Luotettava farkku, max 12000€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pakko kommentoida tähän... Itsellä nyt 2009 octavia tuolla ikälopulla 1.9tdi:llä ja jahka pääsen eroon nykyisestä firman leasing sopparista niin skodaa en ota. Maantiellä toki menee pelkällä henkäyksellä dieseliä mutta pidä öljykannu mukana. Pomminvarma tarkoittaa ainakin tämän yksilön kohdalla sitä, että täysi pommi koko laite. Kaikenlaista pikkuvikaa ja mukavuudesta ei tietoakaan. Onneksi ei ole oma...

Jos päädyn palaamaan omaan autoon työsuhdeliisarin sijaan, niin 2000-luvun alun E- Mersu tai 5-sarjalainen BMW on todennäköinen valinta.
Minkälaista pikkuvikaa ollut? Paljonko syö öljyä?
En usko 2000-luvun aluen E-mersuun tai 5-sarjalaiseen bemariin vaihtaessa pikkuvikojen yhtään vähenevän :D
Mutta halpahan mersua on rempata, osat ei maksa käytännössä juuri mitään..
Ajomukavuus varmasti nousee toiseen potenssiin..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Accordikin kiinnostaa, siinä saisi kyllä vähemmän ajetun ja tuoreemman v70 verrattuna. Millä tasolla tollasen 2 litrasen bensa-accon kulutus on tällaisessa ympäri helsinkiä - ajossa? Ja kuinkahan paljon nuo kestää kilometrejä? 13 tonnilla tuntuis saavan n. 150tkm ajettuja ja kun ajoa tulee se 20tkm niin tuskin paljoa yli 200 olis ajettu, kun taas vaihtuisi.
 
Accordikin kiinnostaa, siinä saisi kyllä vähemmän ajetun ja tuoreemman v70 verrattuna. Millä tasolla tollasen 2 litrasen bensa-accon kulutus on tällaisessa ympäri helsinkiä - ajossa? Ja kuinkahan paljon nuo kestää kilometrejä? 13 tonnilla tuntuis saavan n. 150tkm ajettuja ja kun ajoa tulee se 20tkm niin tuskin paljoa yli 200 olis ajettu, kun taas vaihtuisi.
Väittäisin Hondan koneen kestävän, oli sitten kyseessä bensa- tai dieselkone.
Hondan moottorit on lujien koneiden maineessa. Katsoppa Honda-foorumi (dynamiitti) ja lueskele käyttökokemuksia, porukalla ei ole käytännössä juurikaan ikinä mitään ongelmia.
 
En nyt kyllä ihan noinkaan sanoisi, että unohda mazdat ja fordit. Mazda6 on varmasti yksi luokkansa luotettavimmista autoista. Niin se on ollut aina 626 ensimmäisestä mallista asti. Ruostumisongelmahan noissa vanhemmissa kutosissa oli, mutta ne tehtiin kaikki takuuseen. Voisin jopa provota että varmasti tuota pirkka-audia luotettavampi.

Bemari on aina hyvä valinta. T: e39

Itse olen kyllä kuullut sekä tutuilta että intternetin ehdottomasti luotettavasta maailmasta, että melkeinpä suurin murheen aihe on juurikin Mazda6. Yksinkertaisesti kelvottomia rakkineita, ruostuvat puhki, kaikki mahdollinen leviää tasaisen uskollisesti ja muutenkin täysin laaduton auto. Varmasti hyvä ajettava ehjänä, ei siinä.
Fordeja olen myös katsellut, appiukolla on vanhempi "jenkki" mondeo, se on kyllä ollut hyvä peli, mitä nyt lahoaa vähän sieltä ja täältä.

Suvussa sekä kavereilla on ollut autoja akselilla KA-Focus-Mondeo, enkä ole ennen nähnyt että n. 100tkm ajettu auto ruostuu pohjasta läpi.

Mutta mikäs ihmeen vika Diesel Skodassa on? Helkkarin hyvähän tuo motti on ja on se tosiaan jännää että nykyautoihinkin joutuu välillä lisäämään öljyä.
Eikä taida olla pahemmin mätähommiakaan tiedossa. Eikai niitä turhaan taksimiehillä ja kaupparautsuilla olisi, jos kyseessä olisi susipaska tuote.
Vähän hengetön ja yksinkertaisesti "tavallinen" se nyt on, mutta jos sillä ei ole merkitystä niin sijoittaisin ehdottomasti pelimerkkini siihen.

Aloittajaa suosittelisin tosiaan katselemaan myös bmw:n e46 & e39 korimallit, e39 nyt syö jo kokonsa puolesta enempi soppaa, mutta siinä onkin sitten autoa kerrakseen, vaikka jo "vanha" korimalli onkin.

voidi sanoi:
Bemari on aina hyvä valinta. T: e39

Näin on! t: e36 M-sport teinicoupen omistaja
 
Pakko kommentoida tähän... Itsellä nyt 2009 octavia tuolla ikälopulla 1.9tdi:llä ja jahka pääsen eroon nykyisestä firman leasing sopparista niin skodaa en ota. Maantiellä toki menee pelkällä henkäyksellä dieseliä mutta pidä öljykannu mukana. Pomminvarma tarkoittaa ainakin tämän yksilön kohdalla sitä, että täysi pommi koko laite. Kaikenlaista pikkuvikaa ja mukavuudesta ei tietoakaan. Onneksi ei ole oma... .

Niin, harvoin se karvalakkivarusteilla oleva ja "miten sattuu" huollettu vehje on hyvä. Ei sulla ole käynyt mielessä esim. selvittää mistä se öljyn katoaminen johtuu? Ainiin, mutta kun se on liisari niin ei mitään väliä...
 
Ei tuo skodan öljyn kulutus ole mikään uusi juttu, vaan se on ihan oikeasti ominaisuus. Kun tänä päivänä käyt ostamassa uuden VAG-dieselin, niin auton luovutuksen yhteydessä sanotaan että auto vie normaalia enemmän ekat 30tkm ja se on ihan normaalia. Ja tämän olen itse todennut vw passatissa(2.0tdi) ja uudessa skoda octaviassa(1.6 tdi). Kannattaa myös muista että öljyn tarkistus on ihan normaali viikottainen huoltotoimenpide autolle. Aivan samoin kuin rengaspaineiden tarkitus ja pissapojan täyttö. Tänä päivänä ihmiset vain olettavat että auto kestää ihan hyvin, kunhan vain sen vie määräaikaishuoltoihin. Asia vain ei ole ihan näin.

Mitä olen kuullut uusimmista 3-sarjan bmw dieseleistä, niin tuntuvat olevan aika huono laatuisia. Kaiken näköistä pikkuvikaa vähän väliä.
 
Minkälaista pikkuvikaa ollut? Paljonko syö öljyä?
En usko 2000-luvun aluen E-mersuun tai 5-sarjalaiseen bemariin vaihtaessa pikkuvikojen yhtään vähenevän :D
Mutta halpahan mersua on rempata, osat ei maksa käytännössä juuri mitään..
Ajomukavuus varmasti nousee toiseen potenssiin..

Tässä pientä listaa:
- sähkövikoja, välillä palaa kaikki valot yhtäaikaa, radion näyttö menee pimeäksi, peruutusvalot syttyy jarruttaessa silloin tällöin (takana ajaneen työkaverin raportoimaa)
- virtalukko vaihdettu kertaalleen
- kuskin penkinlämmitin toimii miten lystää, talvella oli kokonaan pimeänä -> vaihdettiin, kesällä +30 helteellä alkoi takalistoa poltteleen, penkki tulikuuma vaikka lämmitin namiskojen mukaan päällä
- talvella lähtee todella huonosti käyntiin, ongelmat alkaa n. -10 pakkasella... Ei vaikutusta onko lämppärissä vai ei.
- öljyä syö n. 3 litraa 30 tkm aikana, sinänsä aivan sama mulle, kun firma maksaa öljyt jne. Maahantuojan mukaan sallittu öljynkulutus skodalle 0,5 litraa/ 1tkm. Tämän jälkeen vasta puhutaan todellisesta ongelmasta. Tähän vaiheeseen mennessä on tullut omistettua kolme sitikkaa, kaksi volvoa, yksi honda ja yksi bemari (juurikin e39 530d), kaikki vieläpä käytettyinä 100-300tkm ajettuina ja öljyä ei ole tarvinnut lisäillä. Syy skodan öljynkulutukseen lienee VW:n longlife öljyissä.

Syy miksi kaupparatsut (itseni mukaanlukien) ovat skodan ottaneet on pieni verotusarvo suhteessa tilavaan autoon... Ajomukavuus ja skoda ei oikein istu samaan lauseeseen.

2000-luvun alun mersujen ja bemarien kanssa saa varmasti harrastaa kaikenlaista, mutta auton lähtöhintakin on aivan eri tasolla ja se mukavuus...
 
Zone-sarja -42%
Niin, harvoin se karvalakkivarusteilla oleva ja "miten sattuu" huollettu vehje on hyvä. Ei sulla ole käynyt mielessä esim. selvittää mistä se öljyn katoaminen johtuu? Ainiin, mutta kun se on liisari niin ei mitään väliä...

Hmm... niin auto on siis ollut uudesta asti allekirjoittaneella korkeimmalla varustetasolla. Auto on huollettu huolto-ohjelman mukaan, koska kyseessä on liisari + pakolliset hinurikyyditykset Vehoon/lisähuollot.
 
Tässä pientä listaa:

- öljyä syö n. 3 litraa 30 tkm aikana, sinänsä aivan sama mulle, kun firma maksaa öljyt jne. Maahantuojan mukaan sallittu öljynkulutus skodalle 0,5 litraa/ 1tkm.

Tuo 3l/30tkm oli ainakin edellisen korimallin passatissa juuri se määrä mitä automyyjä sanoi auton kuluttavan ensimmäisen 30tkm aikana. Tämän jälkeen kulutuksen olisi pitänyt vähentyä ja se vähentyikin, mutta ehkä vain noin litralla. Nykyinen skoda 1.6 diesel vie ehkä sen 2l/30tkm.
 
En nyt kyllä ihan noinkaan sanoisi, että unohda mazdat ja fordit. Mazda6 on varmasti yksi luokkansa luotettavimmista autoista. Niin se on ollut aina 626 ensimmäisestä mallista asti. Ruostumisongelmahan noissa vanhemmissa kutosissa oli, mutta ne tehtiin kaikki takuuseen. Voisin jopa provota että varmasti tuota pirkka-audia luotettavampi.

Bemari on aina hyvä valinta. T: e39

Helmat ei mennyt takuuseen kaverilla, kaaret meni. Helmat joutui itse tekemään. Ruoste oli lähtenyt helmoissa ulkoapäin, eikä sisältä niin takuu ei korvannut. Tämän jälkeen ei mennyt kauaa kun mazda lähti vaihtoon. Tällä hetkellä myös työkaverilla kutonen jossa ruostevikaa. Jos tuota harkitsee niin kannattaa katsoa että ruostesuojaus on tosissaan hyvin tehty, ettei tule ongelmia.

Parhaan tiedon saa kun käy kyselemässä kavereilta jotka noita ruostesuojauksia tekevät, osaavat kyllä varmasti aika hyvin kertoa että mitkä mallit ruostuvat ja mistä. Sekä myös sen että minkälainen ruostesuojaus tehtaalta on eri malleissa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo 3l/30tkm oli ainakin edellisen korimallin passatissa juuri se määrä mitä automyyjä sanoi auton kuluttavan ensimmäisen 30tkm aikana. Tämän jälkeen kulutuksen olisi pitänyt vähentyä ja se vähentyikin, mutta ehkä vain noin litralla. Nykyinen skoda 1.6 diesel vie ehkä sen 2l/30tkm.
Aika paljon pitää autolla ajella, mikäli 2l tai 3l /30tkm öljynkulutus harmittaa. Tai sitten se auton tarvitsema öljy on helvetin kallista.
Minun mielestä varsin pikku vika/ominaisuus autossa, kun 30 tkm ajolla menee dieseliäkin sen yli 2000euron edestä. Öljystä tulee pienii summa kokonaisukustannuksiin nähden..
 
Minkälainen tollanen B6 mallin passatti on (2005)? 1.9l dieselinä, vähän reilut 200 ajettuna, ajelisko tollasella pari kolme vuotta = n. 60tkm? Tilaa siinä ainakin on!
 
Huonoja kokemuksia?
Isällä ollut 15 saabia, viimeisin (viimeinen) 9-5 aero, jonka huoltokustannukset alko olemaan jo niin kovat, ettei ollut järkeä pitää.

Voidi, taitaa mennä vähän yli budjetin. Tai no, sehän riippuu sinusta, laitat hinnan tarpeeksi alas. :D
 
Olis kiikarissa yks avensis vm 04, ajettu n. 220, 2.0 diesel, webastolla. Olisko siinä järkevä peli, kestääkö kilometrejä? Jakohihnakin vaihdettu vastikään.
 
Me hommattiin juurikin alkuperäisen kysyjän budjetilla viime syksynä -03 Audi A6 1,8T. Kilsoja tossa oli ikäänsä nähden vähän eli alle 100 000 km ja ainakin vielä ollaan sijoitukseen enemmän kuin tyytyväisiä. Todella mukava ja hiljainen ajella ja tilaa on meidän 2+2 hengen porukalle ihan riittävästi. Kaksi isoa turvaistuinta mahtuu taakse ja pieniperseinen vielä niiden väliin hätätapauksssa. Mulla oli sillon kiikarissa passatit, saabit, volvot ja tuo tuntui kokonaisuutena järkevältä. Kannattaa käydä Audi koeajamassa, ainakin mulla kävi niin että ihastuin sen laatuun välittömästi.
 
Me hommattiin juurikin alkuperäisen kysyjän budjetilla viime syksynä -03 Audi A6 1,8T. Kilsoja tossa oli ikäänsä nähden vähän eli alle 100 000 km ja ainakin vielä ollaan sijoitukseen enemmän kuin tyytyväisiä. Todella mukava ja hiljainen ajella ja tilaa on meidän 2+2 hengen porukalle ihan riittävästi. Kaksi isoa turvaistuinta mahtuu taakse ja pieniperseinen vielä niiden väliin hätätapauksssa. Mulla oli sillon kiikarissa passatit, saabit, volvot ja tuo tuntui kokonaisuutena järkevältä. Kannattaa käydä Audi koeajamassa, ainakin mulla kävi niin että ihastuin sen laatuun välittömästi.
Ihan mielenkiinnosta... Millä askilla? Paljon on todellinen kulutus?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom