Mättöpäivä

Jee tortilloja! Just söin ite tacoja 3kpl kun mun mättäminen painottui jauhelihaan, kanaan ja siihen santamariatexmex no sugar added hot salsaan mitä vois lusikoida suoraan purkista :kuola:.

En älyä joittenki mättöpäiviä jos joku 300g karkkia menee, ei helvetti, en sais millään syötyä ellen väkisin työntäis kurkkuun. Nytki mun "mättöpäivä" on ollu tämmönen:

Aamupala 10:30
- Neljä kananmunaa raakana
- Puolipurkkia lidlin makadamiapähkinöitä
- kourallinen manteleita

Palkkari (Kiipeilyä 2h) 14:30
- 30g heraa

Lounas 14:00
- Pari tomaattia
- Ruukku jääsalaattia
- Jauhelihapihvi (n. 160-200g)
- Kourallinen sekapähkinöitä

Palkkari (Painia 2h) 17:00
- 30g heraa
- Ananaspurkki
- kaks banaania
- Päärynä
- Veriappelsiini
- OmenaRypälejuomaa pari desiä
- Pari kourallista viinirypäleitä

Päivällinen just äsken:
- 3kpl tacoja
- jauhelihaa
- kanaa
- polarjuustoa
- salaattia
- kermaviiliä
- salsaa :kuola:

Iltapalaksi jos vielä heittäis kourallisen gojimarjoja ja lusikallisen kookosöljyä. Ois mättöpäivä kruunattu.
Mitä hemmettiä? Toihan on diettipäivä?! Ei miehet voi syödä noin neitimäisesti, mäkin syön enemmän ja olen nainen! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kannata varmaa kauheita muutoksia odotaa vaa'an suhteen (jos et ole dietillä) jos kaveri vetää mättöpäivänä salaattia ja jättää palkkarista maltot pois :D Normipäivänä jätät salaatista pähkinät pois?

Vedän sen verta antaumuksella nuita pähkinöitä että ihan hyvin pysyy paino kohallaan. Ja "mätön" tuosta tekee mulle vehnä :S

Ja maltoa nyt on typerää tunkea palkkariin muutenkaan imho ja muidenkin. Ja käännös sanasta Diet on ruokavalio, ei laihdutuskuuri. Tuollalailla syön sillon ku haluan polttaa rasvaa, ja jos haluan massaa ni pistän kuulaa liikkumaan niin alkaa paino nousta yleensä viikon sisään hipisti.

Ei miehet voi syödä noin neitimäisesti, mäkin syön enemmän ja olen nainen!

Ilmeisesti voi. :) Viimiset 2v syöny tuohon tyyliin enemmän tai vähemmän ja todennu että se jatkuvan tärkkelyksen mättäminen ei tee muuta ku hidastaa ja turvottaa. :) Kaurapuuro silti pitää aina välillä nakata naamariin :o

Joku tosi ripped bodari sano joskus että (vapaasti käännetty) "Vuosia sisällytin ruokavaliooni viikoittain huijauspäivän, ja vuosiin en nähnyt vatsalihaksiani yhtä tarkasti kuin nyt!"

EDIT VIELÄ: Mitat on sitten tosi suurinpiirteisiä, kyllä tuota omenarypälejuomaa meni se litran pänikkä ja nuo tacot oli vaan osana tacosalaattia :P

voisko porukka postailla kuvia omista cheattimätöistä? olisi ihanaa katsella ja kuolata.. itsellä dieettiä kohta 5 viikkoa takana ja ensimmäinen xiit tulee sunnuntaina, en malta odottaa.. vaikkei nyt ees tee mieli cheatata :D parit synttärit sillo ni voi vetästä sitä kakkua iha huoletta.

voisko porukka postailla kuvia omista cheattimätöistä? olisi ihanaa katsella ja kuolata.. itsellä dieettiä kohta 5 viikkoa takana ja ensimmäinen xiit tulee sunnuntaina, en malta odottaa.. vaikkei nyt ees tee mieli cheatata :D parit synttärit sillo ni voi vetästä sitä kakkua iha huoletta.

Mulla tulee tästä väistämättä mieleen vähän sama kun joku ruinuis että "voisko joku lähetellä mulle likasia pikkuhousuja mitä vois sitte kotona haistella ja kuolata! Sunnuntaina saa piparia niin sit pääse höylää iha huolella!"

:D

.... joo sori huono.

Mitä tulee ChildInTime postiin niin se riippuu iha joo miltä haluaa näyttää. Varmasti pysyt olemaan 65kg ja kireä noilla eväillä, mutta ei kyllä kauheita massoja tule ikinä vaikka miten sitä kuulaa heiluttelisit jos ruokavalio koostuu pelkästä pähkinästä, salaatista ja kaikki muut hiilihydraatit on myrkkyä. Etenkin pelkkarissa se pieni malto määrä olis enemmän kuin suotavaa eikä se ole kenenkään kisadiettiäkään vielä pilannut niin tuskin se susta syöttösikaa tekee. Mutta kukin tyylillään

Mulla tulee tästä väistämättä mieleen vähän sama kun joku ruinuis että "voisko joku lähetellä mulle likasia pikkuhousuja mitä vois sitte kotona haistella ja kuolata! Sunnuntaina saa piparia niin sit pääse höylää iha huolella!"

:D

.... joo sori huono.

Mitä tulee ChildInTime postiin niin se riippuu iha joo miltä haluaa näyttää. Varmasti pysyt olemaan 65kg ja kireä noilla eväillä, mutta ei kyllä kauheita massoja tule ikinä vaikka miten sitä kuulaa heiluttelisit jos ruokavalio koostuu pelkästä pähkinästä, salaatista ja kaikki muut hiilihydraatit on myrkkyä. Etenkin pelkkarissa se pieni malto määrä olis enemmän kuin suotavaa eikä se ole kenenkään kisadiettiäkään vielä pilannut niin tuskin se susta syöttösikaa tekee. Mutta kukin tyylillään

http://irc-galleria.net/user/Khassera On ihan totta ettei 130kg puhasta lihasta tule, mutta kyllä tämmönen kynäniska kuosissa pysyy noilla eväillä.

Vielä tohon edelliseen: Hiilarit ei tuo massaa. Kalorit tuo massaa. :david:

Ei nyt puhuttu massankasvatuksesta, vaan kuosissa pysymisessä vai menikö multa jotain ohi?

Sori, tarkotin siis toissapostiin :S Olit postissas ihan oikeassa. Vaan se kummastus tuosta "ei tärkkelystä" ja "ei maltoa" => "ei hiilareita?" oli vaan vähän hassu. :)

paljonko teillä yleensä nousee paino mättöpäivinä? Ite muistan että joskus on aamulla puntari näyttäny parhaimmillaan jotai +3-4 kg!

Helposti 5kg jos mättää v.lopun. Yleensä la-su. Joskus jo yhenkin päivän mätöillä saan aika hiton hyvän pöhön aikaiseksi. Useita kiloja.

Tänään siis mättöpäivä ja nyt mennyt milk shakkeja pari kpl ja rahkaakin tuli vedettyä oikeen kunnolla naamariin, vois vielä vähän kakkua ottaa :)

Ensi lauantaina 31. päivä olis tarkoitus pitää parin viikon kärsimyksen jälkeinen mättöpäivä ;)
Normaalien ruokien lisäksi tulee ahmittua mm. 300g sipsejä, 700g irtokarkkeja, pizza (kinkku, salami, kebab, ananas, jauheliha), Jaffa-keksejä paketti (20kpl?).. hmm.. eiköhän noilla pääse alkuun.

Eikös se ole todettu että rasvan ja nopeiden hiilarien nauttimista yhdessä kannattaa välttää kuin ruttoa? Insuliinipiikin aikana vedetty rasva varastoituu kehoon melko tehokkaasti. Täksipä ihmettelenkin tätä tarvetta vetää 10kpl magnumpuikkoa ja seittemää suklaalevyä, kyllä ne kalorit varmasti saa muutenkin täyteen.

Mulla "mättöpäivän" tarkotus on lähinnä saada vaan överinä kaloreita, ei syödä päin seiniä. Paljon vähemmän tosin tulee katottua miten syö ja millon, eli jos tekee illalla mieli hedelmäkoktailia jätskin kans ni sillon syödään hedelmäkoktailia jätskin kans. Perusjutut pitäs silti muistaa jos meinaa että siitä mahtavasta +3kg lisästä sen viikonlopun jälkeen ois ees 10g lihasta.

Edit: Tämä pienimuotoinen avautuminen tuohon feikki-elviksen mättösafkojen kuvaan.

Eikös sen mättöpäivän ole ennemminkin tarkoitus henkisesti helpottaa, kun, että saada ylimääräisiä kaloreita? Muuten vähän ihmetyttää, että täällä puhutaan mättämisestä, ja sitten syödään esim. rahka iltapalana. Ei se kovin mättöä omasta mielestäni ole. Muutenkin normaaleissa maustamattomissa rahkoissahan on hyvin vähän kaloreita. Itselle mättö voi tarkoittaa esim. pikaruoka-ateriaa, karkkipussia ja limonadia, ja siihen päälle ehkä myös jäätelöä ja joskus mahdollisesti jotain muutakin (Arnold's, sipsit jne.)v Tietenkin noiden lisäks tulee syötyä ihan perusruokaakin, siis mättöpäivänä.

Suositut

Back
Ylös Bottom