Lyhytkasvuinen veljeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seji
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, lääkärissä on käyty jo ajat sitten ja päättivät peruuttaa koko hormoonihoito homman ku huomasivat kasvupyrähdyksen lähteneen käyntiin. Pituutta on 152.5 cm mikä ei kovinkaan paha ole verrattuna vähän yli puoli vuotta sitten olleeseen pituuteen (143cm)
Silti on luokkansa pienin pojista.:david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tuossa iässä kannata vielä stressata. Ihmiset kasvaa niin eri vaiheessa. Minä olin ala-asteen loputtua porukan toisiksipisin. Nyt olen toisiksilyhin.

Itellä vähä skolioosia ja jalat kohtuu lyhyet iha sen takia ku ei aikoinaan saanu kasvaa rauhassa (kohtuu harvinainen sairaus ja katkeili pienenä aikas paljo eli ei saanu aikaa kasvaa), mutta kädet onki sitte pitkät ja paidat tyylii +174cm tai jtn..

Onkoha mitää tapaa millä noi jalat sais kasvamaan?

Nii ja tosiaan siis kädet pitkät ja murrosikä tuli tosi nopeeta (iha reilu parta ja ikää 16v) nii epäilen vähä et ne mulle mitn kasvuhormoonia antais jne.. vituttaa koko juttu stna :D

Mä olin niitä jätkiä joille tuli äänenmurros ja kasvupyrähdys viimesenä, ja eihän se sillon ollut kivaa. Mutta sitten venähdinkin muutamassa vuodessa 186-senttiseksi. Aika jännä muistella että kaverit jotka saatto olla mua päätä pidempiä 13-vuotiaana ovat nyt päätä lyhyempiä. Mun broidi on tasan samassa tilanteessa. Taitaa olla futisjenginsä lyhyin jäbä, ja kyllähän se ottaa koville. Oon aina yrittänyt lohdutella sitä parhaimpani mukaan.

Noniin, taisi pikkuveljellä tuo kasvupyrähdys vain vähä myöhempään tulla. Ikää on nyt 15 vuotta ja pituutta on 162 cm eli hyvällä tsägällä hänestä tulee viel yli 170 cm pitkä =)!

En kyllä tiedä kuinka tarkkoja noi ennustukset loppujen lopuksi on, minustakin olisi pitäny tulla 190cm vaikka faija on alle 180 ja mutsi on 165. Mutta äidin suvussa on juuri 190cm pari ja muutenkin yli 180cm. Itse tällä hetkellä jossain 180cm paikkeilla toi pituus on ja ylä-asteen jälkeen pituuskasvu hidastu eli 16v jälkeen kasvoin ehkä sen 5-6cm. Tosin oon aina miettiny että häiritsikö itsellä jokin osittain tota kasvua teini-iässä (ylipainolla voi olla vaikutusta kuulemma) koska käsien "siipiväli" on tällä hetkellä se 190cm. Itse ainakin olisin toivonut että se 190cm olisi pituutta koska tykkään koripalloa pelailla ;)

Mä olin muuten täsmälleen saman pituinen 13 vuotiaana kuin Sejin veli. Vanhemmat oli huolissaan ja puhui lääkärille usein pituudestani. Lääkäri sanoi, että kyllä pojastanne ihan miehen mittainen pitäis tulla ja nyt oon 175cm.

Itse olin lukiossa jotain 15x senttiä pitkä.. Sitten menin siinä 16 vuoden paikkeilla kouluterveydenhoitajalle joka sattu oleen joku venäläinen ja sano vaan että "Älä sinä huoli, minun poika Igor kasvo vielä armeijassa, kyllä sinä kasvat vielä, ei aiheuta mitään toimenpiteitä" No, vuoden-parin päästä joskus 17-18 v tienoilla oli joku 158 ehkä pituutta enkä ollut kasvanut kun muutaman sentin, ja painoa oli 50 kiloa (Olin joskus teini-iässä tietokoneeseen kiinni kasvanut ylipainoinen yli 65 kilonen ja kyllästyin olemaan läski, aloin vuosien tauon jälkeen lenkkeilemään.ym pitämään painoa alhaalla joka saattoi olla osasyy lyhytkasvuisuuteen) Sitten menin tutkimuksiin uudestaan jonkun toisen lääkärin kautta ja otettiin luustoröntgenit.ym ja todettiin että luusto on kasvanut ja levyt sulkeutuneet eli mitään ei voida tehdä enää, olet täysikasvuinen aikuinen. Vuos pari siitä taaksepäin olis voitu vielä tilanne korjata mutta mukava ryssäterkkari oli sitten eri mieltä :) Nyt 8 vuotta myöhemmin olen 160cm ja kohta 80 kilonen tynnyri eli lääkäreiden mukaan merkittävästi ylipainoinen vaikka olenkin suht pienissä rasvoissa :D Kukaan ei enää vittuile että oon pieni mies kuten taannoin 50 kiloselle, naisetkaan eivät enää silittele päästä sössöttäen, ja oli tossa teini-ikäsenäkin muutama 175 senttinen mallimittanen daami kainalossa, itsetunto kesti ihan hyvin. Eli mitä ihmeen väliä sillä on jos ei kasvakaan pidemmäksi, lisäksi kaikki pihvi näkyy paljon paremmin, ei tarvinnut teini-iässä kun saada pikkusen useammin pillua ja sängyssä päällä ollessa kädet kasvo ja jengi kommentoi että on pala kasvanut.. Nyt kasvankin siis enää siihen toiseen suuntaan :D Jos olisin saanut päättää, olisin mä tähän vielä kymmenen senttiä voinu mittaa ottaa, mutta enää asiaa ei edes mieti..

Öhh ite olin kans 12 / 13 v jotain tuon 145cm:n luokkaa... Kaverit vit**ili aina kun kävin terkkarilla jotaki "joko sait hevoshormoneja" yms. pastaa :D... ei ole tullu paljo pituutta lisää yhäkään

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom