Luomu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wallace
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luomuna ostan mahdollisuuksien mukaan lihat, maidot, kasvikset ja hedelmät. Munat on hävyttömän hintaisia ja niitä menee itellä se 10 päivässä niin ei vaan raski. Kaikissa noissa tuotteissa huomaa selvän eron luomun ja tavallisen välillä. Hedelmät ovat maukkaampia, munat koostumukseltaan ja maultaan laadukkaampia ja liha paremman makuista. Ostaisin enemmänkin luomua jos olisi rahaa enemmän, no eiköhän tämä opiskelu joskus lopu.

Kaiken ostan luomuna minkä jättiprismasta saa. Lihaa ei vaan oikein mistään Tampereella löydy. Mikä on perseestä.

Kun kysyntä kasvaa niin kamaa alkaa tulee lisää ja halvemmilla hinnoilla ;) :thumbs:

Jotenkin hauskaa ettei suurinosa loppujenlopuks kelaa pätkääkään mitä ne pistää suuhunsa :D

Kaikki ostan luomuna mitä vaan saa. Valitettavasti lihaa saa todella harvoin ja onhan se kallistakin. Ensi viikolla pääsen poimimaan pakastimen täyteen luomumansikoita!

Kaikki ostan luomuna mitä vaan saa. Valitettavasti lihaa saa todella harvoin ja onhan se kallistakin. Ensi viikolla pääsen poimimaan pakastimen täyteen luomumansikoita!

Kannattaa hakea metsästä myös mustikat&puolukat&karpalot&sienet jne jne! ;)

Kaikki minkä kerkeiää niin pistän pakastimeen metsästä, myös eläimet :D Ei ole parempaa luomulihaa kuin peura!!

On oikein merkitä tuote luomuksi, jos vähintään 95% tuotteen ainesosista on tuotettu luonnonmukaisesti. Pajuniemi on suomen suurin luomulihan valmistaja ja itse suosin niitä tuotteita. Loistavan makuisia ja saa luomuna melkein mitä vain.

Kaiken ostan luomuna minkä jättiprismasta saa. Lihaa ei vaan oikein mistään Tampereella löydy. Mikä on perseestä.

Kalevan Prismassa on ainakin oma osastonsa luomulihalle. Sieltä löytyy grillipihviä, erilaisia jauhelihoja, paistisuikaleita jne. Leikkeleitäkin on pari kappaletta leikkelehyllyssä luomua. Myös paria lisäaineetonta leikkelettä löytyy, ei tosin luomua. Niistä olen ainakin itse diggaillut. Kantsii myös tsekata se uus Aaltosenkadulla oleva lähiruokapuoti. En ole itse kerennyt tsekkaamaan, mutta sieltä luulis löytyvän myös luomulihaa.

Mun mielestä luomu on ehdottomasti plussaa mutta ei mikään itsestäänselvyys. Laatu ratkaisee, luomun pitäisi myös vaikuttaa tähän positiivisesti tai muuten maksetaan turhaan paskasta vain ideologian vuoksi.

Luomukin tuppaa kuitenkin olemaan näitä trendejä millä monet ratsastaa myymällä paskaa kalliilla sen takia että pieni määrä hippejä kuitenkin löytyy aina maksamaan enemmän periaatteen vuoksi. Toinen on sitten (epä)reilun kaupan tuotteet mutta ei siitä sen enempää tässä ketjussa... :)

On oikein merkitä tuote luomuksi, jos vähintään 95% tuotteen ainesosista on tuotettu luonnonmukaisesti. Pajuniemi on suomen suurin luomulihan valmistaja ja itse suosin niitä tuotteita. Loistavan makuisia ja saa luomuna melkein mitä vain.

Luonnonmukainen menettää Pajuniemen tapauksessa aika suuresti jo merkityksen siinä vaiheessa kun selvisi, että lihakarjalle syötetään siellä kaikkea muuta paitsi ruohoa, eli käytännössä se heidän tuottama lihansa on ihan samanlaista kuin ei luomukin, paitsi tietty kalliimpaa.

Luonnonmukainen menettää Pajuniemen tapauksessa aika suuresti jo merkityksen siinä vaiheessa kun selvisi, että lihakarjalle syötetään siellä kaikkea muuta paitsi ruohoa, eli käytännössä se heidän tuottama lihansa on ihan samanlaista kuin ei luomukin, paitsi tietty kalliimpaa.

Onko kenelläkään tietoa kuinka tarkasti noita Luomu-tuotteiden tuotantoketjun vaiheita valvotaan? Mitä tehottomampi valvonta sitä enemmän valmistajat kusettavat IMO. Pahimmillaan tämä voisi tarkoittaa sitä että samaa tuotetta pakattaisiin kahteen eri pakkaukseen, joista toisessa lukee luomu ja hintaa on tuplasti :jahas:

Mun käsityksen mukaan suomessa on melko tiukat säädökset ja tarkkaa valvontaa niinkuin kaikessa muussakin. Joskun olen tilannut iherbista jotain mikä on ollut jenkeissä luomua, mutta tullissa vedetty tussilla organic sana peittoon koska ei täytä suomen säädöksiä.

Taitaa tämä luomu olla aikamoista huijausta jolla ihmisiä rahastetaan. Monet tutkimuksethan kumoavat luomun terveysvaikutukset tosin on semmosiakin tutkimuksia jotka todistaa niiden olemassaolon. Luomu tuotteet kuluttavat huomattavasti enemmän luontuo kuin muut tavat. Samaa ruokamäärää varten pitää kaataa 10 kertainen määrä sademetsää

Taitaa tämä luomu olla aikamoista huijausta jolla ihmisiä rahastetaan. Monet tutkimuksethan kumoavat luomun terveysvaikutukset tosin on semmosiakin tutkimuksia jotka todistaa niiden olemassaolon. Luomu tuotteet kuluttavat huomattavasti enemmän luontuo kuin muut tavat. Samaa ruokamäärää varten pitää kaataa 10 kertainen määrä sademetsää
Kerro lisää.

Luomu kuuluu osaksi näitä new age hömpötyksiä, joissa pyörii kaikenlaisia hörhöjä. Osaa syytetään lapsiin sekaantumisestakin, eikö tämä kerro jo jotain kyseisestä villityksestä? Hinnassa +50%, eikä muuta eroa ole kunnollisen ja luomutuotteen välillä. Pitäis kieltää nämä kusetukset ja laittaa hörhöt lukkojen taakse.

Maitotuotteet ja munat ostan luomuna, myös luomulihaa joskus, jos lihaa yritän syödä. Maitotuotteissa voin joustaa (esim valmis- ja ravintolaruoat), mutta munissa en halua joustaa, jos vain annoksesta näkee, että munia on käytetty. Mielestäni luomumunat ei edes ole niin kalliita, joku vajaa 37 snt/kpl.

Meidän perheessä tuetaan kyllä riittämiin myös tehotuotantoa, koska koirat syövät lihaa, joka ei ole luomua. Yritän niidenkin kanssa suosia nautaa mieluummin kuin sikaa, ja hevosta ostan aina jos löytyy. Niillekään en osta broileria.

Kasviksissa ostan luomua harvoin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom