Maahanmuutto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noni jotain rajaa jonazn. Ymmärrän hyvin jos sun muijas on somali tai jotain ja haluut niit puolustella, mutta eiköhän jokainen apina sen tajua, että "NAISIA EI SAA RAISKATA jne". Niitä ei vaa kiinnosta - eihän bronxin gangstereitakaa kiinnosta. Sen ne oppi jo varhaisessa iässä MTV:lta. Se on kato "Street Credit"

Ei ole kylläkään.
Muutamat tutut ja ystävät, jotka ovat käyneet Afrikassa (huom, en nyt puhu mistään Johannesburgista) ovat minulle kertoneet niin sanotusta "raiskausmyönteisyydestä", joka vallitsee. Sellaisia asenteita, että "kyllä minä voin naisen ottaa, jos sellainen olo on". Tällaisesta olen siis kuullut.

Tämän pohjalta vaan vedin tuon.
Enkä tosiaan usko, että jokainen apina sitä tajuaa, ottaen huomioon että näissä vanhoillissa kulttuureissa naisten asema on mitä on. Vaikka todellakin pitäisi tajuta!

Tarkoittaako tuo nyt, että islaminuskoisia intellektuellejä ei ole olemassa, ja onko intellektuelli kenties lainkuuliaisen synonyymi ?

Toki on. Onhan näitä imaameja, jotka opettavat muita muslimeja olemaan vielä mulkumpia kuin nyt ovat.

Se ois myöskin aika epäkäytännöllistä ja hankalaa.

Joo paljon helpompaa olla päästämättä maahan.

Panostamiseen panostetaan liikaa ja väärin?

Lippaläppä.

Rasismi tosiaan on rumaa. Eri asia taas sitten on, kuinka kukin suhtautuu ja asennoituu käsiteltävinä oleviin kysymyksiin. Pillittäminen on henk.koht. valinta.

Henkilökohtainen valinta valtaosalla tiettyjä ryhmiä.

Esimerkkejä tai edes jotain konkreettista tuosta, kiitos.

Kukkahattutädit. Monikulttuuri -fetissi.

"Sopeutumiskoulutuksesta" (?) vielä, että kutsutaanpa asiaa sitten investoinniksi, kuluksi tai rahareiäksi niin siihen tuhlatut resurssit kannattaa kyllä yrittää saada tuottamaan edes jotakin tai vastaavasti hankkiutua kuluerästä eroon. Vai onko mielestäsi parempi jättää lisää suita yhteiskunnan ruokittavaksi?

Jos vaan ei otettais islamilaisiksi tiedetyistä maista porukkaa tänne rähinöimään, kun ei me heille kuitenkaan kelvata.

*sniff*..minä uhri..*sniff*..minulla ei työtä..*sniff*..Suomi rasisti..*sniff*..minu katsottu pahasti..*sniff*..minä ei voi mennä Somalia, siellä väkivalta..*sniff*..minä käy siellä vain lomalla..*sniff*..minä syrjäytetty..*sniff*..minu ei sopeutettu..*sniff*..
jne jne jne.

Hehe... Aiheen vierestä mutta kuitenkin tuli mieleen: Hevibändi W.A.S.P. aloitti vastikään Euroopan-kiertueensa, ja soitti äskettäin Istanbulissa. Siellä keikkasetistä puuttui pari biisiä, jotka aiemmalla keikalla Bulgariassa oli esitetty. Nettikeskusteluissa turkkilaiset epäilivät heti syynä olevan bändin muslimivastaisuus -> nyyh, ne ei soittanu sitä biisiä -> nyyh, ne on rasisteja. Mitenköhän nyt suu pannaan, kun eivät Briteissäkään soittaneet niitä biisejä... :D

Pointti: jostain syystä näillä eräillä kulttuureilla tuntuu olevan aina tapana vedota rasismiin kun he joutuvat tekemisiin valkoisten länsimaisten kanssa eivätkä saa sitä mitä omassa pikkupäässään eniten haluavat, oli se sitten piparia tai laulua tai taulutelkkaria...

Se voi olla vaikeeta kun suurin osa niistä varmaan siihen islamiin uskoo kun niitä on siihen pakotettu lapsesta pitäen. Jotkut intellektuellit jättävät islamin, mutta lopuille länsimainen laki on toissijaista Koraaniin verrattuna.

Ja se ois varmasti aivopesua ja rasismia jos pyydettäis ihmisiä luopumaan uskostaan.
Totta, en tosin kehoittanut missään vaiheessa että sopeuttamisessa tulisi pyytää luopumaan uskosta.

