Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kyllä mitä tahansa tekstiä valikoivasti lainaamalla tekstin sävyn ja viestin saa muutettua todella hyvin. Mietin vaan mikä pointti tuollaisessa toiminnassa on. Jos tavoitteena on saada aikaiseksi tosiasioihin perustuvaa, järkevää keskustelua maahanmuutosta, niin miksi tekstejä pitää alkaa muokkaamaan niin, että se niistä välittyvä kuva on vääristynyt ja yksipuoleinen?

Nyt hän opiskelee Hankenissa (hänet laitettiin lapsena ruotsinkieliselle ala-asteelle), kuuluu Rkp:hen ja työskentelee lentoaseman turvatarkastajana.
Syyttäkää vaikka rasistiks, ihan sama, mutta itse en haluaisi, että muslimit työllistyisivät turvatarkastajiksi lentoasemille. Muita hommia saa vapaasti tehä, mutta muslimi ja lentokone ei sovi hyvin yhteen... Ja anteeksi mun ennakkoluulot, toivottavasti muslimit todistaa ne vääriksi.

Sä oot yksi helvetin turha jätkä. Minkä takia poimit tekstistä kaikki negatiiviset asiat tänne, kun olisit voinut laittaa pelkän linkin tai koko tekstin?. Mikset liittänyt postiisi esim. seuraavia juttuja?:
Varmaan johtuu siitä, että oot aika vitun ksenofobinen.
Siksi, koska nuo ovat siellä tekstissä siitä huolimatta, että siinä on kaikkea muuta löpinää ympärillä. Emmä ole huolissani siitä, että jokin asia vaimentaa ääriliikkeitä vaan noista postaamistani asioista.
Miks vitussa mun pitäis postailla tänne jotain sellasta, joka ei mun mielestä ole huolestuttavaa? Vai pitäiskö mun kirjotella tänne esimerkiksi kantasuomalaisten työssäkäynnistä ja veronmaksamisesta?

Kyllä, ja tämänlisäksi myös islamofobinen, demonisoiva, rasisti, karjalalippis, natsi sekä yleisesti ottaen vittumainen kusipää, mikäli sun kaltaisia velliperseitä kuuntelisin.

Syyttäkää vaikka rasistiks, ihan sama, mutta itse en haluaisi, että muslimit työllistyisivät turvatarkastajiksi lentoasemille. Muita hommia saa vapaasti tehä, mutta muslimi ja lentokone ei sovi hyvin yhteen... Ja anteeksi mun ennakkoluulot, toivottavasti muslimit todistaa ne vääriksi.

Kaikki lentokentällä työskentelevät joutuvat samaan turvatarkastukseen kuin matkustajatkin. Eli eiköhän tämä kyseinen muslimi ole todistanut sun ennakkoluulot vääriksi ennen jokaista työpäiväänsä.

Kyllä mitä tahansa tekstiä valikoivasti lainaamalla tekstin sävyn ja viestin saa muutettua todella hyvin. Mietin vaan mikä pointti tuollaisessa toiminnassa on. Jos tavoitteena on saada aikaiseksi tosiasioihin perustuvaa, järkevää keskustelua maahanmuutosta, niin miksi tekstejä pitää alkaa muokkaamaan niin, että se niistä välittyvä kuva on vääristynyt ja yksipuoleinen?

Jos mulla olis joku suurempi missio vääristellä tekstiä niin en varmaan laittais linkkiä alkuperäiseen tekstiin ollenkaan. Ehkä poimin esiin huolestuttavia asioita, jotka ovat hyvin tyypillisiä muslimeille.

Millä tavalla mä muokkasin tekstiä? Onks mulla admin-oikeudet HS:n nettisivuille?

Kaikki lentokentällä työskentelevät joutuvat samaan turvatarkastukseen kuin matkustajatkin. Eli eiköhän tämä kyseinen muslimi ole todistanut sun ennakkoluulot vääriksi ennen jokaista työpäiväänsä.

Eiköhän pointti ollu siinä, että luottu siihen, että muslimivartija pysäyttäisi pommia kantavan uskonveljensä on kyseisellä henkilöllä melko pieni.

No miettippä nyt ihan itse. Kaikki ei varmaan jaksa lukea alkuperäistä tekstiä, ja jos sä tuot sitä tekstiä valikoivasti lainaamalla esille vain yhden artikkelin esittämistä aspekteista, niin eiköhän kyse ole artikkelin alkuperäisen viestin muokkaamisesta omiin tarkoituksiisi sopivaksi. Viestin muokkaamisen ei tarvitse kohdistua fyysisesti siihen alkuperäiseen kappaleeseen. Ei tämä nyt niin vaikea asia voi olla ymmärtää, että pitää oikein rautalangasta vääntää.

Jätit vielä vastaamatta siihen, että millä tavalla tuollainen artikkelien yksipuolinen tulkinta tarjoaa maahanmuuttokeskustelulle järkevän pohjan?

Suosittelen lukemaan koko jutun, että saa kokonaisvaltaisemman kuvan.

Jep, kuvittelin tekstin vähän toisenlaiseksi Rankkurin postaamien pätkien perusteella...

Emmä ole huolissani siitä, että jokin asia vaimentaa ääriliikkeitä vaan noista postaamistani asioista.
Miks vitussa mun pitäis postailla tänne jotain sellasta, joka ei mun mielestä ole huolestuttavaa? Vai pitäiskö mun kirjotella tänne esimerkiksi kantasuomalaisten työssäkäynnistä ja veronmaksamisesta?

Niin. Koska kantasuomalaiset eivät tee koskaan mitään huolestuttavaa. Vaan ja ainoastaan muslimit tekevät. Kantasuomalaiset tekevät vain töitä ja maksavat veroa. Yksikään muslimi ei tee näitä asioita.

Eiköhän pointti ollu siinä, että luottu siihen, että muslimivartija pysäyttäisi pommia kantavan uskonveljensä on kyseisellä henkilöllä melko pieni.

???? Mitä vittua sä selität?. Toi sun pointtisi on siis se, että kun muslimi on lentokentällä töissä, tarkoittaa se sitä että kyseinen muslimivartija haluaa olla mukana räjäyttämässä matkustajakonetta?. Herää pahvi. Sullahan on tunnetusti varmaan jotain tilastoja todistamassa tätäkin väitettä?

No miettippä nyt ihan itse. Kaikki ei varmaan jaksa lukea alkuperäistä tekstiä, ja jos sä tuot sitä tekstiä valikoivasti lainaamalla esille vain yhden artikkelin esittämistä aspekteista, niin eiköhän kyse ole artikkelin alkuperäisen viestin muokkaamisesta omiin tarkoituksiisi sopivaksi.

Mikäköhän ne mun omat tarkoitukset ovat, lukuunottamatta tuota aikaisemmin mainitsemaani syytä eli nostaa esiin huolestuttavia asioita muslimien maailmankatsomuksessa? Kai nyt vähän köyhemmälläkin järjellä varustettu ymmärtää, että noi muutamat lauseet eivät ole koko artikkeli? Tai että HS ylipäätään kirjoittais yhdestäkään maahanmuuttajasta kategorisesti noin negatiivisia asioita?

Viestin muokkaamisen ei tarvitse kohdistua fyysisesti siihen alkuperäiseen kappaleeseen. Ei tämä nyt niin vaikea asia voi olla ymmärtää, että pitää oikein rautalangasta vääntää.

No ei munkaan mielestä. Jos jotain ei kiinnosta lukea alkuperäistä tekstiä niin se ei ole mun ongelma. Tosin teille kahdelle se tuntuu olevan. Alkuperäinen teksti on aika vitun pitkä niin emmä näe, että mitä järkeä mun on sitä tänne postata. Jos ei jaksa painaa sitä linkkiä auki ni ei sitä juttua jaksa täältäkään lukea.

Jätit vielä vastaamatta siihen, että millä tavalla tuollainen artikkelien yksipuolinen tulkinta tarjoaa maahanmuuttokeskustelulle järkevän pohjan?

Mä en tulkinnu sitä millään tavalla. Vai näetkö sä jossain tulkintaa? Mun mielestä siinä postissa on vain suoria lainauksia.

Niin. Koska kantasuomalaiset eivät tee koskaan mitään huolestuttavaa. Vaan ja ainoastaan muslimit tekevät. Kantasuomalaiset tekevät vain töitä ja maksavat veroa. Yksikään muslimi ei tee näitä asioita.

Sä voit perustaa kantaväestöä koskevan ketjun ihan milloin haluat. Mamu-ketjussa ko. asiat olisivat off topicia.

Vielä kerran. Ne pelkät lainaukset muodostaa oman viestinsä laajemmasta asiakokonaisuudesta. Oletko ikinä kuullut esim referoimisesta ja siitä, miten tekstin kaikki oleellisimmat asiat pitäisi tuoda esille? Nuo sun pointit oli pelkästään negatiivisia, kun tekstissä oli paljon positiivisiakin pointteja. Jostain syystä jätit kuitenkin nuo positiiviset asiat mainitsematta. Jos pointti oli tuoda artikkeli esille, pelkkä linkki artikkeliin olisi riittänyt, vai eikö?

Jätit vielä vastaamatta siihen, että millä tavalla tuollainen artikkelien yksipuolinen tulkinta tarjoaa maahanmuuttokeskustelulle järkevän pohjan? Miten on?

???? Mitä vittua sä selität?. Toi sun pointtisi on siis se, että kun muslimi on lentokentällä töissä, tarkoittaa se sitä että kyseinen muslimivartija haluaa olla mukana räjäyttämässä matkustajakonetta?. Herää pahvi. Sullahan on tunnetusti varmaan jotain tilastoja todistamassa tätäkin väitettä?

No nyt lähti lapsukaisella vähän keulimaan :lol2:

On mulla olemassa tilasto asiasta tottakai :lol2:

Jotta rauhoitut niin esitin vain oman tulkintani kanssapalstalaisen viestistä, en omaa mielipidettäni ;)

Onks sulla pieniä vihanhallintaongelmia?

Vielä kerran. Ne pelkät lainaukset muodostaa oman viestinsä laajemmasta asiakokonaisuudesta. Oletko ikinä kuullut esim referoimisesta ja siitä, miten tekstin kaikki oleellisimmat asiat pitäisi tuoda esille? Nuo sun pointit oli pelkästään negatiivisia, kun tekstissä oli paljon positiivisiakin pointteja. Jostain syystä jätit kuitenkin nuo positiiviset asiat mainitsematta.

Jätit vielä vastaamatta siihen, että millä tavalla tuollainen artikkelien yksipuolinen tulkinta tarjoaa maahanmuuttokeskustelulle järkevän pohjan? Miten on?

Vielä kerran, nostin itseäni huolestuttavat asiat esiin. Minä en ole puolueettoman tiedonvälityksen toimisto, enkä näe miksi mua tämmöinen velvoite koskisi?

Vastaan mielelläni viimeiseen väitteeseen, mikäli olen sellaisen väitteen jossain esittänyt. Olenko? Miten on?

Koskeeko tätä keskusteluketjua yleiset referoimissäännöt? Miten on?

Tuosta muslimien roolista lentokenttillä. Tiedättekö mikä on vielä tappavampi kombo? Valkoihoiset vanginvartijoina. Katsokaa nyt vaikka 2. maailmansodan saldoa kun saksalaiset toimi tuossa roolissa. Eikös tämä ole tilastollisesti paljon perustellumpi uhkakuva kuin muslimien toimiminen lentokentillä turvatarkastajina, varsinkin jos uhrien lukumäärää aletaan tarkastelemaan? ;)

Tuosta muslimien roolista lentokenttillä. Tiedättekö mikä on vielä tappavampi kombo? Valkoihoiset vanginvartijoina. Katsokaa nyt vaikka 2. maailmansodan saldoa kun saksalaiset toimi tuossa roolissa. Eikös tämä ole tilastollisesti paljon perustellumpi uhkakuva kuin muslimien toimiminen lentokentillä turvatarkastajina, varsinkin jos uhrien lukumäärää aletaan tarkastelemaan? ;)

Ei, koska 2 maailmansodan aikaiset vanginvartijat ovat melkoisella todennäköisyydellä jo eläkkeellä.

Mielestäni järkevä ja rakentava keskustelu pohjautuu aina asioiden monipuoliseen tarkasteluun. Jos puhutaan maahanmuutosta valtakunnallisella tasolla ja tällaisen keskustelun pohjalta tehtävistä laki-aloitteista yms, niin keskustelun tulisi ehdottomasti olla monipuolista ja kaikkien osapuolten ääni pitäisi olla kuuluvilla. En usko, että mitään rakentavaa voi ikinä saada aikaiseksi asioiden yksipuoleisessa, hyvin mustavalkoisella tarkastelulla.

Mielestäni järkevä ja rakentava keskustelu pohjautuu aina asioiden monipuoliseen tarkasteluun. Jos puhutaan maahanmuutosta valtakunnallisella tasolla ja tällaisen keskustelun pohjalta tehtävistä laki-aloitteista yms, niin keskustelun tulisi ehdottomasti olla monipuolista ja kaikkien osapuolten ääni pitäisi olla kuuluvilla. En usko, että mitään rakentavaa voi ikinä saada aikaiseksi asioiden yksipuoleisessa, hyvin mustavalkoisella tarkastelulla.

Millä tavalla tuollainen keskustelutavoista keskusteleminen tarjoaa maahanmuuttokeskustelulle järkevän pohjan? Miten on?

Back
Ylös Bottom