Lyhyt paussi kreatiinista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
Kreatiinin käytössähän on näitä lautausjaksoja ,ylläpitöjaksoja ja myös lyhyt paussijakso. Näin siis ainakin Fastin kreatiinissa. Kysymys kuuluukin että pidättekö te mitään esim. kahden viikon taukoja kun ootteko eka vetäny sitä joku esim. 6 viikkoo?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en pidä mitään taukoa, paitsi sillon jos purkki pääsee tyhjäks eikä oo rahaa ostaa lisää

Joo ei mitaan taukoja. Juttelin eraan lisaravinnemyyjan kanssa kreatiinitauoista ja sanoi, etta koko homma on kreatiinin valmistajien keksinto. Eli siis tauolla kun osa nesteista katoaa niin uusia kuureja alottaessasi koet uudelleen ja uudelleen taman "oho-kun-paino-nousikin-taas-niin-maan-pirusti"-fiiliksen joka kreatiinia koko ajan syomalla jaa pois. Tosin talloin paino pysyy siella ylhaalla tasaisesti. TIeda sitten koittiko ukko vain myyda meikalaiselle enemman kreaa :)

En pidä taukoja, paitti nyt on tullut muutama päivä kun olen tässä flunssaisena ollut ja reenitauolla, ei oo vaan muistanut ottaa. Mutta normaalitilanteessa vedän sen n. 5 grammaa palautusjuomassa.

Mun täytyy tunnustaa, että mulla on tapana pidellä noita parin viikon pausseja ja välillä muutenkin. Yleensä tulee pidettyä noita kovempia treenikausia, niin silloin yritän tehostella treenejä krealla.
Olishan se tietysti ihan järkevääkin pidellä kerralla pidempi kuuri, niin näkis sitten ihan käytännössä mitä on jäänyt käteen. :)

Tämä on taas niitä "kuulupuheita" joita en jaksa lähteä tarkistamaan...
Eli muistelisin, että jatkuvassa käytössä kreatiinin imeytyminen heikkenisi. Tämän voi välttää sillä, että pitää 1-2 viikon tauon ja lataa uudelleen tai sitten pitää latausvaiheen uudelleen ilman taukoa. Sitten on tämä uusi tutkimus pitempikestoisen kreatiininkäytöstä sokeriaineenvaihduntaan... :(

Minä oon nyt tässä pitänyt taukoa kreatinista jonku kuus viikkoa ja täytyy kyllä sanoa, ettei ainakaan treenamisessa ole vaikuttanut mitenkään. Tällä viikolla aloittelen uudestaan ja mielenkiinnolla odotan, josko jotain huikeeta hyppyä tehoissa tapahtuis. Kretsun jätin tauolle dieetin alussa ja pudotin painoa 5 kg 2,5 vkossa. Sitten vaan pidensin tuon kretsun osalta taukoa. Kilot ei ole tulleet takaisin tässä kuukauden aikana mutta tulokset on nyt samalla tasolla, kuin dieetille alkaessa.

Omskakas sanoi:
Tämä on taas niitä "kuulupuheita" joita en jaksa lähteä tarkistamaan...
Eli muistelisin, että jatkuvassa käytössä kreatiinin imeytyminen heikkenisi. Tämän voi välttää sillä, että pitää 1-2 viikon tauon ja lataa uudelleen tai sitten pitää latausvaiheen uudelleen ilman taukoa. Sitten on tämä uusi tutkimus pitempikestoisen kreatiininkäytöstä sokeriaineenvaihduntaan... :(

Kreatiinin sokeriaineenvaihduntaan liittyvän tutkimuksen tahtoisin lukea _o/ ?

Mulla ollut kreatiini käytössä tämän 6kk yhtäjaksoisesti. Tiedän, että se potkii edelleen yhtä hyvin kuin alussakin, vaikken taukoja olekaan pidellyt.

Käytännössä 1-2vk tauosta ei ole hyötyä juuri. Vasta neljässä viikossa lopettamisesta elimistön kreatiinivarat ovat hivuttautuneet takaisin normaalille tasolle.

Niin.. Kuulemma tulis pitää tauko noin 2;n kuukauden välein, ja tauon tulisi olla noin kuukauden pituinen..
Koska, jos ei ota, voi vaarantaa sen ettei elimistö enään itse tuota kreatiini hormoonia..

Lyandir sanoi:
Niin.. Kuulemma tulis pitää tauko noin 2;n kuukauden välein, ja tauon tulisi olla noin kuukauden pituinen..
Koska, jos ei ota, voi vaarantaa sen ettei elimistö enään itse tuota kreatiini hormoonia..

Myös minä olen kuullut hieman tähän suuntaan että elimistö tuottaa kreatiinia n.1g/pv. ja kun otat 5g/pv. niin se on 500% enemmän kun normaalisti ja on suuri vaara että ihmisen oma keho lopettaa kreatiinin tuoton jos se saa kokoajan yliannostusta. Mikäli tämä ei pidä paikkaansa, niin kertokaa ihmeessä, koska minä olen ainakin tässä uskossa. Jos se ei pidä paikkaansa niin sit rupean puputtamaan kyseistä ainetta tauotta. Kiitos.

Itse aloitin tammikuun puolessavälissä kreatiinikuurin ja lopetin sen pari viikkoa sitten. Samaan aikaan kreatiinikuurin loppumisen kanssa tuli flunssa, enkä ole päässyt noihin kahteen viikkoon salille lainkaan. Tämä on tylsää, koska tulostason putoamisen syynä ovat siten molemmat, flunssa ja kreatiinin lopettaminen, enkä siis luotettavaa vertailua oikein voi tehdä. :(

Painon kannalta seuraavaa: Kreatiinikuurin aikana painoni nousi tuolta 73 (r-% n. 9) kilosta 78-79 kiloon (r-% n. 10-11), varmasti paljolti nesteen kerääntymisen, pienen bulkin ja treenitaustan takia (tiukkaa treeniä vasta viime kesäkuusta), mutta sairauden ja kuurin lopettamisen jälkeenkin painoni putosi ainoastaan kilon verran ollen viime mittauksessa 77 kiloa. Toivottavasti seuraavakin kuuri potkii yhtä kivasti niin juhannuksen tavoite 80-82 kg n. alle kympin rasvoilla täyttyy! Yritän muistaa kertoa kuurin tuloksista kunhan niitä tulee. Seuraava kuuri alkaisi siis huhtikuun puolenvälin/lopun tienoolla.

Suositut

Back
Ylös Bottom