Luotettava farkku, max 12000€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
c-vectraa en ole ajanut, siinä on kuulemma myös ylitehostettu ohjaus.
Onhan tuossa melko kevyt ohjaus, mutta kuitenkin tarkka. Voi nätisti rennosti ajaa sillai kädet sylissä sormenpäät ratilla ajatuksen voimalla;)
Ei sellainen Toyotamainen korjaa... korjaa.... korjaaa.. ylikorjaa.... korjaa..ylikorjaa... ohjaus, jolla auto ei pysy hetkeäkään halutussa suunnassa.
Ajossa on ollut nykyistä Avensista, edellistä ja Aurista useampia kappaleita... En ikuna vaihtaisi Vecun ohjausta moisen arpaohjaukseen.

D sukupolven Corsaan on näemmä lainattu ohjaus Toyotasta...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täältä ääni Astra H:lle. Kuluttaa vähän ja on hyvä ajaa. Vähän meluisa se kieltämättä on, mutta siihenkin on helppo tehdä itse parannuksia. Vakionopeudensäätimen saa jälkiasennettuna n. 200€ hintaan, jos sitä ei ostaessa ollut. Ajotietokoneenkin saa pelkällä ohjelmoinnilla, mutta hinnasta ei ole tietoa(halpa kuitenkin). Astroissa se hyvä puoli, että on suhteellisen vähän ajettuja tuossa hintaluokassa.

Focuksesta ei ole kokemusta kuin takapenkillä ja se oli paljon meluisampi jopa kaupunkiajossa kuin Astra. Ei se Focuskaan varmaan huono ole, mutta ostaisin Opelin ;)

Toisaalta jos ei kilometrimäärällä ole väliä niin Volvo V70 on paljon mukavampi(hiljaisempi) ajettava kuin Astra ja Focus.
Puuttuuko noista Astroista siis useastakin ajotietokone? Sehän nyt on kuulunut jo perusvarusteluun kauan sitten autossa, kuin autossa.
Noh, kuitenkin, todennäköisesti kallistun joko H Astran tai saman ikäisen corollan puoleen, täytynee lähiaikoina käydä koeajamassa molempia. Corollassa houkuttelisi luotettavuus, mutta varustelutaso on toisaalta vähän heikompi, kuin astrassa.
 
En usko, että kovin monesta puuttuu kun sen uudelleen ohjelmointi maksaa n.50€. Astra on mielestäni paljon parempi ajettava kuin Corolla. Kyllä, olen ajanut molempia... Corolla tuntuu jotenkin rimpulalta. Edelliseen Astraan(-99) mikä oli käytössä alkoi tulla vikoja vasta kun oli ajettu +200tkm. Nekin oli sellaisia, että menivät jo vanhuuttaan. Nykyisellä Astralla(-07) nyt ei ole tullut vielä paljon ajettua, mutta hyvä ajettava kuitenkin. Olen vaimentanut etuovet ja takaluukun niin on ihan siedettävä sisämelu.
 
Saab on kyllä hyvä auto muuten, mutta huoltohinnat on aika pilvissä, tästä löytyy kokemusta. Golfista taas haluaisin ehdottomasti 5 koppaisen, mutta ne on sen verta kalliita, että ei kyllä tohon budjettiin mahdu. Neloskoppainen golf ei vaan jotenkin säväytä.
Mazda 6 oon miettinyt kyllä, mutta miten toi ruostumispuoli? Netistä kun lukee, niin tuntuu, että todella monella on mennyt paljonkin peltiä vaihtoon ruosteen takia, ihan 3v vanhoissa autoissa. Muuten tuntuu olevan varsin siisti ja hyvä tekniikaltaan. Tällä hetkellä mulla on ihan hyvä farkku alla, hyvin varusteltu ja kaikkea, mutta erinäköset pienet viat alkaa ärsyttää, kun auto niiden takia seisoo korjaamolla ties kuinka kauan ja joka päivä olis autolle tarvetta. Corollaa oon alkanut nyt miettimään tosissani, koska vaikuttaa aika laadukkaalta autolta. Toki, onhan se vähän mitäänsanomat ja varustetasokin tippuisi nykyiseen verrattuna, mutta olispahan (toivottavasti) harvemmin pajalla.
Kellään kokemuksia H-astrasta? Tarkoitus olis siis vaihtaa suht vähän ajettuun, eli kuitenkin alle 150tkm pitäis olla mittarissa, niin sen takia, esim Accord on poissa laskuista.

Minkä vaan auton huoltohinnat saa pilviin jos niitä käyttää kaupungin suurimmalla merkkikorjaamolla..itse ostat ostaen esim. motonetista ja vieden se jollekin pajaukolle tahi edullisemmalle korjaamolle säästää pitkän pennin...esim. oma saabin 150000 huolto 270€ ei-merkkikorjaamolla omat osat vieden, merkkikorjaamon arvio oli 450€...että miten ite nyt haluaa...ja hyvällä maalaisjärki-kunnossapidolla ja huollolla saab on todella kestävä peli, turboineen päivineen..tosin tämä nyt vaatii konepellin ajoittaista avaamista sekä ongelman tultua siihen perehtymistä foorumeiden yms. kautta jollei halua ajaa autoa heti merkkikorjaamon tutkittavaksi..
ja sen voin sanoa että käypä ajamassa saabia ja sitten samanikäistä ja kokoista opelia, hondaa tahi mazdaa niin ei varmaan tartte enää miettiä...no, toiset tykkää istua nahkanojatuolissa, toiset muovipäällysteisillä jakkaroilla...
 
Minkä vaan auton huoltohinnat saa pilviin jos niitä käyttää kaupungin suurimmalla merkkikorjaamolla..itse ostat ostaen esim. motonetista ja vieden se jollekin pajaukolle tahi edullisemmalle korjaamolle säästää pitkän pennin...esim. oma saabin 150000 huolto 270€ ei-merkkikorjaamolla omat osat vieden, merkkikorjaamon arvio oli 450€...että miten ite nyt haluaa...ja hyvällä maalaisjärki-kunnossapidolla ja huollolla saab on todella kestävä peli, turboineen päivineen..tosin tämä nyt vaatii konepellin ajoittaista avaamista sekä ongelman tultua siihen perehtymistä foorumeiden yms. kautta jollei halua ajaa autoa heti merkkikorjaamon tutkittavaksi..
ja sen voin sanoa että käypä ajamassa saabia ja sitten samanikäistä ja kokoista opelia, hondaa tahi mazdaa niin ei varmaan tartte enää miettiä...no, toiset tykkää istua nahkanojatuolissa, toiset muovipäällysteisillä jakkaroilla...
Tarkoitin siis vähän isompia huoltoja, kuten kannentiivisteen vuotaminen, jakopään korjaus, kytkimen vaihto, jotka kaikki tehtiin 200tkm ajettuun 9-5 aeroon vuoden sisällä. Esimerkiksi lähialueen isomman ketjun korjaamo ei edes suostunut ottamaan työkseen tuota jakopään vaihtoa, se oli kuulemma liian iso työ. Suurin osa noista em. korjauksista tehtiin tunnetulla saab-''pajalla'', eikä merkkiliikkeessä ja kokonaiskustannukset pelkästään noista korjauksista oli pitkälti yli 3000e.

Ajokokemusta löytyy siis tollaisesta 01 vuoden Aerosta useampi tuhat km ja kieltämättä aivan loistopeli ajaa, lämmin ja muutenkin erittäin laadukas, mutta koska hakusessa on ihan luotettava perusfarmari, niin koneenakin riittää ihan perus 1.6-1.8.
 
Juuri käväsin katsastuksessa, vm.03 1.6 Golf.. siinä mietin että jokohan se pitäis luovutella vuoden sisään pois ja uudempaa laitella, niin katsastus inssi tuumaili, että ajelevat 450-500tkm näillä.
Sanoin, että niin mutta toi 1.6 bensakone, kestääkö niin kauan.. sanoi, että nimenomaan juuri näillä koneilla. Ei ongelmia katsastuksen kanssa, kuten ei ole tähän mennessäkään ollut. 236tkm mittarissa.
 
En ole kyllä 1.6 bensakoneista moisia kilsoja kuullut, luotettavat 1.9tdi:t kaipaa tuossa 400tkm paikkeilla rempan yläkertaan, 1.6 varmasti aikaisemmin. Tosin, kun rompparilla 1.6 maksaa tonnin, niin eipä sitä kannata paljon remppaillakaan... Katsuri lienee unissaan vain nähnyt noin paljon ajettuja, esim. nettiautoa kun kaivaa niin eniten ajettu 1.6 on 390tkm ja siinäkin loota rikki :)
 
Nettiauto on hyvä paikka kattoa mitkä autot kestää paljon kilsoja. Loitaskaapa volvon v70 tai s80 tiisselinä hakuun niin useita sivuja semmosia 350-700tkm ajettuja koslia. Mersulla eemeli tiisselit sama homma.
 
Tämä projekti olis vielä auki ja olen taas katellut tarjontaa. Eniten kiinnostaisi Accord vm 04--> ja toisaalta myös V70 02 --->. Volvo olis toki enemmän mieleen, mutta bensakoneen kaupunkikulutus +12l ei hirveästi imartele. Diesel olis toki myös vaihtoehto, mutta lähes poikkeuksetta kaikki tuossa ikä/hintaluokassa on +250tkm ajettuja.

Onko tuosta Accordista kellään kokemuksia? Mitä tulisi ottaa humioon käytettyä katsellessa? Todella luotettavia nuo tuntuu olevan, mitä olen netistä lueskellut. Ruostuvatko helposti? Minkälainen tuo laatikko on 2l koneella, onko moottoritienopeuksissa kierrokset jo 4k kulmilla? Yhtä vastaavaa dieseliä olen muutaman kerran ajellut ja sen kyyti kyllä miellytti.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Itse suosittelisin 1.9tdi Octaviaa, menee maantiellä pelkällä henkäyksellä ja ovat pomminvarmoja pelejä. Tokihan diesel-vero vähän kiusaa, mutta kulutus korvaa sen jo n. 10tkm vuosittaisella ajolla. Mazdat, Fordit ym. kannattaa unohtaa jo ihan suosiolla, niitten kanssa saat sitten ravata vain korjaamolla.
Tietenkin vaihtoehtona pitäisin myös e46-koppaista bemaria, koneena 1.8 bensa.
 
En nyt kyllä ihan noinkaan sanoisi, että unohda mazdat ja fordit. Mazda6 on varmasti yksi luokkansa luotettavimmista autoista. Niin se on ollut aina 626 ensimmäisestä mallista asti. Ruostumisongelmahan noissa vanhemmissa kutosissa oli, mutta ne tehtiin kaikki takuuseen. Voisin jopa provota että varmasti tuota pirkka-audia luotettavampi.

Bemari on aina hyvä valinta. T: e39
 
Itse suosittelisin 1.9tdi Octaviaa, menee maantiellä pelkällä henkäyksellä ja ovat pomminvarmoja pelejä. Tokihan diesel-vero vähän kiusaa, mutta kulutus korvaa sen jo n. 10tkm vuosittaisella ajolla. Mazdat, Fordit ym. kannattaa unohtaa jo ihan suosiolla, niitten kanssa saat sitten ravata vain korjaamolla.
Tietenkin vaihtoehtona pitäisin myös e46-koppaista bemaria, koneena 1.8 bensa.
Mazdat ainakin ovat aina 626:sta lähtien olleen helvetin luotettavia autoja. Itse väittäisin 626:n luotettavimmaksi 90-luvun loppupuolen autoksi Toyotan ohella.
Fordista ei ole henk.koht kokemuksia, mutta en usko niidenkään olevan epäluotettavia.

Octavia, Suberb, Accord, ruosteeton huollettu mese, ruosteeton Mondeo, Volvo.


Noista lähtisin katsomaan, mikäli ajettavuus ja luotettavuus näyttelee valinnassa roolia. (Volvo luotettavuuden osalta hiukan varauksella, hyvä ajettava se toki on)
 
Itse suosittelisin 1.9tdi Octaviaa, menee maantiellä pelkällä henkäyksellä ja ovat pomminvarmoja pelejä. Tokihan diesel-vero vähän kiusaa, mutta kulutus korvaa sen jo n. 10tkm vuosittaisella ajolla. Mazdat, Fordit ym. kannattaa unohtaa jo ihan suosiolla, niitten kanssa saat sitten ravata vain korjaamolla.
Tietenkin vaihtoehtona pitäisin myös e46-koppaista bemaria, koneena 1.8 bensa.

Pakko kommentoida tähän... Itsellä nyt 2009 octavia tuolla ikälopulla 1.9tdi:llä ja jahka pääsen eroon nykyisestä firman leasing sopparista niin skodaa en ota. Maantiellä toki menee pelkällä henkäyksellä dieseliä mutta pidä öljykannu mukana. Pomminvarma tarkoittaa ainakin tämän yksilön kohdalla sitä, että täysi pommi koko laite. Kaikenlaista pikkuvikaa ja mukavuudesta ei tietoakaan. Onneksi ei ole oma...

Jos päädyn palaamaan omaan autoon työsuhdeliisarin sijaan, niin 2000-luvun alun E- Mersu tai 5-sarjalainen BMW on todennäköinen valinta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom