listoitustyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

JFG

Tietääkö joku missä hinnoissa olisi kämpän listoitus/paljonko menee ammattilaisella aikaa 45m2 kämpän listoitukseen?

Ei nappaisi ite alkaa vääntämään, ei tule kuin itku ja hampaan kiristys

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuleeks ainoastaan lattilistat? Vai kuuluuks hommaan myös karmilistoitukset etc...Laske juoksumetrit noista listoitustöistä ni on helpompi kertoa suurinpiirteinen hinta.

Apsu sanoi:
Tuleeks ainoastaan lattilistat? Vai kuuluuks hommaan myös karmilistoitukset etc...Laske juoksumetrit noista listoitustöistä ni on helpompi kertoa suurinpiirteinen hinta.
Vaan lattialistat. About 40 juoksumetriä.

Kysyin ihan kaverilta joka tekee noita. Sano et hintaa tulis about 200 euroa, olettaen että sulla on listat haettuna työmaalle.

Jos pätkääkään pysyy työkalut kädessä,suosittelen tekemään itse,ei o monimutkaista.Harjoittelee vaan parilla lyhyellä palasella niitä kulmia,ettei sitten tuu sutta jostain 5m rimasta.:) Tai sitten tekee "ryssäkulmat",ne ei vaan kyl o kovin hienot.

No ei sen sirkkelinkään tarvi niin kummonen olla,yleensä tulee vaan 45 asteen kulmia tohon lattialistotukseen.

Edit:siis 90 asteen,mutta leikkaukset 45.

jiirisahakin (käsipeli) riittää tohon hommaan HYVIN! Eikä maksa oikeestaan mitään.. eikä todellakaan oo vaikeeta, miettii ne kulmat vaan miten menee, niin ei pitäisi ees kauaa mennä koko hommaan..

Apsu sanoi:
Kysyin ihan kaverilta joka tekee noita. Sano et hintaa tulis about 200 euroa, olettaen että sulla on listat haettuna työmaalle.
Siis kuitin kanssa (saat verovähennyksiin), a'40€/h. Työajaksi tuollaiseen arvioi sen 2-3 tuntia ja matkoihin sen 2 tuntia.

Ville1Suuri sanoi:
No ei sen sirkkelinkään tarvi niin kummonen olla,yleensä tulee vaan 45 asteen kulmia tohon lattialistotukseen.

Edit:siis 90 asteen,mutta leikkaukset 45.

Kyllä huonolla sirkkelillä saa helpostakin hommasta yllättävän vaikeaa. varsinkin huonolla terällä sahattaessa jälki voi olla melko karmeeta

Just laitettiin laminaatit lattiaan ja listat uusiksi. Meni tuo 40m ja maksoi 58e. Hinta vaihteli 3.9 - 6 euroon salko. Jiirisirkkeliä ei kyllä tarvi, käsikäyttöinen laatikkoinen ei tosiaan paljoa maksa (alle 20e). Itse tehtiin ja aikaa ei montaa tuntia menny. Homma on kyllä niin helppo että suotta tuosta on ammattilaiselle maksaa, jälkikin oli todella hyvää.

Sit kandee katsoa suoralla kulmalla nurkat ja sen mukaan sit arvioi leikkauskulman, jos siis ei ole nurkka suorassa. Ja toinen hyvä työkalu on pieni käsihöylä jolla saa hienosäädettyä listaa.

PS. Akryylituubi on listoittajan kaveri

Homman hankaluuteenhan vaikuttaa myös seinän materiaali. Jos kaikki listat täytyy ropata kiinni, niin projekti hankaloittuu huomattavasti.

Rita sanoi:
Just laitettiin laminaatit lattiaan ja listat uusiksi. Meni tuo 40m ja maksoi 58e. Hinta vaihteli 3.9 - 6 euroon salko. Jiirisirkkeliä ei kyllä tarvi, käsikäyttöinen laatikkoinen ei tosiaan paljoa maksa (alle 20e). Itse tehtiin ja aikaa ei montaa tuntia menny. Homma on kyllä niin helppo että suotta tuosta on ammattilaiselle maksaa, jälkikin oli todella hyvää.
Minkäkokoinen kämppä oli johon toi 40 jm meni? Ootteko muuten taitavia käsistänne? Itse olen tehnyt vaan lähinnä maalaushommia, ja joitain purkutöitä ym muuta pientä. Jos maksaa vaan 200e + materiaalit ja jälki on teettämällä erinomaista, niin tuskin alan itte vääntämään....tai ei sitä tiedä vielä.

JFG sanoi:
Minkäkokoinen kämppä oli johon toi 40 jm meni? Ootteko muuten taitavia käsistänne? Itse olen tehnyt vaan lähinnä maalaushommia, ja joitain purkutöitä ym muuta pientä. Jos maksaa vaan 200e + materiaalit ja jälki on teettämällä erinomaista, niin tuskin alan itte vääntämään....tai ei sitä tiedä vielä.

60m2 kaksio, laitettiin laminaatit koko kämppään (+tapetoitiin ja maalattiin). Vastaavaa hommaa ei olla aikaisemmin tehty eli mitään ammattilaisia ei olla mutta työkalut pysyy molemmilla käsissä. Asenteella työ tekijäänsä neuvoo (ja yksi tuttu kirvesmies joka kävi neuvomassa alkuun)...

Eiköhän tuo sinunkin remonttihistorialla mene, jos vain intoa on.

Suositut

Back
Ylös Bottom