Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Saa nähdä, saisko Soini kätyreineen mitään muutosta tähän nykymenoon..? Joka tapauksessa meinasin äänestää heitä, kun edes aikovat tehdä jotain. Totuus voi olla sitten samaa paskaa kuin tähänkin asti päättäjiltä.

Iso nuorisojengi mellasti Helsingin ydinkeskustassa - "pelottava tilanne"
Julkaistu: 24.02.2011 22:08, päivitetty: 24.02.2011 22:16
Kommentteja ()

Jopa 30 nuoren joukkio teki häikäilemättömällä tavalla ilkivaltaa Helsingin keskustassa torstai-iltana.
Helsingin poliisin mukaan tapahtumaketju sai alkunsa, kun noin 15 nuorta tunkeutui Kampin metroaseman R-kioskille.

- He varastelivat sieltä karkkia ja alkoholia, kertoo päivystävä komisario Tom Packalén.

Poliisin mukaan nuoret ovat ulkomaalaistaustaisia. R-kioskilta he jatkoivat matkaansa läheiseen videovuokraamo Makuuniin, jonne nuoria tuli tuplasti enemmän, noin 30.

- Sieltä varastettiin karkkia ja dvd-levyjä, kertoo Packalén.

Kukaan ei loukkaantunut eikä ketään ilmeisesti uhattu väkivallalla.

Silminnäkijä kuvailee IS:lle tilannetta silti pelottavaksi ja uhkaavaksi.

Joukkio mm. repi paetessaan ulkomainoksia suurieleisesti.

Ja pyh. Torstai on somaliassa karkkipäivä joten tuossa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Dvd-varkaus ei voi pitää paikkaansa koska niissä ei ole somalian kielisiä tekstityksiä (rassismia!) ja väkivallalla uhkailu johtuu todennäköisesti vitamiinipuutoksesta (http://www.ts.fi/online/kotimaa/199833.html)
Rikkautta

Huomaatteko että ekaa kertaa ei oo sensuuri purrut lehdistössä ja on mainittu että "nuoriso" on maahanmuuttajataustaisia, ihme. Eikös poliitikkoja pelota ja vihervasemmisto toimittajia että kansa saattaa ruveta ajattelemaan jo omilla aivoilla. Vittu voin kuvitella tota kioskin omistajaa että paljon on vituttanut toi homma, jos sanot jotain ni saat kunnianloukkaussyytteen ja maksat n...keri sanasta saman verran korvattavaa melkein ku raiskauksesta ja jos teet jotain ni maksat korvattavaa. Ennenkuin joku kommentoi tota kunnianloukkaus juttua ni eräs helsinkiläinen portsari joutui maksamaan 700euroa nekru sanasta vahingonkorvausta.

Ja pyh. Torstai on somaliassa karkkipäivä joten tuossa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Dvd-varkaus ei voi pitää paikkaansa koska niissä ei ole somalian kielisiä tekstityksiä (rassismia!) ja väkivallalla uhkailu johtuu todennäköisesti vitamiinipuutoksesta (http://www.ts.fi/online/kotimaa/199833.html)
Rikkautta

Toivottavasti tämä ei nyt vaan lisää rasismia Suomessa. Joku voisi järjestää rasismin vastaisen mielenosoituksen, ettei näiden epäonnistuneen kotoutuksen takia hunnigolla olevien pikku pojankoltiaisten tarvitsisi pelätä uudessa kotimaassaan.

En ole havainnut että suurin osa olisi tyytymättömiä "tilanteeseen", siis siihen että Suomeen muuttaa ihmisiä. Mistä itse päättelet että suurin osa ei olisi tyytyväisiä? No toki jos kysyt Korson asemalla saat sellaisen vastauksen. Tai jos kysyt nettifoorumilla. Tyytymättömiä ihmiset varmaan ovat yksittäisiin asioihin kuten siihen että maahanmuuttajaväestössä tehdään enemmän rikoksia kuin suomalaisväestössä. Mutta toisaalta tollasia tilastoja saa aikaan miten päin vaan: ammattikoululaiset tekevät enemmän rikoksia kuin suomalaiset, alkoholistit tekevät enemmän rikoksia kuin suomalaiset, jne. On todella typerää yleistää tällaiset yksityiskohdat koskemaan kokonaista poliittista linjausta. Eihän ammattikoululaisten rikostilastoja oteta käsittelyyn puhuttaessa koulutuspolitiikasta. Eikä sillä edes saavuteta mitään konkreettista, esimerkiksi toimenpide-ehdotuksia. Olennaisempaa olisi puhua edelleen yksittäisistä ongelmista, niinkuin ennen puhuttiin, silloin ennen perussuomalais-tyylistä populistista hölynpölyä. Esimerkiksi voisi puhua siitä miten saadaan torjuttua islamilaisen radikalismin syntymistä Suomessa. Siihen on varmaan tehtävissä miljoona eri toimenpidettä, jotka peittyvät siihen helvetilliseen hälyyn joka korostaa linnanmäen joukkotappelu -tyylisiä juttuja.

Mua harmittaa ihan äärettömästi kaikki epämääräiset hokemat joiden toistelua poliittinen keskustelu nykyään on. Kuten "maahanmuutto on epäonnistunut", "pahoinvointi on kasvanut", "poliitikot ovat ryvettyneet vaalirahasotkussa", jne. Ei noi hokemat tarkoita yhtään mitään. Esim. Hesari kysyi katugallupilla ihmisiltä "ovatko tuloerot kasvaneet", niin jokainen vastasi että kyllä, "katsokaa vaikka noita leipäjonoja", vaikka ihmiset todellisuudessa vaurastuvat kaiken aikaa eivätkä tuloerot varmasti kasva ainakaan vähäosaisia vahingoittamaan. Osoittaa vaan miten idiootteja ihmiset on, tai miten idiootti suomalainen media on kun ei pysty markkinoimaan lukijoille asioiden faktoja.

Et ole seurannut yhtään mielipide mittauksia siis?? Niiden mukaan ollaan tyytymättömiä ja suurin osa haluaisi tiukentaa politiikkaa.

Olennaisempaa olisi puhua edelleen yksittäisistä ongelmista, niinkuin ennen puhuttiin, silloin ennen perussuomalais-tyylistä populistista hölynpölyä.

Tulin kyllä vähän surulliseksi tästä kommentista. Miten joku voi vieläkin ajatella näin, ei saatana!!!??

Saa nähdä, saisko Soini kätyreineen mitään muutosta tähän nykymenoon..? Joka tapauksessa meinasin äänestää heitä, kun edes aikovat tehdä jotain. Totuus voi olla sitten samaa paskaa kuin tähänkin asti päättäjiltä.

Samoilla linjoilla.Tuo äänestäminen on kuitenkin niin pikku juttu että sen voi tehdä vaikka ei pidä todennäkösenä että se vaikuttaa paskaakaan.

Mä olin eilen mestoilla tuolla Makuunissa. Tai itseasiassa pyrkimässä sisään Makuuniin saamaan aikaan kun nuoriso riehui sisällä ja ulkona.

Oltiin tyttiksen kanssa liikenteessä eikä kumpikaan oikeen tajunnu mitä siinä tapahtuu.. Käveltiin kohti Makuunia siitä Fredan yli ja samaan aikaan Mäkin suunnasta tulee kauhee lauma meluavia nuoria. Kelattiin molemmat että ne on menossa leffaan ja tulee Makuunista ostaa mässyt. Oltiin 1,5m päässä etuovesta kun niitä alko virtaa sisään ja ulos.. Mainoksia kaadettiin ja kamaa meni nurin sisällä ja ulkona.. Kaiken kaikkiaan niitä oli varmasti yli 30. Kaikki kenen kuulin huutelevan tai puhuvan puhu suomea, mutta kyllä se kovin selkeetä oli, että valtaosa "jengin" pojista oli tosiaan maahanmuuttotaustaisia. Varmaan siinä oli mukana ihan suomalaisiakin poikia. Omaan silmään pisti se, että jengistä bongasin satavarmasti suomalaisia mimmejä. Tästä mainitsin tyttikselle myöhemmin.

Itse en kokenut tilannetta pelottavaksi. On tullu nähtyä pahempia joskus tuulikaapissa. Jotain outoa siinä tilanteessa kyllä oli. Sellasta joukkovoimaa.. Joskus Tanskassa kun istuin terassilla jonka ohitti n. 200 sikailevaa jalkapallofania oli samanlainen fiilis (silloin kyllä huomattavasti voimakkaampana). Se on semmonen turvattomuuden tunne.. Ei oo oikeestaan mitään mitä voi tehdä jos se jengi lähtee lapasesta.

Seisoin hölmistyneenä siinä ovella, tyttis mun selän takana, ja ihmettelin kaikkea sitä vimmaa.. Joku karkuun lähteneistä heitti lipat siihen mun jalkoihin ja joku alko potkimaan sellasta mainosständiä. Tyttis piti kiinni mun kädestä ni kelasin sen olleen ihan turvassa. Päästiin sit Makuuniin sisään ja tyttis kerto siellä että joku oli repinyt sitä kädestä ja nykinyt reppua. Sillä oli tullu kyynärpää vähän kipeeks. Varmaan ihan hyvä että se ei siinä pihalla älähtäny mitään.. Olis voinu sattua itselle aika pahasti.

Ei siinä. On sitä tullu itsekin toilaitua. Mut ennen kun toi menee pahemmaks niin kyllähän tänne jonkin sortin muutosta kaivataan. Kyllä tänne kovempia otteita tarvitaan. Tollasta meininkiä (saatika pahempaa) ei tänne kaivata yhtään.. Täällä on riittävästi ongelmia jo viinan, puukkojen, pimeyden, mustasukkaisuuden ja pyssyjen kanssa. Itselle oli taas oiva muistutus tulevia vaaleja ajatellen.

Tuntu eilisissä fiiliksissä helvetin oudolta katsoa kun Sinnemäki kertoin Hjalliksen kanssa ohjelmassa että tulevat vaalit on "verovaalit". Valtaosa ihmisistä kenen kanssa oon aiheesta jutellut on sanoneet, että kyllä kyseessä on nyt vahvasti maahanmuuttopoliittiset vaalit. Jos "vanhat" puolueet ei ennen vaaleja väläytä mitään uutta tästä aiheesta, joka selkeesti kiinnostaa äänestävää kansaa, voi lopputulos vaaleissa olla todella yllättävä..

Ihmetelly kans miks suomipissikset pyörii aina noiden mamujen kanssa.

Yks päivä tossa mietin että Suomi, ainakin pääkaupunkiseutu ja suomalainen kulttuuri on maahanmuuttajalle aika huono sopeutumiseen. Sopeutuminenhan lähtee siitä että on tekemisissä kantaväestön kanssa, voitte vaan kuvitella kuinka tuntemattomaan mamuun täällä suhtaudutaan kun muualta muuttaneet suomalaisetkin sanovat että hiton vaikea tutustua ihmisiin ja luoda mitään verkostoa täällä. Mulla on paljon mamututtuja, kaikki on tosi onnellisia kun joku suomalainen heidän kanssaan viettää aikaa. Ja vieläpä sellainen joka ei ole poliisi tai sosiaalityöntekijä. :D En mä nyt halua sanoa että monikulttuurisuuden epäonnistuminen ois meidän vika mutta kyllähän täältäkin päin syytä löytyy. Mamuongelma on aika laaja-alainen ja tämä nykyinen välinpitämätön ja antisosiaalinen meininki ei ainakaan auta asiaa, vakava ongelma mun mielestä.

On meillä nyt lääniä vaikka kuinka, pienemmissä paikoissa sopeutuminenkin onnistuis paremmin kun ei voi viettää kaikkea aikaansa 50 maanmiehensä kanssa. Täytyykö ne kaikki mamut saada välttämättä Helsinkiin?

Tulin kyllä vähän surulliseksi tästä kommentista. Miten joku voi vieläkin ajatella näin, ei saatana!!!??

Varmasti yksi syy tällaisille ajatuksille on valtamedian, erityisesti HS:n, peittelemätön asenteellisuus. Perussuomalaiset kannattajineen leimataan tyhmiksi, epäoikeudenmukaisiksi rasisteiksi, joilla ei ole minkäänlaista kykyä hahmottaa yhteiskunnallisia asioita.

Mitä enemmän asiaan tutustuu, niin sitä selvemmin huomaa, kuinka läpimätää ja paskaa jengiä esimerkiksi toimittajissa ja kolumnisteissa on. Tai no, oikeasti tuo kai suurimmaksi osaksi on sitä, että ei uskalleta eikä haluta kyseenalaistaa muodikasta vihervasemmistolaista yhteiskunnallis-poliittista henkeä.

En nyt ole mikään kauhea Persu-fani mutta voin elää tuon ohjelman kanssa. Persut ovat kuitenkin ainoa puolue, joka vastustaa kaiken maailman paskasakin päästämistä Suomeen. Tämän takia äänestän Persuja vaikka Soini kasvattaisi samanlaiset viikset kuin mitä Hitlerillä oli. Toisaalta olen Halla-ahon kanssa kaikesta samaa mieltä...

Tuntu eilisissä fiiliksissä helvetin oudolta katsoa kun Sinnemäki kertoin Hjalliksen kanssa ohjelmassa että tulevat vaalit on "verovaalit". Valtaosa ihmisistä kenen kanssa oon aiheesta jutellut on sanoneet, että kyllä kyseessä on nyt vahvasti maahanmuuttopoliittiset vaalit.

Samaa mieltä.Aika mitättömältä tuntuu puhe sen ja sen verotuksesta kun niillä rahoilla sponssataan tollasia huligaani jengejä.Nyt vaan kaikki äänestämään vaikka ihan vittuillessaan vaa.

En nyt ole mikään kauhea Persu-fani mutta voin elää tuon ohjelman kanssa. Persut ovat kuitenkin ainoa puolue, joka vastustaa kaiken maailman paskasakin päästämistä Suomeen. Tämän takia äänestän Persuja vaikka Soini kasvattaisi samanlaiset viikset kuin mitä Hitlerillä oli. Toisaalta olen Halla-ahon kanssa kaikesta samaa mieltä...
Samoilla linjoilla.

Mitenkäs homma menee muuten tuossa EU:n jäsenmaksussa, josta Persut leikkaisivat 200M€ pois. Eikös tuo maksu määräydy bkt:n mukaan eikä siinä mielessä ole jäsenmaiden itsensä määriteltävissä. Vai meinaako Soini vain todeta sudenpesässä, että enempää ei tipu.

Säätiöiden tuominen verotuksen piiriin on kyllä perseestä.

Samoilla linjoilla.

Mitenkäs homma menee muuten tuossa EU:n jäsenmaksussa, josta Persut leikkaisivat 200M€ pois. Eikös tuo maksu määräydy bkt:n mukaan eikä siinä mielessä ole jäsenmaiden itsensä määriteltävissä. Vai meinaako Soini vain todeta sudenpesässä, että enempää ei tipu.

Tosiaan jos saatioita aletaan verottamaan, niin siina lahtee aika hemmetin monen tutkijan apurahat. Nimittain saatiot maksavat apurahoina yleensa vuoden tuottonsa ja jos siita taytyy alkaa maksaa verottajalle, niin ylijaamaa ei todellakaan paljoa ole. Jos tuo varallisuusvero on tuo vanha 0,8%, niin kaytannossa tuo tarkoittaa sita, etta saatioiden konservatiivisella sijoittamisella (sanotaanko max. 5% tuotto, josta inflaatio syo pois ainakin prosentin), voisi vuosittainen maksettava tippua kolmanneksella.

Suomessa tosin tuotetaan aivan liikaa huuhaavaitoskirjoja ja pidan itse parempana mallina Yhdysvaltojen mallia, jossa taattu apuraha kuuluu osana opiskelupaikkaa, koska silloin ei tarvitse olla hattu kourassa anomassa rahaa joka vuosi (mika on ajanhukkaa).

Eikohan tassakin ole takana nuo persujen vihaamat suomenruotsalaiset RKP:ta tukevat saatiot. Tosin napayttamalla niita sormille saadaan aikaiseksi aika paljon collateral damagea.

Samoilla linjoilla.

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/...sualennukselle :

"Vasemmistosta muistutetaan, että Britannia sai aikoinaan neuvoteltua itselleen nyt 5,66 miljardin euron alennuksen EU-jäsenmaksuunsa. Britannian saaman jäsenmaksualennuksen ovat EU:lle maksaneet sovitulla tavalla muut EU-maat. Suomen EU-jäsenmaksussa oli Britannia-lisää 95 miljoonaa euroa vuonna 2009.

– Vähemmän esillä ollut asia on se, että valtionpäämiesten Eurooppa-neuvostossa 2005 unionin rahoituskehyksistä vuosille 2007-2013 päätettäessä Saksa, Ruotsi, Hollanti ja Itävalta ajoivat läpi alennuksen omaan osuuteensa Britannia-jäsenmaksualennuksen kompensoinnissa, eduskuntaryhmä huomauttaa.

–Niiden saaman alennuksen rahoittavat alennuksen maksamiseen osallistuneet muut maat. Suomea neuvostossa edustanut pääministeri Matti Vanhanen hyväksyi Suomen osuuden kasvattamisen 40 miljoonalla eurolla. Siksi Suomen osuus Britannian jäsenmaksualennuksen maksamisessa on nyt 134 miljoonaan euroa vuodessa."

Ihmetelly kans miks suomipissikset pyörii aina noiden mamujen kanssa.

Pyörähdin eilen itse Helsingissä emännän kanssa ja huomasin kyseisen asian itsekkin. Todella moni pikkuliisa pyöri mamujen kanssa käsikädessä. Mitä helvettiä? Kyllä siinä oli maalaispoika ihmeissään.. Samoilla kannoilla ollaan täälläkin noiden mamujen "sijoittamisen" kanssa. Suomessa on muitakin paikkoja, kuin Helsinki ja huomattavasti edullisempia.

Toi sijoittaminen johtuu siintä ku mamut haluaa itse sinne ja sossu maksaa kaiken sit, ei tarvii itse kantaa tavaroita ja kaikki mitä tarvitaan ni ostetaan, jopa 15te sohva ulkomailta että koko perhe mahtuu istua siinä.

Aika monet mamut sijoitetaankin alunperin ympäri Suomea pienempiin kuntiin, mutta sieltähän se väki valuu sitten vähitellen Helsinkiin, missä kaikki muutkin ovat. Sitten voi vapaasti chettoutua eikä tarvitse välttämättä tutustua paikalliseen elämänmenoon, vaan voi hengailla maanmiestensä kanssa vaikkapa rautatieasemalla.
Itse olen pohjois-Suomesta kotoisin ja kyllähän tämä Helsingin meininki mamujenkin osalta on täysin erilainen. Esimerkiksi jo mainitsemani rautatieasema on kaiken näköistä tyhjäntoimittajaa täynnä ja tietyillä alueilla liikkuessa lakupetteriä tulee vastaan kuin Nairobissa, vain ilmasto herättää todellisuuteen.

En ole täysin maahanmuuttoa vastaan, kyllähän tänne tarvitaan ammattilaisia myös ulkomailta ja toki Suomalaiset saavat tuoda puolisoitaan tänne jne, mutta kyllä tähän nyky touhuun pitäisi saada huomattava kiristys.

Back
Ylös Bottom