Lotus-asento

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sukulaku
  • Aloitettu Aloitettu

Sukulaku

Banned
Ikä
37
Saako kukaan pakkislainen Lotusta tai edes puolilotusta?
Itse ajattelin ottaa tuon projektiksi ja olisi kiva tietää mitä lihaksia pitäisi venytellä yms. Ja ihan kotikonstein ajattelin työstää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän spagaatti ole paljon vaativampi asento kuin Lotus! Mutta jos haluat välttämättä asettaa polvesi suureen vaaraan niin tästä kuvasta näet mitä pitää tehdä:

asana10.jpg

Eli aikoinaan joogassa käyneenä muistelisin että otetaan ensin ns. räätälin asento tai helppo asento josta nostetaan toinen nilkka Lotukseen ja sitten toinen. Ja vaikka olen iso äijä niin kyllä, on oltu Lotuksessa monta kertaa!

:hyper:

Pikkupojasta lähtien olen tuohon asentoon päässyt ilman suurempia ponnisteluja. Spagaatti tuntuu vaikeusasteeltaan olevan valovuosien päässä lotuksesta...meikäläisellä.

On onnistunut niin kauan kuin muistan, ilman ihmeempiä venyttelyjä. Aivan sama kumpi jalka "päällä". Lotus asennossa on joku jekku, kun jotku (esim allekirjoittanut) saa sen yrittämättä, olematta erityisen notkea. Kun taas jotku toiset, jotka ovat järkyttävän notkeita eivät pääse siihen ei niin millään.

Juu on siinä oltava joku jekku? Ei perkele onnaa vaikka oonkin ihan yliliikkuva rimpula, mutta toi on liigaa. Notketta kyllä löytyy muuten

Tuo on helppo, spagaati eteenpäin menee myössiin sivulle jää vähän vajaaks ja molemmat jalat menee yht aikaa niskan taakse ;)

_0/

Pääsen helposti. Sopiva venyttely on eräänlainen "puoli-lotus":
Istuudu lattialle ja asetat oikean jalan kantapään vasemman polven päälle. Aseta tämän jälkeen vasemman jalan kantapää oikean polven alle. Saatat tuntea jo kevyen venytyksen jota voi lisätä painamalla päätä polvia kohti. Vaihda jalkojen paikkaa ja venytä uudelleen.

Joskus oon päässy tuohon asentoon. Ideahan on työntää tuossa asennossa kädet polvitaipeiden kohdalta läpi ja sitten kävellä käsillä jonnekin suuntaan. Tai niin me ainakin ala-asteella tehtiin... :nolo:

Skidinä spagaatti ei tuntunut missään, nyt jää kassit varmaan puolen metrin päähän lattiasta. Tuohon asentoon en ole koskaan päässyt... ja tuskin pääsenkään.

Willie sanoi:
Pääsen helposti. Sopiva venyttely on eräänlainen "puoli-lotus":
Istuudu lattialle ja asetat oikean jalan kantapään vasemman polven päälle. Aseta tämän jälkeen vasemman jalan kantapää oikean polven alle. Saatat tuntea jo kevyen venytyksen jota voi lisätä painamalla päätä polvia kohti. Vaihda jalkojen paikkaa ja venytä uudelleen.

Minä kun en saa lähellekään lotusta. Tuo tuntuisi toimivan vaikkein saakaan edes kunnolla puolilotusta:) Kaipa tämä on geeneissäkin kun kukaan perheestä ei saa lähellekään.

Täällä onnistuu kanssa lotus helposti ja venyttelemättä, mutta spagaatti ei lähellekään. Joogaan olis tarkoitus mennä syksyllä, että ehkäpä se lantion liikkuvuus vielä siitä paranee.

Sukulaku sanoi:
Saako kukaan pakkislainen Lotusta tai edes puolilotusta?
Itse ajattelin ottaa tuon projektiksi ja olisi kiva tietää mitä lihaksia pitäisi venytellä yms. Ja ihan kotikonstein ajattelin työstää.

Lonkkalihaksia kun venyttää pikkuhiljaa kyl se siitä.

Pikkupojasta lähtien olen tuohon asentoon päässyt ilman suurempia ponnisteluja. Spagaatti tuntuu vaikeusasteeltaan olevan valovuosien päässä lotuksesta...meikäläisellä.

sama homma, oon aina pystyny tekee ilma mitään ongelmia tai venytyksiä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom