkiksi vaikka tuosta taas esiin kaivetusta linkistä tuo että Helsingin alueella 40 % varkauksiin ja ryöstöihin epäillyistä on ulkomaalaisia, niin jokainen meistä tietää ettei alueen asukkaista 40% ole ulkomaalaisia, eli prosentit kallistuvat juurikin niin päin että suurempi osa ulkolaisista kuin suomalaisista on noista rikoksista epäiltynä Helsingissä. Ei tästä sen enempää tai kummempaa.

Tässä on keskusteltu jo 168 sivua tätä aihetta, jos ei mihinkään jo mainittuun saa viitata ilman että jokainen viite on jokaiseen viestiin kaivettava tuolta 168 sivun joukosta aina uudelleen ja uudelleen niin tuskaiseksi menee keskustelu. Mainitaan nyt sitten esimerkiksi vaikka tuosta taas esiin kaivetusta linkistä tuo että Helsingin alueella 40 % varkauksiin ja ryöstöihin epäillyistä on ulkomaalaisia, niin jokainen meistä tietää ettei alueen asukkaista 40% ole ulkomaalaisia, eli prosentit kallistuvat juurikin niin päin että suurempi osa ulkolaisista kuin suomalaisista on noista rikoksista epäiltynä Helsingissä. Ei tästä sen enempää tai kummempaa.

Aivan, tämä on kuitenkin aluekohtaista. Tästä voidaan tosiaan päätellä että nimenomaan Helsingin alueella mamu-rikollisuus on selkeä ongelma.

Toki. Voisi myös johtua siitä ettei mamut jakaannu tasaisesti Suomessa. Tuskin Utsjoen asukkaista yhtä suuri prosentti on työttömiä mamuja kuin Helsingin?

Eli Kostaja X on oikeassa, kyse oli rikosten, ei rikollisten määrästä. Tuo ei siis tarkoittanut että 12% suomalaisista oli rikoksesta epäiltynä, kuten Serial tulkitsi, vaan että rikosten määrä oli 12% suomen kansalaisten määrästä kuten Kostaja pohti.

Jos rikoksia on tehty 784 000, niin lienee mahdollista että 12% suomalaisista on epäiltyinä? Jos Suomen väkiluku on n. 5 255 580 ja tämä kerrotaan 0,12 saadaan tulos 630 669,6. Eli eikös nyt ole ihan mahdollista että 12% suomalaisista oli epäiltynä?

Voisitko välistä näyttää todisteesi siihen, että mamut eivät tee enemmän rikoksia?

En ole missään vaiheessa väittänyt niin, joten en voi sellaista tilastoa näyttää todisteeksikaan. Eihän minun edes tarvitse.

Omituisempaa on se miksi mielivaltaisesti tällaista minulta rupeat vaatimaan.

EDIT: Halutessani varmasti myös voisinkin näyttää tilaston, etteivät mamut tee enempää rikoksia.
Kyllä täällä suomalaiset tekevät suurimman osan rikoksista, johtuen siitä että olemme melkoinen enemmistö.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos rikoksia on tehty 784 000, niin lienee mahdollista että 12% suomalaisista on epäiltyinä? Jos Suomen väkiluku on n. 5 255 580 ja tämä kerrotaan 0,12 saadaan tulos 630 669,6. Eli eikös nyt ole ihan mahdollista että 12% suomalaisista oli epäiltynä?

Sinä et nyt ymmärrä premissien ja johtopäätösten eroa. Tuo lukema todistaa/mahdollistaa yhtä hyvin sen että 12% suomalaisista teki kukin yhden rikoksen, kuin että yksi ainoa suomalainen teki kaikki nuo 784000 rikosta. Ymmärrätkö? Se premissi että rikosten määrä on 12% Suomen väkiluvusta, johtaa tuohon johtopäätökseen vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että siihen liitetään toinen premissi joka sanoo että kukin rikollinen syyllistyi vain yhteen rikokseen. Ilman tuota toista premissiä ei voi sanoa että "12% suomalaisista oli epäiltynä".

En ole missään vaiheessa väittänyt niin, joten en voi sellaista tilastoa näyttää todisteeksikaan. Eihän minun edes tarvitse.

Omituisempaa on se miksi mielivaltaisesti tällaista minulta rupeat vaatimaan.

EDIT: Halutessani varmasti myös voisinkin näyttää tilaston, etteivät mamut tee enempää rikoksia.
Kyllä täällä suomalaiset tekevät suurimman osan rikoksista, johtuen siitä että olemme melkoinen enemmistö.

No haluatko perustella, miksi ongelma voisi olla vain nimenomaan helsingin lähiöt, eikä esim. ruotsin tilanne voi mitenkään toteutua myös suomessa?

Vihjaile nyt jotain, miksi intät tilastoja vastaan.

Sinä et nyt ymmärrä premissien ja johtopäätösten eroa. Tuo lukema todistaa/mahdollistaa yhtä hyvin sen että 12% suomalaisista teki kukin yhden rikoksen, kuin että yksi ainoa suomalainen teki kaikki nuo 784000 rikosta. Ymmärrätkö? Se premissi että rikosten määrä on 12% Suomen väkiluvusta, johtaa tuohon johtopäätökseen vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että siihen liitetään toinen premissi joka sanoo että kukin rikollinen syyllistyi vain yhteen rikokseen.

Jep, hieman eksyin laskelmissani. Eli syytettynä on ollut näissä rikoksissa suomalainen.

My bad :piis:

No haluatko perustella, miksi ongelma voisi olla vain nimenomaan helsingin lähiöt, eikä esim. ruotsin tilanne voi mitenkään toteutua myös suomessa?

Vihjaile nyt jotain, miksi intät tilastoja vastaan.

Ei helvetti. Lue tekstiä niinkuin se on kirjoitettu äläkä niinkuin haluat sen olevan kirjoitettu.

En väittänyt että VAIN Helsingin lähiöissä olisi ongelma. Väitin, että Jissenin lainaamat prosentit osoittavat sen ongelman koskevan VAIN Helsingin aluetta.

Demppari on lukenut varmastikin Ruotsin tilanteesta Halla-Ahon sivuilta.
Muitakin lähteitä kannattaa käyttää (en tiedä onko hän käyttänyt).

Muistaakohan Halla-Aho mainita kirjoituksissaan sen, mikä on Ruotsin vankiloiden suurin vähemmistöryhmä...?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom