Lotus-asento

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sukulaku
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bad Karma sanoi:
Pikkupojasta lähtien olen tuohon asentoon päässyt ilman suurempia ponnisteluja. Spagaatti tuntuu vaikeusasteeltaan olevan valovuosien päässä lotuksesta...meikäläisellä.

Mulla taas toisinpäin: spagaatit menee helposti eteenpäin ja sivuttain, mutta ei mitään toivoa päästä tohon lootukseen. Toi on kyllä niin myrkkyä polville, että en pidä järkevänä sen harjoittelemistakaan.

Piti tätäkin oikein kokeilla. Tässä toimistotuolilla istuen meni loottus helposti. Muuten olen kyllä kankein ihminen ikinä.

Lootuksessa tärkeintä on avonaiset lonkat -olen aina päässyt lootukseen helposti juuri siitä syystä. Miehille se on vissiin vaikeampaa, kun lantio on kapeampi ja naisilla on muutenkin taipuvammat nivelet.

Hyvää alkuharjoittelua lootusta varten on istua lattialla jalkapohjat vastakkain ja painaa siitä polvet lattiaan (jalat siis muodostaa tavallaan salmiakkikuvion). Kun polvet ottaa lattiaan, voin lisätä venytystä nojaamalla eteen niin, että istuinluut pysyy kuitenkin lattiassa ja painamalla otsan lattiaan.

Bad Karma sanoi:
Pikkupojasta lähtien olen tuohon asentoon päässyt ilman suurempia ponnisteluja. Spagaatti tuntuu vaikeusasteeltaan olevan valovuosien päässä lotuksesta...meikäläisellä.

Sama täällä, helposti meni toi lotus kun kokeilin, spagaattiin taas ei oo mitään saumaa.

Tosin ei mennyt ilman käsien apua.

Bloo sanoi:
molemmat jalat menee yht aikaa niskan taakse ;)

Olet varmaan opetellut ottamaan iteltä suihin :hyper:

Pienest pitäen päässy lotus asentoon ja näyttää vieläkin onnistuvan.
Pari vuotta sitte pääs hiukan venyteltyään spagaadiin, kun tuli hiukan harrastettua japanilaista lajia. Enää ei mitää toivoakaan.

ps. Jos haluaa venytellä, niin saunan jälkeen lihakset on mukavan rennot. Ei tunnu yhtä pahalta :thumbs:

Pakko kokeilla nyt yöllä, kivasti rusahti...
Mutta lotus menee ihan hyvin, spagaatti ei koskaan.
Toinen hauska on istua jalat ristissä ja nousta siitä ylös siirtämättä jalkoja ja auttamatta käsillä. Lapsilta menee kevyesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom