Kyllä minua harmittaa maahanmuuttopolitiikkaan liittyen siitä käytävän keskustelun heikko taso kaikkein eniten. Tämä viestiketju on siitä hyvä esimerkki.
+sinun kommenttisi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä minua harmittaa maahanmuuttopolitiikkaan liittyen siitä käytävän keskustelun heikko taso kaikkein eniten. Tämä viestiketju on siitä hyvä esimerkki.
+sinun kommenttisi.
Ruotsalainen verkkolähde on "todella luotettava". Aihe on kyllä vakava, mutta aika hyvät naurut saa näistä sinun ja SirMaxin "media on yrittänyt peitellä" -jutuista.
No Jounin mielestä me olemme vain vainoharhaisia foliopäitä tai jotain vastaavaa vaikka sanomme totuuden. Kumpikohan tässä se tyhmä on ja kumpi osaa lukea rivien välistä.
Ruotsalainen verkkolähde on "todella luotettava". Aihe on kyllä vakava, mutta aika hyvät naurut saa näistä sinun ja SirMaxin "media on yrittänyt peitellä" -jutuista.
Mun käsittääkseni 20 joukkoraiskaus ja lasten pahoinpitely on iso juttu,minkä takia se saa vähemmän julkisuutta kuin jonkun Egyptiläis mummon palautus?Se et nää mitään epäkohtaa tässä uutisoinnissa?Kyllä mun mielestä on outoa että tollanen juttu mikä varmasti myis ja paljon saa näin vähän julkisuutta.
En minä ketään vainoharhaisena pidä, mutta en vain jaksa uskoa, että sekä Ruotsissa että Suomessa vallitsisi jonkinlainen kollektiivinen itsesensuuri olla kirjoittamatta maahanmuuttajien tekemistä rikoksista. Miten tällainen sopimus olisi muodostettu? Toki kaikki on mahdollista, mutta toivon, ettei tällainen olisi totta.
Piirit on pienet. Suurin osa käy samat koulut, tuntee samat ihmiset jne. ja myöskin palkkaus on paljolti kiinni siitä, miten noudatat päätoimittajan tai toimituksen yleistä linjaa. Kyllä Suomessa on selkeästi nähtävissä eri lehtien linjaukset juurikin siinä, mitä sanoja käytetään ja mitä mainitaan/jätetään mainitsematta uutisten osalta. Yleensä Helsingin Sanomat, Iltalehti, Ilta-Sanomat, Vartti ja Turun Sanomat noudattavat aikalailla samaa linjaa ja välttävät sanoja "ulkomaalaistaustainen, ulkomaalainen" etc. ellei tämä tieto käy selkeästi ilmi esimerkiksi oikeuden tuomiosta tai ole mainittu jo muissa lähteissä kuten Savon Sanomissa, Uudessa Suomessa tai Keskisuomalaisessa. Myöskin Aamulehti kertoo hanakammin kansallisuuden kuin meidän ihqu Hesari.
Yksinkertainen lukuohje koskien uutisia, jotka käsittelevät raiskauksia/pahoinpitelyitä on seuraava: Jos kansallisuutta ei mainita ja tuntomerkit ovat hyvin niukat tai puuttuvat täysin, on todennäköisyys tekijän ulkomaalaistaustasta hyvin korkea.
Pandakarhu: Mielenkiintoiset esimerkit tosiaan. Kommentoinut poliisi näyttää olleen Perussuomalaisen puolueen kansanedustajaehdokas, jos en ole aivan väärässä. Oma lehmä makaa tässä siis vahvasti ojassa, ja vetoapua aina tarvitaan. Lisäksi toisaalla Pakkiksella on paikalla tyttöystävänsä kanssa olleen nuorukaisen kirjoitus, jossa hän kertoo riehuneessa ryhmässä olleen toki neekereitä, mutta myös runsaasti suomalaisia tyttöjä ja suomalaisia poikia.
Näin ne jutut muuttuvat kertojan vaihtuessa. Mutta aion siis kysyä asiasta arvon päätoimittajilta, tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Näinhän se menee. Yleensä kaikki uutiset peilaavat jollain tavalla toimittajan omia kantoja ja jos niihin sisältyy vielä jonkun muun lausuntoja niin menee vielä monimutkaisemmaksi. Huomionarvoisaa on myöskin se, että Packalenia ei varmasti ole kaikki lehdet erikseen haastatellut vaan muut käyttävät yhden juttua oman juttunsa pohjana. Siksi onkin mielenkiintoista, miten suorat lainaukset esimerkiksi välillä eroavat merkittävästi.
Aivan oikein, olen täysin samaa mieltä. Tässä mielestäni kuitenkin Packalén olisi voinut poliittis-hygienisistä syistä määrätä jonkun muun antamaan lausuntoja lehdistölle. Oman agendan ajaminen haiskahtaa tässä niin voimakkaasti.