Shifu
Banned
Onko tämä faktaa vai pelkästään sun toiveajattelua?
Sekä että. Jos olet toista mieltä, niin be my guest. Väitä väittämäni vääräksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko tämä faktaa vai pelkästään sun toiveajattelua?
En yleensä kirjoittele tähän threadiin, mutta onpa naiivi tapa ajatella. Miksei Suomesta muka löytyisi kovan linjan muslimeja (tai muita leppäkertunpalvojia) jos niitä löytyy Ruotsistakin.
Nyt onkin kyse Suomen maahanmuutosta. Eikä mikä on paras uskonto -keskustelu. Suomessa asuvat maahanmuuttajat (olivat ne sitten muslimeja, hinduja, tai leppäkertunpalvojia) eivät tapa, kiduta naisia tai raiskaa lapsia uskonnon nimissä.
Kyllä vituttaa hieman, että en omaa niin hyvää kirjoitustaitoa. Siinä olet oikeassa.
Ja miksi sitten vastasit pullalle, jos sulla ei ole mitään järkevää vastattavaa. Aina lässytät perusteluista, muttet itse kuitenkaan perustele omia vastaväitteitäsi.
Ymmärrän. Mäkin olen sen huomannut.![]()
Mistä tiedetään, että Ruotsissa on näitä tapauksia ollut? No mediasta tietenkin. Kuinka paljon on Suomen mediassa vastaavia tapauksia ollut? Ruotsissakin nämä tapaukset ovat kohdistuneet omaan väestöön, eikä kantaväestöön.
Sekä että. Jos olet toista mieltä, niin be my guest. Väitä väittämäni vääräksi.
Onko yllä oleva nyt tällainen "Kuu on juustoa kunnes tuot käteeni maaperänäytteen joka toisin todistaa" -tapaus?
http://yle.fi/uutiset/teksti/kotima...ArticleId=1090521&wireframe=text&pageNumber=2
Meinaatko, että "kovan linjan muslimien" väkivalta ei kohdistu kantaväestöön?
Uskonnon nimissä? Meinaan.
minkä nimissä sitten?
ja mitä tämä mielestäsi on?
Jews leave Swedish city after sharp rise in anti-Semitic hate crimes
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/7278532/Jews-leave-Swedish-city-after-sharp-rise-in-anti-Semitic-hate-crimes.html
Hate crimes force Jews out of Malmo
http://www.washingtontimes.com/news/2010/mar/29/hate-crimes-force-jews-out-of-malmo/
Pidätkö juutalaisia kantaväestönä?
Shifu
Ruotsissakin nämä tapaukset ovat kohdistuneet omaan väestöön
voi palmface. etkö sinä pidä?
haluuks joku muu kertoo?
juutalaisiahan ei tietenkään kantaväestöstä löydy? eihän ben zyskowiczkaan ole suomalainen vaan mamu? tai vaikka oliski ni ruotsissa ei ainakaan oo kantaväestöön kuuluvia juutalaisia! nih!
minkä ikänen sä oot?
Se oli ns ivallinen kommentti vaan siihen kohtaa, kun äijä kaivoi juutalaisten poismuuton Malmöstä tähän asian yhteyteen. Suomessa on mamuja ollut jo aika monta vuosikymmentä. Moniko täällä on koskaan joutunut muuttamaan pois vainojen takia?
Oon seurannu tätä keskustelua silloin tällöin. Olen mielenkiinnolla seurannut molempien puolien argumentteja. En ota kantaa teidän argumentteihin puolesta tai vastaan. Haluan vain kertoa oman mielenpiteeni maahanmuutosta Suomessa. Yhtykää tai lynkatkaa, toivon ainoastaan luovani keskustelua.
Minulla ei ole ketään vastaan mitään ihonvärin tai uskonnon perusteella pelkästään. Olen tavannut niin monia eri värisiä kuin uskonnollisiakin, joiden kanssa olen tullut hyvin juttuu. Mun mielestä somali voi olla aivan yhtä hyvä tyyppi ja suomen kansalainen siinä missä tahansa jokainen alkuperäinen suomalainen.
En silti pidä tämänhetkisestä maahanmuuttopolitiikasta. Miksi meidän pitää vapaaehtoisesti ja verorahoin tarjota ihmisille turvapaikka? Ennemminkin pitäisi mennä ja tehdä pakolaisten omasta maasta turvallisempi. Jos se, ei toimi (kuten yleensä ei toimi, pitäisiköhän meidän olla menemättä) jääkööt painimaan ongelmiensa kanssa. Jokainen kansakunta on käynyt läpi sotia ja valtavia ongelmia kehityksensä aikana. Miksi meidän pitäisi niin valtavasti puuttua siihen mitä tällä hetkellä tapahtuu muualla maailmassa? Sodat ovat osa kansakuntien kehitystä. Missä oli ne turvapaikat muutama sata vuotta sitten?
Yksi arvostettu kenialainen, joka opettaa yliopistossa USA:ssa on todennut, (anteeksi, ei ole lainauksia, eikä linkkejä, jos tarvitsette etsin ne teille), että kaikki humanitäärinen apu Afrikkaan pitäisi lopettaa. Korruptio vie suurimman osan, eikä ole tarvetta kehittyä, opetella itse asioita, koska saadaan tukia. Toki Afrikassa menee pääosin huonosti, ihmiset ovat köyhiä ja heille ei riitä ruokaa, mutta se kaikki on vain tapa käynnistää kehitys. Koska on pakko keksiä uutta, uutta keksitään. Jos ihmisillä ei ole ruokaa, ja he kuolevat nälkään, ajan kuluessa kehitetään keino ruokkia kansa. Afrikassa on ain riittänyt kaikille riittävästi kaikkea, joten heillä ei ole ollut tarvetta kehittyä. Tämä ei ole rasisimia, ihan sama asia jos olisin jo nyt rikas, en kävisi kouluja, vaan nauttisin elämästä. Nyt sen sijaan käyn kouluja, että tulen saavuttamaan tietyn elintason, jolla olen onnellinen. Miksi se jolla onni jo on, rupeaisi etsimään suurempaa onnea?
Kantani maahanmuuttokeskusteluun on, että meille tuleville maahanmuuttajille pitäisi olla ihan rehellisiä testejä. Jos osaat riittävästi englantia pääset osaksi yhteiskuntaamme. Kyllä jokainen suomalainen osaa riittävästi englantia, minä en pidä suomen kielen taitoa mitenkää välttämättömänä. Varsinkin jos vertaa nykyiseen tilanteeseen, jolloin tänne pääsee porukkaa, jotka eivät osaa mitään muuta kuin oman maansa kieltä. Erilaiset tutkinnot ovat vain plussaa. Voitaisiin myöskin ottaa mukaan käytäntö, että jos maahanmuuttaja x on x-määrän vuosia ilman opiskelupaikkaa tai töitä, hän joutuisi karkoitetuksi.
Pakko laittaa vielä loppukevenneys näin suomalaisen näkökulmasta: Suomen ulkopuolella on niin hyvännäköisiä naisia, että ei helvetti, ei niitä rajoja voi kokonaan kiinni laittaa.
Oon seurannu tätä keskustelua silloin tällöin. Olen mielenkiinnolla seurannut molempien puolien argumentteja. En ota kantaa teidän argumentteihin puolesta tai vastaan. Haluan vain kertoa oman mielenpiteeni maahanmuutosta Suomessa. Yhtykää tai lynkatkaa, toivon ainoastaan luovani keskustelua.
Minulla ei ole ketään vastaan mitään ihonvärin tai uskonnon perusteella pelkästään. Olen tavannut niin monia eri värisiä kuin uskonnollisiakin, joiden kanssa olen tullut hyvin juttuu. Mun mielestä somali voi olla aivan yhtä hyvä tyyppi ja suomen kansalainen siinä missä tahansa jokainen alkuperäinen suomalainen.
En silti pidä tämänhetkisestä maahanmuuttopolitiikasta. Miksi meidän pitää vapaaehtoisesti ja verorahoin tarjota ihmisille turvapaikka? Ennemminkin pitäisi mennä ja tehdä pakolaisten omasta maasta turvallisempi.
Täysin samaa mieltä. Tässä ongelmana vain onkin juuri mainitsemasi korruptio ja varojen "vahtiminen", joka vaatisi myös liikaa resursseja
Jos se, ei toimi (kuten yleensä ei toimi, pitäisiköhän meidän olla menemättä) jääkööt painimaan ongelmiensa kanssa. Jokainen kansakunta on käynyt läpi sotia ja valtavia ongelmia kehityksensä aikana. Miksi meidän pitäisi niin valtavasti puuttua siihen mitä tällä hetkellä tapahtuu muualla maailmassa?
Sitä kutsutaan juuri humanitääriseksi avuksi. Miksi lahjoitetaan rahaa UNICEF:ille tai Punaiselle Ristille? Koska halutaan auttaa. Tässä kohtaa sitten ihmiset eroavat toisistaan. Toiset haluavat auttaa ja toiset eivät. Tällä hetkellä enemmistö hallituksessa haluaa auttaa.
Sodat ovat osa kansakuntien kehitystä. Missä oli ne turvapaikat muutama sata vuotta sitten?
Yksi arvostettu kenialainen, joka opettaa yliopistossa USA:ssa on todennut, (anteeksi, ei ole lainauksia, eikä linkkejä, jos tarvitsette etsin ne teille), että kaikki humanitäärinen apu Afrikkaan pitäisi lopettaa. Korruptio vie suurimman osan, eikä ole tarvetta kehittyä, opetella itse asioita, koska saadaan tukia. Toki Afrikassa menee pääosin huonosti, ihmiset ovat köyhiä ja heille ei riitä ruokaa, mutta se kaikki on vain tapa käynnistää kehitys. Koska on pakko keksiä uutta, uutta keksitään. Jos ihmisillä ei ole ruokaa, ja he kuolevat nälkään, ajan kuluessa kehitetään keino ruokkia kansa. Afrikassa on ain riittänyt kaikille riittävästi kaikkea, joten heillä ei ole ollut tarvetta kehittyä. Tämä ei ole rasisimia, ihan sama asia jos olisin jo nyt rikas, en kävisi kouluja, vaan nauttisin elämästä. Nyt sen sijaan käyn kouluja, että tulen saavuttamaan tietyn elintason, jolla olen onnellinen. Miksi se jolla onni jo on, rupeaisi etsimään suurempaa onnea?
Kantani maahanmuuttokeskusteluun on, että meille tuleville maahanmuuttajille pitäisi olla ihan rehellisiä testejä. Jos osaat riittävästi englantia pääset osaksi yhteiskuntaamme. Kyllä jokainen suomalainen osaa riittävästi englantia, minä en pidä suomen kielen taitoa mitenkää välttämättömänä. Varsinkin jos vertaa nykyiseen tilanteeseen, jolloin tänne pääsee porukkaa, jotka eivät osaa mitään muuta kuin oman maansa kieltä. Erilaiset tutkinnot ovat vain plussaa. Voitaisiin myöskin ottaa mukaan käytäntö, että jos maahanmuuttaja x on x-määrän vuosia ilman opiskelupaikkaa tai töitä, hän joutuisi karkoitetuksi.
Pakko laittaa vielä loppukevenneys näin suomalaisen näkökulmasta: Suomen ulkopuolella on niin hyvännäköisiä naisia, että ei helvetti, ei niitä rajoja voi kokonaan kiinni laittaa.
Niin niin, et tarkoittanutkaan mitä sanoit. ...