Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Sorry offtopic.

Nimenomaan, täällä puhutaan maahanmuuttajista. Nämä 'koulu'ampujathan eivät olleet maahanmuuttajia.

E: Ja nimenomaan, Suomessa on vielä melko vähän islamin uskoisia. Kun tähän vertaukseksi otettiin nuo ampujat, niin ei taida ne kaikenlaiset itsemurhaiskut olla muslimimaissa mitenkään erityisen harvinaisia?

Rankkuri on varmaan ihan hämmillään, kun ei kaikki muslimit sittenkään pamauttele autoja ja tapa vääräuskoisia.

Kyllä. Suorastaan sekaisin.

Suomessa asuu yli 40 000 muslimia. Kuinka moni on saanu syytteet kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan??

Mihin tämä liittyy?

Entäpä kuinka moni suomen muslimi on ollut terroristiepäiltyjen listalla??.

Mikä tää lista on ja mistä se löytyy?

Tai no mitä vittua: Mitä kukaan muslimi on tehnyt uskonnon nimissä jotain, joka on haitannut sun elämääs millään tavalla??.

Minkä takia jonkun muslimi olis pitäny tehdä mulle jotain?

Jos ottaisit pääs sieltä sun tilastoperseestä ulos, niin tietäisit paremmin että mikä on tapauskovainen ja mikä on kiihkoilija.

Miksi en tietäisi näiden eroa?

Tapamuslimi elää niin (ainakin ne ketä itse tunnen), että "poimii" koraanista "elämän neuvoja", jotta voi elää onnellisen elämän ja "pysyy raiteilla". (Älä nyt rupee lisää tähän mitään pätkiä koraanista ja kysy "ai näitä vai?").

Miksi en? Kysyvä ei tieltä eksy.

Jokainen muslimi tulkitsee koraania ja soveltaa sitä elämäänsä eri tavalla. Jos luulet, että kaikki muslimit esim. haluaa tappaa "vääräuskoiset", niin olet vain tyhmä ja tietämätön.

Missä olen näin väittänyt?

Eikä sitä kannata nyt hirveästi korostaa. Isoin vitutus ei-kiihko-muslimilla on varmasti se, että haukutaan terroristiksi yms. niiden oikeiden sekopäiden takia. Sama kun mä menisin kirkkoon vetää pappia turpaan koska jossain päin maailmaa papit on nussinu pikkulapsia.

Oletko muslimi?

Jos taas joku imaami menis tekee saman, niin johan sä saisit siitä jotain kirjoteltavaa tänne forumille ku ei ilmeisesti muuta elämää ole (enkä tarkoita pahalla, jokainen elää miten haluaa). Mä oon itse ateisti jonka mielestä parhaan elämän saa seuraamalla omatuntoaan.

Eli et ole muslimi. Muuten vaan hieman kiihkomielinen.

Ps. Onko sturmmann nyt kaikkien mielestä hullu pommien räjäyttelijä, joka kaatelee happoa vaimonsa naamalle ja kiroaa "vääräuskoiset"??.

Onkos joku väittänyt näin?

Jos ei, niin turha sitten on lähtee vetää tällaisia syytöksiä ketään ainakaan suomen muslimia kohtaan.

Kuka täällä on syyttänyt ketään yhtään mistään?

Entäpä oliko kauhajoen ja jokelan ampujat muslimeja?? Mun mielestä näyttivät aika suomalaisilta. Tuskin olisivat tappaneet "omiaan", jos olisivat kääntyneet muslimeiksi pari kuukautta ennen tekoja :hyper: Sorry offtopic.

Jätkä on pikkasen kujalla :lol2:

Täyttä asiaa.

Pauli Vahtera on muuten erään entisen opettajani (kaksoi?)veli. Veli on ihan saman samannäköinen ja on erittäin mielenkiintoinen persoonallisuus. Sulautettujen järjestelmien oppitunnilla hän esimerkiksi hyppi kirjaimellisesti pöydillä kun oli niin tohkeissaan opetattavasta asiasta. Oppitunneilla sai olla skarppina vastaamaan yht'äkkisiin opetettavaan asiaan liittyviin kysymyksiin milloin tahansa ja jos vastaus oli aivan pielessä oli luokasta ulos lentämisen mahdollisuus olemassa, vaikka kysessää oli korkeakoulu :)

Rankkuri on varmaan ihan hämmillään, kun ei kaikki muslimit sittenkään pamauttele autoja ja tapa vääräuskoisia. Suomessa asuu yli 40 000 muslimia. Kuinka moni on saanu syytteet kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan?? Entäpä kuinka moni suomen muslimi on ollut terroristiepäiltyjen listalla??. Tai no mitä vittua: Mitä kukaan muslimi on tehnyt uskonnon nimissä jotain, joka on haitannut sun elämääs millään tavalla??. Jos ottaisit pääs sieltä sun tilastoperseestä ulos, niin tietäisit paremmin että mikä on tapauskovainen ja mikä on kiihkoilija. Tapamuslimi elää niin (ainakin ne ketä itse tunnen), että "poimii" koraanista "elämän neuvoja", jotta voi elää onnellisen elämän ja "pysyy raiteilla". (Älä nyt rupee lisää tähän mitään pätkiä koraanista ja kysy "ai näitä vai?"). Jokainen muslimi tulkitsee koraania ja soveltaa sitä elämäänsä eri tavalla. Jos luulet, että kaikki muslimit esim. haluaa tappaa "vääräuskoiset", niin olet vain tyhmä ja tietämätön. Eikä sitä kannata nyt hirveästi korostaa. Isoin vitutus ei-kiihko-muslimilla on varmasti se, että haukutaan terroristiksi yms. niiden oikeiden sekopäiden takia. Sama kun mä menisin kirkkoon vetää pappia turpaan koska jossain päin maailmaa papit on nussinu pikkulapsia. Jos taas joku imaami menis tekee saman, niin johan sä saisit siitä jotain kirjoteltavaa tänne forumille ku ei ilmeisesti muuta elämää ole (enkä tarkoita pahalla, jokainen elää miten haluaa). Mä oon itse ateisti jonka mielestä parhaan elämän saa seuraamalla omatuntoaan.

Ps. Onko sturmmann nyt kaikkien mielestä hullu pommien räjäyttelijä, joka kaatelee happoa vaimonsa naamalle ja kiroaa "vääräuskoiset"??. Jos ei, niin turha sitten on lähtee vetää tällaisia syytöksiä ketään ainakaan suomen muslimia kohtaan. Entäpä oliko kauhajoen ja jokelan ampujat muslimeja?? Mun mielestä näyttivät aika suomalaisilta. Tuskin olisivat tappaneet "omiaan", jos olisivat kääntyneet muslimeiksi pari kuukautta ennen tekoja :hyper: Sorry offtopic.

Voisilmäpulla, tämä oli täydellinen analyysi! Veit jalat suustani. Kiitos tästä. Joka lause täyttä asiaa. Siinä oli niin tyhjentävä posti, että I rest my case! :worship: Rankkuri, ime parsaa..

Miksi sitten avasit tuon toisen ketjun? Mene sinne harrastamaan kovasti parjaamaasi metakeskustelua ;)

Laajempaa metakeskustelua varten. Yksin ei oikein saa keskustelua aikaseks? Sä ja Multivita ootte aika hiljaa ollu siellä vaikka ihan teille sen avasin?

Voisilmäpulla, tämä oli täydellinen analyysi! Veit jalat suustani. Kiitos tästä. Joka lause täyttä asiaa. Siinä oli niin tyhjentävä posti, että I rest my case! :worship: Rankkuri, ime parsaa..

Ihanku Shifunki olis vähän katkera? Jäit vähän hiljaseks ton hiv-keskustelun suhteen. Haluaisitko vielä jatkaa siitä vai loppuko sanottava :lol2:

Ja Voikkupullan tekstissähän ei ole sisältöä nimeksikään, kuten mun vastauksesta huomaat. Pienen pojan halipulassa kirjoitettu avautuminen :)

Rankkuri on varmaan ihan hämmillään, kun ei kaikki muslimit sittenkään pamauttele autoja ja tapa vääräuskoisia. Suomessa asuu yli 40 000 muslimia. Kuinka moni on saanu syytteet kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan?? Entäpä kuinka moni suomen muslimi on ollut terroristiepäiltyjen listalla??. Tai no mitä vittua: Mitä kukaan muslimi on tehnyt uskonnon nimissä jotain, joka on haitannut sun elämääs millään tavalla??. Jos ottaisit pääs sieltä sun tilastoperseestä ulos, niin tietäisit paremmin että mikä on tapauskovainen ja mikä on kiihkoilija. Tapamuslimi elää niin (ainakin ne ketä itse tunnen), että "poimii" koraanista "elämän neuvoja", jotta voi elää onnellisen elämän ja "pysyy raiteilla". (Älä nyt rupee lisää tähän mitään pätkiä koraanista ja kysy "ai näitä vai?"). Jokainen muslimi tulkitsee koraania ja soveltaa sitä elämäänsä eri tavalla. Jos luulet, että kaikki muslimit esim. haluaa tappaa "vääräuskoiset", niin olet vain tyhmä ja tietämätön. Eikä sitä kannata nyt hirveästi korostaa. Isoin vitutus ei-kiihko-muslimilla on varmasti se, että haukutaan terroristiksi yms. niiden oikeiden sekopäiden takia. Sama kun mä menisin kirkkoon vetää pappia turpaan koska jossain päin maailmaa papit on nussinu pikkulapsia. Jos taas joku imaami menis tekee saman, niin johan sä saisit siitä jotain kirjoteltavaa tänne forumille ku ei ilmeisesti muuta elämää ole (enkä tarkoita pahalla, jokainen elää miten haluaa). Mä oon itse ateisti jonka mielestä parhaan elämän saa seuraamalla omatuntoaan.

Ps. Onko sturmmann nyt kaikkien mielestä hullu pommien räjäyttelijä, joka kaatelee happoa vaimonsa naamalle ja kiroaa "vääräuskoiset"??. Jos ei, niin turha sitten on lähtee vetää tällaisia syytöksiä ketään ainakaan suomen muslimia kohtaan. Entäpä oliko kauhajoen ja jokelan ampujat muslimeja?? Mun mielestä näyttivät aika suomalaisilta. Tuskin olisivat tappaneet "omiaan", jos olisivat kääntyneet muslimeiksi pari kuukautta ennen tekoja :hyper: Sorry offtopic.

Vitun paska vertaus toi papin lastennussiminen. Kerro mulle miten kristinusko hyväksyy lasten nussimisen? Ei liity siis millään tavalla kristinuskoon se että joku pedopappi nussii lasta. Muslimimaissa sen sijaan lasten raiskaaminen hyväksytään yleisesti.
Jos väärät tulkinnat ja yksilöiden sekopäisyys on selitys kaikkeen pahaan mitä muslimit tekee, niin miksei muissa uskonnoissa esiinny vastaavia tapauksia jatkuvasti? Miksi nimenomaan muslimit tappaa uskonnon nimissä, miksi ne kiduttaa naisia ja raiskaa lapsia uskonnon nimissä?
Jos ihmistä manipuloidaan pienestä pitäen uskomaan että koraani on totuus niin onko se yksilön vika jos se sitten noudattaa kirjaimellisesti niitä oppeja?

E: Shifu voi myös vastata mun pohdintoihin kun oot täysin samaa mieltä voisilmäpullan kanssa, vai loppuuko sun kiinnostus just nyt?

Laajempaa metakeskustelua varten. Yksin ei oikein saa keskustelua aikaseks? Sä ja Multivita ootte aika hiljaa ollu siellä vaikka ihan teille sen avasin?

Ihanku Shifunki olis vähän katkera? Jäit vähän hiljaseks ton hiv-keskustelun suhteen. Haluaisitko vielä jatkaa siitä vai loppuko sanottava :lol2:

Ja Voikkupullan tekstissähän ei ole sisältöä nimeksikään, kuten mun vastauksesta huomaat. Pienen pojan halipulassa kirjoitettu avautuminen :)

Anteeksi, mutta sun kanssa ei loppua näy. Sen takia jäin hiljaiseksi. Toi sun väsytystaktiikkas toimii. Kun ei jaksa ni ei jaksa. Mun mielestä sä jäit hiljaiseksi vailla ainuttakaan hyvin perusteltua vastausta pullalle. Hukkuvan pikkupojan säälittävää räpellystä. Tuo Voisilmäpullan teksti oli juuri se, mitä itse olen halunnut kirjoittaa jo päiviä, mutta en ole osannut pukea ajatuksiani sanoiksi noin hyvin. Siitä isot propsit pullalle.

Anteeksi, mutta sun kanssa ei loppua näy. Sen takia jäin hiljaiseksi.

Niin, että vastaus kyllä löytyy mutta et jaksa sitä vain laittaa?

Toi sun väsytystaktiikkas toimii. Kun ei jaksa ni ei jaksa.

Aivan, näinhän se oli.

Mun mielestä sä jäit hiljaiseksi vailla ainuttakaan hyvin perusteltua vastausta pullalle.

Oletko lukutaidoton? Jos en esimerkiksi voikkupullan väittämiä asioita ole väittänyt niin miten tai miksi niihin pitäisi vastata?

Hukkuvan pikkupojan säälittävää räpellystä.

Emmä oo järvellä tai merellä? Mä oon sit tehny hukkumista tässä jo muutaman vuoden. Teitä nillittäjiä kyllä aina välillä tänne ilmaantuu, mutta yhtä nopeesti te myös täältä häviätte. yleensä siinä vaiheessa kun joku rupeaa vaatimaan perusteluita väitteilleen. Kuten tein voikkupullalle. Aika hiljaista on ollu noiden väittämien perustelu.

Tuo Voisilmäpullan teksti oli juuri se, mitä itse olen halunnut kirjoittaa jo päiviä, mutta en ole osannut pukea ajatuksiani sanoiksi noin hyvin. Siitä isot propsit pullalle.

Vituttaahan se kun ei omaa minkäänlaista ulosantia.

[venom];2964178 sanoi:
Vitun paska vertaus toi papin lastennussiminen. Kerro mulle miten kristinusko hyväksyy lasten nussimisen? Ei liity siis millään tavalla kristinuskoon se että joku pedopappi nussii lasta. Muslimimaissa sen sijaan lasten raiskaaminen hyväksytään yleisesti.
Jos väärät tulkinnat ja yksilöiden sekopäisyys on selitys kaikkeen pahaan mitä muslimit tekee, niin miksei muissa uskonnoissa esiinny vastaavia tapauksia jatkuvasti? Miksi nimenomaan muslimit tappaa uskonnon nimissä, miksi ne kiduttaa naisia ja raiskaa lapsia uskonnon nimissä?
Jos ihmistä manipuloidaan pienestä pitäen uskomaan että koraani on totuus niin onko se yksilön vika jos se sitten noudattaa kirjaimellisesti niitä oppeja?

E: Shifu voi myös vastata mun pohdintoihin kun oot täysin samaa mieltä voisilmäpullan kanssa, vai loppuuko sun kiinnostus just nyt?

Nyt onkin kyse Suomen maahanmuutosta. Eikä mikä on paras uskonto -keskustelu. Suomessa asuvat maahanmuuttajat (olivat ne sitten muslimeja, hinduja, tai leppäkertunpalvojia) eivät tapa, kiduta naisia tai raiskaa lapsia uskonnon nimissä.

Nyt onkin kyse Suomen maahanmuutosta. Eikä mikä on paras uskonto -keskustelu. Suomessa asuvat maahanmuuttajat (olivat ne sitten muslimeja, hinduja, tai leppäkertunpalvojia) eivät tapa, kiduta naisia tai raiskaa lapsia uskonnon nimissä.

Onko tämä faktaa vai pelkästään sun toiveajattelua?

Vituttaahan se kun ei omaa minkäänlaista ulosantia.

Kyllä vituttaa hieman, että en omaa niin hyvää kirjoitustaitoa. Siinä olet oikeassa.

Ja miksi sitten vastasit pullalle, jos sulla ei ole mitään järkevää vastattavaa. Aina lässytät perusteluista, muttet itse kuitenkaan perustele omia vastaväitteitäsi.

En yleensä kirjoittele tähän threadiin, mutta onpa naiivi tapa ajatella. Miksei Suomesta muka löytyisi kovan linjan muslimeja (tai muita leppäkertunpalvojia) jos niitä löytyy Ruotsistakin.

Back
Ylös Bottom