Mitä tohon panostamiseen, siihen panostetaan jo nyt liikaa, ja väärin. Opetetaan, että rasismi on hyvin rumaa ja siitä pitää aina itkeä, jos joku asia ei suju, ei yritetä vaan itkupotkuraivari ja rasismikortti esiin. Lisää panostaminen olisi vain entistä paskempi investointi. Jollet ole huomannut niin tämä sopeutumiskoulutus on vaikuttanut enemmän suomalaisiin itseensä kuin somaleihin.
En puhunut nyt yhteiskunnan sopeuttamisesta. Vaan ihan perusjutuista kuten lakitiedon opettamisesta tai sen opettamisen lisäämisestä. En tiedä millä mallilla se on. Siihen investoiminen tuskin vaikuttaisi enemmän suomalaisiin, jos nyt ymmärsin mitä tarkoitit. Ei sitä sopeuttamista tarvisi paskasti hoitaa vaikka siihen enemmän panostettaisiin. Vai mitä?

Höpö, höpö...tiedätköhän sä nyt mistä puhut? Jos ihmisellä itsellä ei ole mitään halua sopeutua, ni ei sitä väkisin voi sopeuttaa! Suomessa oelvat pakolaiset saa aivan varmasti parhaan mahdollisen tuen sopeutumiseen. Ehkä jopa liikaakin. Puhun kokemuksesta.
Mitäs tämä sun kokemus on? Oletko ollut alalla töissä? EDIT: Asiaan tuli selvitys
Varmasti saavat erinomaisen tuen verrattuna moniin muihin maihin. Onko se silti tarpeeksi? Ei selvästikään, kun ottaa seuraukset huomioon. Jos tätä hommaa ei pystytä kunnolla hoitoon, tulisi vakavasti miettiä kannattaako pakolaisia ottaa tällaisia määriä. Vaikka vähäisiä ovatkin.

Luulen kuitenkin jonkin verran tietäväni asiasta, vaikkakin rajallisesti. Eihän tämä yhteiskunta muutenkaan erityismaininnan arvoisesti tue vähäosaisia, vaikka hyvinvointiyhteiskunnan tulisi. Asia lienee niin (korjatkaa jos olen väärässä), että huonoimmat olot ovat yksinhuoltajilla. Moni voisi tähänkin heittää fraasin, että "itse ovat tilanteensa aiheuttaneet". Asiat vaan eivät tapaa olla kovin mustavalkoisia. Sitä voisi vähän miettiä, minne ne rahat tällä hetkellä menee, joita tarvittaisiin mm. yksinhuoltajien, köyhien, syrjäytyneiden , työttömien, maahanmuuttajien jne tukemiseksi.

Varmasti saavat erinomaisen tuen verrattuna moniin muihin maihin. Onko se silti tarpeeksi? Ei selvästikään, kun ottaa seuraukset huomioon.

Eli syy mamujen ongelmiin ja rikollisuuksiin on vain tukien liian pieni määrä? Kuinka paljon heille pitää rahaa syytää että keksivät lopettaa raiskaamiset tai jossain Ruotsissa kunniamurhat?

Tarkoittaako tuo nyt, että islaminuskoisia intellektuellejä ei ole olemassa, ja onko intellektuelli kenties lainkuuliaisen synonyymi ?
On kait heitä.
Vissiin.
Luulis nyt ainakin.

Kyllä veikkaisin, että muslimin ollessa kyseessä ainoa tapa millä henkilön saa kunnioittamaan ja noudattamaan asumansa länsimaan lakeja, on että henkilö maallistuu jonkin verran.
Koska muuten hän on lainkuuliainen vain sharialle.
Joka voipi olla hyvinkin tiukka laki, mutta ei-muslimit valitettavasti eivät taida kuulua sen piiriin.

Ja lisäksi duunin saaminen voi olla merkittävästi helpompaa, kun ei uskonto eikä kulttuuri pakota käyttäytymään näin, ja esim jopa työkavereiden jopa eriuskoisten ja eriväristen työkavereiden kanssa on muitakin käyttäytymismalleja kuin aggressio ja uhoaminen:

Ilta-Sanomat 6.7.2006:

"Pienessä hämäläisessä terveyskeskuksessa törmättiin etnisiin ristiriitoihin, kun muslimitaustainen lääkäri teki tutkimuspyynnön työsyrjinnästä muun muassa siksi, että työpaikkaruokalan listalla oli ainoana ruokalajina sianlihaa.

Hämeen työsuojelupiiri ei löytänyt tapauksesta syrjintää, ja Heinolan kihlakunnan syyttää Erkki Karvinen teki asiassa pari viikko sitten syyttämättäjättämispäätöksen.

Lääkäri oli kuukauden ajan terveyskeskuksessa määräaikaisena. Omasta mielestään häntä kohdeltiin huonosti ja epäasiallisesti.

Lääkärin piti tulla ensimmäisenä päivänä tiettynä kellonaikana perehdyttämiskoulutukseen, mutta hän ei tullutkaan tapaamiseen, minkä vuoksi kollegalääkärin sijasta perehdyttämisen hoiti sairaanhoitaja. Tulokas koki loikkaavana sen, että hänet ottikin vastaan lääkärin sijasta sairaanhoitaja ja hän teki sairaanhoitajasta tutkimuspyynnön poliisille.

Poliisitutkinnan mukaan seuraavana päivänä sijaislääkäri käyttäytyi erittäin hyökkäävästi ja kränäsi terveyskeskuksen henkilökunnan kanssa ja väitti sairaanhoitajan suhtautuneen rasistisesti. Mies oli pari viikkoa töissä ja lopun ajan sairauslomalla. Myöskään työpaikan ruokalista ei ollut lääkärin mieleen, koska listalla ei ollut sianlihatonta ruokaa.

Syyttäjä ei löytänyt jutusta työsyrjintää eikä työturvallisuusrikosta, eikä juttu mennyt käräjille saakka.

Kihlakunnansyyttäjä Karvisen mukaan useat henkilöt voivat eri syistä joutua olemaan syömättä työpaikoillaan tai syömään omia eväitään eikä yhden ruokalajin tarjoaminen ole etnisestä alkuperästä johtuvaa työsyrjintää."

Hehe... Aiheen vierestä mutta kuitenkin tuli mieleen: Hevibändi W.A.S.P. aloitti vastikään Euroopan-kiertueensa, ja soitti äskettäin Istanbulissa. Siellä keikkasetistä puuttui pari biisiä, jotka aiemmalla keikalla Bulgariassa oli esitetty. Nettikeskusteluissa turkkilaiset epäilivät heti syynä olevan bändin muslimivastaisuus -> nyyh, ne ei soittanu sitä biisiä -> nyyh, ne on rasisteja. Mitenköhän nyt suu pannaan, kun eivät Briteissäkään soittaneet niitä biisejä... :D

Pointti: jostain syystä näillä eräillä kulttuureilla tuntuu olevan aina tapana vedota rasismiin kun he joutuvat tekemisiin valkoisten länsimaisten kanssa eivätkä saa sitä mitä omassa pikkupäässään eniten haluavat, oli se sitten piparia tai laulua tai taulutelkkaria...

Jep, tosin ei hyvällä tahdollakaan voi vetää johtopäätöstä kokonaisesta kulttuurista joidenkin nettikeskustelujen pohjalta.

Jos lähdetään ajatusleikkiin oikeasti mukaan, niin yhtä hyvin on mahdollista että WASP reagoi tähän niin, että jätti Briteissä soittamatta ne biisit myös ettei tämä juttu laajenisi.

Eli syy mamujen ongelmiin ja rikollisuuksiin on vain tukien liian pieni määrä? Kuinka paljon heille pitää rahaa syytää että keksivät lopettaa raiskaamiset tai jossain Ruotsissa kunniamurhat?

Mun mielestä on todella väärin, että ne rahat syydetään mamujen tilille. Eihän se edesauta sitä sopeutumista ollenkaan. Kyllä ne rahat pitäisi panostaa siihen sopeuttamistyöhön mitä tehdään. Tuliko kanta selväksi?

Ilmaisin vähän huonosti aluksi.

Jep, tosin ei hyvällä tahdollakaan voi vetää johtopäätöstä kokonaisesta kulttuurista joidenkin nettikeskustelujen pohjalta.

Juu siksi heitinkin hymiön ja OT-maininnan, mutta tuo loppupointtini oli se mitä halusin sanoa, eli yllättävän usein nämä tilanteet aina kääntyvät tähän "se on rasisti, minä kärsinyt" korttiin. Kuten tuo eräässä viestissä mainittu terveyskeskuslääkärijuttukin. Näitä rasisti-syytöksiä vain tulee tasaiseen tahtiin esim. aina kun vartija tai poliisi mamulle jotain suorittaa. Itse väijyhommissakin saanut kuulla monta kertaa olevani rasisti. Koskaan eivät valkoihoiset syytä vaikka samoja toimenpiteitä heillekin teen, mutta mamut eivät ikinä ole syyllistyneet mihinkään vaan ihan vain rasismini takia heidän tekemisiin puutun.

Tuliko kanta selväksi?
Ok.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En puhunut nyt yhteiskunnan sopeuttamisesta. Vaan ihan perusjutuista kuten lakitiedon opettamisesta tai sen opettamisen lisäämisestä. En tiedä millä mallilla se on. Siihen investoiminen tuskin vaikuttaisi enemmän suomalaisiin, jos nyt ymmärsin mitä tarkoitit. Ei sitä sopeuttamista tarvisi paskasti hoitaa vaikka siihen enemmän panostettaisiin. Vai mitä?

Mitä se lakitieto auttaa kun ei kiinnosta vitun vertaa? Tietää minkälaiset tuomiot on ja miten hyväksikäyttää mahdollisia porsaanreikiä. Joo hyvä juttu ois ehdottomasti.

Ymmärrä ystävä hyvä, että se ongelma ei ole meissä vaan niissä, jotka tulevat tänne sellaisella asenteella, että kaikki heille heti nyt mitään tekemättä ja vääräuskoiset ovat perseestä. Islam tunnetusti on rasistinen uskonto, rasistinen kaikkia muita kun omaa väkeä kohtaan. Miksi meidän tulisi sietää rasismia joka kohdistuu itseemme, mutta emme voi sietää rasismia, joka kohdistuu muihin?

Mun mielestä on todella väärin, että ne rahat syydetään mamujen tilille. Eihän se edesauta sitä sopeutumista ollenkaan. Kyllä ne rahat pitäisi panostaa siihen sopeuttamistyöhön mitä tehdään. Tuliko kanta selväksi?

Ilmaisin vähän huonosti aluksi.

Niin huonot olot niille, että on pakko tehdä töitä.

Juu siksi heitinkin hymiön ja OT-maininnan, mutta tuo loppupointtini oli se mitä halusin sanoa, eli yllättävän usein nämä tilanteet aina kääntyvät tähän "se on rasisti, minä kärsinyt" korttiin. Kuten tuo eräässä viestissä mainittu terveyskeskuslääkärijuttukin. Näitä rasisti-syytöksiä vain tulee tasaiseen tahtiin esim. aina kun vartija tai poliisi mamulle jotain suorittaa. Itse väijyhommissakin saanut kuulla monta kertaa olevani rasisti. Koskaan eivät valkoihoiset syytä vaikka samoja toimenpiteitä heillekin teen, mutta mamut eivät ikinä ole syyllistyneet mihinkään vaan ihan vain rasismini takia heidän tekemisiin puutun.

Ok.

OK. Kieltämättä tuo rasismi-kortti on harmittavan yleinen, varsinkin niissä tilanteissa joissa rasismia ei ole.

Mitä se lakitieto auttaa kun ei kiinnosta vitun vertaa? Tietää minkälaiset tuomiot on ja miten hyväksikäyttää mahdollisia porsaanreikiä. Joo hyvä juttu ois ehdottomasti.

Ymmärrä ystävä hyvä, että se ongelma ei ole meissä vaan niissä, jotka tulevat tänne sellaisella asenteella, että kaikki heille heti nyt mitään tekemättä ja vääräuskoiset ovat perseestä. Islam tunnetusti on rasistinen uskonto, rasistinen kaikkia muita kun omaa väkeä kohtaan. Miksi meidän tulisi sietää rasismia joka kohdistuu itseemme, mutta emme voi sietää rasismia, joka kohdistuu muihin?
Kyllä mä ymmärrän. Sä näät mut nyt jonain yliymmärtäjänä vai?
Sanotaan nyt se mun henk. kohtanen kanta ni ei sun tarvi kehottaa mua tekemään mitään. MINUN mielestä maahanmuuttajat, jotka ovat taparikollisia, raiskaajia, tappajia, murhaajia tai muita törkeiden rikosten tekijöitä tulisi karkoittaa välittömästi. Olen myös sitä mieltä, että maahanmuuttajien ottamista tulisi rajoittaa. Niiltä ryhmiltä joissa rikollisuus on suhteessa väkilukuun suurta, tulisi maahanmuutto evätä. Mikä on sitten suurta? Problemaattista kieltämättä, mutta sanotaan mututuntumalta että kun suhteellinen rikollisuus on huomattavasti valtaväestöä mittavampaa.

Se miltä kantilta olen tästä sopeuttamisesta puhunut ei ole siis oma näkökulmani. Kuten nykytilanne osoittaa, maahanmuutajia on pakko (en siitä tiedä, mutta niitä kuitenkin otetaan) tänne ottaa, joten siinä tapauksessa olisi
syytä panostaa sopeuttamiseen huomattavasti enemmän.

Kuten nykytilanne osoittaa, maahanmuutajia on pakko (en siitä tiedä, mutta niitä kuitenkin otetaan) tänne ottaa, joten siinä tapauksessa olisi
syytä panostaa sopeuttamiseen huomattavasti enemmän.

Tommonen taas on ihan perseestä, tosta pakosta tulee päästä eroon eikä yrittää vain lievittää ongelmaa, reisille se menee niin kuin on naapurimaissakin mennyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom