Luotettava farkku, max 12000€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
28.12.2005
Viestejä
2 302
Ikä
34
Olis tarkotuksena autoa vaihtaa ja hakusessa olis noin 10-12k€ farkku. Kilometrejä tulee jonkun verran, mutta bensapeli riittää. Vaatimuksena olis eritoten luotettavuus, turvallisuus ja vm 04 -->. Koneena riittää joku luotettava peruskone, mitä pienempi kulutus, sen parempi. Oon katellut kakkoskoppasta focusta ja H astraa, mitäs palstalaiset ovat näistä mieltä? Ehdotuksia tulemaan vaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muuten hyviä vaihtoehtoja kyllä, mutta vähän ehkä liikaa ajettuja. Ja V70:ssä etenkin, kulutus bensakoneissa turhan korkea, kun suurin osa ajosta kaupunkiajoa ja kilometrejä niissäkin ehdottomasti liian paljon.
Onko noissa kakkoskoppasissa focuksissakin ruosteongelmia paljon? Niitä olis tarjolla 2006 mallejakin tuohon hintaluokkaan, n. 100tkm ajettuja, joten luulisi, ettei ne niin nopeasti ehtis ruostua? Tarkotus pitää autoa siis n 2-3v ja vaihtaa.
Edit. Corollahan tunnetusti on luotettava, noitakin tuntuisi saavan n. vm 2005 ja satasen pintaan ajettuja, mitä mieltä siitä? Tosin, tuulipukuahan tuo melkein vaatii, mutta mitä sitten. :)
 
Jos haluat luotettavan niin just noi 04-06 corollat on kyllä niin saatanan varmoja pelejä (huonoja ajaa IMO). Jos taas ajettavuutta hakee tohon ikäluokkaan niin varmaan sun budjetilla octavia tai sitten jos japsi niin just toi accordi.

e: focucset on esim corollaan verrattuna parempia ajella, mutta itellä oli 3 vuotta 03 focus ja vähän kakka maku jäi suuhun. Yks isompi (n 800e) remppa, mutta muuten sitä pientä sähkövikaa jatkuvasti. Mittaristo ei toimi, keskulukitus ei toimi jne. Ei tietenkään pysäytä matkantekoa mutta "haittaa".
 
Jos haluat luotettavan niin just noi 04-06 corollat on kyllä niin saatanan varmoja pelejä (huonoja ajaa IMO). Jos taas ajettavuutta hakee tohon ikäluokkaan niin varmaan sun budjetilla octavia tai sitten jos japsi niin just toi accordi.
Jos mun auton tärkein ostoperuste olis luotettavuus ostaisin tojotan. On ne niin luotettavia perkele, mut aavistuksen mauttomia.
 
Zone-sarja -42%
Saab 9-3 tai 9-5 http://tinyurl.com/5wsok83
Muutaman tonnin kun laitat lisää, saat varsinkin ruotsista tmv. tuotuna melko tuorean 1,9TiD 9-3 Saabin.
Sitten tietenkin takuupaketti, eli VW Passat tai Golf.
12k€ hinnalla saat tuonna 04-05 vuosimalliin asti, dieseliä kun et tarvi niin vuoden pari uudempaa bensakoneella.

Itsellä vm.03 1.6 Golf Variant ja olen autoon loppupelissä varsin tyytyväinen. Ei oo tarvinnut rempata, ajella vain.
Tietenkin itse kaipaisin pikkusen pienempää matkakulutusta, sillä tuolla ei alle 6.5l/100km ajeta edes todella rauhassa.
Niin ja sitä 4 vetoa, mikä tuleekin olemaan seuraavassa autossa ja sekin mahtuu kyllä hakusi hintaan näissä vehkeissä.
 
Saab 9-3 tai 9-5 http://tinyurl.com/5wsok83
Muutaman tonnin kun laitat lisää, saat varsinkin ruotsista tmv. tuotuna melko tuorean 1,9TiD 9-3 Saabin.
Sitten tietenkin takuupaketti, eli VW Passat tai Golf.
12k€ hinnalla saat tuonna 04-05 vuosimalliin asti, dieseliä kun et tarvi niin vuoden pari uudempaa bensakoneella.

Itsellä vm.03 1.6 Golf Variant ja olen autoon loppupelissä varsin tyytyväinen. Ei oo tarvinnut rempata, ajella vain.
Tietenkin itse kaipaisin pikkusen pienempää matkakulutusta, sillä tuolla ei alle 6.5l/100km ajeta edes todella rauhassa.
Niin ja sitä 4 vetoa, mikä tuleekin olemaan seuraavassa autossa ja sekin mahtuu kyllä hakusi hintaan näissä vehkeissä.
Saab on kyllä hyvä auto muuten, mutta huoltohinnat on aika pilvissä, tästä löytyy kokemusta. Golfista taas haluaisin ehdottomasti 5 koppaisen, mutta ne on sen verta kalliita, että ei kyllä tohon budjettiin mahdu. Neloskoppainen golf ei vaan jotenkin säväytä.
Mazda 6 oon miettinyt kyllä, mutta miten toi ruostumispuoli? Netistä kun lukee, niin tuntuu, että todella monella on mennyt paljonkin peltiä vaihtoon ruosteen takia, ihan 3v vanhoissa autoissa. Muuten tuntuu olevan varsin siisti ja hyvä tekniikaltaan. Tällä hetkellä mulla on ihan hyvä farkku alla, hyvin varusteltu ja kaikkea, mutta erinäköset pienet viat alkaa ärsyttää, kun auto niiden takia seisoo korjaamolla ties kuinka kauan ja joka päivä olis autolle tarvetta. Corollaa oon alkanut nyt miettimään tosissani, koska vaikuttaa aika laadukkaalta autolta. Toki, onhan se vähän mitäänsanomat ja varustetasokin tippuisi nykyiseen verrattuna, mutta olispahan (toivottavasti) harvemmin pajalla.
Kellään kokemuksia H-astrasta? Tarkoitus olis siis vaihtaa suht vähän ajettuun, eli kuitenkin alle 150tkm pitäis olla mittarissa, niin sen takia, esim Accord on poissa laskuista.
 
Saab on kyllä hyvä auto muuten, mutta huoltohinnat on aika pilvissä, tästä löytyy kokemusta. Golfista taas haluaisin ehdottomasti 5 koppaisen, mutta ne on sen verta kalliita, että ei kyllä tohon budjettiin mahdu. Neloskoppainen golf ei vaan jotenkin säväytä.
Mazda 6 oon miettinyt kyllä, mutta miten toi ruostumispuoli? Netistä kun lukee, niin tuntuu, että todella monella on mennyt paljonkin peltiä vaihtoon ruosteen takia, ihan 3v vanhoissa autoissa. Muuten tuntuu olevan varsin siisti ja hyvä tekniikaltaan. Tällä hetkellä mulla on ihan hyvä farkku alla, hyvin varusteltu ja kaikkea, mutta erinäköset pienet viat alkaa ärsyttää, kun auto niiden takia seisoo korjaamolla ties kuinka kauan ja joka päivä olis autolle tarvetta. Corollaa oon alkanut nyt miettimään tosissani, koska vaikuttaa aika laadukkaalta autolta. Toki, onhan se vähän mitäänsanomat ja varustetasokin tippuisi nykyiseen verrattuna, mutta olispahan (toivottavasti) harvemmin pajalla.
Kellään kokemuksia H-astrasta? Tarkoitus olis siis vaihtaa suht vähän ajettuun, eli kuitenkin alle 150tkm pitäis olla mittarissa, niin sen takia, esim Accord on poissa laskuista.

Ehottomastin pitää olla ruostesuojattu tuo Mazda;)
Hyvä auto pilattu täysin olemattomalla suojauksella ja tosiaan jopa 3v vanhoja autoja siinä kunnossa, ettei pelkkä hiekkapuhallus riitä:(
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saab on kyllä hyvä auto muuten, mutta huoltohinnat on aika pilvissä, tästä löytyy kokemusta. Golfista taas haluaisin ehdottomasti 5 koppaisen, mutta ne on sen verta kalliita, että ei kyllä tohon budjettiin mahdu. Neloskoppainen golf ei vaan jotenkin säväytä.
Mazda 6 oon miettinyt kyllä, mutta miten toi ruostumispuoli? Netistä kun lukee, niin tuntuu, että todella monella on mennyt paljonkin peltiä vaihtoon ruosteen takia, ihan 3v vanhoissa autoissa. Muuten tuntuu olevan varsin siisti ja hyvä tekniikaltaan. Tällä hetkellä mulla on ihan hyvä farkku alla, hyvin varusteltu ja kaikkea, mutta erinäköset pienet viat alkaa ärsyttää, kun auto niiden takia seisoo korjaamolla ties kuinka kauan ja joka päivä olis autolle tarvetta. Corollaa oon alkanut nyt miettimään tosissani, koska vaikuttaa aika laadukkaalta autolta. Toki, onhan se vähän mitäänsanomat ja varustetasokin tippuisi nykyiseen verrattuna, mutta olispahan (toivottavasti) harvemmin pajalla.
Kellään kokemuksia H-astrasta? Tarkoitus olis siis vaihtaa suht vähän ajettuun, eli kuitenkin alle 150tkm pitäis olla mittarissa, niin sen takia, esim Accord on poissa laskuista.

Mazda6 ruostui vuoteen -06 asti. Vanhempiin tehtiin takuina uudet helmat ja ovet paikattiin. Helmat ja ovet siis ainuut mitkä ruostu vuosimalliin -06. Itselläkin -03 ja 06 vaihdettu takuuna helmat ja ovet.
 
Tässä ihan muutama heitto ehdotukseksi muiden ehdottamien lisäksi:

Volvoa ´http://www.nettiauto.com/volvo/v40/3738763 Huomaa myyjän nimi.
Mondeo http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/3782085

Noita volvoja nyt löytyy kolme tonnia halvemmallakin, yhtä uusia, samoilla kilsoilla ja 1.8 bensakoneella joka on aika riittävä. Jos nyt volvon kerta haluaa. Toisaalta V40 ei ole joidenkin mielestä "aito volvo" käytännössä se tarkoittaa sitä että toisin kuin V70 se ei ole kovin kallis, eikä ahdas ulkomittoihinsa nähden, eikä se kuluta tehoihin nähden paljoa bensaa, eikä se tunnu laivamaisen kankealta ajossa.
 
Täältä ääni Astra H:lle. Kuluttaa vähän ja on hyvä ajaa. Vähän meluisa se kieltämättä on, mutta siihenkin on helppo tehdä itse parannuksia. Vakionopeudensäätimen saa jälkiasennettuna n. 200€ hintaan, jos sitä ei ostaessa ollut. Ajotietokoneenkin saa pelkällä ohjelmoinnilla, mutta hinnasta ei ole tietoa(halpa kuitenkin). Astroissa se hyvä puoli, että on suhteellisen vähän ajettuja tuossa hintaluokassa.

Focuksesta ei ole kokemusta kuin takapenkillä ja se oli paljon meluisampi jopa kaupunkiajossa kuin Astra. Ei se Focuskaan varmaan huono ole, mutta ostaisin Opelin ;)

Toisaalta jos ei kilometrimäärällä ole väliä niin Volvo V70 on paljon mukavampi(hiljaisempi) ajettava kuin Astra ja Focus.
 
Ooppeleista Astra H tai Vectra C menee tuohon budjettiin mainiosti. Useimmissa löytyy kaikki turvavarusteet tyynyineen ja verhoineen, H Astrassa saattaa joistain uupua ESP.
Kannattanee pysyä peruskoneissa 1.6 tai 1.8, niin käyttökustannukset pysyy edullisina.
Ruostekaan näitä ei enää vaivaa, kunhan pitää huolen moottorin jakohihnan vaihdosta (jos on hihnakone), niin hyvin menee.
Vectrassa 2.2 koneita kannattaa ehkä välttää, tai ainakin varmistua, että jakoketju on kertaalleen rempattu (vakiona heikko kiristin) ja Direct versiossa korkeapainepumppu uusittu.

Kummatkin suht moderneja autoja esimerkiksi verrattuna tuohon 40-sarjan Volvoon, mikä taidettiin perusmuodossa esitellä jo 95 vai 96.

Esimerkiksi tällainen:
http://www.aldvaihtoautot.fi/fin/Autot/UBZ138
http://www.aldvaihtoautot.fi/fin/Autot/NHC949
http://www.aldvaihtoautot.fi/fin/Autot/NHB450
Tuohon saa vielä päälle 12kk takuun myyjältä, mikä ihan oikeasti on jopa toimiva.
Vähän menee yli budjetista, mutta eiköhän tosta vajaan tonnin tingi?
 
Toisaalta V40 ei ole joidenkin mielestä "aito volvo" käytännössä se tarkoittaa sitä että toisin kuin V70 se ei ole kovin kallis, eikä ahdas ulkomittoihinsa nähden, eikä se kuluta tehoihin nähden paljoa bensaa, eikä se tunnu laivamaisen kankealta ajossa.

Miltä kohtaa toi V70 on ahdas ?
 
Miltä kohtaa toi V70 on ahdas ?

Ahdas kokoonsa nähden. Sanotaanko vaikka niin että kun sama neljän hengen porukka matkustaa B6 passattissa ja sitten hypätään edelliseen V70:en niin ahdasta tulee. Kontti on volvossa aika iso ja mutten tiedä onko se isompi kuin kilpailijoiden. Eipä taida ahtaus haitata ekaa postaajaa, eikä haittaa mikäli takana istuu lähinnä lapsia mutta on se V70 silti ahtaampi kuin monet muut vastaavan kokoiset koslat.

Yhden selkeän plussan volvosta voi sanoa ja se on hiljaisuus saman ikäisiin ja kokoisiin verrattuna, varsinkin kovemmissa nopeuksissa.
 
http://www.nettiauto.com/toyota/ave...000&yfrom=2004&show_search=1&mileageTo=450000

Valitse niistä omasi. Elikä '04 -> Avensis farkkuna ja bensakoneella.

Toyota on maailman paras (käyttö)automerkki heti Lexuksen jälkeen.

E: Myös tietysti noi vähän päältä 12000e Avensikset kannattaa kattoo, usein saa kuitenki hintaa väännettyä jonkin verran alaspäin. Esim. http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/3787703 ja on vielä niin hyvä värikin, parempi kun se hopeanharmaa mitä noi tuppaa usein oleen.
 
Ahdas kokoonsa nähden. Sanotaanko vaikka niin että kun sama neljän hengen porukka matkustaa B6 passattissa ja sitten hypätään edelliseen V70:en niin ahdasta tulee. Kontti on volvossa aika iso ja mutten tiedä onko se isompi kuin kilpailijoiden. Eipä taida ahtaus haitata ekaa postaajaa, eikä haittaa mikäli takana istuu lähinnä lapsia mutta on se V70 silti ahtaampi kuin monet muut vastaavan kokoiset koslat.

Yhden selkeän plussan volvosta voi sanoa ja se on hiljaisuus saman ikäisiin ja kokoisiin verrattuna, varsinkin kovemmissa nopeuksissa.

Pitää paikkansa, että noi takajalkatilat on V70 aika paljon pienemmät, kuin esim Passatissa!
Matka-ajoon V70 on yksi parhaimmista juuri tuon hiljaisuuden ja "leppoisan" ajamisen takia:rolleyes:
Toki jos on saksalaisilla tottunut ajelemaan, niin ei ainakaan nämä vanhemmat mallit kauhean sporttisia ole alustaltaan:D
 
Pitää paikkansa, että noi takajalkatilat on V70 aika paljon pienemmät, kuin esim Passatissa!
Matka-ajoon V70 on yksi parhaimmista juuri tuon hiljaisuuden ja "leppoisan" ajamisen takia:rolleyes:
Toki jos on saksalaisilla tottunut ajelemaan, niin ei ainakaan nämä vanhemmat mallit kauhean sporttisia ole alustaltaan:D

Ei ole sporttisia ei. Risteyksissäkin kääntyessä tuntuu että joutuu korjaamaan ajolinjaa pariinkin otteeseen kun ohjaus on niin volvomainen :D sama juttu moottoritiellä kaarteissa ainakin kovemmissa nopeuksissa. Tota ei ole joutunut tekemään varmaan millään muulla autolla kun maximalla, c-vectraa en ole ajanut, siinä on kuulemma myös ylitehostettu ohjaus.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom