loukkaantumiset......

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaffeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

kaffeli

Banned
Ikä
40
joo nyt taas eilen alko vituttamaan kun selkä pamahti kolmannen kerran lyhyenajan sisään :( aika vittumaista kun treeni alkaa just luistamaan ni sit jysähtää selkä.. 2kertaa sama lihas jo hajonnu jos nyt on edes lihasperänen :P tein yllättäen mavea.. oiskohan syynä liian vähänen lämmittely vai heikot lihakset??

veikkaus1. kiskot liian suuria romuja jolloin et saa pidettyä alaselkääsi suorassa jolloin alaselässä joku lihas ei tykkää ja sanoo sopimuksensa väliaikaisesti irti.

veikkaus2. kiskot liian suuria romuja jolloin paino vetää käsiäsi alas jolloin lapaluidesi kohdalla jokin lihas sanoo sopimuksensa väliaikaisesti irti.

tekniikka kuntoon.

hmm kyllä kaveri oli vieressä kattomassa ja sanoi että tekniikka oli ihan hyvä.. olen myöskin aika pitkä 187cm eli on aika vaikea selkää pitää kokoajan ihan suorana.. olen kuitenkin ymmärtänyt että tärkeintä on kait että alaselkä pysyy suorassa yläselkä saa pyöristyä. ja toinen juttu on että ei noi turtiaisen vedotkaa kovin tyylipuhtaita ole :)

Itsellä pitkänä miehenä "herkkä" selkä myös. Ota vaan iisimmin ja kun profiilissa kerrot iäksesi 18v niin paikat ei vielä kestä huonompaa tekniikkaa kuten Anolla esim näyttäis kestävän. Pidennä sarjoja tai lisää sarjoja, mutta pysy aina järkevissä raudoissa. Jos maksimia on esim. kilpailun vuoksi tehtävä niin se on eri asia. Selän kanssa ei kannata leikkiä. Itsellä meni keväällä kyykyssä maksimiraudoilla alaselkä jotenkin paskaksi ja nyt ei pysty kunnolla edes autolla ajamaan. Iskias-hermo särkee koko ajan. Meen syksyllä tutkimuksiin kun en ennmmin ole uskaltanut tietystä syystä mennä.
Kannattaa myös lämmitellä erityisen hyvin ennen mv-treeniä. Lämmitin/tuki-vyö on myös hyvä olla olemassa. Toinen tietysti linimentit jotka kuitenkin lämmittää aikalailla pinnasta.
VAROVAISUUTTA nuorimies ettei tarvi selän kanssa painiskella arkkuun asti. Niitä vammoja on hyvin vaikea saada korjattua hyvään kuntoon.
Ja tuo vielä että itsellä ei tahdo millään pysyä veto kasassa. Pituus vaikeuttaa ihan varmasti. Sama ongelma rinnallevedossa. Korokkeelta (~10cm) veto onnistuu paremmin ja sitäkin sinun kannattaa kokeilla :)

joo pitää alkaa ottaa vähän iisimmin :) aattelin että vois alkaa muutenki vahvistaa vähän alaselkää esim hyväähuomenta vois olla ihan hyvä liike ja ihan perusselän ojennukset :P ihmetyttää vaa ku on nää loukkaantumiset tullu vasta nyt ku olen alkanut tekniikkaa hiomaan.. ennen vedin selkäkasassa tekniikasta tietoakaan :) silloin ei ollut mitään selkäkipuja eikä loukkaantumisia

kaveri oli vieressä kattomassa ja sanoi että tekniikka oli ihan hyvä.
ei kaveriin kannata luottaa näissä asioissa. teit mavea - kaveri sanoi "tekniikka on hyvä" - sinä rikoit selkäsi. katso mielummin itse sivulla olevasta peilistä pysyykö se selkä suorana.

olen myöskin aika pitkä 187cm eli on aika vaikea selkää pitää kokoajan ihan suorana. olen kuitenkin ymmärtänyt että tärkeintä on kait että alaselkä pysyy suorassa yläselkä saa pyöristyä.
ei mitään tekosyitä! teet sarjat niin pienillä painoilla että selkä pysyy suorana.

ja toinen juttu on että ei noi turtiaisen vedotkaa kovin tyylipuhtaita ole
kisoissa otettavat maksimit ovat eri asia kuin normaali treeni. etkä varmaan ole samalla tuntemuksen/tietämyksen tasolla turtiaisen kanssa?

ihmetyttää vaa ku on nää loukkaantumiset tullu vasta nyt ku olen alkanut tekniikkaa hiomaan.. ennen vedin selkäkasassa tekniikasta tietoakaan silloin ei ollut mitään selkäkipuja eikä loukkaantumisia
ovatko sarjapainosi nousseet samalla kun aloit hiomaan tekniikkaa?

Originally posted by pahapoika
ja toinen juttu on että ei noi turtiaisen vedotkaa kovin tyylipuhtaita ole :)

Kyllä se Turtiasen tekniikka on sen verta hyvä, ettei se itke kipeää alaselkää ..;)

-edit-

Ainiin, onko päädpoilla kuuri päällä? -ainakin niin roinaforumilla joskus uhosit, että alotat?

Jos on, niin kivut johtuu siitä kun sulle on kertynyt nestettä nikamien väliin..

Muista vatsa ja kyljet. Ne kuntoon niin tukevat kivasti. Ei se aina välttämättä selästä ole kiinni. Ja perseeseen lisää potkua pystyt irrottamaan sillä paremmassa asennossa. säästää selkää.

Originally posted by vitvall
ei kaveriin kannata luottaa näissä asioissa. teit mavea - kaveri sanoi "tekniikka on hyvä" - sinä rikoit selkäsi. katso mielummin itse sivulla olevasta peilistä pysyykö se selkä suorana.

Tekniikka kannattaa tarkistuttaa sellaisella henkilöllä, joka tosiaan tietää asiasta.

ei mitään tekosyitä! teet sarjat niin pienillä painoilla että selkä pysyy suorana.

Aivan tikkusuorana selän ei tarvitse pysyä. Alaselkä on se kriittisin paikka. Hartiat kannattaa yrittää pitää mahdollisimman rentoina. Se lyhentää nostomatkaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by vitvall

se on vaa aika vaikeeta katsoa sivulle samalla ku tekee vakavaa vetoa. ei onnistu ainakaan minulta..

ovatko sarjapainosi nousseet samalla kun aloit hiomaan tekniikkaa?

kyllähän ne tuli ylöspäin kokoajan tosin nyt on alkanut tökkimään loukkaantumisien takia.

Originally posted by sam68
Itsellä pitkänä miehenä "herkkä" selkä myös. Ota vaan iisimmin ja kun profiilissa kerrot iäksesi 18v niin paikat ei vielä kestä huonompaa tekniikkaa kuten Anolla esim näyttäis kestävän.

Asia 1. Ei vaikuta ikä siihen , että rikkooko huono tekniikka helpommin paikkoja vai ei.

Asia 2. Anolla on vedossa hyvä tekniikka.Alaselän pitää olla betonia , mutta yläselkä saa , ja pitääkin pyöristyä , jotta nosto olisi teknisesti onnistunut. Alaselän pitää olla betonia.

Ano nostaa 380kg maasta kuin paperia(lataa tästä video)

joo,ei kannata selän kanssa pelleillä.itellä vaivaa alaselän vasen puoli.eteen kumartaessa rupeaa vittumaisesti pistämään.ei ole treenin aikana mennyt,vaan vasta treenin jälkeen rupes muutaman päivän jälkeen retoileen.lääkäri anto voltarenejä ja sirdaludeja.uus aika varattu taas,kun ei taho parantua.joutuu jättään kyykyt ja mavet pois :(

Itellänikin välillä selkä vittuilee...

Johtuneepi varmaan selkärangan rakenneviasta ja vanhasta 3. lannenikaman murtumasta.

Mutta ihan hyvänä tuo selkä on pysynyt, kunhan keskittyy puhtaaseen tekniikkaan, venyttelee eikä riuhdo liian suuria painoja.

Alaselkä vs. takareisi

Usein jäykkä mies valittaa kireistä takareideistä.Mikäli alaselkä on kunnossa tai kunnolla venytelty niin takareisien venytys on vähemmän tuskallista :curs: .
Itse venyttelen aina ensiksi alaselän ennen takareisien tai hanurin venyttelyä :)

Re: Alaselkä vs. takareisi

Originally posted by Anabolicus
Usein jäykkä mies valittaa kireistä takareideistä.Mikäli alaselkä on kunnossa tai kunnolla venytelty niin takareisien venytys on vähemmän tuskallista :curs: .

Menee myös toisinkin päin, kun takareidet on jumissa niin alaselkä on kanssa :) Lantiota on muuten helppo ajatella sellaisena "laatikkona" kun sivusta katsoo, ihan niinkuin jossain T-magin artikkelissa esitettiin.

Selkäpuolelta takareidet kallistaa laatikkoa yhteen suuntaan ja selkälihakset toiseen. Etupuolella taas etureidet ja ennenkaikkia lonkankoukistajat taas pyrkii "kallistamaan" etupuolta alaspäin, ja vatsalihakset kontrolloivat tuota vääntöä vastakkaiseen suuntaan.

Vähän kun tunnustelee sitä missä tuntuu kireältä ja millainen on lantion asento niin saa selville aika paljon lihastasapainosta, kun usein kireät lihakset ovat niitä vähän heikkoja (paitsi ehkä lonkankoukistajat). Mua on tuo auttanut tosi paljon selkävaivoissa ja opettanut venyttelemään ihan possuna kireitä paikkoja.

Originally posted by paistijauheliha
Ainiin, onko päädpoilla kuuri päällä? -ainakin niin roinaforumilla joskus uhosit, että alotat?

Jos on, niin kivut johtuu siitä kun sulle on kertynyt nestettä nikamien väliin..

:offtopic:

Pakko sanoa että kyllä on vittumainen tyyli kirjottaa sulla :)

Re: Re: Alaselkä vs. takareisi

".....possuna kireitä paikkoja."

Oletkos katsellut miten pikkuvauvat istuvat lattialla jalat levällään ?? Tuo puhdas tyyli häviää iän myötä.Usein näkee jannujen venyttelevän samalla tyylillä pyöreällä alaselällä.Ei osata enää taivuttaa napaa lattiaan.Hii-op!

Mulla oli pari vuotta sitten ongelmia just ton maven kanssa. Pitkät selkälihat oireili alhaalta. Fysio ja reverse hyper auttoi niihin. Nyt mavetreenissä vatsojen/selkien/kylkien treenaminen kehittynyt. Lihastasapaino kuntoon ja tekniikkaa kysymään joltakin joka ihan oikeasti tietää.

Re: Re: Re: Alaselkä vs. takareisi

Originally posted by Anabolicus
Oletkos katsellut miten pikkuvauvat istuvat lattialla jalat levällään ?? Tuo puhdas tyyli häviää iän myötä.Usein näkee jannujen venyttelevän samalla tyylillä pyöreällä alaselällä.Ei osata enää taivuttaa napaa lattiaan.Hii-op!

...ja oletteko nähneet kun äskettäin kävelemään oppineet vauvat poimivat esineitä maasta? Siinä on niin puhdas sumo-mave että itkettää :) Selkä on suorana ja polvet ei saksaa...

Back
Ylös Bottom