Lontoon vuokra-asunnot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miesxxx
  • Aloitettu Aloitettu
Jos meinaa sieltä saarelta tuoda autoa, niin kannattaa olla se 2 vuotta siellä töissä ja ostaa poislähtiessä uutena ja verovapaana. Kaveri toi pari uutta autoa Suomeen palatessaan, ratit saa kans silloin 'oikealle' puolelle :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joku mainitsi keskustan, frendin perusyksiö greenwitch (miten ikinä kijroitetaan) vieressä kustantaa 2000puntaa kuussa. Sen tulot on kyllä sellaiset, että suolarahoilla tuo.

Mä olen asunut lontoossa yli 5 vuotta ja eri alueilla.
voin sanoa että suomalaisen näkökulmasta Brixton ei tosiaankaan ole hyvä alue.
En asunut sielä itse mutta käynyt olen, ja pimeällä valkoihoisena ja yksin en liikkuisi ko alueella.
Edullisempia (edes hiukan) inhimillisiä alueita ja aika lähellä keskustaa 4-5km esim Kilburn ja Cricklewood joissa paljon esim opiskelijoita asuu.siellä myös paljon baareja
ja helevetin hyvä kuntosali joka ei ole helppoa löytää lontoossa.
siis kuntosali,ei fitness club...
sitten Ealing olisi aika kiva alue.
Itä-lontoo,no no.

Offtopiccia hiukan.

Mä en ole rasisti, mutta olen matkaillut aika paljon ja mulla on aika paljon ulkomaalaisia ystäviä. Ja tuo yllämainittu ongelma "valkoihoisena siellä ja siellä alueella -> henki suurinpiirtein lähtee" tuntuu olevan vallalla lähes jokaisessa Euroopan maassa. Jossain mättää ja pahasti, jos maahan muuttavat ulkomaalaiset alkavat muodostaa ghettoja kaupunkeihin, että oman maan kansalaiset saavat olla peloissaan. Pariisissa on ihan samat ongelmat, tiettyihin kortteileihin ei illalla ole mitään asiaa. Toki kantaväestöstä löytyy samalla lailla juoppoa ja narkkia, mutta ottaa päähän se, että "omassa maassaan valkoihoisena" liikkuva saa tuntea itsensä turvattomaksi. Turha on ruotsalaistenkaan itkeä, että Suomi ei ota ulkomaalaisia avosylin vastaan, kun Tukholman yökerhoissa jugoslaavimafia ammuskelee ja Arlanda rahalähetykset rullataan joka toinen vuosi. Jos on niin helvetin sinisilmäinen ja ihmisen hyvään uskova, niin kohta joku mulkku käyttää sitä takuulla hyväkseen. Samat ongelmat ovat myös Kööpenhaminassa, jossa arabinuoret seuraavat vaikka pokea kotiin ja hakkaavat pesismailoilla, jos joku heistä lentää pihalle. Onneks Suomi on sen verran rasistinen maa, että tänne ei oteta laumoittain elintasopakolaisia. Et ei neekerighettoja tänne kiitos, vaan koulutettua ahkeraa työvoimaa!

Niin ja Lontoossa kun kävin, niin totesin saman mikö on sanottu jo tässä ketjussa aiemminkin. Lontoo on sika kallis!

apophis sanoi:
Jos meinaa sieltä saarelta tuoda autoa, niin kannattaa olla se 2 vuotta siellä töissä ja ostaa poislähtiessä uutena ja verovapaana. Kaveri toi pari uutta autoa Suomeen palatessaan, ratit saa kans silloin 'oikealle' puolelle :)

Onks nää muuttunut - ennenvanhaan kun itse toin verovapaata muuttoautoa - riitti yksi vuosi ko maassa ja auto 6 kk omistuksessa + 1 auto kerrallaan. Karenssin saa pois 3 vuoden kuluttua - näistä yksi Suomessa

HooEee sanoi:
onko kellään hajua tollasen hanttihomman palkkatasosta?

Minimipalkkataso oli pari vuotta sitten n 5 puntaa tunti, taisi nousta melkein kuuteen vuosi sitten. Paremmin tietavat korjatkoon.

Eli ihmettelen milla southeastissa (muuallakin kuin Lontoossa) asuvat mortgage'nsa (asuntolaina) maksoivat. Tai sitten sen ison kuukausivuokransa.

Toisaalta en ihmettele, miksi aika monella on kaksi tyota.

edit: lisasin kommentin vuokrasta.

Mä muutan tässä lähiaikoina lontooseen ja noista kuntosaleista ja treenaamisesta kyselisin niistä tietävillä.

Näihin kysymyksiin ei varmasti voi vastata tyhjentävästi, mutta suuntaa antavasti onnistunee.

Minkä hintaisia ovat kuukausikortit?

Treenako ne britit tosissaan? Mä olen nähnyt niitä Kanarialla ja ne ei näytä siltä :) Ja onko treenikulttuuri minkälaista?

Löytyykö hyvin lisäravinteita ja minkä hintaisia?

Onko keskustassa mitään hyvää lenkkeilypaikkaa, jossa pääsee ruuhkattomasti juoksemaan ja olisi jopa vähän vihreää ympärillä?

Maksaako ruoka kaupoissa helvetisti? (tonno, paistijauheliha, kana, rahka jne)

Kiitoksia vastauksista!

Takaisin en tule ainakaan ennen kuin on 100 lasissa alle 10% rasvoilla. :whip:

Kynis sanoi:
Mä muutan tässä lähiaikoina lontooseen ja noista kuntosaleista ja treenaamisesta kyselisin niistä tietävillä.

Näihin kysymyksiin ei varmasti voi vastata tyhjentävästi, mutta suuntaa antavasti onnistunee.

Treenako ne britit tosissaan? Mä olen nähnyt niitä Kanarialla ja ne ei näytä siltä :) Ja onko treenikulttuuri minkälaista?

Onko keskustassa mitään hyvää lenkkeilypaikkaa, jossa pääsee ruuhkattomasti juoksemaan ja olisi jopa vähän vihreää ympärillä?

Kiitoksia vastauksista!

Kuukausi kortit 50 GBP ylöspäin.

Kyllä osa niistä treenaa yhtä kovaa kuin mekin, on sieläkin ihmisiä jotka treenaa tosissaan.Sun pitää vaan löytää oikea sali, se voi olla vaikeaa.

Lisäravinteita löytyy vaikka kuinka paljon ja hieman halvempia kun meillä.
löytyy myös ns hormoonien esiasteita kaupan hyllyltä.Eli ei yhtä tiukka valvonta kuin meillä :nolo:

Onhan siellä puistoja missä voi juosta mielin määrin.tosin ilma voi olla hiukan
saastuneempaa liikenteen takia.

Ruoka on suurin piirtein saman hintaista kuin suomessa.Ehkä hiukan halvempaa.
rööki maksaa sairaasti.

Kynis sanoi:

Kiitoksia vastauksista!

Lontoosta en osaa sanoa, mutta yleisesti lisäravinteet ostaa netistä. Luontaistuotekaupat myy niitä muuten. Hinnat luontaistuotekaupoissa on hiukka korkeammat ja valikoima joskus pientä.

Tonnikala oli muistaakseni 1.5 euroa/purkki. Vähärasvaista jauhelihaa saa n. 6 euroa/kilo(kun ostaa sen kilon kerralla). Kanakin on varmaan vähän halvempaa kun Suomessa. Rahkaa myydään tosi harvoissa paikoissa ja näinollen ite korvasinkin sen ihan protsku_jauheella. Ite tulin just viikko si pois pohjois-englaninsta.

Sali jossa kävin oli laiteita täynnä ja ainoat vapaapainot oli smith teline ja käsipainot, nekin loppui 30 kiloon :( Mutta ei ollut kalliskaan, oli 25 ekee/kk. Mutta hinnat lontoossa ovat toiset kuten moni onkin jo todennut.

masai1967 sanoi:
Kuukausi kortit 50 GBP ylöspäin.

Kyllä osa niistä treenaa yhtä kovaa kuin mekin, on sieläkin ihmisiä jotka treenaa tosissaan.Sun pitää vaan löytää oikea sali, se voi olla vaikeaa.

Lisäravinteita löytyy vaikka kuinka paljon ja hieman halvempia kun meillä.
löytyy myös ns hormoonien esiasteita kaupan hyllyltä. Eli ei yhtä tiukka valvonta kuin meillä :nolo:

Onhan siellä puistoja missä voi juosta mielin määrin.tosin ilma voi olla hiukan
saastuneempaa liikenteen takia.

Ruoka on suurin piirtein saman hintaista kuin suomessa.Ehkä hiukan halvempaa.
rööki maksaa sairaasti.

Ruoka on kyllä kalliimpaa kuin Suomessa, tosin kannattaa käydä halvemmissa paikoissa (mieluummin Lidl tai Asda kuin Marks & Spencer). Rööki (en polta) ja bensakin on tosiaankin kallista, ei heti uskoisi tuota Suomen perspektiivistä katsellen. Viinaa saa maitokaupasta.

Kuntosaleja on paljon, ja fitness ketjutkin ovat usein OK, vaikka ovatkin laitepainotteisia, vapaita painoja ja penkkejä on usein liian vähän. Etuna ketjuista on että voi vaihdella paikkaa (esim. kodin lähellä vs. työpaikan lähellä) tarpeen mukaan.

Lisäravinteita saa luontaistuotekaupoista helposti, mutta netistä tosiaan saa halvemmalla.

Aika helvetin vanha nosto, mutta liittyy aiheeseen, koska saattaa tulla muutto eteen.

Onkos threadin tiedot muuttuneet, eli onko Lontoossa edelleen helvetin kallista vuokrata kämppä? Varmaankin on, mutta kuinka paljon yksiöstä joutuu keskimäärin latomaan puntia pöytään, jos ei puhuta jostain ihan täydestä ghetosta ja toisaalta kämppä olisi kohtuullisen välimatkan päässä Lontoon keskustasta.

Lontoossa on kyllä tullut lomailtua, mutta olisi mielenkiintoista myös kuulla siitä arjesta brittiläisessä yhteiskunnassa: onko mielettömän byrokraattista (verottaja, työnantaja, vuokranantaja jne), pitääkö duunissa raataa niska limassa ym.

Kiits.

Tästä saa aika hyvää kuvaa asuntojen hintatasosta eri alueilla (kts. esim. flats/houses - rent).

http://www.gumtree.com/

Huomaa, että briteissä usein ilmoitetaan vuokra muodossa puntaa/viikko, joka saattaa olla hieman hämäävää suomalaiseen euroa/kk -systeemiin tottuneelle. Vuokraan saa useimmiten vielä lisätä sähkön, lämmityksen, jne, joten niistä tulee väistämättä lisähintaa n. 50-100 puntaa/kk (etenkin talvella). Jos olet töissä etkä esim. opiskelija niin joudut vielä maksamaan "council tax" -nimistä kunnallisveroa, joka on sidottu asuntosi hintaan (ts. isompi & kalliimpi asunto = enemmän veroa). Huomaa myös että vuokrasopimukset tehdään usein 6-12 kk pituisiksi ja sopimusta voi olla vaikeaa rikkoa kesken kauden. Korkeiden vuokrien takia etenkin opiskelijat ja myös työssäkäyvät perheettömät ihmiset asuvat paljon jaetuissa asunnoissa, joissa saatat joutua esim. jakamaan kylpyhuoneen tai keittiön (esim. shared house, bedsit, jne). Yksiö on nimeltään "studio" tai "studio flat".

Lontoossa joutuu väistämättä tekemään valintoja asumisen suhteen, ellet ole todella hyväpalkkaisessa duunissa. Yksi ihan toimiva systeemi on asua metro- tai junalinjojen varrella mutta kaukana keskustasta. Asuinalueet ovat pääosin hyviä ja vuokrat alhaisempia kuin keskustan liepeillä. Metrolla hujauttaa silti kohtuullisessa ajassa töihin ja harrastuksiin. Kannattaa varautua maksamaan myös metron kausikortista kohtuullisen paljon (kts. linkki).

http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/seasontickets/4805.aspx

Tietenkin Lontoon metro ja sen toimivuus on ihan tarina erikseen:

http://www.youtube.com/watch?v=FYVJSOFZxDE

:lol2:

Yleisesti ottaen Englannissa ei ole sen kummempaa asustaa kuin Suomessakaan. Toki maassa maan tavalla ja esim. byrokratian kohdalla saattaa joskus törmätä kummallisuuksiin (esim. pankkitilin avaamiseen saattaa liittyä kaikenlaisten lippujen ja lappujen keräämistä). Vastoin yleistä harhaluuloa britit eivät ole mitenkään erityisen tehokasta sakkia, joten junat kulkevat myöhässä, asiakaspalvelu on olematonta, asunnot rakennettu vähän miten sattuu, jne.

Työelämä riippuu aika paljon siitä missä olet töissä: Lontoon cityssä finanssi- tai lakihommissa tehdään töitä ympäri vuorokauden, muualla pärjää yleensä hyvin perus 40-50 h viikoilla. Ilmasto on kurja ympäri vuoden, mutta sama pätee Suomeenkin. Britit ovat ihmisinä yleensä melko mukavia, mutta taipuvaisia ujouteen. Tätä ujoutta sitten peitellään jatkuvalla läpänheitolla ja kuivan huumorin viljelyllä. Alkoholin vaikutuksesta asiallisestakin britistä paljastuu ördäävä känniääliö.

Onko kenelläkään tietoa paljonko noin Britit tienaa. Katselin tuossa Englannin ja Irlannin palkkoja suomea puhuville asiakaspalvelioille ja 20-26000/24kk € välissä tuntui palkat olevat. Pärjääkö kyseisissä maissa normaalisti elävä ja millä tasolle noi on.

Polttelee itseään, jos joskus pääsisi saarelle töihin =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom