Luontaistuotteet unensaantivaikeuksiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ozz
  • Aloitettu Aloitettu
Tais johtuu päänsärky muusta.Tänään aamulla ei särkeny ja eilen yöllä pelitti gaba ja teaniini hyvin.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jossakin näin mainoksen sellaisesta tuotteesta kuin trybtoval. Onko kellään kokemuksia? Toisaalta kun ottaa tryptovaanin ja valeriaanan erikseen tulee halvemmaksi paketiksi.

Jossakin näin mainoksen sellaisesta tuotteesta kuin trybtoval. Onko kellään kokemuksia? Toisaalta kun ottaa tryptovaanin ja valeriaanan erikseen tulee halvemmaksi paketiksi.

Tuli joskus kokeiltua tryptovalia sekä erikseen tryptofaania ja valeriaanaa.Eivät auttaneet nukkumiseen mulla ainakaan.Kohtalaisesti on toiminut nyt tuo teaniini ja gaba-yhdistelmä.Tänä yönä koitan gaba ja yömaito settiä,kun teaniinia ei nyt tällä hetkellä ole.

Otin 2 tablettia tryptofaania 5 tuntia sitten.. tässä lopputulos :rolleyes:

ts. en ole huomannut juuri mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen, rahat ainakin meni.
Olisivat ees maistuneet hyvälle. Koulukirjakin toimii paaaaljon paremmin

Nostetaas vanha tredi ylös eli nyt kun porukka iHerbistä tilailee vitskuja ja muita, niin mitä näistä "unilääkkeistä" saa tilata tuolta laillisesti? Melatoniinia ja 5-HTP:tä tekis mieli testata. Kenties samalla teaniinia ja GABA:a. Itsellä siis univaikeudet ovat lähinnä stressiperäisiä, mutta sillointällöin olis muutenkin kiva nukahtaa nopeammin. Stressiperäisiin ongelmiin noi ei kyllä välttämättä auta, mutta eipähän noi kalliitakaan ole iHerbissä.

Nostetaas vanha tredi ylös eli nyt kun porukka iHerbistä tilailee vitskuja ja muita, niin mitä näistä "unilääkkeistä" saa tilata tuolta laillisesti? Melatoniinia ja 5-HTP:tä tekis mieli testata. Kenties samalla teaniinia ja GABA:a. Itsellä siis univaikeudet ovat lähinnä stressiperäisiä, mutta sillointällöin olis muutenkin kiva nukahtaa nopeammin. Stressiperäisiin ongelmiin noi ei kyllä välttämättä auta, mutta eipähän noi kalliitakaan ole iHerbissä.

Riippuu tuotteesta kovin paljon...esim. melatoniini määritellään lääkkeeksi Suomessa, vieläpä reseptilääkkeeksi.

Tuolta löytyy lääkehaku: http://namweb.nam.fi/namweb/do/haku/view?locale=fi ja http://www.tohtori.fi/laakeopas/

http://www.nam.fi/kayttajat/matkailijan_laakkeet

Kohta postitse vastaanotetut lääkkeet...

Periaatteessa kuitenkin niin että mitään mikämääritellään lääkkeeksi et saa tuoda ellei sillä ole myyntilupaa Suomessa. Mikäli se on reseptilääke niin et saa tuoda ilman reseptiä, eli et voi siis tuoda sitä koska resepti on todennäköisesti Suomessa annettu. Ei reseptilääkkeitä saa tuoda mikäli niillä on myyntilupa täällä. Luontaistuotteet ja lääkkeet on eriasia, mikäli tuote on luokiteltu luontaistuotteeksi niin tilaa ihmeessä.

Pahoittelen sekavaa vastausta...

Kokemuksia melatoniinista

Itse olen syönyt univaikeuksiin 1-2 tablettia, mutta kuitenkin parempi apu minulla on ollut jooga ennen nukkumaan menoa. Pitkät rauhoittavat venyttely sarjat ja tylsän kirjan lukemista. Ennen nukkumaan menoa yrtti tai kamomillateetä ja onhan niitä univaikeuksiinkin tarkoitettuja teetä:)

Melatoniinia saa nykyään ilman reseptiä luontaistuotekaupoista, liekkö 2009 muuttu toi...
Ja Apteekista saa samaa reseptin kanssa, eli ei kannata sieltä kysellä ilman respaa..

http://fi.wikipedia.org/wiki/Melatoniini

En kyl oo mistää muualt ku wikipediasta kuullu tota melatoniinin luontaistuotestatusta.. Ihme juttu. Ei muuten mutta tulin pyytäneeksi tota viime viikolla lekurilta ja se kirjotti respan mulle. Ja on vielä suht asiansa osaava lääkäri.. Lääkelaitoksen luettelon mukaan on myös lääkeaine ainakin mitä juuri tarkistin. Ja tuo Sininen uni valmiste on luokiteltu ihan loppuvuodesta lääkkeeksi. Ei mahda saada luontaistuotekaupasta ainakaan enää.

5-htp ei mielestäni juuri auta itse nukahtamiseen, sitä voi myös kombottaa mäkikuisman kanssa joka toimii ssri lääkkeen tavoin. Ihan ookoo stressinlieventäjiä, joskus tuli pimeänä aikana vedettyä. Ihan helvetisti tuli unta nähtyä kun tota popsi kuurin verran. Joskus myös kokeillu apteekin vahvimpia Valeriana valmisteita ja niistä en tullut kun vähän vihaiseksi, ei meinaan vaikuttanut muualla kun rahapussissa ja se pieni paketti maksoi vajaat 20 egeä sekä niitä nappuloita meni monta kappaletta.

100 mg theaniinia tullut otettua parisen viikkoa aina ennen nukkumaan menoa. Vaikea sanoa auttaako itse nukahtamiseen, mutta ainakin unet on selvästi villimpiä... hyvällä tavalla ; )

Kerkesin jo pistää melatoniinia ja 5-HTP:tä (ja samalla magnesiumia) tilaukseen iHerbistä tuon tiedon perusteella, että melatoniinia voi ostaa luontaistuotekaupoista. Noh, saas nähdä tulevatko tullista läpi. Mikäli jäävät tulliin melatoniinin takia, niin onko nuo magnesium ja 5-HTP silti mahdollista saada sieltä? 5-HTP:tä ei käsittääkseni ainakaan luokitella lääkkeeksi, kunhan se on uutettu siitä kasvista. Jos nuo saa sieltä, niin voisi huvikseen tilata myös mäkikuismaa ja teaniinia. Tulisipahan sitten kerralla testattua lähes kaikki yleisimmät luontaistuotteet.

Heh, 2-3kk sitten wikipediassa sanottiin että vuonna 2009 on alettu myymään melatoniinia Luontaistuotekaupassa... Ja että Apteekista saa vaan respalla melatoniinia... No näin oli ja ostin tota "Sininen uni" melatoniinivalmistetta luontaistuotekaupasta... nyt taas lukee wikissä että on lääkeaine mitä ei saa kun respalla...

No pitää vaan toivoa, että tulis läpi. Eipä ne varmaan kovin useaa alle 45e pakettia viitsi avata. Tais olla 250 kapselin purnukka se, minkä tilasin, niin ei tartte hetkeen ainakaan uudelleen onneaan kokeilla, jos tulee nyt läpi.

Unensaanti vaikeuksiin itellä autto L-Tryptofaani. Eikä ollu muistaakseni kovin pahan hintasta. Kannattaa kokeilla ennen ku siirtyy apteekki kamaan.

Heh, 2-3kk sitten wikipediassa sanottiin että vuonna 2009 on alettu myymään melatoniinia Luontaistuotekaupassa... Ja että Apteekista saa vaan respalla melatoniinia... No näin oli ja ostin tota "Sininen uni" melatoniinivalmistetta luontaistuotekaupasta... nyt taas lukee wikissä että on lääkeaine mitä ei saa kun respalla...

Jaahas...no wiki on wiki tiedä sitte, ota näistä sitten selvää..

Tuo sininen uni -valmiste on kyllä todella hyvä. Mulle toimii! Kun pitää kääntää unirytmiä niin pari nappia ales ja homma skulaa.

Kimppatilasin tyttöystävän kanssa melatoniinia (ja D-vitamiinia) iHerbistä kuin ei jaksa maksaa moninkertaista hintaa Sinisestä unesta, jos sitä enää edes saisi. Hienosti tulivat perille.

Joo tosiaan tosta oli päätös tehty lääkelaitoksella että on lääkeaine.. Itse oon nyt syöny työpäivisin tota Melatoniinia ennen unia ja nukun kyllä hiton paljon sikeemmin.
Pitäs olla suht turvallinen pitkäaikaisessakin käytössä tuo. Joku sano että kun vaikuttaa hormonaalisesti ja voi vaikuttaa tonne alakertaan sekä aiheuttaa jopa gynoja :D Liekö huhua..

Joo tosiaan tosta oli päätös tehty lääkelaitoksella että on lääkeaine.. Itse oon nyt syöny työpäivisin tota Melatoniinia ennen unia ja nukun kyllä hiton paljon sikeemmin.
Pitäs olla suht turvallinen pitkäaikaisessakin käytössä tuo. Joku sano että kun vaikuttaa hormonaalisesti ja voi vaikuttaa tonne alakertaan sekä aiheuttaa jopa gynoja :D Liekö huhua..

Joku mainitsi kerran että tota kannataa syödä esim parin viikon ajan ja pitää viikko-2 taukoa, toimii kuulemma taonkin aikana vaikutus..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom